loading...
اخبار و تازه ها و قوانین نظام مهندسی ، دنیای مهندسی
ادمین بازدید : 855 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد

دانلود اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر
بهینه سازی مصرف انرژی
کنترل کننده های دور موتور
اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی
بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی
دانلود پایان نامه برق
دانلود پایان نامه رشته برق
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 4393 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

 

دانلود پایان نامه مهندسی برق

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد. نامهای دیگر VFD :درایو سرعت متغیر، درایو سرعت قابل تنظیم، درایو فرکانس قابل تنظیم، درایو AC، میکرودرایو و اینورتر هستند.

فرکانس (یا هرتز) به طور مستقیم با سرعت موتور (RPM) مرتبط است. به عبارت دیگر، فرکانس بیشتر باعث گردش سریعتر موتور و افزایش RPM می شود. اگر یک کاربرد نیاز ندارد که موتور در سرعت کامل نامی خود کار کند ، VFD را می توان جهت کاهش فرکانس و ولتاژ، برای تطبیق با نیازمندی های بار موتور الکتریکی مورد استفاده قرار داد. اگر کاربری سرعت مورد نیازش تغییر کند، VFD به آسانی با افزایش یا کاهش سرعت موتور می تواند موتور را با این نیاز تطبیق دهد.

درایو فرکانس متغیر چگونه کار می کند؟

اولین طبقه درایو AC فرکانس متغیر، یا VFD، کانورتر (مبدل) است. کانورتر شامل ۶ عدد دیود است. که شبیه شیر یک طرفه در سیستم های لوله کشی عمل می کنند. این دیودها اجازه می دهند جریان فقط در یک جهت که با پیکان در نماد دیود مشخص شده است جاری شود. برای مثال، هنگامیکه ولتاژ فاز A (ولتاژ مشابه با فشار در سیستمهای لوله کشی است) مثبت تر از ولتاژ فازهای B یا C است آنگاه دیود آن باز شده و جریان برقرار می شود. هنگامیکه فاز B مثبت تر از فاز A شود سپس دیود فاز B باز خواهد شد و فاز A بسته می شود. این موضوع برای دیودهایی که در بخش منفی باس قرار دارند نیز برقرار و صادق است. بدینسان، ما با خاموش و روشن شدن هر دیود ۶ پالس جریان را داریم. این روش VFD شش پالس نامیده می شود، که ترکیب استاندارد برای درایوهای فرکانس متغیر جریان است.

inverter-circuit

برای مثال فرض کنیم که درایو در یک سیستم قدرت ۴۸۰V کار می کند. ۴۸۰V ولتاژ موثر (rms) است. پیک ولتاژ در یک سیستم ۴۸۰V مقدار ۶۷۹ ولت است. همان طور که می بینید، باس dc درایو فرکانس متغیر دارای یک ولتاژ dc با ریپل AC است. ولتاژ تقریبا بین ۵۸۰V و ۶۸۰V نوسان می کند.

dc-bus

ما می توانیم با اضافه کردن یک خازن بر روی باس DC از ریپل AC خلاص شویم. یک خازن مانند یک مخزن یا انباره در سیستم لوله کشی عمل می کند. این خازن ریپل AC را جذب کرده و یک ولتاژ صاف تحویل می دهد. ریپل AC بر روی باس DC نوعا کمتر از ۳ ولت است. بنابراین، ولتاژ روی باس DC تقریبا ۶۵۰VDC می شود. ولتاژ حقیقی بستگی به عواملی مانند سطح ولتاژ خط AC تغذیه کننده درایو ، سطح عدم تعادل ولتاژ روی سیستم قدرت، بار موتور، امپدانس سیستم قدرت، و هر راکتور یا فیلتر هارمونیکی  که بر روی درایو قرار گرفته اند. دارد.

مبدل پل دیود که ولتاژ AC را به DC تبدیل می کند. بعضی اوقات تنها با عنوان کانورتر شناخته می شود. مبدلی که ولتاژ DC را به ولتاژ AC بر می گرداند نیز یک کانورتر است، اما برای تمایز دادن از مبدل دیودی، با عنوان اینورتر شناخته می شود. در صنایع متداول شده است که هر مبدلی که DC را به AC تبدیل می کند به عنوان اینورتر شناخته می شود.

inverter-circuit

توجه کنید که در یک VFD واقعی، سوئیچهای نشان داده شده در عمل ترانزیستور هستند.

 

وقتی ما یکی از کلیدهای بالایی اینورتر را می بندیم. فازی از موتور که به آن متصل است به مثبت باس DC متصل می گردد و ولتاژ مثبت روی آن فاز می افتد. و هنگامی که یکی از کلیدهای پایینی را در اینورتر می بندیم. فاز به منفی باس dc متصل شده و ولتاژ آن منفی می شود. بدین سان، ما می توانیم هر فازی را که می خواهیم مثبت یا منفی کنیم و بدین تزتیب فرکانس مورد نظر خود را تولید نماییم. ما می توانیم هر فاز را مثبت، منفی یا صفر کنیم.

pwm-output

موج سینوسی آبی رنگ تنها برای مقایسه  نشان داده شده است. درایو در حالت واقعی این موج سینوسی را تولید نمی کند.

توجه کنید که خروجی از VFD یک شکل موج مستطیل شکل است. VFD ها خروجی سینوسی تولید نمی کنند. این شکل موج مربعی انتخاب خوبی برای سیستم توزیع توان نیست، اما برای استفاده در موتور کاملا مناسب است.

اگر ما بخواهیم فرکانس موتور را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه ما به راحتی خروجی اینورتر را خیلی آهسته تر سوئیچ زنی می کنیم. اما، اگر ما فرکانس را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه به منظور ثابت نگه داشتن نسبت V/Hz بایستی ولتاژ را به ۲۴۰V کاهش دهیم. ( به تئوری درایو V/F ثابت مراجعه کنید). چگونه ما خواهیم توانست ولتاژ را کاهش دهیم در حالی که تنها ولتاژی که داریم ولتاژ باس ۶۵۰VDC است؟

این کار مدولاسیون پهنای پالس نامیده می شود. تصور کنید که ما بتوانیم فشار آب مسیر را با باز و بسته کردن بسیار سریع شیر موجود، کنترل کنیم. ذر حالیکه انجام این کار در سیستم های لوله کشی عملی نخواهد بود، به خوبی در مورد VFD ها به کار گرفته می شود. توجه کنید در طی نیم سیکل اول،  در نصف زمانهای یک سیکل ولتاژ را در خروجی داریم و در نیم سیکل دیگر ولتاژی نداریم. از اینرو، متوسط ولتاژ خروجی ۲۴۰V، معادل نصف ولتاژ باس تغذیه ۴۸۰V است. با کنترل پالسهای خروجی، می توانیم هر ولتاژ متوسطی که بخواهیم بر روی خروجی VFD ایجاد کنیم.

 
 
کلمات کلیدی:

درایو فرکانس متغیر

بهینه سازی مصرف انرژی

کنترل کننده های دور موتور

 

 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب
مقدمه: 

مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی: 

انتخاب موتور مناسب: 
اقدامات مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستمهای مرتبط با الکتروموتورها: 

روشهای عملی برای افزایش بازدهی موتور:

دستور العملهای لازم برای بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی:
دسته بندی اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی

تکنولوژی الکترونیک قدرت و درایوهای AC:

کنترل کننده های دور موتور: 

مزایای استفاده از کنترل کننده های دور موتور: 

مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و نقش کنترل کننده های دور موتور:
پمپها وفنها:
قوانین امنیتی در کاربردهای پمپ وفن:
سیستمهای تهویه مطبوع: 
ماشین تزریق پلاستیک:

صرفه جوئی انرژی درتاسیسات آب و فاضلاب: 

کمپروسورها: 
قابلیتهای کنترل کننده های دور موتور مدرن: 
مسائلی که درایوهای دور متغیر بوجود می آورند: 
درایوهای ولتاژ متوسط Per Fect Harming:20
توصیه ها: 
خلاصه: 
 

دانلود اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

ادمین بازدید : 419 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
بررسی ساختار سیستم های اسکادا

SCADA نام مخفّفی برای عبارت Supervisory Control And Data Acquisition می باشد، به معنی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات

\"دانلود

\"سیستم
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بررسی ساختار سیستم های اسکادا

 
چكیده
SCADA، مخفف Supervisory Control and Data Acquisition، به معنی سیستمهای كنترل و سرپرستی داده،سیستم اسكادا، امكان مونیتور كردن و كنترل پروسسهایی كه در سایتهای دوردست قرار گرفته اند را به اپراتور می دهد. یك طراحی خوب سیستم اسكادا، با حذف نیاز بازرسی مكرر پرسنل از سایتها، باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می گردد. 
 
در سالهای اخیر، این سیستمها از نظر كاربری، قابلیت گسترش، و كارایی پیشرفتهای چشمگیری نموده و حتی برای پیچیده ترین سیستمهای كنترلی، مانند آزمایشهای فیزیكی، نیز گزینه ای بسیار مناسب به شمار می روند.هدف این پروژه بررسی ساختار سیستمهای اسكادا می باشد. 
 
در فصل اول ضرورت ونقش سیستم های کنترل را می خوانید.  فصل دوم به ساختار کلی سیستم اسکادا می پردازد. بررسی معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات  موضوع فصل سوم است. بخش مهمی از ساختار سیستمهای اسكادا در واقع نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها آن است. به این موضوع در فصل چهارم پرداخته شده است. در سالهای اخیر با گسترش مفهوم شبكه، و استفاده گسترده از آن در ساختار مخابراتی سیستمهای اسكادا، امنیت این سیستمها به مسئله مهمی تبدیل شده است. در فصل پنجم ضمن بررسی این مسئله، تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات سیستمهای اسكادا آورده شده است. در پایان نیز شرح ساختار آمده است.
 
 
کلمات کلیدی:

کنترل نظارتی

سیستم اسکادا

سیستمهای كنترل و سرپرستی داده

ساختار سیستم های SCADA

 
 
 
مقدمه:
یک سیستم SCADA شامل سخت افزار های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.کلمه ی SCADA معمولاً به  یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط  یک Remote Terminal Unit  (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
 
یک سیستم SCADA را می توان به 4 جزء زیر تقسیم نمود:
1- ابزار دقیق میدانی (Field Instrumentation)
2- ایستگاه های دوردست (RTU ها)
3- شبکه ی مخابراتی
4- ایستگاه مونیتورینگ مرکزی و HMI
 
فرآیندی که در بالا به طور کلی از آن یاد کردیم، می تواند یک فرآیند صنعتی، زیرساختی، یا سایر امکانات باشد.سیستم های SCADA که برای هر کدام از این کاربرد ها استفاده می شوند، همگی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات انجام می دهند، گرچه که مورد استفاده ی سیستم در هر کاربرد متفاوت است.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چكیده1
مقدمه:1
 

فصل اول – ضرورت ونقش سیستم های کنترل2

ضرورت استفاده از سیستمهای کنترل در شبکه قدرت4

روند حرکت تکنولوژی :4

خلاسه ای از سیستم های کنترل4

کنترل محلی6
کنترل متمرکز6
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (  ها )7

برخی از معایب مدارهای فرمان الکترومکانیکی بدین شرح است :9

تعریف  10
مزایای   نسبت به سیستم های قدیمی :12
سیستمهای جدید کنترل پس از سیستمهای گسترده و PLC13

سیستمهای تله متری و اسکادا14

تاریخچۀ بکارگیری سیستم های کسب اطلاعات و کنترل از راه دور15
 

فصل دوم – ساختار کلی سیستم اسکادا17

تقسیم بندی یک سیستم اسکادا17

سیستم محلی :17
سیستم محلی به دو بخش اساسی تقسیم می شود :18

خانواده های مختلف سیستمهای اسکادا22

پارامترهای ارزیابی سیستم اسکادا :25
1- قابلیت دسترسی ( دستیابی ) 25
2- پاسخ زمانی26
3- توسعه پذیری  :27
4- قابلیت انعطاف 28
5- قابلیت اطمینان 28
 

فصل سوم -  معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات30

آشنایی با مفهوم اینترفیس و نتیجه گیری :30

نقش اینترفیس و اهمیت آن در ارتباط بین شبکۀ قدرت و مرکز کنترل و نظارت32

الف – انتقال اطلاعات از پست ( ایستگاه ) به مرکز کنترل ونظارت :32
ب – ارسال فرمان از مرکز به شبکه :32
نقاط وضعیت « DI » 34
آلارمهای مورد نیاز (DI )35
نقاط اندازه گیری « AI» 37
نقاط کنترلی « DO » 38
 

فصل چهارم – نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها40

شرح کلی وظایف در پایانه40
جمع آوری اطلاعات و کنترل « DAC » 41
« اولویت بندی و ترتیب داده ها » 41
ارسال داده ها به سطوح بالاتر کنترلی42
اجزاء تشکیل دهندۀ پایانه43
مدول ورودی دیجیتال « DI » 43
مدول ورودی آنالوگ « AI» 45
بخش نمونه برداری46
مدول خروجی آنالوگ « AO » 47
مدول خروجی دیجیتال « DO »47
مدول واسطه مخابراتی « CIU » 48
مدول اصلی49
مدول « PCI » 49
مدول « AGC » 50
نرم افزار پایانه50
مدول نرم افزاری « TSL » 51
مدول نرم افزاری « SPV » 51
مدول نرم افزاری « SUC » 51
مدول « پایگاه داده » « DBT » 52
مدول نرم افزاری « نگهبان » 52
هسته « RTMTK » 53
مهندسی اطلاعات در پایانه53
منبع تغذیه54

 

فصل پنجم – تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات56

آرایش مخابراتی :56
- آرایش « نقطه به نقطه » 56
- آرایش Party-line58
سیستمهای ارتباطی و نحوۀ ارسال اطلاعات :59
درجۀ هوشمندی و روشهای مختلف انتقال اطلاعات از پایانه ها به مراکز کنترل61
« روش پرسشی »  و ارسال کلیۀ اطلاعات61

روش پرسشی و ارسال اطلاعات تغییر یافته :62

« روش وقفه ای »  :62
پروتکلهای ارسال اطلاعات ( پروتکل های ارتباطی یا پروتکل انتقال داده )63
روش تبادل داده ها :66
الف – قسمت برقرار کنندۀ ارتباط (سرفصل ) :66
ب – اطلاعات مفید ( داده ) :66
ج – خاتمه پیام ( دنباله ) :67
مشخصه های درستی داده : [31]67
« فاصله همینگ » 68
ساختار فریم های استاندارد :70
فریم 2/1FT  با فاصله همینگ 4 و کلاس درستی داده   می باشد.71
شرح و مقایسۀ دو پروتکل :72
شکل فریمهای استاندارد و برآورد درستی داده72
انتقال فریم های با طول کم73
انتقال فریم های با طول زیاد74
قابلیت دسترسی و هزینه74
روش جمع آوری اطلاعات75
تطابق با استانداردها75
ساختار یافتگی75
نتیجه گیری76
 
فصل شش – شرح ساختار78
نرم افزار جمع آوری اطلاعات وکنترل 78
کسب اطلاعات و کنترل78
الف – بخش « MPP »78
ب – بخش « FEP » 79
ج – بخش « SAP » 80
د – بخش « ICC » 80
مدیریت اطلاعات80
ب - « ویرایشگر پایگاه داده ها » 81
کنترل ترکیب تجهیزات مرکز 82
الف – بخش « HWM »82
ب – بخش « NWM » 82
نرم افزار MMI83
تشریح نرم افزارهای PAS85
جابجایی سریع برنامه«FCS » 89
تخصیص حافظه بطور پویا 89
دستیابی سریع به حافظه « DMA » 89
 

\"دانلود

ادمین بازدید : 390 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت برق

SCADA نام مخفّفی برای عبارت Supervisory Control And Data Acquisition می باشد، به معنی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات

دانلود عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت برق

سیستم اسکادا
سیستمهای كنترل و سرپرستی داده
کاربرد سیستم های اسکادا در صنعت برق
عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت برق
کاربرد سیستم اسکادا در صنعت برق
دانلود پایان نامه برق
دانلود پایان نامه رشته برق
عملکرد سیستم های SCADA در صنعت
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

دانلود پایان نامه مهندسی برق

عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت

(مطالعه موردی:صنعت برق)
 
چكیده
SCADA نام مخفّفی برای عبارت Supervisory Control And Data Acquisition می باشد، به معنی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات.سیستم های SCADA نوعاً برای تحصیل اطلاعات از شبکه های بزرگ فرآیندی و کنترل آن ها در یک سطح نظارتی (supervisory) به کار می روند. امروزه به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، و برق آبی، برای سرپرستی داده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد..یک سیستم SCADA شامل سخت افزلر های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.
 
کلمه ی SCADA معمولاً به  یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط  یک Remote Terminal Unit  (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
 
 
کلمات کلیدی:

کنترل نظارتی

سیستم اسکادا

سیستمهای كنترل و سرپرستی داده

کاربرد سیستم های اسکادا در صنعت برق

 
 
 
مقدمه:
یک سیستم SCADA شامل سخت افزار های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.کلمه ی SCADA معمولاً به  یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط  یک Remote Terminal Unit  (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
 
یک سیستم SCADA را می توان به 4 جزء زیر تقسیم نمود:
1- ابزار دقیق میدانی (Field Instrumentation)
2- ایستگاه های دوردست (RTU ها)
3- شبکه ی مخابراتی
4- ایستگاه مونیتورینگ مرکزی و HMI
 
فرآیندی که در بالا به طور کلی از آن یاد کردیم، می تواند یک فرآیند صنعتی، زیرساختی، یا سایر امکانات باشد.سیستم های SCADA که برای هر کدام از این کاربرد ها استفاده می شوند، همگی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات انجام می دهند، گرچه که مورد استفاده ی سیستم در هر کاربرد متفاوت است.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چكیده1
مقدمه:1
 

فصل اول – ضرورت ونقش سیستم های کنترل2

ضرورت استفاده از سیستمهای کنترل در شبکه قدرت4

روند حرکت تکنولوژی :4

خلاسه ای از سیستم های کنترل4

کنترل محلی6
کنترل متمرکز6
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (  ها )7

برخی از معایب مدارهای فرمان الکترومکانیکی بدین شرح است :9

تعریف  10
مزایای   نسبت به سیستم های قدیمی :12
سیستمهای جدید کنترل پس از سیستمهای گسترده و PLC13

سیستمهای تله متری و اسکادا14

تاریخچۀ بکارگیری سیستم های کسب اطلاعات و کنترل از راه دور15
 

فصل دوم – ساختار کلی سیستم اسکادا17

تقسیم بندی یک سیستم اسکادا17

سیستم محلی :17
سیستم محلی به دو بخش اساسی تقسیم می شود :18

خانواده های مختلف سیستمهای اسکادا22

پارامترهای ارزیابی سیستم اسکادا :25
1- قابلیت دسترسی ( دستیابی ) 25
2- پاسخ زمانی26
3- توسعه پذیری  :27
4- قابلیت انعطاف 28
5- قابلیت اطمینان 28
 

فصل سوم -  معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات30

آشنایی با مفهوم اینترفیس و نتیجه گیری :30

نقش اینترفیس و اهمیت آن در ارتباط بین شبکۀ قدرت و مرکز کنترل و نظارت32

الف – انتقال اطلاعات از پست ( ایستگاه ) به مرکز کنترل ونظارت :32
ب – ارسال فرمان از مرکز به شبکه :32
نقاط وضعیت « DI » 34
آلارمهای مورد نیاز (DI )35
نقاط اندازه گیری « AI» 37
نقاط کنترلی « DO » 38
 

فصل چهارم – نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها40

شرح کلی وظایف در پایانه40
جمع آوری اطلاعات و کنترل « DAC » 41
« اولویت بندی و ترتیب داده ها » 41
ارسال داده ها به سطوح بالاتر کنترلی42
اجزاء تشکیل دهندۀ پایانه43
مدول ورودی دیجیتال « DI » 43
مدول ورودی آنالوگ « AI» 45
بخش نمونه برداری46
مدول خروجی آنالوگ « AO » 47
مدول خروجی دیجیتال « DO »47
مدول واسطه مخابراتی « CIU » 48
مدول اصلی49
مدول « PCI » 49
مدول « AGC » 50
نرم افزار پایانه50
مدول نرم افزاری « TSL » 51
مدول نرم افزاری « SPV » 51
مدول نرم افزاری « SUC » 51
مدول « پایگاه داده » « DBT » 52
مدول نرم افزاری « نگهبان » 52
هسته « RTMTK » 53
مهندسی اطلاعات در پایانه53
منبع تغذیه54

 

فصل پنجم – تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات56

آرایش مخابراتی :56
- آرایش « نقطه به نقطه » 56
- آرایش Party-line58
سیستمهای ارتباطی و نحوۀ ارسال اطلاعات :59
درجۀ هوشمندی و روشهای مختلف انتقال اطلاعات از پایانه ها به مراکز کنترل61
« روش پرسشی »  و ارسال کلیۀ اطلاعات61

روش پرسشی و ارسال اطلاعات تغییر یافته :62

« روش وقفه ای »  :62
پروتکلهای ارسال اطلاعات ( پروتکل های ارتباطی یا پروتکل انتقال داده )63
روش تبادل داده ها :66
الف – قسمت برقرار کنندۀ ارتباط (سرفصل ) :66
ب – اطلاعات مفید ( داده ) :66
ج – خاتمه پیام ( دنباله ) :67
مشخصه های درستی داده : [31]67
« فاصله همینگ » 68
ساختار فریم های استاندارد :70
فریم 2/1FT  با فاصله همینگ 4 و کلاس درستی داده   می باشد.71
شرح و مقایسۀ دو پروتکل :72
شکل فریمهای استاندارد و برآورد درستی داده72
انتقال فریم های با طول کم73
انتقال فریم های با طول زیاد74
قابلیت دسترسی و هزینه74
روش جمع آوری اطلاعات75
تطابق با استانداردها75
ساختار یافتگی75
نتیجه گیری76
 
فصل شش – شرح ساختار78
نرم افزار جمع آوری اطلاعات وکنترل 78
کسب اطلاعات و کنترل78
الف – بخش « MPP »78
ب – بخش « FEP » 79
ج – بخش « SAP » 80
د – بخش « ICC » 80
مدیریت اطلاعات80
ب - « ویرایشگر پایگاه داده ها » 81
کنترل ترکیب تجهیزات مرکز 82
الف – بخش « HWM »82
ب – بخش « NWM » 82
نرم افزار MMI83
تشریح نرم افزارهای PAS85
جابجایی سریع برنامه«FCS » 89
تخصیص حافظه بطور پویا 89
دستیابی سریع به حافظه « DMA » 89
 

دانلود عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت برق

ادمین بازدید : 298 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت

موضوع این پایان نامه طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت است، به قسمی كه پایداری سیستم در محدوده وسیعی از تغییر پارامترها و تغییر شرایط نقطه كار تضمین شود

دانلود طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت

طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت
طراحی پایدارساز مقاوم
پایدار كننده های سیستم قدرت
بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم
طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت
دانلود پایان نامه رشته برق
دانلود پایان نامه برق
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 3348 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 155

دانلود پایان نامه مهندسی برق

طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت

 
چكیده :
توسعه شبكه های قدرت نوسانات خود به خودی با فركانس كم را، در سیستم به همراه داشته است. بروز اغتشاش هایی نسبتاً كوچك و ناگهانی در شبكه باعث بوجود آمدن چنین نوساناتی در سیستم می شود. در حالت عادی این نوسانات بسرعت میرا شده و دامنه نوسانات از مقدار معینی فراتر نمی رود. اما بسته به شرایط نقطه كار و مقادیر پارامترهای سیستم ممكن است این نوسانات برای مدت طولانی ادامه یافته و در بدترین حالت دامنه آنها نیز افزایش یابد. امروزه جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم، در اغلب شبكه های قدرت پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) به كار گرفته می شود.
 
این پایدار كننده ها بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایتِ سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. بنابراین ممكن است با تغییر پارامترها و یا تغیر نقطه كار شبكه، پایداری سیستم در نقطه كار جدید تهدید شود.موضوع اینپایان نامه طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت است، به قسمی كه پایداری سیستم در محدوده وسیعی از تغییر پارامترها و تغییر شرایط نقطه كار تضمین شود. در این راستا ابتدا به مطالعه اثر تغییر پارامترهای بر پایداری سیستم های قدرت تك ماشینه و چند ماشینه پرداخته می شود. سپس دو روش طراحی كنترل كننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله مورد مطالعه به كار گرفته می شوند. 
 
سرانجام ضمن نقد و بررسی این روش ها، یك روش جدید برای طراحی PSS ارائه می شود. در این روش مسئله طراحی پایدار كننده مقاوم به مسئله پایدار كردن مجموعه ای از مدلهای سیستم در نقاط كار مختلف تبدیل می شود. این مسئله نیز به یك مسئله استاندارد بهینه سازی تبدیل شده و با استفاده از روش های برنامه ریزی غیر خطی حل می گردد. سرانجام كارایی روش فوق در طراحی پایدار كننده های مقاوم برای یك سیستم قدرت چند ماشینه در دو مسئله مختلف (اثر تغییر پارامترها بر پایداری دینامیكی و تداخل PSS ها) تحقیق شده و برتری آن بر روش كلاسیك به اثبات می رسد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی پایدارساز مقاوم

پایدار كننده های سیستم قدرت

طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

 
 
مقدمه:
افزایش روز افزون مصرف انرژی الكتریكی، توسعه سیستم های قدرت را بدنبال داشته است بطوریكه امروزه برخی از سیستم های قدرت در جغرافیایی به وسعت یك قاره گسترده شده اند. به موازات این توسعه كه با مزایای متعددی همراه است، در شاخه دینامیك سیستم های قدرت نیز مانند سایر شاخه ها مسائل جدیدی مطرح شده است. از جمله این مسائل می توان به پدیده نوسانات با فركانس كم، تشدید زیر سنكرون (SSR)، و سقوط ولتاژ اشاره كرد.
 
پدیده نوسانات با فركانس كم در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بحث پایداری دینامیكی سیستم های قدرت مورد توجه قرار می گیرد. بروز اغتشاش های مختلف در شبكه، انحراف سیستم از نقطه تعادل پایدار را به دنبال دارد، در چنین وضعیتی به شرط اینكه سنكرونیزم شبكه از دست نرود، سیستم با نوسانات فركانس كم به نقطه تعادل جدید نزدیك می شود. هنگامی كه یك ژنراتور به تنهایی كار می كند، نوسانات با فركانس كم به دلیل میرایی ذاتی به شكل نسبتاً قابل قبولی میرا می شوند. 
 
اما كاربرد برخی از المان ها مانند تحریك كننده های سریع، با اثر دینامیك قسمت های مختلف شبكه ممكن است باعث تزریق میرایی منفی به شبكه شود، به طوریكه نوسانات فركانس كم شبكه به شكل مطلوبی میرا نشده و یا حتی از میرایی منفی برخوردار شوند. بدیهی است افزایش میرایی مودهای الكترومكانیكی سیستم در چنین وضعیتی می تواند به عنوان یك راه حل مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایت طراحی شده و در محدوده وسیعی به كار گرفته می شوند. از دید تئوری كنترل، پایدار كننده های فوق در واقع یك كنترل كننده كلاسیك با تقدیم فاز  می باشد كه بر اساس مدل خطی سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. 
 
 
 
فهرست مطالب

استفاده از پایدار كننده های سیستم قدرت جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم

چكیده 
فصل اول – مقدمه 
1-1- پیشگفتار4
1-2- رئوس مطالب 7
1-3- تاریخچه 9
 

فصل دوم : پایداری دینامیكی سیستم های قدرت

2-1- پایداری دینامیكی سیستم های قدرت16
2-2- نوسانات با فركانس كم در سیستم های قدرت 17

2-3- مدلسازی سیستمهای قدرت تك ماشینه 18

2-4- طراحی پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) 23

2-5- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه27
 

فصل سوم: كنترل مقاوم 

3-1-كنترل مقاوم 30

3-2- مسئله كنترل مقاوم31

3-2-1- مدل سیستم31
3-2-2- عدم قطعیت در مدلسازی32
3-3- تاریخچه كنترل مقاوم37
3-3-1- سیر پیشرفت تئوری37

3-3-2- معرفی شاخه های كنترل مقاوم39

3-4- طراحی كنترل كننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال 45
3-4-1- بیان مسئله45
3-4-2- تعاریف و مقدمات46

3-4-4-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یك مسئله Nevanlinna–Pick 50

3-4-5- طراحی كنترل كننده53

3-5- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای 55

3-5-1- مقدمه و تعاریف لازم55
2-5-3- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای59
3-5-3- طراحی پایدار كننده های مقاوم مرتبه بالا64
 

فصل چهارم  : طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

4-1- طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت 67
4-2- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick 69
برای سیستم های قدرت تک ماشینه 69
4-2-1- مدل سیستم69
4-2-2- طرح یک مثال71

4-2-3 – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick73

4-2-2- بررسی نتایج77
4-2-5- نقدی بر مقاله78
4-3- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه 83
4-3-1- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه83
4-3-2- مشخصات یک سیستم چند ماشینه86
4-3-3-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت90
4-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله93
4-4- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه 95
4-4-1- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی95
4-4-2- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای101
 4-4-3-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی105
4-4-4- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم106
4-4-5- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم110
4-5- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (2)110
4-5-1- جمع بندی مطالب110
4-5-2-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار111
4-5-3- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید113
4-5-4- نتیجه گیری115
 

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

5-1- استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله 121
5-2- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS  ها 122
 5-2-1- تداخل PSS‌ها 122
5-2-2- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یك سیستم قدرت سه ماشینه 124
5-2-3- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه كار در هماهنگ 126
انتخاب مجموعه مدلهای طراحی 127
5-2-4-‌مقایسه‌عملكرد دو نوع پایدار كننده به كمك شبیه سازی كامپیوتری130
5-3- طراحی كنترل كننده های بهینه (  فیدبك حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت 132
 5-3-1) طراحی كننده فیدبك حالت بهینه 132
تنظیم كننده  های خطی 133
 5-3-2-كاربرد كنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه134
5-3-3-طراحی كنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم 136
 5-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله 140
 
فصل ششم : بیان نتایج
6-1- بیان نتایج 152
 

دانلود طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت

ادمین بازدید : 382 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

امروزه با گسترش سیستم‌های پایگاهی و حجم بالای داده‌های ذخیره شده در این سیستم‌ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد

دانلود داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

وب کاوی
متن کاوی
داده کاوی
دیتا ماینینگ
کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی
دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر
داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی
دانلود پایان نامه داده کاوی
دانلود پروژه داده کاوی
دانلود پایان نامه کامپیوتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 3968 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

 
چکیده:
در دو دهه قبل توانایی های فنی بشر برای تولید و جمع آوری داده‌ها به سرعت افزایش یافته است. عواملی نظیر استفاده گسترده از بارکد برای تولیدات تجاری، به خدمت گرفتن کامپیوتر در کسب و کار، علوم، خدمات  دولتی و پیشرفت در وسائل جمع آوری داده، از اسکن کردن متون و تصاویر تا سیستمهای سنجش از دور ماهواره ای، در این تغییرات نقش مهمی دارند.
 
بطور کلی استفاده همگانی از وب و اینترنت به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی جهانی ما را مواجه با حجم زیادی از داده و اطلاعات می‌کند. این رشد انفجاری در داده‌های ذخیره شده، نیاز مبرم وجود تکنولوژی های جدید و ابزارهای خودکاری را ایجاد کرده که به صورت هوشمند به انسان یاری رسانند تا این حجم زیاد داده را به اطلاعات و دانش تبدیل کند. داده کاوی به عنوان یک راه حل برای این مسائل مطرح می باشد. در یک تعریف غیر رسمی داده کاوی فرآیندی است، خودکار برای استخراج الگوهایی که دانش را بازنمایی می کنند، که این دانش به صورت ضمنی در پایگاه داده های عظیم، انباره داده  و دیگر مخازن بزرگ اطلاعات، ذخیره شده است.
 
به لحاظ اینکه در چند سال اخیر مبحث داده کاوی و اکتشاف دانش موضوع بسیاری از مقالات و کنفرانسها قرار گرفته و نرم افزار های آن در بازار به شدت مورد توجه قرار گرفته، از اینرو در مقاله سعی بر آن شده تا گذری بر آن داشته باشیم.در این پایان نامه درفصل مروری بر داده کاوی خواهیم داشت . که به طور عمده به تاریخچه ، تعاریف، کاربردها وارتباط آن با انبار داده و OLAP خواهیم پرداخت. در پایان فصل مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها را ذکر کردیم که داده کاوی یکی از مراحل آن است.در فصل 2 یکی از شیوه های داده کاوی که از سبد خرید گرفته شده  است توضیح داده شده است . در این فصل به شرح قوانین ارتباطی خواهیم پرداخت که در آن بعد از دسته بندی الگوریتمها ، الگوریتم Apriori ( که یک الگوریتم پایه در این زمینه است ) و الگوریتم FP-Growth ( یک الگوریتم جدید میباشد) را با شرح یک مثال توضیح می دهیم و در آخر آن دو را با هم مقایسه می کنیم . در فصل 3 مباحث وب کاوی و متن کاوی را که در بسیاری از مراجع جزء کاربردهای داده کاوی به حساب می آید شرح داده خواهد شد.
 
 
کلمات کلیدی:

وب کاوی

متن کاوی

داده کاوی

دیتا ماینینگ

کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی

 
 
 
 
مقدمه:
امروزه با گسترش سیستم‌های پایگاهی و حجم بالای داده‌های ذخیره شده در این سیستم‌ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد.با استفاده از پرسش‌های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش‌گیری معمولی، می‌توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه‌گیری در مورد داده‌ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند. امّا وقتی که حجم داده‌ها بالا باشد، کاربران هرچند زبر دست و با تجربه باشند نمی‌توانند الگوها مفید را در میان حجم انبوه داده‌ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم باشند، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است. از سوی دیگر، کاربران معمولاً فرضیه‌ای را مطرح می‌کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می‌پردازند، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحاً به کشف دانش   بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و بصورت خودکار الگوها و رابطه‌های منطقی را بیان نمایند.
 
داده کاوی  یکی از مهمترین این روشها است که به الگوهای مفید در داده‌ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می‌شوند واطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می‌دهند تا براساس آن تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند.اصطلاح داده کاوی زمانی بکار برده می‌شود که با حجم بزرگی از داده‌ها، در حد مگا یا ترابایت، مواجه باشیم. در تمامی منابع داده کاوی بر این مطلب تأکید شده است. هرچه حجم داده‌ها بیشتر و روابط آنها پیچیده تر باشد دسترسی به اطلاعات نهفته در میان داده ها مشکل تر می‌شود و نقش داده کاوی بعنوان یکی از روش های کشف دانش، روشن‌تر می‌گردد.داده کاوی بطور همزمان از چندین رشته علمی بهره می‌برد نظیر: تکنولوژی پایگاه داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، آمار، الگو، سیستم‌های مبتنی بر دانش ، حصول دانش ، بازیابی اطلاعات ، محاسبات سرعت بالا  و بازنمایی بصری داده .
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 2

فصل1: مقدمه ای بر داده کاوی  13

1-1 تعریف داده کاوی   .15

2-1 تاریخچه داده کاوی   16

3-1 چه چیزی سبب پیدایش داده کاوی شده است؟   17

4-1 اجزای سیستم داده کاوی   .19

5-1 جایگاه داده کاوی در میان علوم مختلف   21
6-1 قابلیتهای داده کاوی   .22

7-1 چرا به داده کاوی نیاز داریم؟   .23

8-1 داده کاوی چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟   25
9-1 کاربردهای داده کاوی   .25
1-9-1 کاربردهای پیش بینی کننده   .27
2-9-1 کاربردهای توصیف کننده   27
10-1 ابزارهای تجاری داده کاوی   .28
11-1 داده کاوی و انبار داده ها   .29
1-11-1 تعاریف انبار داده   29

2-11-1 چهار خصوصیت اصلی انبار داده   .30

3-11-1 موارد تفاوت انبار داده و پایگاه  داده   31
12-1 داده کاوی و OLAP   .33
1-12-1 OLAP   .33
2-12-1 انواع OLAP   .34

13-1 مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها   .34

1-13-1 انبارش داده ها   35
2-13-1 انتخاب داده ها   36
3-13-1 پاکسازی- پیش پردازش- آماده سازی   36
4-13-1 تبدیل داده ها   36

5-13-1 کاوش در داده ها (Data Mining)   .37

6-13-1 تفسیر نتیجه   38

 

فصل 2: قوانین ارتباطی   .39

1-2 قوانین ارتباطی   40
2-2 اصول پایه   .41
1-2-2 شرح مشکل جدی   .41
2-2-2 پیمایش فضای جستجو   .43
3-2-2 مشخص کردن درجه حمایت مجموعه اقلام   .45
3-2 الگوریتمهای عمومی   45
1-3-2 دسته بندی   45
2-3-2 BFS و شمارش رویداد ها   .46
3-3-2 BFS و دونیم سازی TID-list   .47
4-3-2 DFS و شمارش رویداد   47
5-3-2 DFS و دو نیم سازی TID-list  48

4-2 الگوریتم Apriori   48

1-4-2 مفاهیم کلیدی   .48
2-4-2 پیاده سازی الگوریتم Apriori   49
3-4-2 معایب Apriori و رفع آنها   .54

5-2 الگوریتم رشد الگوی تکرارشونده   55

1-5-2 چرا رشد الگوی تکرار سریع است؟   .58

6-2 مقایسه دو الگوریتم Apriori و FP-growth   59

7-2 تحلیل ارتباطات   63
 

فصل 3: وب کاوی و متن کاوی   .65

1-3 وب کاوی   .66

1-1-3 الگوریتمهای هیتس و لاگسام   .69

2-1-3 کاوش الگوهای پیمایش مسیر   76
2-3 متن کاوی   .90
1-2-3 کاربردهای متن کاوی   .92
1-1-2-3 جستجو و بازیابی   95
2-1-2-3 گروه بندی و طبقه بندی   97
3-1-2-3 خلاصه سازی   99
4-1-2-3 روابط میان مفاهیم   .101
5-1-2-3 یافتن و تحلیل گرایشات   
6-1-2-3 برچسب زدن نحوی (pos)   .
7-1-2-3 ایجاد Thesaurus و آنتولوژی به صورت اتوماتیک   .107
2-2-3 فرایند متن کاوی   .
3-2-3 روشهای متن کاوی   .110
مراجع   .116
 
 
فهرست اشکال
1-1 مراحل فرایند کشف دانش   17
2-1 سیر تکاملی صنعت پایگاه داده   19
3-1 معماری یک نمونه سیستم داده کاوی   .20
4-1 نرخ رشد اطلاعات   .24
5-1 کاربرد پیش بینی کننده   27
6-1 داده ها از انبار داده ها استخراج می گردند   32
7-1 داده ها از از چند پایگاه داده  استخراج می گردند   32
1-2 شبکه‌ای برای     .

3-2 دسته بندی الگوریتمها   46

4-2 پایان الگوریتم Apriori   52
5-2 درخت الگوی تکرار   57
6-2 اندازه گیری کارکرد درجه حمایت برای پایگاه داده D1 40K   61
7-2 اندازه گیری Apriori با درجه حمایت/تراکنش   .62
8-2 اندازه گیری FP-growth با درجه حمایت/تراکنش   62
1-3 مقداردهی اولیه الگوریتم HITS   72
2-3 مثالی از الگوهای پیمایش   .80
3-3 فرایند متن کاوی   .86
4-3 مثال یافتن روابط   .88
 
 
فهرست جداول
1-2 کاوش FP-tree با ایجاد پایگاه های الگوشرطی   .58
2-2 پارامترها   .59
3-2 نتایج برای فاکتور درجه حمایت 5%   60
4-2 نتایج برای D1 150K با درجه حمایت   .61
1-3 تراکنش های توصیف شده توسط مجموعه ای از URLها   .75
2-3 نمایش URLها به عنوان بردارهایی از فعالیت گروه تراکنش   75
3-3 یک SOM مرسوم که توسط توصیف URLها تولید شده است   76
 

دانلود داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

ادمین بازدید : 294 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات

جامعه امروز به طور روزافزون از جنبه های آموزشی، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، بازار و جز آن به تکنالوژی های ارتباطی و شبکه های اطلاعاتی وابسته شده است

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات

اخلاق گرایی
اخلاق در رسانه
اخلاق روزنامه نگاری
قانون آزادی اطلاعات
دانلود پایان نامه اخلاق و اطلاعات
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 215 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

اخلاق و اطلاعات

 
*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
مقدمه:
جامعه امروز به طور روزافزون از جنبه های آموزشی، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، بازار و جز آن به تکنالوژی های ارتباطی و شبکه های اطلاعاتی وابسته شده است. با گسترش و نفوذ این تکنالوژی ها در چارچوب های بیرون از نهادهای علمی و پژوهشی و مبدل شدن آن به محیط‏هایی از نوع خانگی و یا اقتصادی و ... برداشت های تازه‏ای از رابطه اخلاقیات را با آن مطرح کرده‏است،‏ و از‏این طریق نگرانی‏ها و پرسش های فراوانی را به وجود آورده‏است. یکی از پرسش های بنیادین این است که با توجه به فضای باز اطلاعاتی جدید که اطلاعات افراد را از هر قید و بند ناخواسته‏ای آزاد می‏کند و گزینه های افراد را افزایش می‏دهد، در این شرایط نظام های اخلاقی، در چالش و کشمکش با تکنالوژی های اطلاعاتی و ارتباطی چگونه باید عمل کنند؟ آیا باید با ایجاد دشواری همه گناه را به تحولات ساختار و آنانی که تحولات ساختاری را آشکار و شفاف می‏کنند، نسبت دهند یا اینکه به دنبال راه حل های منطقی و صحیح باشند تا بتوانند اخلاق اطلاعات را به اخلاق عملی تبدیل سازند. 
 
هرگاه پای تکنولوژی به یک عرصه باز شود. آن عرصه به نحو افسار گسیخته تر و رهاتر عمل خواهد کرد. بالاخص در حوزه تصویر و تا حدی در حوزه کار با متن و صدا. امکانات زیادی برای موادی که در رسانه ها، عرضه می شوند فراهم کرده است. اکنون با استفاده از حافظه های کمپیوترها می توان حجم عظیمی از تصاویر را در اختیار داشت و به صورت گوناگون تصاویر و اطلاعات را در کنار هم چید. همچنین صداها و متن های ذخیره شده در کمپیوترها چه مستقل و چه به همراه دیگر مواد رسانه ای (مثل تصاویر) انبوهی از اطلاعات و مواد را برای کارهای مختلف در اختیار و دسترس کاربران قرار می‏دهد. 
 
تکنالوژی حیطه ابزارها را گسترش داده و با تولید انبوه آنها را به میان همه افراد علاقمند برده‏است.بنابراین در هر سطح کار و حرفه‏ای بودن افراد به ابزارها دسترسی دارند و تنها ایده ها و تکنیک خاص آنهاست که به اثرهای مثلاً هنری بداعت و تازگی می بخشد. تکنالوژی پیامدهایی برای طرف های درگیر در موضوعات و دیدگاه ها در بر دارد. تکنالوژی در عرصة رسانه‏های تصویری، اولاً دایره عمل این رسانه‏ها را گسترده تر کرده و موجب شده است که آنها موضوعات بیشتری را برای کشف در اختیار بگیرند. دوم اینکهً حوزه عمل این رسانه‏‏ها را گسترده کرده است و سوم بر تنوع صورت ها افزوده است و در نهایت امکان برقراری نسبت های گوناگون میان شکل و محتوا را ممکن گردانیده است. هر چهار موضوع بر ابعاد و پیامدهای اخلاقی تکنالوژی های اطلاعاتی و ارتباطی می‏افزاید. 
 
اخلاق به عنوان یک نظامی از ارزش های خیر و شر(خوب و بد) و اراده معطوف به آنها، در دنیایی که همه چیز رنگ تجارت، بازده، سود، حق الزحمه، کارآیی، بهره‏وری و مانند آنها را در خود می‏گیرد، همچنین به عنوان یک زیرمجموعه و شاخه‏ای جدید، ولی مهم از اخلاق حرفه‏ای یا عملی، دیگر نمی‏تواند به صورت یک نظام نظری به افراد درگیر عرضه شود. اخلاق با بسیاری از حوزه های فعالیت انسانی در رابطه قرار می‏گیرد و از آن جمله است اطلاعات و یا یک حوزه پیوسته به آن یعنی سیستم های اطلاعاتی که اهمیت آن امروز مشخص است؛ چرا که در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات یکی از حقوق بنیادین بشر محسوب می‏شود و تنها این ابزارها و سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی هستند که می توانند این حق را ایفا کنند.  جریان اطلاعات در یک کشور در حال توسعه، صرفاً به جریان آن از بالای هرم حکومت به پایین محدود نمی‏شود، بلکه هرگونه اطلاعاتی را که مردم برای ایفای نقش های خود نیاز دارند، در بر می‏گیرد. کاربرد ابزارها و سیستم های اطلاعاتی را گروهی از کارشناسان سومین اشتغال انسان مدرن دانسته اند و آن را در مراتب بعد از کار و استراحت قرار می‏دهند. این کاربرد حالت غیرفعال و یا منفعل ندارد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

اخلاق گرایی

اخلاق در رسانه

اخلاق روزنامه نگاری

قانون آزادی اطلاعات

 
 
فهرست مطالب
مقدمه :2
هدف تحقیقResearch Target:5
اهمیت تحقیق :Research Importance7
طرح مسألهFeature Problem:9
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :10
محدود یت های تحقیق Research Limitation :11
اخلاق و اطلاعات12

انترنت،اطلاع رسانی و اخلاق گرایی16

اهمیت اخلاق در رسانه ها19

ضرورت رعایت اخلاق در ژورنالیزم21

وظایف اخلاقی، و اخلاق ژورنالیزم23

بایدها و نبایدهای اخلاقی23

ج – چالش ها و آسیب های اخلاقی:37
2. نقش ارزش ها و جهت گیری های رسانه در گزینش اخبار:37
3. نقش عامل قدرت و ثروت در خبررسانی:38
4. عدم اشتغال ورزی ژورنالیستان در رسانه ها:39
6. جعل هویت در گرفتن اطلاعات:41
9. سوء استفاده از اطلاعات جرایم جنسی:42
اخلاق عكاسیِ خبری جدید در قالب یک مثال54
نهاد ماده 19Article 19 Foundation63

مدلی برای قانون آزادی اطلاعات63

فصل اول: تعاریف و هدف67
فصل دوم: حق دسترسی به اطلاعات نزد نهادهای عمومی و خصوصی68
فصل چهارم:استثناها81
فصل پنجم:«مقام عالی اطلاع‌رسانی»86
فصل ششم: اجرای قانون توسط «مقام عالی اطلاع‌رسانی»89
فصل هفتم: هشداردهندگان94
فصل هشتم: مسؤولیت مدنی و جنایی94
منابع:99
 

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات

ادمین بازدید : 317 یکشنبه 09 اسفند 1394 نظرات (0)

 

نحوه اثرگذاری فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ایجاد مدلی جامع جهت تبیین آن

سارمان ها دارای ساختارهایی می باشند تا بر آن اساس فعالیت های کارکنان خود را هماهنگ نمایند ساختار سازمانی(Organization Structure)، در نمودار سازمانی جلوه می کند و نماینگر سلسله مراتب اداری و حیطه کنترل مدیران بوده است

دانلود نحوه اثرگذاری فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ایجاد مدلی جامع جهت تبیین آن

فناوری اطلاعات
ساختار سازمانی
شركت سهامی بیمه ایران
دانلود پایان نامه اثر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت
دانلود پایان نامه نحوه اثرگذاری آی تی بر ساختار سازمانی
ایجاد مدلی جامع جهت تبیین اثر آی تی بر ساختار سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1988 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 210

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

نحوه اثرگذاری فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ایجاد مدلی جامع جهت تبیین آن

(مطالعه موردی:شركت سهامی بیمه ایران)
 
*قابل استفاده برای رشته فناوری اطلاعات
 
*آپدیت چهارم با 450 صفحه با عنوان شركت سهامی بیمه ایران باز بصورت رایگان اضافه شد:)
 
آپدیتهای قبلی:
1.تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان 7 صفحه
2.تاثیر آی تی بر ساختار نیروی كار و ساختار مشاغل 21 صفحه
3.تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان در دولت الکترونیک و تاثیر آن در شکل گیری سازمان های الکترونیک 17 صفحه
 
 
*تعداد کل صفحات:210 صفحه اولیه + 495 صفحه آپدیت
 
چکیده:
ظهور فناوری عملیات در انتهای قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم موجب بروز سازمان هایی با دیوانسالاری گسترده و سطوح سلسله مراتبی بلند شده است. ساختارهای سلسله مراتبی زمان یاد شده محصول نیازهای بوجود آمده انقلاب صنعتی بوده, و توانسته است جوابگوی نیازهای مذکور باشد؛ اما آیا این گونه ساختارها می توانند پاسخگوی شرایط جدید و تغییرات عمده ای باشند که در دهه های اخر قرن بیستم بوجود آمده است؟ (که یکی از مهم ترین آن ها ظهور فناوری پیشرفته اطلاعات است)؛صرف نظر از برخی اظهار نظرها که فناوری اطلاعات را عامل تقویت کننده دیوانسالاری های وزارتخانه ای به عنوان قفس های آهنین مدرنیته می دانند و بر این باورند که این قفس جای خود را به فیبرها، شبکه ها و تراشه های رایانه ای می دهد (دانایی فرد،1383،ص67)، اما به باور بسیاری از صاحبنظران از جمله ای پرت[1]،
 
فن‌آوری اطلاعات در عصر انفجار اطلاعات با سرعتی فزاینده در حال پیشرفت و دگرگونی است. سیستمهای مختلف رایانه‌ای هر روزه در نهادهای مختلف اقتصادی اجتماعی و صنعتی و اداری جهان پیشرفته، بیشتر و بیشتر ریشه دوانیده و در روند تصمیم‌گیریهای درون سازمان تحولات اساسی ایجاد می‌كنند. بهره‌گیری از امكانات ناشی از توسعه سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر كامپیوتر برای تسریع در عملیات اداری و عرضه سریع و مقرون به صرفه خدمات و محصولات تولیدی سازمانها، باعث شده است كه در كشورهای توسعه یافته اینگونه سیستمها تقریباً در بیشتر رشته‌ها بكار گرفته شوند.
 
 در حال حاضر در بسیاری از كشورهای در حال توسعه و از جمله كشورمان ایران سازمانها تمایل زیادی برای بهره‌گیری و استفاده از این فناوریهای اطلاعاتی از خود نشان می‌دهند. با در نظر گرفتن این موضوع كه در آینده هیچ عاملی مانند فناوری اطلاعات قادر به تغییر طراحی سازمانها نخواهد بود. تحقیق در این زمینه امری ضروری خواهد بود. از طرفی دیگر با توجه به تمایل سازمانهای كشور ما جهت استفاده از فن‌آوریهای اطلاعاتی لازم است مدیران پیشاپیش از اثراتی كه احتمالاً این فناوریها بر سازمان، افراد و… می‌گذارند آگاهی یافته و با چشمانی كاملاً باز فن‌آوریهای اطلاعاتی را وارد سازمان كرده (متناسب با سطوح مدیریت و مهارت كاربران) و از آنها استفاده نمایند. با در نظر گرفتن این موارد در تحقیق حاضر به بررسی اثرات ناشی از كاربرد فن‌آوریهای اطلاعاتی در سازمان بر ساختار سازمانی خواهیم پرداخت و به این سوال اساسی پاسخ خواهیم داد كه: كاربرد فن‌آوری اطلاعات چه اثراتی بر ساختار سازمانی دارد؟
 
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری اطلاعات

ساختار سازمانی

شركت سهامی بیمه ایران

اثر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

 
 
مقدمه:
سارمان ها دارای ساختارهایی می باشند تا بر آن اساس فعالیت های کارکنان خود را هماهنگ نمایند. ساختار سازمانی(Organization Structure)، در نمودار سازمانی جلوه می کند و نماینگر سلسله مراتب اداری و حیطه کنترل مدیران بوده، همچنین گروه بندی کارکنان در واحدها را نشان می دهد و ارتباط و تعامل آن ها را تعیین می کند.معمولاً ساختارهای سازمانی را می توان در یکی از دو الگوی مکانیکی(Mechanistic)  و ارگانیک(Organic) قرار داد. الگوی مکانیکی مبین سازمانی پیچیده، متمرکز و رسمی است که از انعطاف پذیری کمی برخوردار است. در این حالت سازمان دارای یک شبکه محدود اطلاعاتی است که معمولاً از رده های بالایی سازمان به پایین جریان می یابد. الگوی ارگانیک مبین سازمانی با درجه اعطاف بالا، غیر رسمی و غیر متمرکز است. در این حالت افراد زیادی در تصمیم گیری های سازمانی مشارکت دارند.
 
در دنیای امروز اطلاع رسانی بعنوان مجموعه‌ای از روشها و ابزارهای كه ذخیره‌سازی، سازماندهی، پردازش و بازیابی اطلاعات را در ابعاد گوناگون محقق می‌سازد به منزله یك سرمایه ملی درآمده است و در حكم پشتوانه‌ای برای نیل به اهداف توسعه كه نهایتاً پیشرفتهای صنعتی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. مجموعه این ابزارهایی كه منجر به ذخیره‌سازی، سازماندهی، پردازش و بازیافت اطلاعات در دنیای امروز شده‌اند فناوری اطلاعاتی می‌باشد. و از زمان مطرح شدن این قضیه بیش از چند دهه نمی‌گذرد چرا كه تمایل و نیاز به استفاده از فن‌آوری اطلاعاتی جدید بصورت موجی فراگیر در آمده است و مدیران و سازمانهای كشورها از جمله كشورمان ایران را نیز متاثر ساخته است.
 
 آنچه كه تا چند سال قبل بعنوان یك مزیت رقابتی محسوب می‌شد امروزه بعنوان یكی نیاز رقابتی مطرح می‌باشد و از حالت انحصاری كه در قبل داشت بیرون آمده و در اختیار همگان قرار گرفته است. نكته قابل توجه در استفاده از فناوریهای اطلاعاتی در سازمانهای كشورهای در حال توسعه مساله كنترل معدودی از كشورهای در حال توسعه بر فناوریهای جدید و نیاز به منابع مالی هنگفت در اجرای تحقیقات مرتبط با فناوریهای اطلاعات می‌باشد كه سبب گشته تا پیشرفتهای حاصله در این زمینه مبتنی بر نیازهای كشورهای در حال توسعه نباشد. با این وجود این كشورها برای ورود به عرصه رقابت جهانی و دنیای فراصنعتی ناگزیر به بهره‌گیری از فناوریهای اطلاعاتی جدید بوده و هیچ‌گونه سستی در این زمینه توجیه پذیر نخواهد بود با توجه به هزینه‌بر بودن ابزارها و تكنیكهای مربوط به كاربرد فناوریهای اطلاعاتی و ضعف مالی كشورهای در حال توسعه آگاه نمودن مدیران سازمانها در این كشورها از اثرات فناوری اطلاعات بیش از پیش ضرورت می‌یابد. در ضمن باید به این نكته نیز توجه داشت كه خرید و هزینه‌های مربوط به ابزارها و وسایل فناوریهای اطلاعاتی و رایانه‌های پیشرفته تعیین كننده تحول و پیشرفت و توسعه سازمانی نیست و آنچه اهمیت دارد چگونگی میزان كاربرد این فناوریها در سازمانهاست لذا در این پژوهش در پی آنیم تا این بینش را فراروی مدیران قرار دهیم كه اثرات ناشی از كاربرد این فناوریهای اطلاعاتی بر ساختار سازمانی (ابعاد ساختار سازمانی) چگونه خواهد بود.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: معرفی تحقیق3
مقدمه:5
تعریف موضوع:6
بیان مساله:8
اهداف تحقیق:9
اهمیت و ضرورت تحقیق:10
فرضیات تحقیق:12
تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه‌های اصلی تحقیق12
- فناوری اطلاعات:12
- پیچیدگی:13
- رسمیت:13
- تمركز:14
نسبت‌های پرسنلی:14
 
فصل دوم :ادبیات نظری و تجربی تحقیق15

قسمت اول:فن‌آوری اطلاعات16

مقدمه:17
تكنولوژی (فن‌آوری) :19
1- پژوهش وود وارد:22
3 ـ مطالعات جیمز تامپسون:26

تعریف فن‌آوری اطلاعات:28

تاریخچه فن‌آوری اطلاعات:30

مولفه‌های فن‌آوری اطلاعات:37
معرفی چند نمونه از فن‌آوریهای اطلاعاتی:38

ـ كاربرد فن‌آوری اطلاعات در سازمانها:41

ب) كاربرد اطلاعاتی:42
ناخشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان:43
خشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان:44
2 ـ بیمارستان كینگستون:45
سیستم اطلاعات چیست؟46

سیستمهای اطلاعاتی در سازمان:50

1 ـ سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)50
سیستمهای اطلاعات مدیریت چهار گونه گزارش تولید می‌كند:51
ـ سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری با بازده قوی:53

خصوصیات سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری:53

ـ عوامل مهم در موفقیت سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری:55
معماری سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری:56

سیستم اتوماسیون اداری(OAS)57

سیستم اطلاعاتی عملیاتی TPS60
سیستمهای كارهای دانش‌بر KWS :61
سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی:63

مزایای فن‌آوری اطلاعات:66

محدودیتهای فن‌آوری اطلاعات:67

قسمت دوم:سازمان و ساختار سازمانی69

مقدمه: «چرایی مطالعه سازمان»70
نگاهی به تعاریف سازمان:71

ـ سازمان از نظر «Pfiffner & sherwood»:72

سازماندهی (Organizing):78
1- سازماندهی بر مبنای وظیفه یا هدف.79
3- سازمان بر مبنای منطقه عملیاتی (جغرافیایی)85
4- سازماندهی بر مبنای زمان:87
6- سازمان مبتنی بر بازار:90
نقاط قوت و ضعف ساختار ماتریس:94
ابعاد ساختاری:102
فنون رسمی سازی:105
نسبتهای پرسنلی:112
فرهنگ چه می‌كند؟121
قسمت سوم:پیشینه تحقیق123
پیشینه تحقیق:124
الف) تحقیقات خارج از كشور:124
1- بررسی و پژوهش اسمیت124
بررسی و پژوهش ویگاند:125
تحقیق فیفرولبلباسی:126
تحقیقات تریست و بمفورد:128
ب) تحقیقات انجام شده در ایران:129
خلاصه و نتیجه گیری از فصل دوم:132

قسمت چهارم:- ساختار و تشكیلات شركت سهامی بیمه ایران ،134

بیمه چیست؟135
نگاهی به بیمه ایران:135
معرفی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران:137
 
فصل سوم: روش و روش‌شناسی تحقیق »144
مقدمه:145
جامعه آماری مورد مطالعه:145
روش جمع‌آوری اطلاعات:145
ابزار اندازه‌گیری: (معرفی پرسشنامه)147
- تعیین روایی (validity) و پایایی (Reliability) پرسشنامه:149
 
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق »151
تجزیه و تحلیل اطلاعات:152
الف) توزیع فراوانی‌های مشاهده شده:152
1- اطلاعات جمعیت شناختی:152
نمودار میزان استفاده از سیستم پشتیبانی از مدیران ارشد157
ب) محاسبه میانگین، میانه، نما، انحراف معیار و ضریب چولگی متغیرهای پرسشنامه شامل:167
تعریف شاخصها:168
ضریب چولگی:168
معرفی ضریب همبستگی پیرسون176
 
فصل پنجم:بحث و نتیجه‌گیری تحقیق185
مقدمه:186
مروری بر ابعاد IT:187
نتیجه‌گیری از فرضیه اول:188
نتیجه‌گیری از فرضیه دوم:189
نتیجه‌گیری از فرضیه‌ سوم:190
نتیجه‌گیری از فرضیه چهارم:191
پیشنهادات تحقیق:192
الف: پیشنهاد برای سازمان :192
ب) پیشنهادهایی جهت تحقیقات بعدی:195
 

دانلود نحوه اثرگذاری فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ایجاد مدلی جامع جهت تبیین آن

ادمین بازدید : 225 چهارشنبه 14 بهمن 1394 نظرات (0)

 

بررسی نانوساختارهای متخلخل

مواد نانومتخلخل دارای حفره هایی در ابعاد نانو هستند و حجم زیادی از ساختار آن ها را فضای خالی تشکیل می دهد

دانلود بررسی نانوساختارهای متخلخل

آئروژل‌
دانلود پایان نامه مواد نانو متخلخل
دانلود پایان نامه نانوساختارهای متخلخل
نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم
دانلود پایان نامه رشته شیمی
دانلود پایان نامه بررسی نانوساختارهای متخلخل
دانلود پایان نامه شیمی
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3997 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

دانلود پایان نامه رشته شیمی

بررسی نانوساختارهای متخلخل

(بصورت جامع و کامل در قالب 98 صفحه)
 
چکیده:
مواد نانومتخلخل (Nanoporous Materials) دارای حفره هایی در ابعاد نانو بوده و بسیار متنوع می باشند. سطح ویژه ی بالا، گزینش پذیری شکل و اندازه (Size and Shape Selectivity) از مهم-ترین ویژگی های این مواد است که سبب کاربردهای فراوان کاتالیزوری، تصفیه و جداسازی شده و نقش آن ها را در نانوفناوری پررنگ تر کرده است.
 
پیشرفت این مواد در آینده وابسته به ساخت مواد نانومتخلخل مهندسی شده و کنترل شده برای کاربردهای موردنظر است. زئولیت ها (Zeolites)، کربن و سیلیکای نانومتخلخل، از مهم ترین ساختارهای نانومتخلخل هستند. رایج ترین روش سنتز این مواد نانومتخلخل،روش های برپایه الگوست (Templated Synthesis). روش های مشخصه یابی، اندازه و شکل حفره ها را مشخص کرده و در بهینه سازی ساختار کمک می کند. استفاده از تخلخل های این مواد برای ساخت نانوکامپوزیت ها بسیار مهم و کاربردی است. مواد نانومتخلخل معدنی بسیار متنوع تر از مواد نانومتخلخل  آلی هستند، از این رو در این پایان نامه به بررسی کامل نانوساختارهای متخلخل پرداخته ایم.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آئروژل‌

مواد نانو متخلخل

نانوساختارهای متخلخل

نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم

 
 
مقدمه
مواد نانومتخلخل دارای حفره هایی در ابعاد نانو هستند و حجم زیادی از ساختار آن ها را فضای خالی تشکیل می دهد. نسبت سطح به حجم (سطح ویژه) بسیار بالا، نفوذپذیری یا تراوایی (Permeability) زیاد، گزینش پذیری خوب و مقاومت گرمایی و صوتی از ویژگی های مهم آن ها می باشد. با توجه به ویژگی های ساختاری، این مواد به عنوان تبادل گر یونی (Ion Exchanger)، جداکننده (Separator)، کاتالیزور، حس گر، غشا (Membrane) و مواد عایق استفاده می شوند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
گفتار 1 :کلیات1
1-مقدمه2

تعریف تخلخل2

شکل 1- ماده ای نانومتخلخل با آرایش شش ضلعی حفره های استوانه ای [2]3
3-دسته بندی مواد نانومتخلخل3
دسته بندی بر اساس مواد تشکیل دهنده4
دسته بندی براساس نظم ساختار5

4- تقسیم بندی مواد نانومتخلخل آلی5

5- مواد نانومتخلخل معدنی5
5-1- مواد میکرومتخلخل5
جدول 1- مقایسه ی برخی از مواد نانومتخلخل [1]8
مشخصه یابی و اندازه گیری تخلخل10
روش های میکروسکوپ الکترونی10
جدول 2- مروری بر مواد نانومتخلخل آلی [2و1]13
جدول 3- مروری بر مواد نانومتخلخل معدنی [4-1]14
 

گفتار 2 :مواد نانو متخلخل16

1- مقدمه16

شکل 1 - انواع فضاهای نانو17

شکل 2 – عملکرد های متنوع فضا های بسته19
معرفی موردی برخی ترکیبات متخلخل20
کربن فعال20
شکل 3- نمایی از کربن فعال و تصویری از آن توسط میکروسکوپ الکترونی21

شکل 4– اجزای تشکیل دهنده چهارچوب های فلزی- آلی22

شکل 5 – دسته های مواد متخلخل24
 

گفتار 3 :چهارچوب های فلزی-آلی (Metal Organic Frameworks)27

1- مقدمه27
شکل 2- تعدادی از لیگاندهای متداول در چهارچوب های فلزی- آلی بعنوان رابط31
سه نکته زیر از اصلی ترین ویژگی های این ترکیبات است :31
شکل 3 - واحد های ساختاری ثانویه معدنی34
4- روش های شناسایی ساختار و اندازه گیری تخلخل در ساختارهای MOF36
 

گفتار 4 :معرفی آئروژل‌ها (Aerogels)38

1-مقدمه39
2-2 شیمی یکپارچگی آئروژل ها39
1- شستن ژل مرطوب با محلول اتانول وآب40
2-3- شیمی آبگریزی آئروژل ها40
شکل 1- آبگریز کردن آئروژل [1]41
خواص مکانیکی آئروژل ها:41
4-فرایند ساخت سُل-ژل42
شکل 2-  فرایند سُل-ژل:   الف: سُل   ب: ژل [1]43
شکل 3- دستگاه اتوکلاو برای خشک کردن آئروژل به روش فوق بحرانی [1]44
2-2-3- دیگر تکنیک های خشک کردن:45
4 - انواع آئروژل:47
1-4- آئروژل های معدنی:47
2-4- آئروژل های آلی:47
3-4- آئروژل های کربن:49
جدول 3 - ویژگی های کربن آئروژل های [1]49

 

گفتار 5 :کاربرد آئروژل ها54

1-2- کاربرد به عنوان عایق:55
1-1-2- کاربرد آئروژل ها به عنوان عایق های حرارتی:55
2-1-2- کاربرد آئروژل ها به عنوان عایق های صوتی:55
2-2- کاربرد نوری آئروژل ها:55
3-2- کاربرد الکتریکی آئروژل:56
شکل 1 - دولایه های کربن آئروژل در ابر خازن ها [1]57
5-2- کاربرد آئروژل در ساختار کاتالیست ها:58
شکل 2 - روکش دار کردن آنزیم در سیلیکا آئروژل [1]59
6-2- کاربرد آئروژل در پوشش ها:59
8-2- تکنیک جدید برای جمع آوری غبارهای کهکشانی60
 
گفتار 6 :نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم62
2- ساختار کلی آلومینای آندی متخلخل62
شکل 1- (الف) ساختار آلومینای آندی متخلخل، (ب) سطح مقطع لایه‌ی آندایز شده [4].63
شکل 2- تصویر شماتیک توزیع جریان در شروع و گسترش رشد حفره‌ها در آلومینای آندی [6].66
جدول 1- درصد مشارکت آنیونها در لایه‌ی اکسید متخلخل [3 و 9] .67
شکل 3- نمودار شماتیک توزیع غلظت -SO42 در آلومینای متخلخل تشکیل شده در اسید سولفوریک [13]68
 
ادامه نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم71
شکل 1- تشکیل یون‌های -O2 و -OH در مرز اکسید و الکترولیت، به‌وسیله‌ی واکنش آب با آنیون‌های جذب شده‌ی -SO4 2  از منبع [2].72
شکل 2- نحوه‌ی مهاجرت یون‌ها و شکل گیری نانوحفره‌ها طی فرآیند آندایز آلومینیوم [7].74
شکل 3- نمایش حرکت یون‌ها و حل شدن لایه‌ی اکسید در الکترولیت اسید سولفوریک [9].75
شکل 4- نمایش سطح مقطع و سطح بالایی ساختار دوتایی و سه تایی دیواره‌ی سلول آلومینای متخلخل، به ترتیب در اسیدسولفوریک و اسید فسفریک [11].76
شکل 5- جاهای خالی در ساختار آلومینای آندی متخلخل [9].77
شکل 6- مراحی تشکیل جاهای خالی در ساختار آلومینای آندی متخلخل [9].78
4- پارامترهای هندسی مشخصه‌ی نانوحفره‌های آلومینای آندی78
 
2- پارامترهای هندسی مشخصه‌ی نانوحفره‌های آلومینای آندی1
1-2- ضخامت لایه‌ی سدی1
شکل 1- ضخامت لایه‌ی سدی در ساختار آلومینای آندی، در الکترولیت‌های مختلف [2].2
3-2- چگالی حفره4
4-2- ضخامت لایه‌ اکسیدی4
شکل 2- نمای شماتیکی از میزان انبساط حجمی اکسید آلومینیوم طی فرآیند آندایز.6
شکل 4- تصاویر SEM از نانوحفره‌های آلومینای آندایز شده در ولتاژهای مختلف و در الکترولیت اسید اکسالیک 0.3 مولار
 
 
 
 
 

دانلود بررسی نانوساختارهای متخلخل

ادمین بازدید : 342 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

حسابداری انبار و روش اجرایی آن

عملیات انبارداری و حسابداری انبار شامل فعالیت‌های مهمی نظیر مدیریت انبار، جانمایی کالا، مدیریت موجودی، ثبت ورود و خروج کالا، قیمت‌گذاری و حسابداری مواد و کالا، مدیریت درخواست‌ها و سفارش‌گذاری، انبارگردانی و غیره می‌باشد

دانلود حسابداری انبار و روش اجرایی آن

دانلود مقاله حسابداری انبار
مدیریت انبارداری
دانلود مقاله روش اجرایی حسابداری انبار
دانلود مقالات رشته حسابداری
دانلود مقاله حسابداری انبار و روش اجرایی آن
دانلود مقالات حسابداری
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 208 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

دانلود مقاله رشته حسابداری

حسابداری انبار و روش اجرایی آن

 
مقدمه:
مدیریت فرایندهای انبارداری و کسب اطلاعات دقیق و به‌هنگام از وضعیت موجودی‌های سازمان، از نیازهای اولیه و مهم مدیران است تا بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی و تصمیم‌گیری مناسبی درخصوص کنترل هزینه‌های نگهداری موجودی، سفارش‌گذاری و تأمین به‌موقع کالا و پیشگیری از کمبود موجودی آن انجام دهند.
 
عملیات انبارداری و حسابداری انبار شامل فعالیت‌های مهمی نظیر مدیریت انبار، جانمایی کالا، مدیریت موجودی، ثبت ورود و خروج کالا، قیمت‌گذاری و حسابداری مواد و کالا، مدیریت درخواست‌ها و سفارش‌گذاری، انبارگردانی و غیره می‌باشد. به دلیل پیچیدگی، تنوع، اهمیت و حجم بالای فرایندهای انبارداری و همچنین اهمیت بالای موجودی کالا، این فعالیت‌ها جزو نیازهای اساسی بسیاری از شرکت‌های تولیدی و تجاری می‌باشد. عمده مسئولیت‌های ماژول انبار و حسابداری انبار عبارتند از:
 
آماده سازی اطلاعات موجودی مورد نیاز برای مدیران
مدیریت ورود و خروج کالا بر اساس مجوزهای صادر شده توسط سایر واحدهای سازمان
ارائه‌ سرویس‌های محاسبه و به‌روزرسانی موجودی تعدادی و مبلغی کالا در انبار
ثبت، نگهداری و ارائه وقایع مالی مربوط به ورود و خروج مواد و کالا از انبار
 
 
کلمات کلیدی:

حسابداری انبار

مدیریت انبارداری

روش اجرایی حسابداری انبار

 
 
فهرست مطالب
 

بخش اول: حسابداری انبار

١ - سیستم ارزیابی ادواری و دایمی موجودیها (فایفو، لایفو، میانگین موزون و متحرک، شناسایی ویژه) + معایب و محاسن:
٢ - نحوه ثبت سند حسابداری کسری و اضافات انبار: 
٣ - نحوه ثبت سند حسابداری مواد خریداری شده: 
٤ - نحوه ثبت سند حسابداری مواد صادره از انبار: 
٥ - نحوه ثبت سند حسابداری مواد برگشتی به انبار: 
٦ - اسناد سند حسابداری صادره مربوط به خروج محصول ساخته شده: 
 

بخش دوم: نمونه روش اجرایی حسابداری انبار

١ - نحوه تنظیم سند مربوط به خرید کالا یا خدمات: 
٢ - ثبت سند حسابداری اقلام صادره از انبار
٣ - ثبت کرایه حمل مواد از خرید به شرکت
٤ - ثبت مواد برگشتی از خرید به فروشنده
٥ - انتقال بین انبارها
٦ - نحوه ثبت حواله های امانی ما نزد دیگران
7 - حواله انبارگردانی
8 - نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار
 9 - رسید انبارگردانی
10 - اسناد صادره مربوط به خروج محصول ساخته شده: 
11 -  ثبت سند حسابداری انبار   

دانلود حسابداری انبار و روش اجرایی آن

ادمین بازدید : 237 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

دانلود مقاله سد لاستیكی

روش معمول برای كنترل آب در كشورهای مختلف سدسازی می باشد، مهمترین مسئله در سدسازی حجم و نوع مصالح است و همواره حجم زیاد مصالح مصرفی در این نوع سازه ها بشر را بر آن داشته است كه از تكنیكهای مدرن تر استفاده نماید

دانلود دانلود مقاله سد لاستیكی

سد
سدسازی
دانلود مقاله سد لاستیكی
سیستم كنترل در سد
دانلود مقالات رشته عمران
دانلود مقاله سدهای لاستیکی
دانلود مقالات مهندسی عمران
دانلود مقالات عمران
سد لاستیكی
سدهای لاستیکی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

دانلود مقاله رشته عمران

سدهای لاستیکی

دانلود پایان نامه سدهای لاستیکی
 
مقدمه
روش معمول برای كنترل آب در كشورهای مختلف سدسازی می باشد، مهمترین مسئله در سدسازی حجم و نوع مصالح است و همواره حجم زیاد مصالح مصرفی در این نوع سازه ها بشر را بر آن داشته است كه از تكنیكهای مدرن تر استفاده نماید. در سنوات اخیر با ازدیاد پروژه های سدسازی و ارتباط آن با كشتیرانی و مرفولوژی رودخانه، نیاز به دریچه های مختلف بیشتر حس شده است. متخصصین به دنبال آن هستند تا با یافتن راه حلهای جدید برای كنترل آب در عین استفاده از حداكثر پتانسیل آبهای موجود از تأثیر منفی آن بر مرفولوژی رودخانه و كشتیرانی بكاهند و به همین خاطر است كه دنیا همواره شاهد پیدایش ایده های نو در این زمینه بوده است.
 
یكی از افرادی كه در این راستا فعالیت نموده است آقای نورمن ایمبرتسون (Normal Imbertsone) است كه ریاست بخش مهندسی كاربرد و نگهداری دپارتمان آب و برق شهر لوس آنجلس آمریكا را بعهده داشت. ایشان پی از سالها تجربه در زمینه نصب، راه اندازی و نگهداری دریچه ها، ایده استفاده از دریچه های متورم شونده را در سال 1965 ارائه داد. بعدها این ایده در ژاپن مورد بررسی قرار گرفت و اولین سد لاستیكی در سال 1967 در ژاپن ساخته شد و از آن پس تعداد زیادی از این سدها توسط ژاپنی ها در نقاط مختلف دنیا ساخته شده و هم اكنون تعداد سدهای ساخته شده از این نوع بالغ بر 1500 عدد می گردد. طویل ترین این سدها به طول 609 متر در آمریكا و بلندترین آنها به ارتفاع 18/5 متر در استرالیا ساخته شده است و هم اكنون نیز ساخت این نوع سدها بر روی رودخانه های بزرگ دنیا در دست بررسی است. این سدها به عنوان دریچه، سدهای انحرافی، سدهای مخزنی، استخرها و حوضچه های كشتیرانی قابل كاربرد است.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سد

سدسازی

سد لاستیكی

سیستم كنترل در سد

 
 
 
فهرست مطالب
سدهای لاستیكی1
مقدمه2

جنس سدهای لاستیكی3

نحوه كار سدهای لاستیكی5

مهار كردن سد لاستیكی به دال كف5
1- روش مهار دوگانه6
2- روش مهار منفرد6
نحوه ریزش آب از روی غشاء لاستیكی7
ورود و خروج هوا به بدنه سد لاستیكی7
پدیده V شكل شدن سرریز8

سیستم كنترل در سدهای لاستیكی11

1- سیستم كنترل در سدهای لاستیكی نیمه اتوماتیك11
الف- كنترل ماكزیمم ارتفاع سطح آب بالادست11
ب- كنترل ماكزیمم فشار داخلی12
2- دستورالعمل تخلیه و متودم كردن سد12

3- سیستم كنترل در سدهای تمام اتوماتیك12

الف- كنترل فشار داخلی12
ب- كنترل سطح آب بالا دست13
در این سیستم دو روش برای تثبیت آب بالادست وجود دارد:13
I- كنترل ارتفاع آب بالادست توسط شناور13
II- كنترل سطح آب توسط باكت13

مقایسه سدهای لاستیكی با سدهای انحرافی بتنی14

1- تأثیر سد لاستیكی و سد انحرافی بتنی بر مرفولوژی رودخانه14
ب- حالتی كه دبی انحراف نسبت به دبی رودخانه قابل ملاحظه باشد.15
2- اثر سد لاستیكی بر روی ارتفاع دیواره های جانبی16
3- مقایسه سدهای انحرافی بتنی با سدهای لاستیكی از نظر رسوب زدائی17

خصوصیات هیدرولیكی سدهای لاستیكی18

الف- تأثیر آب بالادست بر روی شكل سد19
ب- تأثیر آب پایین دست بر روی شكل سد19
4- تأثیر بزرگ كوچكی سطح مقطع غشاء20

12-11- مقایسه پی در سدهای لاستیكی و سدهای انحرافی بتنی21

12-2- رسوب در سدهای لاستیكی22
12-14- موارد كاربرد سدهای لاستیكی26
 
 

دانلود دانلود مقاله سد لاستیكی

ادمین بازدید : 261 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

 

رابطه فقه و مصلحت

سلام دین جامع و البته جاودانی است شریعت اسلامی نیز با بهره‌مندی از قواعدی همچون قاعده مصلحت به اثبات این ادعا کمک می‌کند این به مقاله بررسی رابطه فقه و مصلحت می پردازد

دانلود رابطه فقه و مصلحت

دانلود مقاله مصلحت
حکم حکومتی
مصالح مرسله
جعل احکام شرع
ابزار مدیریت جامعه
دانلود مقاله رابطه فقه و مصلحت
دانلود مقالات رشته فقه و معارف اسلامی
دانلود مقالات فقه و معارف اسلامی
دسته بندی فقه،الهیات،معارف
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

دانلود مقاله رشته فقه و معارف اسلامی با عنوان رابطه فقه و مصلحت

مطالب مرتبط:

دانلود مقاله جایگاه مصلحت در اسلام

دانلود پایان نامه جایگاه مصلحت در حقوق كیفری

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت

دانلود مقاله مفهوم مصلحت و جایگاه آن در نظام قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران

 
چکیده
اسلام دین جامع و البته جاودانی است. شریعت اسلامی نیز با بهره‌مندی از قواعدی همچون قاعده مصلحت به اثبات این ادعا کمک می‌کند. ولی هر مصلحتی مطلوب نیست. و حجیت مصلحت در فقه امامیه هرگز نباید سر از مصالح مرسله اهل سنت درآورد و یا موجب قدسیت‌زدایی از فقه وسکولاریزاسیون شود. از سوی دیگر با تأسیس نظام اسلامی در ایران، و نیز اقبال مسلمین به احیای ظرفیت‌های نهفته در دین اسلام، ما را بایسته می‌دارد که قواعد پویاساز این دین را کشف و تبیین کنیم.
 
این به مقاله بررسی رابطه فقه و مصلحت می پردازد. در این مقاله، پس از توضیح برخی واژگان و طرح موضوع، به پیشینه کاربرد مصلحت در فقه و اصول شیعه وسنّی پرداخته شده؛ سپس مباحث اصلی در سه بخش ادامه یافته است. در بخش اوّل، مصلحت، پایة جعل احکام شرع که به وسیله شارع مقدّس در نظر گرفته می شود، مورد بررسی است. در بخش دوم، مصلحت به صورت ابزاری که تشخیص و تعیین آن به استنباط حکم کلّی شرعی بینجامد بررسی شده است. در همین بخش، به مبحث معروف مصالح مرسله در اصول فقه اهل سنّت اشاره ای رفته است. در بخش سوم که حسّاس ترین بخش مقاله است، مصلحت به صورت پایة صدور حکم حکومتی و ابزاری در مدیریت جامعه مورد بررسی فشرده قرار گرفته و دغدغة اصلی این بخش این است که چگونه می توان از این ابزار استفاده کرد و به اصول و مبانی دینی و فقهی هم به ادارة جامعه پایبند بود.
 
 
واژگان کلیدی: 

مصلحت

حکم حکومتی

مصالح مرسله

جعل احکام شرع

ابزار مدیریت جامعه

رابطه فقه و مصلحت

 
 
مقدمه
حقیقت آن است که بحث فقه و مصلحت، بحثی تطبیقی، بینامذهبی و فلسفه فقهی است. اصل ضرورت توجه به مصلحت در فقه را هیچ‌یک از مذاهب انکار نکرده‌اند. همچنان که هیچ‌یک از مذاهب اهل سنت حتی مالکیه مصلحت را به‌طور مطلق نمی‌پذیرد. این نشان‌گر ضابطه‌مند بودن استفاده از این عنصر است.مصلحت، عنوانی آشنا و پرکاربرد در فقه و اصول است. مفهوم خیر، صلاح و منفعت که از واژه مصلحت فهمیده می شود می تواند همة خواسته ها و آرزوهای انسان را پوشش دهد؛ هر چند در مصادیق آن اختلاف و اشتباه فراوان است. ادیان الاهی به طور عام و دین اسلام به طور خاص مدّعی خیر و صلاح بشر هستند که از طریق آن، سعادت ورستگاری انسان رقم می خورد (قولوا لااله الااللَّه تفلحوا).
 
صلاح، خیر و سعادت وقتی به دست می آید که دستورها و خواسته های اسلام جامه عمل بپوشد (مَنْ عَمِلَ صَالِحا ًمِن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً (نحل (16): ص 97)؛ بنابراین، مصلحت و عمل، ارتباط نزدیک ومستقیم می یابند. در مجموعة آموزه ها و معارف اسلامی، شاخه ای که با عمل و رفتار بیش از سایر شاخه ها مرتبط می شود، فقه است تا آن جا که موضوع اصلی فقه را از جنس افعال شمرده اند؛ از این رو مصلحت و فقه هم ارتباط روشن و منطقی می یابند. حلقه اتّصال فقه و مصلحت، همان عمل و رفتار است؛ به این گونه که فقه، اعمال و رفتار را ساماندهی می کند تا انسان از رهگذر آن به خیر و صلاح دست یابد.
 
دربارة رابطه فقه و مصلحت که اصل آن فی الجمله چنان که گفته شد، قابل انکار نیست، پرسش های فراوانی قابل طرح است. برخی از مهم ترین این پرسش ها چنین است: آیا احکام شرع، تابع مصالح و مفاسد نفس الامری است؟ آیااین مصالح و مفاسد برای انسان قابل درک است یا فقط جاعل احکام از آن ها آگاهی دارد؟ آیا مصلحت فقط در جعل احکام رعایت شده یا در اجرای آن هم باید مصلحت سنجی کرد؟ آیا بر این اساس می توان مصالح را به دو قسم مصالح جعل احکام و مصالح اجرای آن تقسیم کرد؟ آیا می توان با تفکیک گوناگون حوزه های احکام مانند تفکیک حوزة عبادات از معاملات، مصالح نفس الامری را در برخی از حوزه ها برای انسان قابل درک دانست و در برخی دیگرغیر قابل درک؟ اگر مصالح، پایة استنباط احکام شرع باشد، ضوابط آن چیست؟ آیا مصالحی که در ولایات و به ویژه ولایت کبرا یعنی ولایت حکومت مشروع اسلامی مطرح می شود، ضابطه مند است؟ ضوابط آن کدام است؟ مرجع تشخیص این مصالح چه کسی یا چه نهادی است؟ و....
 
 
 
فهرست مطالب
رابطه فقه و مصلحت1
چکیده1
واژگان کلیدی:2
1. طرح موضوع و پرسش ها2
2. پیشینه مصلحت در فقه3

3. مصلحت پایة جعل و تشریع احکام شرعی4

مرحوم علاّمه حلّی در شرح آن می گوید:5
محقّق نائینی رحمه الله در این باره می نویسد:8

4. مصلحت و استنباط احکام شرعی9

تعریف مصالح مرسله10

اقوال در حجّیت مصالح مرسله10

بررسی ادلّه موافقان حجّیت11

بررسی ادلّه مخالفان حجّیت مصالح مرسله12

. مصلحت، پایة مدیریت جامعه و صدور احکام حکومتی14
ضوابط و معیارهای مصلحت در صدور احکام حکومتی16
منابع و مأخذ21
 
 
 

دانلود رابطه فقه و مصلحت

ادمین بازدید : 236 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

این پایان نامه كوشیده است راه‌های گسترش تعامل بین بیمه و بازار سرمایه كه می‌توانند باعث رشد و توسعه‌ صنعت بیمه و بازار سرمایه شوند و از این رهگذر به رشد و توسعه اقتصاد ملی كمك نمایند را مورد بررسی قرار دهد

دانلود بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

بیمه
بازار سرمایه
سرمایه‌گذاری
بیمه‌های اعتباری
توسعه‌ صنعت بیمه
اوراق بهادار بیمه‌ای
دانلود پایان نامه رشته بیمه
بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه
دانلود پایان نامه بیمه
دانلود پایان نامه
دسته بندی بیمه
فرمت فایل doc
حجم فایل 220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

دانلود پایان نامه رشته بیمه

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

 
*قابل استفاده برای رشته اقتصاد
 
چكیده: 
صنعت بیمه و بازار سرمایه دو نهاد اصلی و اساسی اقتصاد هستند. روند جهانی موجود بین این دو نشان از یك همگرایی و تعامل بالاست. هم صنعت بیمه نیازمند بازار سرمایه است و هم بازار سرمایه نیازمند صنعت بیمه و از سوی دیگر اقتصاد ملی نیازمند این دو و تعامل بیشتر بین این دو است. بازار سرمایه محل داد و ستد سرمایه‌ها و بازار بیمه محل داد و ستد اطمنیان است. عنصر اطمینان‌، از مهمترین و اساسی ترین اركان بازار سرمایه است كه صنعت بیمه می‌تواند به راحتی آن را برای فعالان این بازار فراهم نماید. صنعت بیمه نیز به منظور انجام سرمایه‌گذاری برای تامین تعهدات خود نسبت به بیمه‌گذاران نیازمند بازار سرمایه است.  علاوه بر  این  بازار‌های سرمایه‌ جهانی امروزه شاهد  ابزار‌ها و  نوآوری‌های مشترك بازار سرمایه و صنعت بیمه است كه بیش از پیش تعامل و همگرایی انها را باعث شده است.
 
این پایان نامه كوشیده است راه‌های گسترش تعامل بین بیمه و بازار سرمایه كه می‌توانند باعث رشد و توسعه‌ صنعت بیمه و بازار سرمایه شوند و از این رهگذر به  رشد و توسعه اقتصاد ملی كمك نمایند را مورد بررسی قرار دهد. این مطالعه سه نحوه تعامل اساسی در ارتباط  صنعت بیمه و بازار سرمایه را مورد توجه قرار  می‌دهد. نخستین و اولین مهم به سرمایه‌گذاری شركت‌های بیمه و نیاز‌ دوسویه صنعت بیمه و بازار سرمایه به یكدیگر مربوط می‌شود. شركت‌های بیمه برای تامین تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذارانشان، ناگزیز از سرمایه‌گذاری وجوه بیمه‌ای هستند و از این رو نیازمند  یك بازار سرمایه پیشرفته ‌اند و بازار سرمایه نیز برای توسعه‌، نیازمند حجم قابل توجهی از پس انداز‌هایی است كه به صورت وجوه بیمه‌ای در اختیار شركت‌های بیمه قرار دارد. دومین راه ارتباطی كه توسعه‌ آن توسعه دوجانبه بیمه و بازار سرمایه را به دنبال خواهد داشت،‌ بیمه‌های اعتباری است.
 
 به طور خاص بیمه‌های اعتباری اوراق بهادار به بازار سرمایه مربوط است و می‌تواند مشكلات اعتباری بسیاری از بنگاه‌های تازه تاسیس و كوچك را حل نماید.  مشكلی كه هم اكنون گریبان گیر بسیاری از شركت‌های كوچك و تازه تاسیس است و باتوسعه بیشتر بازار سرمایه حادتر نیز خواهد شد  و رفع آن یك ضرورت اساسی برای توسعه‌ پایدار بازار سرمایه است كه می‌تواند توسط بیمه‌های اعتبار اوراق بهادار انجام شود. راهكار سوم توسعه‌ی تعامل،‌ نوآوری‌های  مشترك جدیدی است كه در سال‌های اخیر،‌ توسط فعالان صنعت بیمه و بازار سرمایه به كار گرفته شده است. این نواوری با نام كلی اوراق بهادار بیمه‌ای قابلیت‌ها و مزایای بسیاری دارد كه استفاده از آنها می‌تواند توسعه و رشد صنعت بیمه و بازار سرمایه را به دنبال داشته باشد.
 
به منظور  بهره‌مندی از یك تعامل بهینه بین بازار سرمایه و صنعت بیمه،‌  تشكیل یك شركت تخصصی  كه متصدی ساماندهی سرمایه‌گذاری‌ها و انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای باشد ضروری است.  این شركت باید متشكل از متولیان و فعالان بازار سرمایه و صنعت بیمه باشد تا شركت علاوه بر انجام تخصصی سرمایه‌گذاری وجوه بیمه‌ای در  بازار سرمایه و انجام امور مربوط به خلق اوراق بهادار، بتواند با توجه به دسترسی به هر دو  طرف، مشكلات و بخصوص موانع ساختاری و قانونی را با رایزنی با  مسئولین امر مرتفع نماید. بعلاوه ضرورت دیگری كه از مطالب ارائه شده بدست می‌آید،  به توسعه‌ی تخصص‌های مرتبط مربوط است. 
 
باید متخصصینی تربیت شوند كه با فضای صنعت بیمه و بازار سرمایه آشنا باشند و نیاز‌ها و ضرورت‌های آن دو را بشناسند و از سوی دیگر توان فنی و اجرایی و علمی لازم برای تحلیل و طراحی ابزار‌ها و بیمه نامه‌های  مناسب را داشته باشند. این ضرورت،  ضرورت توسعه آموزش‌های میان رشته‌ای در فضای بازار سرمایه و صنعت بیمه را  توجیه می‌كند. لازم است علاوه بر اطلاع رسانی و آموزش همگانی در  این خصوص،‌ كه به منظور آشنایی عموم مردم و سرمایه‌گذاران  و بیمه‌گذاران انجام می‌شود،  افرادی به صورت تخصصی آموزش ‌های لازم را  ببینند  و توانمندی تولید و طراحی ابزار‌ها و بیمه‌نامه‌های مورد اشاره را داشته باشند.همچنین به منظور تقویت و بسط ایده‌ی ارائه شده در توسعه تعامل بین بازار سرمایه و صنعت بیمه‌، ده پیشنهاد موضوعی برای  تحقیقات  و مطالعات  بیشتر ارائه شده‌است. كه پرداختن به آنها می تواند فضای روشن‌تری را  برای تعامل دو صنعت  تبیین نماید.
 
 
کلمات کلیدی:

بیمه

بازار سرمایه

سرمایه‌گذاری

بیمه‌های اعتباری

توسعه‌ صنعت بیمه

اوراق بهادار بیمه‌ای

 
 
 مقدمه
یك بازار مالی یكپارچه داری سه عنصر اساسی سرمایه كوتاه مدت،‌ بلند مدت و اطمینان است. سرمایه‌های كوتاه مدت در بازار پول و به طور خاص بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری مبادله‌ می‌شوند. بازار سرمایه و به طور خاص بورس‌های اوراق بهادار  نیز محل داد و ستد سرمایه‌های بلند مدت است. هردو بازار مذكور نیازمند به عنصر سومی هستند كه بتوانند به حیات خود ادامه دهند. اطمینان به عنوان ركن سوم بازارهای مالی، توسط صنعت بیمه ارائه می‌شود.
 
بازار سرمایه حسب طبیعت و کارکرد اولیه‌ی خود، ابزارهای مورد نیاز برای تامین سرمایه‌ی لازم و امكانات سرمایه‌گذاری برای ادامه فعالیت‌ اقتصادی شرکت‌های بیمه را فراهم ‌می‌کند.  به طور متقابل صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه‌ای طبق کارکرد اصلی خود اطمینان را به بازار‌ سرمایه ارائه می‌کنند. هر چند کارکرد اصلی بازار سرمایه‌ مبادله‌ی سرمایه است، ولی امروزه کارکرد این بازار از این حد بسیار فراتر است. این بازار هم اکنون یکی از اساسی‌ترین ارکان مدیریت ریسک و ارائه‌ی پوشش در مقابل انواع ریسک‌های مالی است که با استفاده از ابزار‌های نوین و مهندسی مالی انجام می‌شود. انواع محصولات و ابزارهای مشتقه هم اکنون در چنین فضایی در بازارهای سرمایه‌ مبادله می‌شوند. از سوی دیگر شرکت‌های بیمه نیز بویژه با توجه به ماهیت بلند مدت بیمه‌های عمر از سرمایه‌گذاران سنتی بازار سرمایه به حساب می‌آیند. 
 
 
فهرست مطالب

راهكارهای توسعه تعامل بیمه و بازار سرمایه1

چكیده:1
کلمات کلیدی:3
1- مقدمه4
2- مطالعات انجام شده6

3- صنعت بیمه یک سرمایه‌گذار نهادی در بازار سرمایه‌17

 جدول(1): سرمایه‌، اندوخته و ذخایر شركت‌های بیمه در سال 138820
4- بیمه‌‌ی اعتبار اوراق بهادار مهمترین محصول بیمه‌ای برای بازار سرمایه24

5- اوراق بهادار بیمه‌ای: نوآوری مشترك بازار سرمایه و صنعت بیمه28

نمودار(1): میزان انتشار اوراق بلایای طبیعی(منتهی به ماه ژوئن)31
نمودار(1): میزان انتشار اوراق بلایای طبیعی(منتهی به ماه ژوئن)32
6-جمع بندی و نیتجه‌گیری37
منابع و ماخذ42
 
 
 

دانلود بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

ادمین بازدید : 243 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

بررسی انتقال و جذب تكنولوژی

انتقال و جذب تكنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است كه هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی مورد اهمیت است

دانلود بررسی انتقال و جذب تكنولوژی

عصر اطلاعات
انتقال تكنولوژی
فناوری اطلاعات
دانلود مقالات رشته آی تی
بررسی انتقال و جذب تكنولوژی
دانلود مقاله انتقال تكنولوژی
دانلود مقالات آی تی
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

دانلود مقاله رشته آی تی

بررسی انتقال و جذب تكنولوژی

 
 
چکیده
انتقال و جذب تكنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است كه هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی سالهاست نه فقط كشورهای در حال توسعه، بلكه بسیاری از مجامع پژوهشی غرب و سازمانهای بین المللی را به خود مشغول داشته است. سطح تكنولوژیهای كشورهای پیشرفته و جهان سوم فاصله محسوسی دارد.برای كاستن فاصله تكنولوژی كشورهای پیشرفته و كمتر توسعه یافته، انتقال تكنولوژی یك لازمه انكار ناپذیر است. انتقال تكنولوژی باروشهای مختلف و وسائل مختلف امكانپذیر است كه با توجه به موقعیت انتقال دهنده تكنولوژی وانتقال گیرنده تكنولوژی مشخص می‌شود .
 
 
کلمات کلیدی:

عصر اطلاعات

انتقال تكنولوژی

فناوری اطلاعات

 
 
 مقدمه 
اهمیت تكنولوژی به عنوان عامل اصلی و موتور توسعه اقتصادی در جهان امروزمشخص است . تكنولوژی در دامان دانش پرورش می یابد و اصولا در گذر از وادی تحقیق و توسعه می توان زمینه های كاربرد دانش در زندگی بشر را كشف و یا ایجاد كرد. كشور مابه دلیل سالها سلطه استكبار و غفلت از اهمیت تكنولوژی 20 تا 40 سال از كشورهای توسعه یافته عقبتر است .
ایجاد تكنولوژی نیازمند سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و آموزش نیروی انسانی است . نرخ سرمایه گذاری كشورهای درحال توسعه ازجمله كشور ما بر روی تحقیق وتوسعه و آموزش بسیار پایین تر از كشورهای توسعه یافته است به طوری كه در سال 1990،كشورهای توسعه یافته 2/5 الی 2/8 درصد از تولید ناخالص ملی را صرف این امر كرده انددرحالی كه در همین زمان این رقم در سی كشور درحال توسعه كمتر از 0/3 درصد بوده است و 90 درصد بودجه تحقیقات دنیا توسط آمریكا، ژاپن و اروپا هزینه شده است .
 
 بنابراین با این شیوه و فرایند طولانی مدت تبدیل ایده های پژوهشی به تولیدات اقتصادی شكاف تكنولوژیك بین كشورهای درحال توسعه و توسعه یافته روزبه روز بیشترمی شود. بنابراین تردیدی نیست كه تنها راه عملی جبران عقب ماندگی یك كشور یا یك بنگاه اقتصادی استفاده از تجارب موفق دیگران در عرصه های جدید است . به عبارت دیگر آنقدر منابع انسانی ، سرمایه و زمان وجود ندارد تا بتوان راهی را كه دیگران در مدت یك یا دو قرن و با سعی و خطاهای بسیار و صرف منابع زیادی طی كرده اند همانگونه پیمود. انتقال تكنولوژی راه كوتاهتر دستیابی به ثمره تحقیقات دیگر كشورها در حل مشكلات صنایع كشور است .
 
با مطالعه سابقه توسعه كشورهای درحال توسعه ، خصوصا كشورهای شرق آسیاملاحظه می گردد كه آنها در مسیر توسعه خود برای تسریع در حل مشكلات بخش صنعت ، بنیان تكنولوژی كشور خود را از طریق انتقال آن از سایر كشورهای توسعه یافته تقویت كردند و سپس با ایجاد زیربنای اقتصادی مناسب درصدد تقویت مراكز دانشگاهی و پژوهش خود برآمده اند. 
بررسیهای انجام شده در "كنفرانس سازمان ملل متحد برای علوم و فنون در خدمت توسعه " نیز موید این نظر است . در برنامه عملی وین آمده است كه "اگر كشورهای درحال توسعه به عنوان یك راه حل دیگر قصد دارند كه خود دانشهای علمی و فنی ضروری جهت توسعه اقتصادی را بدون بهره گیری از دانشهای موجود كه نتیجه تحقیقات پژوهشگران و اندیشمندان جهان است كسب نمایند، این نه تنها عملی بس مشكل است ،بلكه باعث اتلاف غیرمنطقی نیروها می گردد. به علاوه دستیابی به چنین راه حلی در مدت زمانی كه كشورهای كم رشد جهت رسیدن به توسعه اقتصادی درنظر گرفته اند امكان پذیرنیست . اگر چنین تفكری در جهان مقبولیت یابد، پیشرفت فنی تمام كشورهای جهان منجمله كشورهای صنعتی مختل خواهدشد".  
 
 
 
 
فهرست مطالب
نگرش جامع به انتقال تكنولوژی1
چکیده1
1 - مقدمه2

2 - تعریف انتقال تكنولوژی3

3 - اركان انتقال تكنولوژی4

1-3 - عرضه كننده تكنولوژی4

2-3 - متقاضی تكنولوژی ، آمادگیهاو هماهنگیها5

3-3 - ویژگیهای تكنولوژی مناسب6

4-3 - روش انتقال تكنولوژی7
1-4-3-الف : انتقال تكنولوژی به صورت  رسمی7
2-4-3- انتقال تكنولوژی به صورت غیر رسمی11

4 - فرایند انتقال تكنولوژی12

1-4 - انتخاب و كسب تكنولوژی12
شكل 2 - مراحل انتخاب و كسب تكنولوژی های موردنیاز بنگاه13
2-4 - انطباق ، كاربرد و جذب تكنولوژی15
4-3 - توسعه و انتشار تكنولوژی16

5 - عوامل موفقیت انتقال تكنولوژی به كشورهای درحال توسعه17

- منابع و ماخذ:21
 

دانلود بررسی انتقال و جذب تكنولوژی

ادمین بازدید : 292 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

داوری بین‌المللی عبارتست از اینكه یكی از طرفین در زمان انعقاد موافقتنامه داوری به موجب قوانین ایران تبعه ایران نباشد

دانلود ‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

داور
داوری تجاری
داوری بین‌المللی
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق
دانلود مقالات حقوقی
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید  مقالات حقوقی
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

دانلود مقاله رشته حقوق

‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

 
‌مقدمه
‌الف ـ «داوری «عبارت است از رفع اختلاف بین متداعیین در خارج از دادگاه بوسیله شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی مرضی‌الطرفین و یا‌انتصابی.
ب ـ داوری بین‌المللی عبارتست از اینكه یكی از طرفین در زمان انعقاد موافقتنامه داوری به موجب قوانین ایران تبعه ایران نباشد.
ج ـ «موافقتنامه داوری» توافقی است بین طرفین كه به موجب آن تمام یابعضی از اختلافاتی كه در مورد یك یا چند رابطه حقوقی معین اعم از‌قراردادی یا غیر قراردادی به وجود آمده یا ممكن است پیش آید، به داوری ارجاع می‌شود. موافقتنامه داوری ممكن است به صورت شرط داوری در‌قرارداد و یا به صورت قرارداد جداگانه باشد.
‌د ـ «داور» اعم از داور واحد و یا هیات داوران است.
 
هـ ـ منظور از «‌دادگاه» در این قانون یكی از دادگاههای تشكیلات قضایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
‌و ـ در هر موردی كه در این قانون به توافق موجود بین طرفین یا توافقی كه بعد حاصل شود اشاره شده باشد، مراتب مشمول مقررات داوری مصرحه در‌آن توافق نیز خواهد بود.
‌ماده 2 ـ قلمرو اجرا
1 ـ داوری اختلافات در روابط تجاری بین‌المللی اعم از خرید و فروش كالا و خدمات، حمل و نقل، بیمه، امور مالی، خدمات مشاوره‌ای،‌سرمایه‌گذاری، همكاریهای فنی، نمایندگی، حق‌العمل‌كاری، پیمانكاری و فعالیتهای مشابه مطابق مقررات این قانون صورت خواهد پذیرفت.
2 ـ كلیه اشخاصی كه اهلیت اقامه دعوا دارند می‌توانند داوری اختلافات تجاری بین‌المللی خود را اعم از اینكه درمراجع قضایی طرح شده یا نشده‌باشد و در صورت طرح در هر مرحله كه باشد با تراضی، طبق مقررات این قانون به داوری ارجاع كنند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

داور

داوری تجاری

داوری بین‌المللی

 
 
 
فهرست مطالب
‌قانون داوری تجاری بین‌المللی1
 
‌فصل اول ـ مقررات عمومی1
‌ماده 1 ـ تعاریف و قواعد تفسیر1
‌ماده 2 ـ قلمرو اجرا2
‌ماده 3 ـ ابلاغ اوراق و اخطاریه‌ها3
‌ماده 4 ـ شروع جریان داوری3
‌ماده 5 ـ انصراف از حق ایراد4
‌ماده 6 ـ مرجع نظارتی4
 
‌فصل دوم ـ موافقتنامه داوری4
‌ماده 7 ـ شكل موافقتنامه داوری4
‌ماده 8 ـ موافقتنامه داوری و دعوای مطروحه نزد دادگاه4
‌ماده 9 ـ موافقتنامه داوری و قرار تامین یا دستور موقت5
 
‌فصل سوم ـ تركیب هیات داوری5
‌ماده 10 ـ تعداد داوران5
‌ماده 11 ـ تعیین داوران5
‌ماده 12 ـ موارد جرح داور6
‌ماده 13 ـ تشریفات جرح7
‌ماده 14 ـ قصور و یا عدم امكان انجام وظیفه7
‌ماده 15 ـ تعیین داور جانشین8
 
‌فصل چهارم ـ صلاحیت «‌داور»8
‌ماده 16 ـ اتخاذ تصمیم در مورد صلاحیت8
‌ماده 17 ـ اختیار «‌داور» برای صدور دستور موقت9
 
‌فصل پنجم ـ نحوه رسیدگی داوری9
‌ماده 18 ـ رفتار مساوی با طرفین9
‌ماده 19 ـ تعیین قواعد رسیدگی9
‌ماده 20 ـ محل داوری9
‌ماده 21 ـ زبان10
‌ماده 22 ـ درخواست و دفاعیه10
‌ماده 23 ـ جلسه استماع و رسیدگی10
‌ماده 24 ـ قصور هركدام از طرفین11
‌ماده 25 ـ ارجاع امر به كارشناس11
‌ماده 26 ـ ورود شخص ثالث11
 
‌فصل ششم ـ ختم رسیدگی و صدور رای12
‌ماده 27 ـ قانون حاكم12
‌ماده 28 ـ سازش12
‌ماده 29 ـ اخذ تصمیم توسط گروه داوران12
‌ماده 30 ـ شكل و محتوای رای12
‌ماده 31 ـ ختم رسیدگی13
‌ماده 32 ـ اصلاح، تفسیر رای و رای تكمیلی13
 
‌فصل هفتم ـ اعتراض به رای14
‌ماده 33 ـ درخواست ابطال رای14
‌ماده 34 ـ بطلان رای15
 
‌فصل هشتم ـ اجرای رای15
‌ماده 35 ـ اجرا15
‌فصل نهم ـ سایر مقررات15
‌ماده 36 ـ سایر مقررات15
[امضاء]16
 
 
 

دانلود ‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

ادمین بازدید : 456 سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0)

 

پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان حقوق شهروندی

اهمیت شناخت حقوق شهروندی چه در قالب اینکه حقوق شهروندی دیگران را رعایت نماییم و چه در قالب اینکه از حقوق شهروندی خود در قبال تعرض دیگران محافظت نماییم،نماد بارزی پیدا کرده است

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان حقوق شهروندی

مفهوم حقوق شهروندی
حقوق شهروندی در ایران
حقوق شهروندی در اسلام و غرب
دانلود پایان نامه رشته حقوق
دانلود پایان نامه حقوق
خرید پایان نامه حقوق
انجام پایان نامه حقوق
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق

حقوق شهروندی

 
مقدمه
شهروندی  همانطور که روشن است از مشتقات شهر  است . شهروندی را قالب پیشرفته «شهرنشینی» می‌دانند. به باور برخی از کارشناسان ، شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام گذارده و به مسئولیت‌های خویش در قبال شهر و اجتماع عمل نمایند به «شهروند  » ارتقاء یافته‌اند.شهروندی تا پیش از این در حوزه  اجتماعی شهری بررسی می‌شد اما پس از آن شهروندی مفاهیم خود را به ایالت و کشور گسترش داده‌است، اگرچه امروزه بسیاری به شهروندی جهانی نیز می‌اندیشند. شهروندی امروزه کاربردها و معانی مختلفی یافته‌است.
شهروندی اشاره به زندگی روزمره، فعالیتهای فردی و کسب و کار افراد اجتماع و همچنین فعالیتهای اجتماعی ایشان دارد و بطور کلی مجموعه‌ای از رفتار و اعمال افراد است. شهروندی پویا یا شهروندی فعال در واقع از این نگرش برخاسته‌است.
 
شهروندی از این منظر، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های فردی و اجتماعی است. فعالیتهایی که اگرچه فردی باشند اما برآیند آنها به پیشرفت وضعیت اجتماعی کمک خواهد کرد. همچنین است مشارکتهای اقتصادی، خدمات عمومی، فعالیتهای داوطلبانه و دیگر فعالیتهای اجتماعی که در بهبود وضعیت زندگی همه شهروندان موثر خواهد افتاد. در واقع این نگاه ضمن اشاره به حقوق شهروندی مدون و قانونی در نگاه کلی‌تر به رفتارهای اجتماعی و اخلاقی می‌پردازد که اجتماع از شهروندان خود انتظار دارد. دریافت این مفاهیم شهروندی نیازمند فضایی مناسب برای گفت‌وگو و مشارکت مردم با نقطه نظرات متفاوت و نظارت عمومی است.
 
آموزش شهروندی بطور غیر رسمی در خانه یا محل کار یا کارگاه‌های آموزشی و یا بطور رسمی بصورت سرفصل درسی مجزا در مدارس و یا بصورت رشته تحصیلی دانشگاهی در واقع به شهروندان می‌آموزد که چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت پذیر باشند. در واقع مبنای این آموزشها پرورش یک شهروند نمونه یا شهروند خوب یا ارائه یک الگوی شهروندی نیست بلکه به آنان می‌آموزد که چگونه تصمیمات خود را با توجه به مسئولیت‌هایشان در قبال اجتماع و زندگی فردی خود اتخاذ نمایند.تربیت شهروندی، یکی از فروع شهروندی است که باتوجه به تحولات سریع اجتماعی، فن‌آوری و سیاسی دوران معاصر، ازجمله دلمشغولی‌های برنامه‌ریزان و سیاستگذاران تعلیم و تربیت کشورهای جهان به شمار می‌آید. در کشورهای توسعه یافته مفاهیم شهروندی از دوران کودکی تا نوجوانی آموزش داده می‌شود و دولت نیز آموزش‌های لازم را در اختیار والدین و معلمان قرار می‌دهد.
 
 
اهداف این پایان نامه عموما موارد ذیل است:
- آشنایی با حقوق و مسئولیت‌های شهروندی
- بحث و بررسی درباره سرفصلها و موضوعات مهم شهروندی
- فهم و شناخت جامعه و آشنایی با فعالیتهای اجتماعی
- مشارکت فعال در یک برنامه اجتماعی یا گروهی 
 
اهمیت شناخت حقوق شهروندی چه در قالب اینکه حقوق شهروندی دیگران را رعایت نماییم و چه در قالب اینکه از حقوق شهروندی خود در قبال تعرض دیگران محافظت نماییم،نماد بارزی پیدا کرده است.
 
 
کلمات کلیدی:

مفهوم حقوق شهروندی

حقوق شهروندی در ایران

حقوق شهروندی در اسلام و غرب

 
 
 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول : مفاهیم اولیه حقوق شهروندی

تعریف حقوق
تعریف شهروند
تعریف حقوق شهروندی
تقسیم بندی کلی حقوق شهروندی
مناسبات حقوق شهروندی با حقوق بشر و حقوق اساسی
 

فصل دوم : اهداف حقوق شهروندی

اهداف
شاخص ها
ویژگی های شهروند مطلوب
اصول بنیادین حقوق شهروندی

فصل سوم : تاریخچه حقوق شهروندی

دوران کلاسیک
دوران قرون وسطی
دوران رنسانس
دوران معاصر
تاریخچه حقوق شهروندی در ایران
 

فصل چهارم : بررسی تطبیقی حقوق شهروندی در اسلام و غرب

مبانی حقوق شهروندی در غرب
مبانی حقوق شهروندی در اسلام
حقوق شهروندی از دیدگاه امام علی(ع)
حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی(ره)
 

فصل پنجم : منابع قانونی حقوق شهروندی 

حقوق شهروندی در قانون اساسی
مسئولیت رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی
قانون اساسی و موضوع اقلیت ها
حقوق شهروندی در سند چشم انداز
حقوق شهروندی در قوانین توسعه پنج گانه
منشور
 

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان حقوق شهروندی

ادمین بازدید : 196 سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0)

 

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

در تجارت بین الملی دادوستد كالا طبق عرف و عادلت انجام می پذیرد عرف و عادت ملل مختلف متفاوت وموجب بروز مشكلات در معاملات بین المللی است

دانلود روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

دادوستد كالا
تجارت بین الملی
وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقالات حقوق
دانلود مقالات حقوقی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

دانلود مقاله رشته حقوق

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

 
 مقدمه
در تجارت بین الملی دادوستد كالا طبق عرف و عادلت انجام می پذیرد. عرف و عادت ملل مختلف متفاوت وموجب بروز مشكلات در معاملات بین المللی است. این مشكلات در جنبه های مختلف اجرای قرار داد می تواند ظاهر شود، طرفین قرارداد از عرف و عادت كشورهای یكدیگر اطلاعی ندارندو پس از انعقاد قرارداد، در اجرای آن مواجه با سئوالاتی هستندكه هر یك جواب متفاوتی برای آن دارند: چگونه كالا را باید تهیه كرد؟ تهیه پروانه ها، مجوزها وانجام تشریفات گمركی كه از ضروریات عبور كالا از مرز است ، به عهده كیست ؟خطراتی كه در جریان حمل متوجه كالاست بر كدامیك از متعاملین تحمیل است ، هزینه ها به عهده كیست ؟ قرارداد حمل كالا وبیمه را بایع یامشتری و به هزینه كدامیك منعقد خواهد شد؟ محل دقیق تحویل كالاكجاست ؟ انتقال ضمان چگونه است ؟ بایع در چه شرایطی قیمت كالاهای فروخته شده را دریافت خواهد كرد؟ بسته بندی به چه صورت انجام خواهدشد و مخارج آن به عهده كیست ؟ بازرسی كالا و انطباق و عدم انطباق آن با كالاهای موعود به چه نحوی و به هزینه چه شخصی صورت می پذیرد؟ و چه عواقبی را بدنبال دارد؟ 
 
با گذشت زمان عرف و عادت كشورهای مختلف شكل انسجام یافته ای به خودمی گیرد بطوریكه در بعضی از كشورها برای تمام سئوالات مطرح شده جواب استانداردی قابل ارائه می شود. بعدها به صورت اصطلاحات خاص مورد استفاده قرار می گیرد. ولی این اصطلاحات در كشورهای ختلف پراكنده است و به علت عمین پراكندگی طرفین قرارداد نمی دانند و نمی توانند دقیقا\" از حدود وظائف ومسئولیت های خود درمعاملات تجاری بین المللی آگاه شوند. در بعضی از موارداصطلاحات مشابه در دو كشورمحل اقامت متعاملین وجود ندارد و حتی در مواردیكه چنین اصطلاحاتی در دو كشور وجود دارد هر یك به گونه ای متفاوت با آن برخورد داشته است. بطوریكه حدود وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری در یك روش حمل از كشوری به كشور دیگر متفاوت است : به عنوان مثال مدتهاعملكرد كشور آلمان در مورد روش حمل فوب (.B.O.F) محدودتر از سایر كشورهای غربی بود: در آلمان فقط هزینه حمل در روش بیع فوب بر عهده بایع بود و حال آنكه دردیگر كشورهای اروپائی تحمل خطرات نیز بر بایع تحمیل میشده است . 
 
 
کلمات کلیدی:

دادوستد كالا

تجارت بین الملی

وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری

 
 
فهرست مطالب
روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی1
مقدمه1

مبحث اول - اصطلاحات حمل و نقل بین المللی4

الف - تدوین وتحول5
ب - ماهیت حقوقی7
ج - منفت عملی9

مبحث سوم - اصطلاحات قابل انطباق بر انواع حمل16

2- موارد دفتراق19
ب - تحویل در مرز20
 

دانلود روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

ادمین بازدید : 182 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: A survey on routing algorithms for wireless Ad-Hoc and mesh networks
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله الگوریتم های مسیر یابی برای شبکه های موردی(Manet) و شبکه های مِش
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 46

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

امروزه تکنولوژی شبکه ی بی سیم، به عنوان یک جایگزین بسیار ارزان برای ایجاد  شبکه های انجمنی و متحد مورد توسعه قرار گرفته است(در مقایسه با شبکه های مرسوم سیمی). علیرقم اینکه چنین شبکه هایی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند، بهره وری های عملیاتی متعددی را نیز اعم از قابلیت پویایی و راحتی برای کاربر نهایی ارائه می­دهد. یک شبکه ی بی سیم میتواند در هر دو مد Ad-Hoc  و مد زیر ساختار عمل کند. در مد اول، کاربر حالت خود مدیرانه داشته و در مد دوم نیز از یک منبع معتبر برای مدیریت شبکه استفاده می­شود، مانند روتر های بی سیم، نقاط دسترسی و ایستگاه های پایه.  یک شبکه ی Ad-Hoc عموماٌ از مالتی هاپ نیز پشتیبانی می­کند، به گونه ای که بسته ی داده ای میتواند از طریق چندین هاپ عبور کرده تا به مقصد برسد. از بین شبکه های مبتنی بر زیر ساختار، یک شبکه ی مِش بی سیم(به صورت مجموعه ای از روتر های بی سیم قرار گرفته شده در نقاط استراتژیک، به منظور فراهم کردن اتصالات کلی شبکه) نیز قابلیت انعطافی را برای این مالتی هاپ فراهم می­سازد. بنابراین، اینکه بسته های چطور می­توانند به صورت کارآمد از طریق شبکه ی بی سیم به مقصد برسند، مسئله ی بسیار مهم است.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 197 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: SURVEY ON PRE-SHARED KEY IN WIRELESS SENSOR NETWORK
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله شِمای کلید از پیش اشتراک گذاشته شده(PSK)، در شبکه ی سنسوری بی سیم
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11

\"دانلود

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

   در این مقاله، سعی شده است تا به ارائه ی رویکردی مرتبط با مدیریت کلید، و شِمای کلید اشتراک گذاشته شده از قبل  در WSN پرداخته شود. در ادامه قصد داریم یک پیاده سازی از پروتکل کلید پیش مشترک و با استفاده از پارامترهای متفاوتی ارائه دهیم و محاورات گره ها را بر مبنای نتایج این پیاده سازی نشان دهیم. همچنین سعی خواهید داد تا محدودیت های مرتبط با PSK نیز تشریح شود.

 

 

 

.

     

\"\"
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 150 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: Identifying Key factors affecting consumer purchase behavior in an online shopping context
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله تشخیص فاکتورهای کلیدی تأثیر گذار بر روی رفتار خرید مشتری، در زمینه ی خرید  آنلاین
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

از آنجایی که تراکنش های خرید در دنیای واقعی، بر مبنای فعالیت های رو دو رو بین مشتری و پرسنل سرویس میباشد، تعاملات در تجارت الکترونیکی غالباٌ در وب سایت فروشنده اتفاق می­افتد. در این مطالعه به بررسی روابط بین مشخصه های متعدد خرید آنلاین و رفتار خرید مشتری پرداخته شده است. نتایج مطالعه ی آنلاین با 602 مشتری کره ای از یک فروشگاه کتاب آنلاین ، حاکی از این بود که اطلاعات کیفیت، کیفیت واسط کاربری و دیدگاه امنیت، بر روی رضایتمندی اطلاعات و مزایای رابطه ای تأثیر داشته، که این به نوبه ی خود  به میزان قابل ملاحظه ای مرتبط با تعهد سایت مصرف کننده و رفتار خرید واقعی میباشد.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 211 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: Philosophy of Education and the Growing Impact of Empirical Research
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله فلسفه ی آموزش و تأثیر روبه رشد پژوهش تجربی و آزمایشی  بر روی آن
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

از اواخر قرن نوزدهم، متد های پژوهش تجربی در آموزش مورد استفاده قرار گرفته است. متدهای آزمایشی در ابتدا از آزمایشگاه های روانشناسی آن زمان نشأت گرفتند و به سرعت با متد های آماری کاربردی که در علوم آموزشی آمریکایی ها رایج بودند، ادغام شدند. چنین رویه هایی این امکان را فراهم کرده تا به مطالعه ی مجموعه تست های دانشجویانی که قبلاٌ بیرون از حیطه ی آموزشی بوده اند پرداخته شود. مشاهداتی نیز در این حوزه توسعه یافته و این امکان را فراهم کردند تا به مطالعه ی پدیده هایی در بازی کودکان یا رفتار بزرگسالان پرداخته شود.  بنیانگذار این پژوهش های جاری، آقای استن لی هال بود.

     این پژوهش  بین المللی، به تصدیق مزایایی پرداخته است و اینکه از نظر سیاسی و یا توسط انجمن های معلمی پشتیبانی شده است. در اصل، تقاضاهای عموم یا گروه های مربوطه از سهام دارن، بر روی رفتار علم آموزشی تأثیر گذاشته است. این به نوبه ی خود مزیت دیگری را مطرح میسازد: انتزاع های فلسفی  که بر خلاف روش ها یا برنامه های فلسفی دسته بندی شده است، باید مورد اجتناب قرار گیرد. از نظر تئوریک، هیچ گرایی در پژوهش تجربی وجود ندارد که نیازی به صرف وقت بلند مدت نداشته باشد، بلکه نیاز به موضوعات و متد هایی انحصاری دارد. این موضوعات، بیشتر جنبه ی عمل گرایی داشته و متد ها نیز به همانطور که باید باشند، شفاف هستند و نیاز به آموزش ثابت و دستورالعمل هایی دارند.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 163 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی دوره کاردانی  - اسانسگیری

تعداد صفحات :

153

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

مقدمه

معلوم نیست دقیقا از چه زمانی گیاهان به عنوان دارو مورد استفاده انسان قرار گرفته اند. مسلما اطلاعات مربوط به اثرارت و خواص داروئی گیاهان از زمانهای بسیار دور به تدریج بدست آمده، سینه به سینه منتقل گشته، به طور ضمنی با آداب و سنن قومی نیز در آمیخته، سرانجام با زحمت زیاد و از طریق تجربه های مدید اهم اثرات و خواص آنها در اختیار نسلهای معاصر قرار گرفته است. طبق برخی سنگ نبشته ها و شواهد دیگر به نظر می رسد مصریان و چینیان در زمره اولین جمعیتهای بشری بوده باشند که فراتر از بیست و هفت قرن قبل از میلاد مسیح از گیاهان داروئی به عنوان دارو استفاده برده و حتی برخی از گیاهان را برای مصرف بیشتر در درمان دردها کشت داده اند. مردم یونان باستان خواص داروئی برخی از گیاهان را به خوبی می دانسته اند. بقراط حکیم بنیانگذار طب یونان قدیم و شاگرد وی ارسطو و دیگران برای استفاده از گیاهان در درمان بیماریها ارزش زیادی قائل بوده اند. آنها علاوه بر استفاده از گیاهان یونان، از گیاهان کشورهای دیگر هم استفاده می برده اند. بعد از اینان، یکی از شاگردان ارسطو به نام «تئوفراست» مکتب «درمان با گیاه» را بنیانگذاری کرد. پس از آن «دیوسکورید» در قرن اول میلادی مجموعه ای از 6000 گیاه داروئی با ذکر خواص درمانی هر یک را تهیه و به صورت کتابی درآورد که این کتاب بعدها سرآغاز بسیاری از مطالعات علمی در زمینه گیاهان مذکور گردید. طوری که مثلا «جالینوس» پزشک معروف یونانی در کارهای خود به کتاب «دیوسکورید» استفاده کرده است.

در قرن هشتم تا دهم میلادی دانشمندان ایرانی؛ ابوعلی سینا؛ محمد زکریای رازی و دیگران به دانش «درمان با گیاه» رونق زیادی دادند و گیاهان بیشتری را در این رابطه معرفی کردند و کتابهای معروفی چون «قانون» و «الحاوی» را به رشته تحریر درآوردند. بعد از آن درمان با گیاه همچنان دنبال گردید. در قرن سیزدهم «ابن بیکار» مطالعات فراوانی در موردخواص داروئی گیاهان انجام داد و خصوصیات بیش از 1400 گیاه داروئی را در کتابی که از خود به جان گذاشته، یادآور شد.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 150 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

شركت توليدي بافت آزادي

تعداد صفحات :

166

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

مشخصات كلي كارخانه :

      شركت توليدي بافت آزادي ( ساكاي سابق ) سهامي عام در تاريخ 1384/03/06 تحت شماره ثبت 9228 در اداره ثبت شركتهاي تهران به منظور توليد و عرضه پارچه هاي كشباف ، تاري پودي بصورت رنگي و چاپي و انواع پرده هاي تور و فعاليتهاي بازرگاني مرتبط با آنها به ثبت رسيده است و محل شركت در بازار دالان اميدالملك و با ظرفيت توليد سالانه 400/000 متر انواع پرده ، توري و پارچه مبلي و دستكش بوده  است . فعاليت اصلي شركت طبق ماده 2 اساسنامه آن ايجاد و تاسيس و اداره كارخانجات توليدي نخ ، بافندگي و تكميل پارچه    مي باشد .

      اين شركت در تاريخ 1356/01/25 به شركت سهامي عام تبديل و در تاريخ 1370/11/21 در سازمان بورس اوراق بهادار پذيرفته شده ( قبل از انقلاب اسلامي اين شركت ، يك شركت خصوصي بوده است ) .     

 

                    شرح                                                 درصد سهام

1) سازمان ملي گسترش مالكيت واحدهاي توليدي                          36.51  

2) شركت سرمايه گذاري ملي ايران                                          9  

3) خانواده سادات تهران                                                     27.6  

4) خانواده پوركاظمي                                                       26.89  

 100                                                                                                             

نحوه اداره شركت پس از پيروزي انقلاب اسلامي :

      اداره شركت بافت آزادي پس از انقلاب اسلامي به استناد ماده واحد 6738 به عهده مديريت دولتي قرار گرفت و در سال 1362‌ با توجه به زيان انباشته در اجراي ماده 141 قانون تجارت ، سرمايه شركت از مبلغ 1/200/000/000 ريال به مبلغ 5/000/000 ريال تقليل و در سال 1363 سرمايه شركت از مبلغ 5/000/000 ريال به مبلغ 5/000/000/000 ريال افزايش يافت و در اسفند ماه همان سال در سازمان بورس و اوراق بهادار پذيرفته شد و سهام 54/97 درصد مربوط به سازمان صنايع ملي ايران در تاريخ 1374/04/12 در سازمان بورس و اوراق بهادار به كارگران شركت و بخش خصوصي واگذار شد و به دليل اينكه عملكرد شركت از سال 1377 منجر به زيان گرديده ، معاملات سهام شركت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران به حالت تعليق درآمده است .  


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 165 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش كارآموزي (شرکت صنعتي شوفاژکار) 

تعداد صفحات :

55

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

اين شرکت در سال 1355 توسط حاج علي اصغر حاجي بابا تاسيس شد. ابتدا شرکت در زميني به مساحت حدودا پنجاه هزار متر مربع و زير بناي چهل هزار متر مربع در سال 1350 کلنگ خورده و در سال 1355 به طور رسمي راه اندازي مي شود. اين کارخانه در سالهاي بد يک طرح توسعه داشت که بر اساس آن خطوط توليد ماهيچه (ترموشوک) و شات بلاست و قالبگيري به دو خط افزايش يافته است.

اين شرکت در زمينه توليد انواع ديگهاي چدني شوفاژخانه و نيز پکيج (package) فعاليت دارد. ميزان توليد ذوب در اين کارخانه 70-60 تن در روز  و حدود 17000 تن در سال است. اين شرکت داراي پنج سوله بزرگ است و پرسنل آن حدود 300 نفر مي باشد.ماشين آلات، تجهيزات و دانش فني توليد از کارخانه آهلمن آلمان خريداري و توليد تحت ليسانس اين شرکت آلماني آغاز گرديد. در شروع توليد مواد اوليه مورد نياز از خارج تامين مي شد اما به مرور شرکت استفاده از مواد اوليه داخلي را در دستور کار خود قرار داد. به طوريکه امروزه کليه مواد اوليه به استثناي کربن از منابع داخلي تامين مي شود. مهمترين مواد اوليه مصرفي در شرکت عبارتند از: ماسه سيليسي،  بنتونيت ، پودرزغال، فروسيليسيم، فرومنگنز، رزين ترموشوک، رزين کلدباکس (Cold box)، آهن قراضه و کربن.

 

توليدات شرکت:

محصولات توليدي در شرکت صنعتي شوفاژکار عبارتند از:

1- پکيج(به صورت مونتاژ شده)     2- ديگ سوپر 300  ( به صورت فله اي و مونتاژ شده)       

 3- ديگ 300                           4- ديگ 400                   5 - ديگ سوپر 400                      6- ديگ توربو(TURBO)                 7 - ديگ 1300(سوپر هيت)

محصولات صادراتي: 

8- ديگ شهبا                       

 9- ديگ NG                        

10- ديگ مستر(Master )           

 در شرکت صنعتي شوفاژکار در حال حاضر انواع ديگ چدني در 10 خانواده فوق، در ظرفيت

Kcal/h 1300000-18000 توليد مي شود. شرکت در حال حاضر توليد 10000 تن انواع ديگ چدني را در برنامه کار خود قرار داده است.  اين شرکت 10 درصد محصولات خود را به کشورهايي نظير افغانستان، پاکستان، اردن، سوريه و يونان صادر مي کند.

 تجهيزات مورد استفاده در شرکت:

 4 کوره ذوب القايي بدون هسته هر يک با ظرفيت 8 تن،يک کوره نگهدارنده بدون هسته با ظرفيت 55تن ، يک کوره بارريز هسته دار با ظرفيت 13 تن با قابليت ريخته گري اتوماتيک ، تجهيزات ماسه سازي با ظرفيت 100 تن در ساعت – خط قالبگيري Jolt squeeze  ساخت شرکت BMD آلمان ،تجهيزات Shot blasting ، تجهيزات مخصوص ماشين کاري ديگهاي چدني ، تجهيزات پيشرفته قالبسازي از جمله دستگاههاي  CNCاز مهمترين تجهيزات مورد استفاده در اين شرکت مي باشند.

در کنار تجهيزات فوق شرکت داراي دو آزمايشگاه متالورژي و تاسيساتي با تجهيزات مدرن اندازه گيري مي باشد که فرآيند توليد و محصولات توليد شده مورد تست ، بازرسي و کنترل قرار مي گيرند .

در زمينه استفاده از سيستمهاي مديريت کيفيت ، شرکت صنعتي شوفاژکار داراي گواهينامه

ISO 9001 از موسسه URS انگلستان و داراي نشان استاندارد ملي در زمينه توليد ديگهاي چدني از موسسه استاندارد مي باشد. استفاده از سيستمهاي فوق به همراه امکانات مناسب سخت افزاري و نرم افزاري باعث شده است که شرکت شوفاژکار به منظور تامين خواسته هاي مشتريان و حضور فعال در بازارهاي داخلي و خارجي ، کليه محصولات خود را تا 10 سال ضمانت کند.

شعار اين شرکت عبارتست از :" کيفيت عامل بقاي سازمان و بقاي سازمان عامل بقاي شغل"

اهداف کيفي شرکت:

1- جلب رضايت مشتريان

2- بهبود مستمر سيستمهاي مديريت کيفيت

3- بهبود مستمرکيفيت محصولات توليدي

4- رضايت طرفهاي ذينفع از جمله پرسنل به عنوان سرمايه اصلي سازمان

5- حضور فعال در بازارهاي جهاني


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 193 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

شرکت تولیدی رضا نخ مشهد 

تعداد صفحات :

137

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

تاریخچه شرکت تولیدی رضا نخ مشهد (سهامی خاص )

 

این کارخانه در سال 1360 توسط برخی از افراد صنف تریکو کشباف مشهد تاسیس گردیده است.

ودرتاریخ 2/12/1360دراداره ثبت شرکتهای مشهد به شماره 2438 ثبت گردیده است .

پس از مطالعات وبررسی های کارشناسی وموافقت وزارت صنایع و معادن استان موفق به اخذ پروانه بهره برداری به شماره 354672به تاریخ 8/9/1361گردیده است.ماشین آلات این کارخانه از معتبرترین کمپانی های اروپائی خریداری ودر سال 1368نصب و راه اندازی گردیده ودر3شیفت کاری تا به اکنون به فعالیت ادامه می دهد .

 مشخصات کلی کارخانه :

سرمایه ثبت شده : 5904000000 ریال

 سهامداران: سهامداران وسرمایه گذاران این واحد تولیدی حدود 1200 نفر میباشد که عمدتااز اعضاء صنف تولیدکنندگان استان خراسان بوده ومصرف کننده تولیدات این واحد میباشند که به منظور تامین مواد اولیه مصرفی و مورد نیاز در سال 1360 اقدام به احداث این شرکت نموده اند.

 این شرکت در حال حاضر دارای واحدهای تولیدی :

1)تاپس کنی (تولید تو به تاپس ) به ظرفیت 2400 تن درسال 

2)ریسندگی به ظرفیت 2600 تن در سال

3) رنگرزی نخ اکریلیک به ظرفیت 190 تن در سال

 نمای فیزیکی کارخانه:

 مساحت زمین کارخانه: 46000 متر مربع

 زیر بنای قسمت تولید کارخانه:5200 متر مربع

 زیر بنای سطح کارخانه: 19000 متر مربع

 ماشین الات تولیدی وغیر تولیدی :63 دستگاه

مواد اولیه مورد نیاز: تاپس اکریلیک هایبالک

 منابع تهیه مواد اولیه: الف)شرکت پلی اکریل ایران ب)واردات از کشورهای ترکیه ،ایتالیا،اسپانیا ،مکزیک ،آفریقای جنوبی محصولات تولیدی: انواع نخ های اکریلیک هایبالک(پفکی)که جهت بافت انواع تریکو مورد استفاده قرار میگیرد .

نحوه توزیع محصولات : تولیدات شرکت طبق اساس نامه بین کلیه سهامداران که خود تولید کننده انواع تریکو میباشند توزیع میگردد.

   طرح توسعه : افزایش ظرفیت  تولید به 2400 تن در سال

 زمان بهره برداری طرح توسعه: نیمه دوم سال 1376

تعداد کارکنان شاغل: 219 نفر

فرآیند تولید محصولات : تولید نخ 24/2 هایبالک

شرح عملیات : مواداکریلیک به شکل توtowتوسط ماشین های توبریکروری بریکر تبدیل به فیتیله یا تاپس گردیده که پس از طی پاسا ژهای اول،دوم و سوم و اعمال کشش های مورد نیاز و تبدیل الیاف به الیافی هم محور و موازی و نهایتا با عبور از ماشین فینیشر با تقلیل وزن خطی این الیاف به نیمچه نخ تبدیل میگردد که این فرآورده به ماشینهای رینگ هدایت ونخ با نمره نخ مورد نظر روی ماسوره ها قرارمیگیرد سپس توسط ماشین اتوکنر به شکل دوک وتوسط ماشین های لاکنی (  Assembly winder)  به نخ چند لا تبدیل گشته وبا اعمال تاب توسط ماشین های (Two four one )نخ از نظر ریسندگی به مرحله پایانی خود میرسد که با اعمال فرایند هایبالک وسپس رنگرزی توسط ماشین ها یبالک مداوم (Esprovolfile)  کلاف کنی و رنگرزی گردیده و با کنترل نهایی محصول و اطمینان از کیفیت عالی محصولات تولیدی جهت مصرف وارد بازار میگردد.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 216 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی شركت سايپا 

تعداد صفحات :

80

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

صنايع خودروسازي در كشور يكي از فعالترين واحدهاي توليدي مي باشد كه ثبات اين روند و چشم انداز ورود به بازار رقابت لزوم استفاده از تكنولوژي روز را مي طلبد. متعدد خودرو ايجاب مي كند  كه مسئله خوردگي در آنها چه از بعد فني و چه از جنبه تزييني و اقتصادي مورد توجه قرار گيرد.صنعت خودروسازي به دليل شرايطي نظير : قرار گرفتن فلزات گوناگون در كنار يكديگر سيالات داخلي و شرايط محيطي آلوده مستعد به وقوع انواع خوردگي ميباشد


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 125 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کار آموزی كارخانه ايران بافت كار(قطب صنعتي خمين)

تعداد صفحات :

60

دسته :

پروژه های کار آفرینی و طرح توجیهی

چکیده :

ریسندگی و بافندگی از سال های دور به صورت ابتدایی در بین انسان ها وجود داشته است.به طوری که ریسیدن و بافتن را بنی آدم،با دست تجربه کرده است و توانسته با دستگاه های کوچک دستی به آن تحول بخشد و بتواند آن را به صورت آسانتر انجام دهد.

او توانسته است در طول تاریخ و زندگی خود ا لیاف موجود در طبیعت را شناخته و با آن پارچه ببافد و سپس از شناخت ا لیاف مصنوعی توانسته به تحولی دست یابد و با تولید این ا لیاف (ا لیاف مصنوعی) بتواند پارچه هایی حتی بهتر از گذشته تولید بنماید.

صنعت ریسندگی و بافندگی از قرن یازدهم هجری وارد کشورمان شده است و از آغاز قرن چهاردهم اولین کارخانه های ریسندگی و بافندگی در ایران احداث شده اند و با آوردن دستگاه های نساجی از خارج از کشور توانستند نخ و پارچه را به صورت ماشین تولید نمایند.

انسان ها توانستند با استفاده از تفکرات و خلاقیت های خود صنعت نساجی را گسترش داده و بتوانند محصولات دیگری مانند فرش،موکت و پتو و ...... را تولید نمایند.

 

فهرست مطالب :

آشنایی با کارخانه ریسندگی ایران بافتکار
مقدمه
تاریخچه صنعت ریسندگی و بافندگی
کارخانه ایران بافتکار(قطب صنعتی خمین)
میزان تولیدات کارخانه
هدف های احداث کارخانه
محدودیت ها و مشکلات احداث کارخانه
بررسی اقتصادی طرح صنعتی
مواداولیه
پلیمریزاسیون
استحکام کششی مواد اولیه
دستگاه های خط تولید کارخانه
سالن های کارخانه
ماشین آلات بخش های مختلف کارخانه
دستگاه ریسندگی air jet (جت هوا)
وظیفه ماشینair jet
هدف و کاربرد air jet
دستگاه های ایمنی ماشین air jet
سطوح پر خطر ماشین
معیارها و مشخص کردن مدت زمان،به طور تخصصی در دستگاه
وزن قسمت های مختلف دستگاه
وضعیت دما و رطوبت
مواردی که برای تولیدمحصول در این دستگاه باید مد نظر قرار داد
کنترل و نظارت دستگاه
راه اندازی دستگاه و توان مورد نیاز برای هر قسمت
گرم کننده دستگاه airjet  و توان مورد نیاز آن
طراحی و کارکرد دستگاه
نخ راهنما
چگونگی تبدیلpoy به نخ در ماشین airjet
خصوصیات نخ هایی که توسط دستگاهair jet تولید می شوند
دستگاه تکسچرایزینگ
قسمت های مختلف ماشین تکسچرایزینگ
تقسیم بندی و تعریف نخ های تکسچره شده
ویژگی های نخ تکسچره شده در مقایسه با نخ خام
تقسیم بندی روش های مختلف تکسچرایزینگ
نخ های تکسچره شده استرچ،ست و حجیم
دستگاه جت هوای داغ(بخار آب)
تکسچرایزینگ توسط تاب حقیقی
تکسچرایزینگ توسط تاب مجازی
ماشین تکسچرایزینگ توسط تاب مجازی و چگونگی تولید نخ های استرچ و ست
چگونگی تولید نخ های حجیم (نخ غیر استرچ )
چگونگی تولید نخ های اینترمینگل و کومینگل
مکانیسم تولید نخ های اینتر مینگل و کو مینگل
چگونگی تولید نخ های پوشانده شده
چگونگی تولید نخ های مغزی ریسیده شده
چگونگی تولید نخ های بالک
چگونگی تولید نخ های تکس سپان
نخ های مرکب تکسچره هوا
چگونگی تولید نخ های مخملی
چگونگی تبدیل فیلامنت های مصنوعی به الیاف بریده شده در سیستم تکسچرایزینگ
چگونگی تبدیل tow به tops به روش کشش
ماشین تبدیل کششی زایدل مدل ۸۶۰
کنترل کیفیت نخ های تکسچره شده
دستگاه Covering
چگونگی تهیه نخ کشباف(نخ کشدار)
توضیحات مختصری در مورد اکریلیک ،نایلون ، پلی استر
قطعات دستگاه ها
سالن بسته بندی
سیستم تهویه کارخانه
آشنایی با وظایف کارگران
مسایل ایمنی مربوط به کارگران
بررسی میزان ضایعات هر قسمت کارخانه
ویژگی های انباری که مواد اولیه در آن نگهداری می شوند
پیشنهادات
چارت سازمانی

 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 98 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

 استيفاء در قانون مدني

تعداد صفحات :

140

دسته :

پایان نامه

چکیده :

استيفاء مصدر باب استفعال از فعل وفي است كه براي درخواست كردن و طلب كردن بكار مي رود و فعل «وفي» را به باب استفعال برده‌اند تا انجام عملي را خواستار گردند، اما در اصطلاح حقوق عبارتست از بهره‌مند شدن كسي از عمل يا منفعت مال غير بر حسب اذن قبلي كه داده شده است يا در معني متداول به معني بهره‌مند شدن از مال يا عمل ديگري در جايي كه شخص به هزينه يا كار ديگري بر دارايي خود مي افزايد، خواه به صورت تملك باشد يا استفاده از منافع، و مواد 336 و 337 قانون مدني به اين مبحث اختصاص دارد.

ماده 336- «هرگاه كسي بر حسب امر ديگري اقدام به عملي نمايد كه عرفاً براي آن عمل اجرتي بوده يا آن شخص عادتاً مهياي آن عمل باشد عامل مستحق اجرت عمل خود خواهد بود مگر اينكه معلوم شود كه قصد تبرع داشته است.»

ماده 337- «هرگاه كسي بر حسب اذن صريح يا ضمني از مال غير استيفاء منفعت كند صاحب مال مستحق اجرت المثل خواهد بود مگر اينكه معلوم شود كه اذن در انتفاع مجاني بوده است.»

اين مواد قانوني كه از منابع فقهي گرفته شده در فقه گسترده‌اي وسيع تر از مواد پيش بيني شده در قانون دارد و با عناويني نظير منع اكل مال به باطل، ضمان يد، ضمان امر، امر معاملي، ضمان مقبوض به عقد فاسد، قاعده احترام مورد بحث قرار گرفته است.

در حقوق رم و غرب استيفاء را تحت عنوان دارا شدن غير عادلانه طبقه بندي نموده‌اند و گفته‌اند:«اين طبيعتاً غير منصفانه است كه كسي از طريق زيان ديگري دارا شود.»بنابراين تعريف عناوين فرعي ديگر مثل «ايفاي ناروا» و «اداره مال غير» و «استفاده بلا‌جهت» را نيز شامل مي شود.

از نظر حقوقي مبناي واقعي استيفاء اجراي عدالت و احترام به عرف و نيازهاي عمومي است يعني در هرجا كه شخصي از مال ديگري يا از كار ديگري استفاده مي كند و قراردادي باعث ايجاد ديني براي استفاده كننده نمي شود و كار او زير عنوان غصب و اتلاف و تسبيب قرار نمي گيرد قانون گذار استفاده كننده را ملزم به پرداخت اجرت المثل مي كند.

 


 

فهرست مطالب :

مقدمه   
چكيده كار تحقيقي    
پيشينه تاريخي    
نتيجه    
فصل اول : استيفاء از عمل شخص    
بخش نخست – كليات    
گفتار اول – تعاريف و تهديد موضوع    
گفتار دوم – ماهيت استيفاء    
گفتار سوم – مباني فقهي و قانوني    
نتيجه    
بخش دوم : شرايط و آثار    
گفتار اول – روابط معرفين    
گفتار دوم – شرايط مربوط به امر و عمل    
فصل دوم : استيفاء از سال غير    
بخش نخست – كليات    
گفتار اول – تعاريف    
گفتار دوم – كليات    
بخش دوم – مباني فقهي و قانوني    
گفتار اول – مباني فقهي    
گفتار دوم – مباني قانوني    
بخش سوم : شرايط و احكام و آثار    
گفتار اول – شرايط تحقق استيفاء از اموال ديگري    
گفتار دوم – احكام استيفاء در اموال ديگري    
گفتار سوم – آثار استيفاء از اموال ديگري    
گفتار چهارم – فروض قابل بررسي در استيفاء    
گفتار پنجم – نحوه اثبات حق و صدور حكم        
منابع و مآخذ 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 175 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد

تعداد صفحات :

270

دسته :

 پایان نامه 

چکیده :

مفهوم برهم كنش مولكولي بسيار قديمي بوده و بوسيله مؤسسات يوناني و ايتاليايي استفاده شده است. در نيمه دوم قرن نوزدهم، ظهور نظريه‌هاي مدرن در مورد اين برهم كنش‌ها از ميان آزمايش‌هاي واندروالس در مطالعاتش پيرامون برهم كنش‌هاي مابين اتمها در حالت گازي آغاز شد و در سال 1894، فيشر نظريه مشهور «قفل و كليد»اش را در مورد‌روش برهم كنش سوبسترا با آنزيم ارائه‌كرد.

 براساس نظريه فوق، عمل خاص يك آنزيم با يك سوبسترا تنها مي‌تواند با استفاده از تشبيه قفل به آنزيم و كليد به سوبسترا توضيح داده شود. فقط وقتي كه كليد (سوبسترا) اندازه قفل باشد در درون سوراخ قفل (مكان فعاآنزيم) جاي مي‌گيرد. كليدهاي كوچكتر، كليدهاي بزرگتر يا كليدهايي با دندانه‌هاي نامشابه (مولكولهاي سوبسترا با شكل و اندازه نادرست) در داخل قفل (آنزيم) جاي نخواهند گرفت (1).


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 162 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد

تعداد صفحات :

50

دسته :

علوم تربیتی و پایان نامه

چکیده :

مقدمه

اگر چه موضوع مدیریت همزاد زندگی انسان بوده و از آغاز پیدایش با او بوده است اما در جهان امروز به علت گسترش سازمانها و افزایش ، پیچیدگی ، تراکم تکنولوژی و نیازها مورد توجه خاص قرار گرفته است. مدیریت در قرن حاضر به عنوان یک علم از جمله علوم کاربردی است و با عنایت به اهمیت این علم در اداره و رهبری سازمانها ، میتواند نقش اساسی را در بهبود و موفقیت سازمان ها بر عهده داشته باشد .

امروزه ، سرعت ، قدرت عمل و تنوع فرآورده های انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگ کننده و مدبری بنام مدیر دارد، تا بتواند با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ، بین همه اجزاء امکانات موجود و نیروهای سازمان هماهنگی و وحدت ایجاد کند.                 ( میر کمالی – سال 1373ص 15 )

آموزش و پرورش از یک سو به عنوان یک نهاد اجتماعی جلب و از سوی دیگر با مطرح شدن نظریه 3 مایه انسانی و ارزش اقتصادی آموزش و پرورش تعلیمات رسمی هر جامعه نوعی سرمایه گذاری تلقی می گردد، که بازدهی آن با نحوه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ارتباط کامل دارد.

آموزش و پرورش در جوامع مختلف میتواند با اتخاذ تدابیر و سیاستهای مناسب ضمن تحکیم و گسترش ارزشهای آن با ایجاد تغییرات رفتاری ، نوسازی ارزشهای حاکم بر جامعه را نیز ترویج نماید.

امروزه نقش مدرسه که یکی از اصول بخش های آموزش و پرورش است با اهداف دوره های گذشته اختلاف زیادی دارد، زیرا اجتماع امروز از مدرسه به عنوان یک موسسه تربیتی انتظار دارد که ضمن ایجاد تربیت اجتماعی دانش آموزش ، بتواند در پرورش افراد سازنده جهت رفع نیازهای جامعه نیز همت گمارد . بنابراین مدیریت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی و ارزیابی عوامل مربوط از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لازم است که مدیران مدارس از اصول و فنون تعلیم و تربیت از یک طرف ، و از اصول و فنون مدیریت از طرف دیگر اطلاعات کافی داشته باشد. همین امر باعث شده است که صاحب نظران مدیریت آموزشی در نوشته ها و گفته های خود ، مدیریت آموزشی را به عنوان پر اهمیت ترین مدیریت ها معرفی نماید.

آنچه که مطرح شد اهمیت ویژه مدیریت در آموزش و پرورش و نقش برجسته مدیر در مدرسه را روشن میسازد . لذا افردای باید در راس موسسات آموزشی قرار گیرند که دارای آگاهی ها و مهارتهای لازم در زمینه مدیریت باشند.

در بین علمای مدیریت وجود حداقل سه مهارت در فرا گرد مدیریت تشخیص داده شده است. رابرت کاتز این سه مهارت را با عنوان های مهارت فنی ، مهارت انسانی و مهارت ادراکی تعریف نموده و ارزش نسبی هر کدام را بر شمرده است.

بنابراین تعریف سرپرستان در سطوح پایین تر به مهارت فنی قابل ملاحظه ای نیاز دارند، ولی مدیران در سطح بالا به مهارت ادراکی بیشتری نیازمندند. در حالیکه در شاخص مشترکی که در همه سطوح مدیریت اهمیت دارد و در واقع فصل مشترک هر نوع مهارتی است، مهارت انسانی است. ( علاقه بند 1373 – ص 101 )

در مهارت فنی دانستن و توانستن مطرح است. علم ، دانستن است و هنر استفاده از آن ، توانستن ، علم موقعی مفید خواهد بود که کاملاً منطبق بر ارزش های حاکم بر فرهنگ یک جامعه باشد.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 163 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

فیبر نوری

تعداد صفحات :

80

دسته :

پایان نامه

چکیده :

از كجا مرور تاريخي اين موضوع را شروع كنيم؟! نورهميشه با ما بوده است . مخابرات با استفاده از نور در اوائل دوران پيشرفت بشري ، از زماني كه بشر ابتدا با استفاده از علامت دادن با دست پيام خود را ارسال مي‌كرد، شروع شده است . اين خود بطور بديهي يك نوع مخابرات نوري است و در تاريكي قابل اجرا نمي‌باشد . درخلال روز ،منبع نور براي سيستم مورد مثال خورشيد است . اطلاعات از فرستنده به گيرنده روي پرتو نور خورشيد حمل مي‌گردد . نور برحسب حركات دست تغيير وضعيت داده و يا مدوله مي‌گردد . چشم پيام را آشكار كرده و مغز پردازش لازم را روي آن انجام مي‌دهد . در اين سيستم ، انتقال اطلاعات كُند ، ميزان اطلاعات قابل انتقال در يك زمان معين محدود و احتمال خطا زياد است . سيستم نوري ديگري كه براي مسيرهاي طولاني‌تر مفيد است ارسال علائم دودي است . پيام با استفاده از تغيير شكل دود حاصل از آتش ارسال مي‌گرديده است. در اين سيستم به طرح و يادگيري يك رمز بين فرستنده و دريافت‌كننده نياز مي‌باشد. اين سيستم  با سيستمهاي جديد مخابرات ديجيتال كه درآن از رمزهاي پالسي استفاده مي‌شود قابل قياس است .

در سال 1880 الكساندر گراهام بل يك سيستم مخابرات نوري به نام فوتوفون را اختراع كرد . در اين  سيستم ، بل از آئينه نازك كه توسط صدا به لرزه در مي‌آيد استفاده نمود . نور خورشيد منعكسه از اين آئينه اطلاعات را حمل مي‌كند . در گيرنده ، اين نور خورشيد مدوله شده به سلنيوم هادي نور اصابت مي‌كند و در آن به يك سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود . اين سيگنال الكتريكي در يك تلفن مجدداً به سيگنال صوتي تبديل مي‌گردد . با وجودي كه سيستم فوق نسبتاً خوب كار مي‌كرد هرگز يك موفقيت تجارتي كسب نكرد . ابداع لامپهاي ساخته بشر منجر به ساخت سيستمهاي مخابراتي ساده مثل چراغهاي چشمك زن بين دو كشتي و يا بين كشتي و ساحل ، چراغهاي راهنماي اتومبيلها ويا چراغهاي راهنمائي گرديد . در واقع هر نوع چراغ راهنما در اصل يك سيستم مخابرات نوري است .

تمام سيستمهاي شرح داده شده فوق داراي ظرفيت اطلاعاتي كمي هستند . يك جهش اساسي كه منجر به ايجاد سيستمهاي مخابرات نوري با ظرفيت زياد شد كشف ليزر بود كه اولين نوع آن در سال 1960 ساخته شد . ليزر يك منبع انتشار نور با عرض باند كم مناسب ، قابل استفاده به عنوان حامل اطلاعات را فراهم مي‌آورد . ليزرها قابل قياس با منابع فركانس راديوئي مورد استفاده در مخابرات معمولي هستند . سيستمهاي مخابرات نوري هدايت نشده (بدون تار) كمي بعد از كشف ليزر توسعه يافتند . مخابره اطلاعات توسط پرتوهاي نوري كه در جو سير مي‌كنند به آساني انجام گرديد . نقاط ضعف عمده اين سيستمها عبارتند از :نياز به يك جوّ شفاف ، نياز به داشتن ديد و مسير مستقيم به فرستنده و گيرنده ، و احتمال آسيب رسيدن به چشم بيننده‌اي كه به طور ناآگاهانه ممكن است به پرتو نگاه كند . موارد استفاده اوليه سيستمهاي نوري ، هر چند محدود ، باعث ايجاد علاقه به سيستمهاي نوري شد كه بتواند پرتو نور را هدايت كند و بر معايب ذكر شده در ارسال هدايت نشده نور غلبه نمايد

بعلاوه ، پرتو هدايت شده مي‌تواند در گوشه‌ها (انحراف مسير) خم شود و خطوط انتقال آن مي‌توانند در زير زمين كار گذاشته شوند . كارهاي اوليه انجام شده روي سيستمهاي ليزري جوي اكثر اصول نظري و خيلي از ادوات لازم براي مخابرات نوري را فراهم نموده‌اند . در خيلي از موارد ديودهاي نورگسيل (LED ) كه به باريكي ليزر هم نيستند مناسب مي‌باشند .

در سالهاي 1960 جزء كليدي در سيستمهاي عملي تاري ، يعني يك تار با كارائي مناسب ، وجود نداشت . هر چند كه ثابت شده بود نور مي‌تواند توسط يك تار شيشه‌اي هدايت شود ، تارهاي شيشه‌اي موجود بيش از اندازه نور را تضعيف مي‌نمود . در سال 1970 اولين تار واقعي با افت كم ساخته شد و مخابرات تار نوري عملي گرديد . اين موضوع درست 100 سال پس از آزمايش جان‌تيندال فيزيكدان انگليسي بود كه به مجمع سلطنتي نشان داد كه نور مي‌تواند در طول يك مسير منحني در بخار آب هدايت شود . هدايت نور توسط تارهاي شيشه‌اي و توسط بخار آب شواهدي بر يك پديده واحد هستند ( پديده انعكاس داخلي كلي).

فهرست مطالب :

فصل 1

فیبر نوری

فصل 2

سیستمهای مخابراتی

مدولاتور

تزویج کننده مدولاتور

کانال اطلاعات

پردازشگر سیگنال

محاسبه سطوح توان بر حسب دسیبل

فصل 3

طبیعت نور

طبیعت ذره­ای نور

مزایای تارها

کاربردهای مخابرات تار نوری

فصل 4

ساختارهای مخابرات

برج­های خودپشتیبان

سازمان ماهواره­ای ارتباطات

شرکت PANAM SMAT  

اتحادیه ارتباطات تلفنی بین­الملل

کنسول ITU  

بخش ارتباطات رادیویی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 111 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

پایان نامه تهيه متن هاي آموزش واژه براساس نظريه حوزه هاي معنايي ويژه غير فارسي زبانان سطح پيشرفته

تعداد صفحات :

210

دسته :

ادبیات

چکیده :

این پایان نامه به تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیرفارسی زبانان سطح پیشرفته می پردازد. سوالاتی که این پژوهش به دنبال پاسخ به آنها بوده است عبارتند از:

1ـ کارآمدترین نظریه برای آموزش واژه کدام نظریه است؟

2ـ آیا بهترین روش برای آموزش واژه به زبان آموزان غیرفارسی زبان روش حوزه های معنایی است؟

3ـ آیا آموزش واژه ها براساس نظریه حوزه های معنایی در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد؟

4ـ آیا روش حوزه های معنایی محدودیتی در نوع سوال ها ایجاد می کند؟

فرضیه های این تحقیق عبارتند از:

1ـ بهترین نظریه برای آموزش واژه نظریه حوزه های معنایی است.

2ـ کارآمدترین روش آموزش واژه روش حوزه های معنایی است.

3ـ آموزش واژه در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد.

4ـ روش حوزه های معنایی در نوع سوالها محدودیت ایجاد می کند.

اهداف تحقیق

1ـ تهیه و تدوین متن های آموزش واژه

2ـ تبیین نظریه حوزه های معنایی

3ـ بررسی کارآمدی روش حوزه های معنایی در آموزش واژه

این نوع تحقیق، تحقیقی نظری است که برپایه ی مطالعات کتابخانه ای انجام شده است. پایان نامه حاضر در 5 فصل تهیه شده است: فصل اول کلیات تحقیق، فصل دوم: مطالعات پیشین، فصل سوم: به تهیه و تدوین متن های آموزش واژه می پردازد، فصل چهارم: شامل ده متن آموزشی براساس موضوعات مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی است، فصل پنجم: خلاصه و نتیجه، شامل بیان خلاصه ای از فصول مختلف و نتایج تحقیق و نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.

کشور پهناور ايران داراي فرهنگي و تمدن غني به وسعت تاريخ است و از اين جهت مايه ي فخر و مبا هات همه ي ايرانيان مي باشد . بسياري از خارجيان از دير باز در پي آشنايي با اين مرز و بوم و فرهنک و تمدن خاص آن بوده, و در اين راه اقدام به يادگيري زبان فارسي نموده اند چرا که زبان آيينه ي فرهنگ است و بدون آشنايي با زبان بهره جستن از چشمه زلال فرهنگ ميسر نخواهد بود .

در اين ميان وظيفه ي ايرانيان ميهن پرست اشاعه فرهنگ و تمدن ايران و تلاش در جهت ترويج هر چه بيشتر زبان و ادبيات فارسي و هموار نمودن راه براي آموزش هرچه بهتر آن است .هر چند در سال هاي گذشته در زمينه ي آموزش علمي اين زبان تحقيقاتي صورت گرفته ولي با  وجود اين کمبود هايي نيز در اين زمينه احساس مي شود . از آنجا که آموزش واژه يکي از مهمترين بخش هاي آموزش زبان دوم / خارجي محسوب مي گردد و بدون آگاهي از واژه ها زبان آموز توانايي برقراري ارتباط  معني دار با هل زبان را نخواهد داشت نگارنده دراين پايان نامه بر آن است به تهيه ي متن هاي آموزش واژه بر اساس حوزه معنايي ويژه ي غير فارسي زبانان سطح پيشرفته بپردازد

فهرست مطالب:
چکیده
فصل نخست: کليات   
1-1 مقدمه   
1-2 بيان موضوع   
1-3 هدف تحقيق و اهميت آن   
1-4سوالات و فرضيه های تحقيق   
1- 5 مفاهيم    
1-5-1 واژه    
1-5-2 آموزش    
1- 5- 3 نظريه آموزش    
1- 5- 4 يادگيري    
1- 5- 5 رابطه ی آموزش و يادگيري    
1-5-6 مقايسه آموزش با يادگيري    
1- 5- 7 حوزه هاي معنايي    
1-5-8 خلاصه    
فصل دوم: مطالعات پيشين    
2-1 اهميت واژه و مطالعات انجام شده در زمينه ی آموزش واژه    
2-2 فرايندهاي واژه سازي    
2- 2-1 انواع فرايندهاي واژه سازي    
2-2-1-1 تصريف    
2-2-1-2 اشتقاق    
2-2-1-3 ترکيب    
2-2-1-4 قرض گيري /وام گيري    
2-2-1-4-1 ترجمه قرضي /عاريتي     
2-2-1-5 گسترش/تعميم    
2-2-1-6 تخصيص   
2-2-1-7 کوتاه سازي   
2-2-1-7-1 سر واژه سازي   
2-2-1-7-2 اختصار سازي   
2-2-1-7-3 پسين سازي   
2-2-1-7-4 بريدن   
2- 2- 1- 8 تبديل   
2-2-2-1-9 ادغام / آميزش   
2-2-1-10 ابداع   
2-2- 1-11 نام آوا   
2- 2- 1- 12 مضاعف سازي   
2-3- انواع واژه   
2-3- 1 واژه هاي قاموسي و واژه هاي دستوري نقش نما   
2-3-2 واژه هاي دريافتي و واژه هاي توليدي   
2-4- سير تحول واژه   
2-4-1 دوره ي بي توجهي به واژه   
2-4-2 دلايل بي توجهي به آموزش واژه در گذشته   
2-4-3 دوره ي توجه   
2-4-4 دوره ي پيشرفت   
2-5 يادگيري واژه   
2-5-1 مراحل يادگيري واژه   
2-6 اصول اساسي در آموزش زبان   
2-7 راهکارهاي يادگيري و ياد آوري    
2-7-1 انواع راهکارهاي يادگيري   
2-8 عوامل درون واژه اي موثر بر يادگيري واژه   
2-9 انواع راهکارهاي يادگيري واژه   
2-9-1 راهکارهاي مبتني بر تکرار واژه / معناي واژه   
2-9-2 راهکارهاي مبتني برتجزيه و تحليل ويژگي واژه   
2-9-3 راهکارهاي مبتني بر شرح و تفصيل ساده    
2-9-4 راهکارهاي مبتني بر شرح و تفصيل پيچيده    
2-10 روش يارگيري حافظه    
2-11 آموزش واژه   
2-12 روش ها آموزش  واژه    
2-2-1 روش مستقيم و روش غير مستقيم    
2-12- 1-1 روش مستقيم    
2- 12-1-1-1 آموزش راهکارها   
2-12-1- 1- 2 گسترش واژه + آموزش صريح   
2-12-1-1-3 فعاليت هاي کلاس    
2-12-1-2 روش غير مستقيم    
2-12-1-2-1 متن به تنهايي    
2-12-2-1 فعاليت هاي برنامه ريزي نشده    
2-12- 2- 2 فعاليت هاي برنامه ريزي شده  روش هاي آموزش واژه    
2-12-2-2 -1 آموزش واژگان غير فعال    
2-12-2-2-1-1 تکرار    
2-12-2-2-1-2 روش هاي جفت پيوسته    
2-12-2-2-1-3 فهرست واژه    
2-12-2-2-1-4 روش واژه کليدي    
2-12-2-2-1-5 روش ترجمه    
2-12-2-2-1-6 آموزش با کمک روابط واژگاني    
2-12- 2-2-1-7 ارائه ي تصوير     
2-12-2-2-1-8 اجراي نمايش    
2-12- 2-2-1-9 خانواده هاي واژگاني    
2-12-2-2-1-10 روش هاي معنايي   
2-12-2-2-1-10-1 روش حوزه هاي معنايي   
2-12-2-2-1-10-2 تجزيه و تحليل مولفه هاي معنايي   
2-12-2-2-1-11 روش شاگرد محوري : دفترچه ی واژگاني    
2-12-2-2-1-12 کاربرد فرهنگ    
2-12-2-2-1-13 يادگيري واژه از طريق بافت    
2-12-2-2-2 آموزش واژگان فعال    
2-12-2-2-2-1 روش سلسه مورسيا و روزن ويگ    
2-12-2-2-2-2 روش پيجين سازي    
2-12-2-2-2-3 روش لوکاس    
2-13 تعداد واژه    
2-14 انتخاب واژه    
2-15 معيارهاي انتخاب واژه    
2-16 ارائه ي واژه    
2-17 وسايل کمک آموزش ديداري و يادگيري    
2-18 ملاحظات معني شناختي    
2-18-1 معني شناسي ساختاري    
2-18-2 حوزه هاي معنايي   
2-18-3 انواع حوزه هاي معنايي    
2-18-4 روابط معنايي   
2-18-4-1 هم معنايي   
2-18-4-2 شمول معنايي   
2-18-4-3 با هم آيي   
2-18-4-4 رابطه جزء- کل   
2-18-4-5 تباين معنايي   
2-18-4-6 تقابل معنايي   
2-19 ملاحظات روانشناسي زبان    
2-19-1 حافظه    
2-19-1-1 انواع حافظه    
2-9-1-1-1 حافظه کوتاه مدت    
2-9-1-1-2 حافظه بلند مدت    
2-19-1-1-3 حافظه معناشناسي    
2-20 واژگان    
2-20-1 واژگان ذهني    
2-20-2 سازماندهي واژگان ذهني    
2-20-3 اطلاعات واژگانی: دانش واژگانی   
2-21 اصول آموزش واژه    
2-22 خلاصه    
فصل سوم: تهيه و تدوين متن هاي آموزش واژه    
3-1 مقدمه    
3-2 نحوه ي انتخاب واحدهاي درسي , واژه ها ساختارها   
3-2-1 چگونگي انتخاب عنوان واحدهاي درسي   
3-2-2 نحوه ی انتخاب ساختارها    
3-3 ملاحظات کلي    
3-3-1 اطلاعات مربوط به زبان آموز    
3-3-2 اطلاعات مربوط به شرح درس    
3-3-3 اطلاعات آموزش    
3-4 ساختار کلي واحدهاي درسي    
3-4-1 مرحله پيش از خواندن    
3-4-1-1 تصوير    
3-4-1-2 پرسش   
3-4-2 مرحله خواندن    
3-4-3 مرحله پس از خواندن    
3-4-3-1 سوال هاي درک مطلب    
3-4-3-2 تمرين کاربرد واژه    
3-4-3-3 تمرين باهم آوايي   
3-4-3-4 تمرين تطبيقي    
3-4-3-5 تمرين واژه هاي مترادف و متضاد    
3-4-3-6 متن هاي خواندني    
3-4-3-7 تمرين شبکه ی واژگاني    
3-4-3-8 تمرين گروهي    
3-4-3-9 تمرين هاي تصويري   
3-4-3-10 تکليف    
3-4-3-11 تمرين مربوط به مراحل انجام يک کار     
3-4-3-12 تمرين هاي ديگر    
3-5 خلاصه    
فصل چهارم: متن هاي آموزش واژه    
4-1 سهراب سپهري    
4-2 گل آقا    
4-3 چغازنبيل    
4-4 زبان آموزي ميمون ها    
4-5 پست    
4-6 سال نو   
4-7 فرودگاه    
4-8 طلاي سرخ ايران    
4-9 جهانگردي چيست ؟ جهانگرد کيست ؟   
4-10 بوي خوش چاي    
4-11 خلاصه    
فصل پنجم: خلاصه و نتيجه    
5-1 خلاصه و نتيجه    
5-2 موضوعاتي براي تحقيق    
منابع    
منابع فارسي   
منابع انگليسي   
واژه نامه    
فارسي- انگليسي    
انگليسي- فارسي
چکیده انگلیسی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 232 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزايش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه استان بوشهر

تعداد صفحات :

200

دسته :

پایان نامه , روانشناسی

چکیده :

جامعه‌ي پويا و پرتلاش امروزي يك لحظه درنگ نمي كند تا بتواند به فنون جديد و قدرت والاي علمي دست پيدا كند . در چنين عصري كه عصر شكوفايي و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمي، پژوهندگان ،مخترعين ، مبتكرين، صنعتگران و... است براي اداره سازمان‌هاي اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي و آموزش جامعه به فكر و ذهن افراد خلاق نياز است ، تا بتوان همگام و همپاي پيشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود.

بسياري بر اين عقيده‌اند كه خلاقيت امري ذاتي است و فقط خداوند اين وديعه خود را به عده‌اي از انسانها بخشيده و قابل آموزش و آموختني نيست . عده‌اي با اين عقيده مخالفند و ابراز مي دارند خداوند به همه انسانها يكسان نعمت بخشيده اين افراد (خلاقان) از اين نبوغ خدادادي خود ، بيشترين بهره را برده‌اند و نيز معتقدند كه خلاقيت صفت مشترك تمامي انسانها است كه با پرورش آن مي توان آن را از حالت ركود درآورد و از حالت بالقوه به بالفعل تبديل كرد و بالعكس مي‌توان خلاقيت را با آموزش ناصحيح و غلط از ريشه خشكاند. تحقيقات ادعاي گروه دوم را تصديق كرده و خلاقيت را صفت مشترك تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقيت از فردي به فرد ديگر متفاوت مي‌دانند و هر انساني به نوعي از خلاقيت خود بهره مي‌برد يكي زياد يكي كم(پيرخايفي،1376). اين تحقيقات نشان داده است كه رشد و پرورش خلاقيت از همان بدو تولد و دوران كودكي آغاز مي‌شود و در دوران دبيرستان به مرحله شكوفائي خود نزديك مي‌شود. البته اگر اين توانايي در انسان پرورش يابد تا پايان عمر به غناي والاي علمي آن افزوده مي‌شود.

پيرخايفي (1376) آموزش خلاقيت را امري حياتي مي‌داند كه بايد در سطوح مختلف تحصيلي به صورت همگاني انجام گيرد و اين آموزش همگاني متضمن انعطاف پذيري ذهن ، توانمندي شخصيت انسان (پرورش روحيه‌ي استقلال و اعتماد به نفس) و ايجاد زمينه و بسترهاي مناسب اجتماعي فردي و خانوادگي است. جداي از آموزش همگاني و عمومي آموزش ويژه نيز از ضروريات است . با آموزش ويژه، فكر به طور خاص در يك زمينه ، مهارت مطلوب و مناسب را كسب مي‌كندو به اصطلاح اهل علم تخصص مي‌يابد. تفاوت اساسي موجود ميان آموزش همگاني و آموزش ويژه اين است كه در آموزش همگاني فرد ياد مي‌گيرد كه چگونه در خدمت خود باشد و قابليت‌هاي خود را بشناسد و به استعدادهايش در زمينه‌هاي مختلف پي ببرد، امّا در پرورش ويژه فرد علاوه بر شناخت قابليت‌هاي خود به خدمات اجتماعي نيز توجه مي‌كند و ياد مي‌گيرد كه چگونه در خدمت جامعه باشد و خود را وقف اجتماع نمايد . فرد به صرف داشتن انديشه‌هاي خلاق به ما تضمين نمي‌دهد كه حتماً اين انديشه را در هر سطحي از خلاقيت كه مي‌خواهد باشد مي‌تواند به مرحله بازدهي و توليد برساند قطعاً در اين راه عوامل شخصيتي بسياري وجود دارند كه مانع از به نتيجه رسيدن انديشه خلاق افراد مي‌شوند. عواملي چون ـ اعتماد به نفس پايين ـ نبود اراده و پشتكار ـ اضطراب ـ تشويش خاطر ـ دل نگراني ـ وسواس ـ خود كم بيني ـ حساس نبودن نسبت به پديده‌ها ـ تمايل به همرنگي و يكنواختي فكر از عواملي به شمار مي‌‌روند كه راه را بر انديشه خلاق مي‌بندد . از اين رو تدارك ديدن زمينه‌اي كه باعث برطرف ساختن عوامل شخصيتي ذكر شده مي‌شود ، مهمترين قدم براي رشد انديشه به شمار مي‌رود. در اين ميان تأكيد ويژه بر نقش خانواده و در مرحله‌ي دوم مدرسه است .

اديسون (به نقل از ميرزا آقايي ، 1382) اظهار مي‌دارد كه : تمام پيشرفتهاي عالم گيرش من جمله اختراع برق را مديون تفكر منظم و يادداشت برداري دقيق است . اين گفته اديسون نقش نوشتن را واضح و روشن بيان مي‌كند.

 

فهرست مطالب:

فصل اول : کلیات

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

فرضیه‌های پژوهش

تعاریف عملیاتی متغیرها

نوع متغیرهای تحقیق

مراحل اندازه‌گیری متغیرها

تعریف متغیرها

فصل دوم : ادبیات پژوهش

خلاقیت چیست ؟

تعریف خلاقیت

روند شکل گیری خلاقیت

خصوصیات افراد خلاق

راه‌های پرورش خلاقیت

موانع خلاقیت

انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری

نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق

محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت

نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق

تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق

نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق

تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق

نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت

نقش بازی‌های کودکانه در پرورش خلاقیت

تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق

مروری بر تحقیقات انجام شده

فصل سوم : روش پژوهش

نوع تحقیق

جامعه آماری و ویژگی‌های آن

روش نمونه‌گیری و حجم نمونه

ابزار گردآوری داده‌ها

پایایی و روایی پرسشنامه‌ها

پایایی و روایی آزمون خلاقیت

پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت

پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته

شیوه نمره‌گذاری آزمون‌ها

نمره‌گذاری آزمون خلاقیت

نمره‌گذاری آزمون انگیزه پیشرفت

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم : یافته‌های تحقیق

یافته‌های توصیفی

یافته‌های مربوط به فرضیه‌های تحقیق (آمار استنباطی)

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری

بحث و نتیجه‌گیری

پیشنهاد نظری و علمی پژوهش

محدودیت‌های پژوهش

منابع و مأخذ

پیوست‌ها

پرسشنامه شماره (۱) پرسشنامه محقق ساخته

پرسشنامه شماره (۲) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)

پرسشنامه شماره (۳) آزمون خلاقیت جمال عابدی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 233 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

پایان نامه بررسي همبستگي بين هوش و خلاقيت دانش آموزان دبيرستاني شهرشتان اسلامشهر

تعداد صفحات :

100

دسته :

روانشناسی

چکیده :

در اين تحقيق به بررسي رابطة هوش و خلاقيت و همچنين مقايسة بهرة هوشي و خلاقيت دانش‌آموزان دختر و پسر پرداخته شده است.

جامعه آماري ما در اين تحقيق دانش‌آموزان دبيرستاني شهرستان اسلامشهر مي‌باشد.

حجم نمونه ما در اين تحقيق 100 نفر مي‌باشد كه از اين 100نفر پسر 50 نفر و 50 دختر مي‌باشند.

و جهت انتخاب نمونه‌ها از نمونه‌گيري خوشه‌اي استفاده شده است.

در اين پژوهش از آزمونهاي ريون براي سنجش هوش و آزمون خلاقيت تورنس جهت شنجش خلاقيت دانش‌آموزان مقطع دبيرستانهاي شهرستان‌ اسلامشهر استفاده گرديده است.

در اين پژوهش چهار فرضيه مطرح گرديده است.

  1. بين ميزان بهرة هوشي و خلاقيت دانش‌آموزان پسر همبستگي وجود دارد. نتايج تحيق حاضر نشان مي‌دهد كه ضريب همبستگي محاسبه شده بين بهرة هشي و خلاقيت دانش‌آموزان پسر (43%) كه در سطح (1%) مي‌باشد، معنادار  مي‌باشد.
  2.  بين ميزان بهرة هوشي و  خلاقيت دانش‌آموزان دختر همبستگي وجود دارد. نتايج تحقيق حاضر نشان مي‌دهد كه ضريب همبستگي محاسبه شده بين ميزان بهرة هوشي و خلاقيت دانش‌ آموزان دفتر (9%) كه در سطح (1%) مي‌باشد، معنادار است.
  3.  بين ميزان بهرة هوشي دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتايج تحقيق حاضر نشان مي‌دهد كه  محاسبه شده ميزان بهره هوشي دانش آموزان دختر و پسر (575/0) در سطح (5/0) معنادار نيست، يعني بين آنها تفاوت معناداري وجود ندارد.

 بين ميزان خلاقيت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتايج تحقيق حاضر نشان مي‌دهد كه t محاسبه شده ميزان خلاقيت دانش‌آموزان دختر و پسر (08/2) در سطح (5/0) معنا‌دار مي‌باشد.

فهرست مطالب:
 
تقديم و تشكر
 چكيده تحقيق 
فصل اول : كليات تحقيق
مقدمه
بيان مسئله
اهميت تحقيق
اهداف تحقيق
فرضيه‌هاي تحقيق
تعاريف نظري و عملياتي واژه‌ها
فصل دوم :  (ادبيات و پيشينه تحقيق)
تعريف خلاقيت
ماهيت استعداد خلاق
رابطة خلاقيت و محيط خانوادگي
مردان و زنان خلاق
روشهاي پرورش خلاقيت
عوامل موثر بر خلاقيت‌
تمركز به عنوان كليد خلاقيت
براي پرورش خلاقيت كنكاش مغزي بهترين خلاقيت است
محيط مساعد براي ايجاد رفتار خلاق
عواملي كه مانع خلاقيت مي‌شوند
خلاقيت و هوش
هوش چيست
تقسيمات و طبقه‌بندي هوش
عوامل موثر بر رشد و پرورش هوش
تحقيقات انجام شده
فصل سوم : (روش اجراي تحقيق
جامعه آماري
نمونه و روش نمونه‌گيري
ابزار اندازه‌گيري (اعتبار آزمون)
روش جمع‌آوري اطلاعات
روش آماري
فصل  چهارم : (تجزيه و تحليل داده‌ها)
توصيف داده‌ها
فصل پنجم :
مقدمه
خلاصة تحقيق
يافته‌هاي تحقيق
پيشنهادها
محدوديتها
منابع
ضمائم

فهرست جداول :

جدول 1-4 ميانگين و انحراف استاندارد دانش‌آموزان پسر در حوزة هوش و خلاقيت

جدول 2-4 ميانگين و انحراف استاندارد دانش آموزان دختر در حوزة هوش و خلاقيت        

جدول 3-4 آزمون معناداري ضريب همبستگي دانش‌آموزان پسر در حوزة هوش و خلاقيت  

جدول 4-4 آزمون معناداري ضريب همبستگي دانش آموزان دختر در حوزة هوش و خلاقيت           

جدول 5-4 آزمون t مستقل جهت مقايسه ميانگين نمرات پسران و دختران در حوزة هوش     

جدول 6-4 آزمون t مستقل جهت مقايسه ميانگين نمرات پسران و دختران در حوزة خلاقيت

 

فهرست نمودارها:                                                                                    

نمودار شماره 1 : نمودار چند ضلعي نمرات دانش‌آموزان دختر و پسر در حوزة هوش

نمودار شماره 2: نمودار چند ضلعي نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزة خلاقيت           

نمودار شماره 3: نمودار چند ضلعي نمرات پسران در حوزة هوش           

نمودار شماره 4 : نمودار چند ضلعي نمرات پسران در حوزة خلاقيت          

نمودارشماره 5 : نمودار چند ضلعي نمرات دختران در حوزة هوش    

نمودار شماره 6 : نمودار چند ضلعي نمرات دختران در حوزة خلاقيت   


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 214 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

بازيافت دي اتانول آمين از پساب هاي صنعتي

تعداد صفحات :

100

دسته :

شیمی

چکیده :
يك مطالعه دربارة فرآيند تقطير چند مرحله اي براي بازيافت DEA از محلولهاي آلوده ارائه گرديده است. اين قبيل محلولها مشكلات جدي را در كارخانجات گاز و پالايشگاههاي نفتي بوجود آورده اند . بدليل فراريت بعضي از اجزاء تشكيل دهنده شان نمي توانند به آاساني خالص شوند. اين فرآيند جديد از هگزادكان به عنوان مايع حامل بي‌اثر براي حصول اطمينان از توزيع مناسب مايع در ستون تقطير ، به منظور جلوگيري از آلودگي و سهولت تفكيك اجزاء غيرفرار استفاده مي كند. در اين پروژه فرايند با داده هاي تعادل فازي نوين بين مخلوط دي اتانول آمين، بي(هيدروكسي اتيل) پيپرازين، تري(هيدروكسي اتيل) اتيلن دي آمين، آب و هگزادكان توضيح داده شده است. خصوصيات فيزيكي طراحي شدة ماده حامل بي اثر مورد بحث قرار مي گيرد و رهنمودهايي جهت انتخاب آن ارائه گرديده اند. از مدل ضريب فعاليت دو مايع غير تصادفي به طور موفقيت آميز جهت نمايش يا ارائه داده هاي تعادلي استفاده مي شود. فرآيند تقطير براي عمل خلوص سازي محلول‌هاي آمين آلوده شده، توصيف شده است. فرآيند تقطير چند مرحله‌اي و مايع حامل بي اثر(هگزادكان) استفاده مي شود. از ستون تقطير با قطر داخلي 50 پيشنهاد شده با شبيه سازاسپن(ASPEN) را تائيد كند و از خصوصيات فيزيكي مايع حامل بي اثر ارائه شده در فصل دوم استفاده مي كند . بعنوان مثال، براي تفكيك ناخالصي هاي محلول دي اتانول آمين فاسد شده تحت شرايط خلاء راندمان خوبي به دست آمده بود. نتايج با تقطير تك مرحله اي مرسوم برابر هستند.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 176 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

 

بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

کی از مهمترین موضوعاتی که سازمانها در شرایط رقابتی کنونی با آن سرو کار دارند،آگاهی از میزان رضایت مشتریان و نظرهای آنان در خصوص عملکرد سازمان ، محصولات و خدمات آن است

دانلود بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

مشتری
رضایتمندی
مدل کانو
بانک کشاورزی
دانلود مقالات رشته مدیریت بازرگانی
دانلود مقالات مدیریت بازرگانی
عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
خرید مقاله و تحقیق مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

دانلود مقاله رشته مدیریت بازرگانی

بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

(مطالعه موردی شهر مشهد)
 
 
چکیده
یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمانها در شرایط رقابتی کنونی با آن سرو کار دارند،آگاهی از میزان رضایت مشتریان و نظرهای آنان در خصوص عملکرد سازمان ، محصولات و خدمات آن است.این مسئله برای سازمانهای خدماتی که محصولی ناملموس به مشتریان خویش عرضه میکنند از اهمیت مضاعف برخوردار است.
هدف از انجام این پژوهش اندازه گیری میزان وعوامل موثربررضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی(مطالعه موردی شهر مشهد) می باشد.سنجش رضایت مشتریان بر اساس مولفه هایی همچون  کیفیت خدمات بانکی ، خصوصیات فیزیکی شعب ، روابط انسانی ، تبلیغات و آموزش انجام شده است وبا استفاده از مدل کانو مورد آزمون قرار گرفته است. روش استفاده شده در این تحقیق ، روش توصیفی از نوع کاربردی است که به این منظور پرسشنامه ای تهیه و تنظیم شده و بین مشتریان توزیع گردیده است .در نهایت به تحلیل اطلاعات به دست آمده پرداخته بعد نتیجه گیری شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

مشتری

رضایتمندی

مدل کانو

بانک کشاورزی 

 
مقدمه :
صاحب نظران مدیریت،  کسب رضایت مشتری را از مهمترین وظایف و اولویت های مدیریت شرکت ها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند.یکی از الزامات مهم در پیشرفت سازمان ها و شرکت ها این است که مشتری و جلب نظر وی را سرلوحه اهداف و فعالیت های خود قرار دهند.شناخت کامل مشتری ، مقدم شمردن وی و ارائه خدمات کیفی از جمله عوامل تضمین موفقیت در بازار کسب وکار امروز هستند.تعبیری که امروزه از مشتری می شود با آنچه در گذشته رواج داشته کاملا متفاوت است.بدین معنی که مشتری دیگر خریدار صرف کالا یا خدمت نیست،  بلکه یک عضوفعال و تاثیر گذار در کلیه فعالیت های تجاری به شمار می رود.
 
بنابراین داشتن استراتژیهای نوین،  توجه به نکات مهم در برقراری ، حفظ و گسترش روابط با مشتری و تلاش برای جلب رضایت وی در کلیه مراحل ،  کارایی و اثر بخشی یک سازمان را در تحقق اهداف مشتری محور افزایش می دهد ودر بلند مدت پایگاهی از مشتریان وفادار را به ارمغان خواهد آورد.واژه مشتری و رضایت مشتری در سازمانهای خدماتی ، خصوصا بانک ها به دلیل وابستگی کامل به مشتریان برای بقاء،  اهمیتی دو چندان می یابد.ارائه محصولات مختلف از سوی بانک ها (خدمات بانکی)، به منظور حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید و در نهایت کسب سهم بیشتری از بازاررقابت بانکی، بیانگر این اهمیت است.بنابراین آگاهی ار تصویر ذهنی سازمان نزد مشتریان به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف و ارتقاءسطح عملکرد از اولویت های مهم همه سازمان ها به خصوص بانک ها می باشند.(حسنی، 1387)
 
 

دانلود بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

ادمین بازدید : 220 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)

 

دانلود گزارش كارآموزی مکانیک خمش و برش ورق

كار صنعتی همواره متضمن طراحی و ساخت اجزایی است كه باید وظایف ویژه‌ای را، تحت شرایط عملكرد بخصوص، ایفا نمایندجدا از مساله یك قطعه خاص، ساخت آن همواره منوط به جنس قطعه مورد نظر خواهد بود

دانلود دانلود گزارش كارآموزی مکانیک خمش و برش ورق

دانلود گزارش كارآموزی رشته مکانیک
خمش و برش ورق
دانلود گزارش كارآموزی مکانیک
دانلود كارآموزی مکانیک
دانلود گزارش كارآموزی
فروش گزارش كارآموزی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی دکترا
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

دانلود گزارش كارآموزی رشته مکانیک

خمش و برش ورق 

 
 
 
پیشگفتار 
مجموعه مطالب و اطلاعاتی كه به صورت جزوه حاضر تقدیم علاقه‌مندان صنعت میگردد، با این دید گردآوری شده‌اند كه روشنگر بخشی از معضلات و مفاهیم پیچیده این صنعت بوده و صنعتگران را در زمینه‌های مختلف این فن یاری دهند.جزوه به نحوی تنظیم و تدوین شده است كه علاقه‌مندان تا حد ممكن بدون نیاز به منبع اطلاعاتی دیگری مطالب مورد نیاز خود را در لابلای صفحات آن بیابند. مفاهیم مطرح شده در فصول مختلف ؟؟ به قوانین محكم علمی و تجربیات آزمایشگاهی و صنعتی متعدد استوار بوده و صحت آنها با تولیدات كارخانجات بزرگ كشورهای صنعتی به ثبوت رسیده است. 
 
كار صنعتی همواره متضمن طراحی و ساخت اجزایی است كه باید وظایف ویژه‌ای را، تحت شرایط عملكرد بخصوص، ایفا نمایند.جدا از مساله یك قطعه خاص، ساخت آن همواره منوط به جنس قطعه مورد نظر خواهد بود. قطعات مورد نیاز ماشینهای مختلف، عمدتاً فلز هستند، و در نتیجه با توجه به روشهای تولید مربوطه ساخته می‌شوند.یكی از روشهای تولید قطعات فلزی، استفاده از طریقه براده برداری است كه خود شاخه‌آی متفاوتی دارد و بدین لحاظ نیز باید مسایل مرتبط با هر شاخه بدقت مطمع نظر قرار گیرند.هدف از تولید انبوه، بهره‌وری بالاست تا هزینه تولید را كاهش دهد و قابلیت تعویض را برای تولید آسانتر فراهم نماید. برای بالا بردن نرخ تولید بایستی ابزار تولید مناسب دردست داشت و با استفاده از ادوات كنترل صحیح سرعت مراحل كنترل محصول را افزایش داد.
 
 
کلمات کلیدی:

برش ورق

خمش ورق

 
 
 
مقدمه
این بخش شامل كلیه موارد، اعم از طراحی، محاسبه، تابلوها و غیره در مورد برش ورق میباشد.تعریف: بریده شدن ورق، بین دو لبه برنده دستگاه برش را قیچی شدن گویند و آن بدین ترتیب است كه ابتدا فشار از قسمت بالایی بر قطعه وارد شده و معادل آن نیروی فوقانی بیش از نیروی استحكام كششی شود. در این حالت قطعه كنده میشود. در برش ورقها، حد مجازی بازی برش برای سنبه و ماتریس نقش بسیار مهمی را دارد. اگر بازی برش كاملاً متناسب در نظر گرفته شود، عمل گسیختگی و برش به بهترین وجه ممكن انجام پذیرفته و سپس قطعه بریده شده از نوار فلزی، به پایین میافتد. 
 
بازی برش: فاصله بین لبه‌های سنبه و ماتریس را بازی برش نامند كه بر حسب ضخامت، سختی و دیگر خصوصیات ورق متفاوت است. در یك عمل برش مناسب و تمیز، سنبه در حدود   ضخامت ورق را، در حالت فشردگی، كه قبل از گسیختگی كامل صورت می‌پذیرد، از سطح ورق جدا میسازد. در این نوع برش دیواره قطعه كاملاً براق است.اگر بازی برش كمتر از مقدار معین باشد، عرض بیشتری از ضخامت ورق كنده خواهد شد. همچنین اگر بازی برش بیشتر از مقدار معین باشد، قسمتی از مرحله برش به كنش متمایل خواهد شد. 
 
اگر بازی برش مناسب باشد، سطح زیر برش، هم در قطعة بوجود آمده و هم در ورق اصلی، زبر و خشن خواهد بود. در بازی برش مناسب، زاویة گسیختگی اجازه میدهد تا نوار در قسمت تحتانی بخوبی بریده شود. عرض نوار برش (قسمتی از ضخامت ورق كه كنده میشود) نمایانگر سختی جنس ورق است. (و این در صورتی است كه بازی برش و ضخامت ورق ثابت بمانند.). هر قدر عرض نوار برش بیشتر باشد، ماده نرم‌تر است. مواد سخت‌تر احتیاج به بازی برش بیشتر دارند و سختی آنان سبب میشود كه سنبه دستگاه به داخل ورق كمتر نفوذ كند. موادی كه در نقاط مختلف آنها، خصوصیات فیزیكی متفاوتی باشد، در هنگام برش دارای لبه‌های غیر هماهنگی خواهند بود. 
 

دانلود دانلود گزارش كارآموزی مکانیک خمش و برش ورق

ادمین بازدید : 355 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)

 

حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

سیال غیر نیوتنی، سیالی است که گرانروی آن با نرخ کرنش وارد بر آن تغییر می‌کند در نتیجه چنین سیالاتی فاقد گرانروی معین هستند

دانلود حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
مدل توانی
کانال قائم
روش عددی
جریان اجباری
سیال غیر نیوتونی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مکانیک
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی دکترا
فرمت فایل pdf
حجم فایل 10895 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 152

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی

حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

مقدمه

سیال غیر نیوتنی، سیالی است که گرانروی آن با نرخ کرنش وارد بر آن تغییر می‌کند. در نتیجه چنین سیالاتی فاقد گرانروی معین هستند. مانند: صابون‌های مایع و لوازم آرایشی، غذاهایی مانند کره، پنیر، مربا، کچاپ، مایونز، سوپ و ماست، مواد طبیعی مانند ماگما، گدازه، آدامس و عصارها مانند عصارهٔ وانیل، سیالات بیولوژیکی مانند خون، بزاق و مایع سینوویال (مایع مفصلی)، امولسیون مانند سس مایونز و برخی از انواع دیسیرسیون.

در سیالات نیوتونی، رابطهٔ بین تغییرات تنش برشی و نرخ تنش اعمال شده به صورت خطی است و ضریب ثابت تبدیل کنندهٔ این تناسب خطی به معادله، همان لزجت یا گرانروی است؛ ولی در سیالات غیر نیوتونی، دیگر اثری از رابطهٔ خطی میان تغییرات تنش برشی و نرخ تنش اعمال شده نیست و در این طیف از سیالات، مدت زمان اعمال تنش نقش مهمی در تنش برشی حاصل شونده ایجاد می‌کند. در نتیجه در سیالات غیرنیوتونی ضریبی ثابت مانند لزجت برای توصیف وضعیت تنش برشی معنا ندارد.

 

 

کلمات کلیدی:

مدل توانی

کانال قائم

روش عددی

جریان اجباری

سیال غیر نیوتونی

 

 

 

طبقه‌بندی سیال‌های غیر نیوتنی بر پایهٔ رابطهٔ تنش و نرخ کرنش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 
فصل اول:مقدمات

فصل دوم:مدل ریاضی مساله

فصل سوم:روش حل عددی معادلات حاکم

فصل چهارم:آنالیز نتایج
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

 

دانلود حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

ادمین بازدید : 273 دوشنبه 27 مهر 1394 نظرات (0)

 

روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

دستاورد اصلی ما این است که مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت بصورت خودکار و با استفاده از یک منبع معنایی لغوی جامع معرفی می کنیم

دانلود روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

مدلسازی کاربر
کاوش Wikipedia
تکنیک های معنایی
شخصی سازی وب
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد نرم افزار
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر
بهبود نمایش کاربر در وب سایت بصورت خودکار
خرید پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر
دسته بندی مهندسی نرم افزار
فرمت فایل doc
حجم فایل 377 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 157

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار

روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

 
 
چکیده
گرانبار شدن اطلاعات یک مشکل عمده در وب کنونی به شمار می-رود. برای مقابله با این مشکل، سیستم های شخصی سازی وب ارائه شده اند که محتوا و سرویس های یک وب سایت را با افراد براساس علایق و رفتار گردشی آن ها سازگار می کنند. یک مولفه ی اساسی در هر سیستم شخصی سازی وب، مدل کاربر آن است. محتوای صفحات یک وب سایت را می توان به منظور ایجاد مدل دقیق تری از کاربر مورد استفاده قرار داد، اما رویکردهای مبتنی بر کلمات کلیدی نگرش عمیقی از وب سایت ندارند. اخیرا تحقیقاتی برای ترکیب کردن معنای موجود در وب سایت در نمایش کاربران آن انجام شده است.
 
تمامی این تلاش ها یا از یک رده بندی یا واژگان شناختی خاص و دست ساخته و یا از واژگان شناختی های عمومی مانند WordNet برای نگاشت مشاهده صفحات به عناصر معنایی استفاده می کنند. با این وجود ساختن یک سلسله مراتب از مفاهیم بصورت دستی زمان بر و هزینه بر است. از سوی دیگر منابع معنایی لغوی عمومی از پوشش کم عبارات خاص دامنه رنج می برند. در این پایان نامه ما قصد داریم که هر دوی این نقص ها را برطرف کنیم. دستاورد اصلی ما این است که مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت بصورت خودکار و با استفاده از یک منبع معنایی لغوی جامع معرفی می کنیم.
 
ما از Wikipedia، بزرگ ترین دایره المعارف امروزی به عنوان یک منبع غنی معنایی برای بهبود ساخت خودکار مدل برداری از علایق کاربر بهره برداری می کنیم. معماری ارائه شده شامل تعدادی مولفه است که عبارتند از: پیش پردازش اولیه، استخراج مفاهیم دامنه ی وب سایت، استخراج کلمات کلیدی از وب-سایت، سازنده ی بردار کلمات کلیدی و نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم. دستاورد مهم دیگر استفاده از ساختار وب سایت برای محدود کردن خودکار مفاهیم خاص دامنه می باشد. سرانجام، آخرین دستاورد آن یک روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم است. ارزیابی های ما نشان می دهد که روش پیشنهادی همراه با منبع معنایی لغوی جامع آن کاربران را بصورت موثرتری نسبت به روش کلمات کلیدی و نیز روش های بر مبنای WordNet نمایندگی می کند.
 
 
کلمات کلیدی:

مدلسازی کاربر

کاوش Wikipedia

تکنیک های معنایی

شخصی سازی وب

 
 
 
نتایج حاصل از پروژه
مدل کاربر به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های سیستم شخصی سازی وب، اهمیت فراوانی دارد. چنانچه هر چه این مدل بصورت بهتری ساخته شود، توصیه هایی که بر مبنای آن انجام می شود دقیق تر و عمیق تر خواهد بود. هدف از انجام این پروژه ارائه ی روشی برای بهبود مدل کاربر در وب سایت با استفاده از معنای موجود در صفحات بصورت خودکار است و مطلوب است که مدل کاربر بصورت ضمنی (یعنی بدون دخالت مستقیم او) ساخته شود. برای این امر، از یک منبع معنایی لغوی غنی یعنی Wikipedia استفاده شد.
 
روش پیشنهادی از این قرار است که ابتدا مفاهیم دامنه ی سایت بصورت خودکار و با استفاده از URL صفحات از Wikipedia استخراج می شوند و سپس کلمات کلیدی صفحات مرور شده توسط کاربر با استفاده از Wikipedia بدست می آیند و از روی آن-ها بردار کلمات کلیدی ساخته می شود. در محاسبه ی وزن یک کلمه ی کلیدی در این بردار، مدت زمان صرف شده توسط کاربر بر روی صفحه ی متناظر با آن کلمه اثر مستقیم دارد. سپس کلمات کلیدی توسط مولفه ی نگاشت به مفاهیم حاصل از مرحله ی اول نگاشته می شوند. نتایج حاصل از ارزیابی نشان می دهد که روش پیشنهادی دقت و یادآوری بهتری نسبت به روش کلمات کلیدی و نیز استفاده از WordNet دارد
 
 
 
 
فهرست
 
1- مقدمه9
مقدمه13

1-1- دلایل نیاز به شخصی سازی وب13

1-1-1- گرانبار شدن اطلاعات13
1-1-2- نیاز به جذب مشتری پابرجای برای وب سایت14

1-2- تعریف شخصی سازی وب14

1-3- فواید سیستم شخصی سازی وب14

1-4- تفاوت شخصی سازی وب با تطبیق طرح کلی سایت15

1-5- طبقه بندی عملکردهای اصلی شخصی سازی وب15
1-6- نیازمندیهای اصلی سیستم شخصی سازی وب16

1-7- رویکرد های موجود در شخصی سازی وب17

1-8- نقش وب کاوی کاربرد وب در شخصی سازی وب18
1-9- نیاز به استفاده از محتوا در شخصی سازی وب19
1-10- نیاز به استفاده از معنا در شخصی سازی وب19
1-11- هدف پروژه21
1-12- نحوه ی گردآوری مراجع21
1-13- رویکرد بکار رفته در تحقیق21
1-14- ساختار پایان نامه22
مراجع22
 
2- مطالب پیش زمینه25
مقدمه25

2-1- شخصی سازی وب براساس وب کاوی کاربرد وب25

2-1-1- آماده سازی و مدلسازی داده28
2-1-1-1- منابع و انواع داده29
2-1-1-1-1- داده های کاربرد29
2-1-1-1-1-1- فرمت های ثبت30
2-1-1-1-1-2- منابع داده های کاربرد32
2-1-1-1-2- داده های محتوا36
2-1-1-1-3- داده های ساختار37
2-1-1-1-4- داده های کاربران37
2-1-1-2- آماده سازی و پیش پردازش داده ها38
2-1-1-2-1- پاکسازی داده ها38
2-1-1-2-2- شناسایی کاربر40
2-1-1-2-3- تشخیص مشاهده صفحه41
2-1-1-2-4- تشخیص جلسه ی کاربر42
2-1-1-2-5- تکمیل مسیر43
2-1-1-2-6- تشخیص تراکنش44
2-1-1-2-7- پیش پردازش نهایی داده های کاربرد46
2-1-1-2-8- یکپارچه سازی داده ها از منابع گوناگون47

2-1-2- کشف الگو از داده های کاربرد وب48

2-1-2-1- سطوح و انواع تحلیل48

2-1-2-2- وظایف داده کاوی بر روی داده های کاربرد وب49

2-1-2-2-1- کاوش قواعد انجمنی50
2-1-2-2-2- کشف الگوهای ترتیبی52
2-1-2-2-3- خوشه بندی57

2-1-3- استفاده از الگوهای کشف شده جهت شخصی سازی وب61

2-1-4- زمینه های تحقیقاتی شخصی سازی وب61
2-2- منابع معنایی لغوی63
2-2-1- فرهنگ لغت63
2-2-2- فرهنگ های جامع63
2-2-3- واژگان شناختی و رده بندی64
2-2-3-2- رده بندی67
2-2-3-3- واژگان شناختی ها و رده بندی های موجود67
2-2-3-3-1- واژگان شناختی های مربوط به یک دامنه ی خاص68
2-2-3-3-2- واژگان شناختی های عمومی68
2-2-3-3-2-1- CYC و OpenCYC68
2-2-3-3-2-2- WordNet68
2-2-3-3-2-3- دایرکتوری های وب70
2-2-3-4- زبان های نمایش واژگان شناختی71
2-2-4- فرهنگ های عمومی72
2-2-4-1- Wikipedia72
2-2-4-1-1- نقاط ضعف و قوت Wikipedia74
2-2-4-1-2- ساختار Wikipedia75

2-2-4-1-3- انواع اطلاعات معنایی لغوی در Wikipedia76

2-2-5- نتیجه گیری78
مراجع80
 

3- کارهای انجام شده در زمینه مدلسازی کاربر در شخصی سازی وب با استفاده از محتوای وب85

مقدمه85
3-1- تکنیک های مورد استفاده86
3-1-1- تکنیک tf-idf86
3-1-2- تکنیک تحلیل معنایی پنهان86
3-1-3- تکنیک های مربوط به محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه87
3-1-3-1- معیارهای ارتباط معنایی مهم در ساختارهای سلسله مراتبی87
3-1-3-1-1- رویکردهای مبتنی بر مسیر88
3-1-3-1-2- رویکردهای مبتنی بر محتوای اطلاعات88
3-1-3-1-3- رویکردهای مبتنی بر همپوشانی متن89
3-1-3-2- رویکردهای محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه برای روابط غیر رابطه ی هست89
3-1-3-3- کارهای انجام شده در مورد محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه در Wikipedia90

3-2- رویکردهای انجام شده در زمینه ی مدلسازی کاربر در وب سایت با استفاده از محتوای صفحات91

3-2-1- رویکردهای بر مبنای کلمات کلیدی92
3-2-2- رویکردهای معنایی92
3-2-2-1- روش های آماری93
3-2-2-2- روش های مبتنی بر سلسله مراتب94
جمع بندی100
مراجع101
 
4- روش پیشنهادی106
مقدمه106
4-1- تعریف مساله106
4-2- طراحی روش جدید106
4-2-1- مولفه ی پیش پردازش اولیه ی ثبت107

4-2-2- مولفه ی استخراج کلمات کلیدی از صفحات وب سایت107

4-2-3- مولفه ی استخراج مفاهیم دامنه از وب سایت111

4-2-4- مولفه ی سازنده ی بردار کلمات کلیدی113
4-2-5- مولفه ی نگاشت115
4-6- دیاگرام های UML قسمت های اصلی سیستم117
4-7- بررسی تطابق طرح پیشنهادی با صورت مساله117
جمع بندی119
مراجع119
 
5- جزئیات پیاده سازی121
مقدمه121
5-1- مولفه ی پیش پردازش اولیه ی ثبت121
5-1-2- نحوه ی دریافت ثبت وب سرور121
5-2- مولفه ی استخراج کلمات کلیدی از صفحات وب سایت123
5-3- مولفه ی استخراج مفاهیم دامنه از وب سایت125
5-4- مولفه ی سازنده ی بردار کلمات کلیدی125
5-5- مولفه ی نگاشت125
5-6- پیاده سازی آزمایشات125
جمع بندی126
مراجع126
 
6- ارزیابی روش پیشنهادی129
مقدمه129
6-1- مجموعه داده ها129
6-2- پارامترهای ارزیابی130
6-3- بررسی درستی مولفه های سیستم131
6-4- آزمایشات انجام شده131
6-4-1- سخت افزار مورد استفاده132
6-4-2- نتایج آزمایشات132
6-4-3- تحلیل نتایج آزمایشات132
جمع بندی133
مراجع133
 
7- نتیجه گیری و کارهای آینده136
مقدمه136
7-1- نتایج حاصل از پروژه136
7-2- دستاوردهای پروژه136
7-3- کارهای آینده137
مراجع139
واژه نامه145
 
فهرست شکل ها
شکل 2-1- مولفه های برون خطی آماده سازی داده و کشف الگو23
شکل 2-2- مولفه برخط شخصی سازی وب24
شکل 2-3- تراکنش HTTP25
شکل 2-4- URL و URI26
شکل 2-5-  مکان های جمع آوری داده های کاربرد وب28
شکل 2-6- مثالی از مدل کردن رفتار گردشی کاربر با زنجیره ی مارکف51
شکل 2-7- مثالی از مدل کردن رفتار گردشی در یک درخت تجمعی53
شکل 2-8- مثالی از استخراج پروفایل های تجمعی کاربرد از خوشه های تراکنش ها55
شکل 2-9- بخشی از زمینه های تحقیقاتی شخصی سازی وب58
شکل 2-10- نمونه ای از واژگان شناختی61
شکل 2-11- نمونه ای از یک رده بندی63
شکل 3-1- استفاده از SVD برای تجزیه ماتریس D * T83
شکل 3-2-  مفسر معنایی سیستم ESA87
شکل 3-3- ماتریس SESSION-PAGE VIEW89
شکل 3-4- تولید C-LOG93
شکل 4-1- معماری کلی سیستم پیشنهادی103
شکل 4-2- جزئیات مولفه ی استخراج کلمات کلیدی105
شکل 4-3- شبه کد مولفه استخراج کلمات کاندیدا106
شکل 4-4- شبه کد مولفه رتبه بندی کلمات کاندیدا106
شکل 4-5- جزئیات مولفه ی استخراج مفاهیم دامنه107
شکل 4-6- شبه کد بخش فیلتر کردن کاندیدا108
شکل 4-7- شبه کد مولفه سازنده بردار کلمات کلیدی110
شکل 4-8- شبه کد مولفه ی نگاشت111
شکل 4-9- CLASS DIAGRAM مولفه های اصلی سیستم113
شکل 4-10- SEQUENCE DIAGRAM بخش اصلی سیستم114
 
فهرست جدول ها
جدول 2-1- مثال هایی از ارتباطات لغوی در WORDNET66
جدول 2-2- منابع اطلاعات معنایی لغوی در WIKIPEDIA73
جدول 2-3- مقایسه ی انواع منابع معنایی لغوی جهت استفاده در شخصی سازی وب74
جدول 4-1- بردارهای کلمات کلیدی صفحات وب سایت مثال1110
جدول 4-2- بردارهای کلمات کلیدی جلسه ی داده شده در مثال1110
جدول 4-3- کلمات کلیدی و وزن های فرضی آنها در مثال 2112
جدول 4-4- مفاهیم موجود در صفحات جلسات کاربر به همراه وزن های آنها در مثال 2112
جدول 5-1- ساختار دستور CUSTOMLOG117
جدول 5-2- ساختار دستور LOGFORMAT117
جدول 6-1- نتایج آزمایشات انجام شده بر روی 100 جلسه ی تصادفی128
 

دانلود روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

ادمین بازدید : 172 دوشنبه 27 مهر 1394 نظرات (0)

 

معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 73 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر

دانلود معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس  ELX و سمند سریر

سیستم جرقه
عیب یابی خودرو
سیستم سوخت رسانی
دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک
دانلود گزارش کارآموزی مکانیک
دانلود کارآموزی رشته مکانیک
دانلود کارآموزی مکانیک
دانلود کارآموزی
خرید گزارش کارآموزی رشته مکانیک
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 1 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک

معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس  ELX و سمند سریر

 
پیش گفتار
ECU BOSCH MP 7.3 با استاندارد كنترل آلودگی L4 تطابق پیدا كرده است ودارای یك كانكتور 88 راهه می باشد. این ECU برای موتورهای زیر مناسب می باشد:
TU3JP
XU7JP4
XU10J4R
كه در این خودروها ازموتور XU7JP4 استفاده شده است.
‏استاندارد کنترل آلودگی L4 ‏قوی تر از استاندارد L3 می باشد. از جمله تغییرات انجام شده دراین سیستم ماکزیمم کردن بازدهی کاتالیست کا نورتور در طول فاز سرد (کاهش زمان لازم برای عملکرد کاتالیست کانورتور) می باشد. 
‏اجزای جدیدی نیز به این سیستم اضافه شده است که شامل موارد زیر می باشد. 
1 ‏) رله پمپ تزریق هوای اگزوز (رله پمپ هوا) 
2 ‏) پمپ تزریق هوای اگزوز (پمپ هوا) 
3 ‏) شیر تزریق هوای اگزوز
4 سنسور اکسیژن پایینی (که در این خودرو، فعلاً این قطعه نصب نشده است) 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم جرقه

عیب یابی خودرو

سیستم سوخت رسانی

 
 
 
 
فهرست
پیش گفتار                                                        5
اطلاعات عمومی                                               6
شماتیك سیستم                                                7
ارتباط قطعات                                                  10
ارتباط قطعات با كنترل یونیت سیستم سوخت رسانی وجرقه    11
مشخصات پایه های                       ECU-BOSCH MP7.312 
لیست قطعات                                                   17   
سیستم سوخت رسانی و جرقه                           19     
پمپ بنزین                                                      20     
ریل سوخت                                                    20        

رگولاتور فشار سوخت                                    20

فیلتر بنزین                                                       21
انژكتورها                                                        22
مدار الكتریكی انژكتور ها                                23

سیستم هوارسانی                                             24              

دریچه گاز                                                      25
مقاومت گرمكن دریچه گاز                            25
استپر موتور                                                     26

مدار الكتریكی استپر موتور                              27

پتانسیومتر دریچه گاز                                       28
مدار الكتریكی پتانسیومتر دریچه گاز                29

سنسور دمای هوای ورودی                              30

مدار الکتریکی سنسور دمای هوای ورودی       31 
سیستم جرقه                                                    33
اجزاء سیستم جرقه                                           35 

‏مدار الکتریکی مربوط به ارتباط بین کونل و ECU                36      

‏سیستم کنترل آلودگی                                     37
‏سنسور اکسیژن بالایی                                      38
‏مدار الكتریکی سنسور اکسیژن پایینی               40                
پمپ هوا                                                         41
 مدار الکتریکی مربوط به ارتباط پمپ هوا و              ECU 41          
‏شیر پمپ هوا (شیر پاشش هوای اگزوز)           42
‏رله پمپ هوا                                                   43     
مدار الكتریكی رله پمپ هوا و    ECU44     
 سنسور موقعیت میل سوپاپ                            45
‏مدار الکتریکی مربوط به سنسور موقعیت میل سوپاپ      46

‏سنسور ضربه                                                   47

‏مدار الکتریکی سنسور ضربه و ECU                48
مخزن كنیستر                                                  49
 شیر برقی کنیستر                                            50
‏مدار الكتریکی شیر برقی کنیستر و ECU          51
‏محفظه شیر جدا کننده                                     52     
‏كاتالیست كانورتور                                         53

ECU ‏و سنسورها                                             55

‏واحد کنترل الکترونیکی ( ECU ‏)                    56
‏سنسور دور موتور                                            58
‏شکل مدار مربوط به ارتباط ECU ‏و سنسور دور موتور               59               
       سنسور فشار هوای ورودی ( (MAP SENSOR )                     60

مدا‏رالکتریکی سنسور فشار هوای ورودی و           ECU  61

‏ سنسوردمای مایع خنك کننده                         62

‏مدار الكتریكی سنسور دمای آب و ECU         63

‏سنسورسرعت خودرو                                      64
‏مدار الکتریکی سنسور سرعت خودرو و ECU  65‏
رله دوبل                                                         66
‏ نقشه های شماتیک                        ECU BOSCH MP7.3 68
 
 
 
 
 

دانلود معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس  ELX و سمند سریر

ادمین بازدید : 283 دوشنبه 27 مهر 1394 نظرات (0)

 

سیستم های انتقال قدرت مورد استفاده در ماشین آلات

در این پروژه سعی بر این است که مروری بر انواع سیستم های انتقال قدرت مورد استفاده در ماشین آلات ( چه صنعتی و چه غیر صنعتی ) شود تفاوت ها، مزایا و معایب هر سیستم بطور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد

دانلود سیستم های انتقال قدرت مورد استفاده در ماشین آلات

CVT
گیربکس
سیستم های انتقال قدرت
انتقال قدرت تغییر دور پیوسته 
گیربکس های تغییر دور پیوسته
دانلود پایان نامه رشته مکانیک
خرید پایان نامه رشته مکانیک
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 17261 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 95

پایان نامه رشته مکانیک

سیستم های انتقال قدرت مورد استفاده در ماشین آلات

 
چکیده:
گیربکس های تغییر دور پیوسته، گیربکس هایی هستند که قابلیت تولید بینهایت نسبت دور در بین دو محدوده معین را دارند.  علاقه خودرو سازان به ارائه خودروهایی با راحتی بیشتر و مصرف سوخت کمتر باعث افزایش کاربرد این گیربکس ها و بهبود جایگاه آنها در بین گیربکس های دیگر شده است. CVT  ها دارای انواع مختلفی شامل تسمه ای، زنجیری، ترویدال، Ratcheting، هیدرولیکی هستند  و مکانیزم کارکرد کاملا متفاوت آنها باعث پیشرفت چشمگیری در صنعت خودرو شده است.  با توجه به تنوع CVT ها، انتخاب نوع مناسب گیربکس با توجه به شرایط کارکرد خودرو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.  
 
 
واژه های کلیدی:

CVT

گیربکس

سیستم های انتقال قدرت

انتقال قدرت تغییر دور پیوسته 

گیربکس های تغییر دور پیوسته

 
 
مقدمه : 
 به مجموعه ای از چرخ دنده های محرک، دستگاه ها و مکانیزمهای متعدد بکار رفته در فاصله ی موتور و چرخ های محرک ، خط انتقال قدرت می گویند که برای انتقال قدرت بکار می روند.  سیستم انتقال قدرت شامل: کلاچ، جعبه دنده (گیربکس) ، اوردرایو(Over drive )، گاردان ، دیفرانسیل است و  وظایف زیر را دارد: 
1-دوران موتور بدون حرکت اتوموبیل 
2-در شرایطی که سرعت دوران موتور زیاد است اجازه می دهد که اتوموبیل با سرعت کم حرکت کند. 
3-در حالی که موتور تنها در یک جهت دوران می نماید، امکان حرکت وسیله ی نقلیه را به سمت جلو یا عقب فراهم می سازد. 
 
گیربکس های خودرو دو نوع دستی و اتوماتیک را شامل می شوند.
در نوع دستی تعدادی از چرخ دنده ها درگیر می شوند و آزاد می شوند تا دور بر دقیقه های لازم را تولید کنند و راننده در حین عوض کردن دنده احساس شوک و تکان خوردن می کند .
در گیربکس اتوماتیک عمل تعویض دنده یا تغییر کارکرد عملگرها به صورت خودکار و بدون دخالت راننده انجام می پذیرد.
در سیستم انتقال قدرت تغییر پیوسته CVT بر خلاف سیستم انتقال قدرت اتوماتیک، جعبه دنده ای با تعداد مشخص چرخ دنده وجود ندارد یعنی در CVT چرخ دنده های دندانه دار درگیر با هم وجود ندارند و اجازه ی بینهایت تغییر سرعت بین بالاترین و پایین ترین نسبت تبدیل دنده بدون گسستگی را می دهد.  
در این پروژه سعی بر این است که مروری بر انواع سیستم های انتقال قدرت مورد استفاده در ماشین آلات ( چه صنعتی و چه غیر صنعتی ) شود.  تفاوت ها، مزایا و معایب هر سیستم بطور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت یک نتیجه گیری کلی در آخرین فصل گرفته می شود و ذکر خواهد شد که چرا صنایع مختلف که با سیستم های انتقال قدرت سروکار دارند، به سمت سیستم انتقال قدرت تغییر پیوسته روی می آورند.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمهه

فصل 1- معرفی بخش های مختلف سیستم انتقال قدرت1

1-1-مسیرانتقال قدرت2
2-1-وظایف اختصاصی موتور2
3-1-جعبه دنده3

1-3-1-اجزاء جعبه دنده3

2-3-1-وظایف جعبه دنده3
3-3-1-سیر تکاملی جعبه دنده5

4-1-تفاوت صدای دنده عقب در سیستم تعویض دنده دستی12 

 

فصل 2- سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته   ( cvt )14

1-2-مقدمه15

2-2-اصول CVT 17

3-2-انواع CVT20
1-3-2-CVT بر اساس پولی (تسمه فشاری)20
2-3-2-CVT چنبری ( Toroidal )22
3-3-2-CVT های هیدرواستاتیکی25
 4-3-2-CVT  نوع تسمه ای الاستومر با قطر متغیر25
4-2-مزایای CVT26

5-2-مقایسه راندمان انواع CVT ها27

6-2-معایب CVT28

7-2-مقایسه گیربکس CVT با گیربکس اتوماتیک28

8-2-اجزاء گیربکس CVT29
1-8-2-مجموعه دسته دنده29
2-8-2-صفحه نمایش داشبورد30
3-8-2-( Torsional Damper )  دمپر پیچشی30
4-8-2-پولی ها و تسمه فولادی30

5-8-2-سیستم کنترل31

 

فصل 3- انواع سیستم های انتقال قدرت32

1-3-مقدمه33

2-3-سیستم انتقال قدرت دستی34

1-2-3-سیستم انتقال قدرت دستی نوع  Sliding Mesh Type Gearbox34
2-2-3-گیربکس دستی نوع onstant Mesh Type Gearbox 35
3-2-3-گیربکس دستی نوع Synchromesh Type Gearbox 37
4-2-3-همگام سازها39

5-2-3-سیستم انتقال قدرت دستی چگونه کار می کند؟39

3-3-سیستم انتقال قدرت اتوماتیك45
1-3-3-مقدمه45
2-3-3-ظهورجعبه دنده اتوماتیک46

3-3-3-عوامل موثر بر نتیجه گیری در انتخاب گیربکس47

1-3-3-3-عوامل موثر بر مصرف سوخت47
2-3-3-3-كاهش وزن كل48
3-3-3-3-افزایش ظرفیت انتقال گشتاور در دورهای پایی48
4-3-3-3-كاهش صدای ناخواسته گیربكس48
5-3-3-3-تولید49
6-3-3-3-بازیافت49
4-3-3-دستگاه مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک49
1-4-3-3-عملکرد مبدل گشتاور50
2-4-3-3-اجزای مبدل گشتاور 50
3-4-3-3-اتصال مبدل گشتاور به جعبه دنده51
4-4-3-3-مزایا و معایب مبدل گشتاور52
5-3-3-سیستم انتقال قدرت دو کلاچه53
6-3-3-کلاچ های چند صفحه ای56

7-3-3-عوامل موثر بر کیفیت تعویض دنده62

4-3-معرفی سیستم آنتونو63
1-4-3-كاربردهای سیستم آنتونو64
2-4-3-مزایای سیستم آنتونو65

5-3-سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیك شده (AMT)65

6-3-الکتروگیربکس66
1-6-3-نحوه انتخاب الکترو گیر بکس66
7-3-گیربکس Multitronic66
8-3-طرز عملکرد تعویض دنده67
9-3-دنده های کمکی68
10-3-فوق سرعت یا اوردرایو71
11-3-مجموعه چرخ دنده خورشیدی73
نتیجه گیری75
منابع و مآخذ76
پیوست (الف)77
پیوست (ب)88
 
 
 
 
 
 
 

دانلود سیستم های انتقال قدرت مورد استفاده در ماشین آلات

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 4163
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 1,631
  • بازدید سال : 39,945
  • بازدید کلی : 2,033,099