loading...
اخبار و تازه ها و قوانین نظام مهندسی ، دنیای مهندسی
ادمین بازدید : 322 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

تجزیه و تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده آن و بررسی میزان و نحوه ارتباط بین اجزاء ، به منظور دستیابی به مبنای مناسبی جهت طراحی و استقرار سیستم

دانلود تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها
تامین اهداف سازمانی
تجزیه و تحلیل سیستم
اصلاح و بهبود در وضع سازمان
دانلود پایان نامه مدیریت
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1098 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها

 
*ضمیمه شدن پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها در قالب 250 اسلاید بصورت رایگان:)
 
چکیده:
تجزیه و تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده آن و بررسی میزان و نحوه ارتباط بین اجزاء ، به منظور دستیابی به مبنای مناسبی جهت طراحی و استقرار سیستم . هدف از تجزیه و تحلیل سیستم ایجاد اصلاح و بهبود در وضع سازمان از طریق به وجود آوردن رویه ها و روشهای بهتر انجام کار است . چون سیستم ، مجموعه ای از روشها و شیوه های انجام کار است فردی که مسئولیت تجزیه و تحلیل سیستم ها را بر عهده دارد بایستی علاوه بر کل سیستم ، نسبت به روشهای موجود و شیوه های انجام کار نیز شناخت کافی به دست آورد و با درک ارتباط و همبستگی میان آنها ، نسبت به نقشی که هر یک ، در تامین هدف سازمانی بر عهده دارند ، آگاهی یابد.
 
      یکی از مهمترین وظایف مدیران در سازمانها ، وظیفه ایجاد تغییر است و تجزیه و تحلیل سیستم ها می تواند بعنوان ابزاری مفید مدیران را در انجام وظیفه ایجاد تغییر مدد رساند . نظر به اینکه سازمانها روز به روز توسعه و گسترش بیشتری یافته اند ، نقش تجزیه و تحلیل را بایستی تحلیل کنندگان سیستم که افرادی مجرب و متخصص هستند بر عهده گیرند و از وضع موجود سازمانها تصویربرداری کنند و شناخت کامل و جامعی از آنچه که هست بدست آورند و با دقت در تصاویر به دست آمده نقاط ضعف و کمبود ها را مشخص کنند و راه حل های مناسب را پیش بینی کنند و در اختیار مدیران قرار دهند این افراد را می توان هم از داخل سازمان انتخاب کرد و هم از خارج سازمان ، از موسسات مشاور مدیریت که در امر تجزیه و تحلیل صاحب تخصص هستند ، برگزید در حال حاضر نسبت به نقش مهم تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها ، در سازمانهای ما وقوف بیشتری حاصل شده است و این روند سیر صعودی نیز دارد .
 
      فردی که نسبت به امر تجزیه و تحلیل اقدام می کند ، تحلیل کننده یا آنالیست خوانده می شود . آنالیست درباره نحوه کار سیستم بررسی می کند نتایج بررسی هایش را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، سیستمی را طرح ریزی می کند که دارای کارایی بیشتری باشد و برای اجرا و استقرار سیستم جدید همکاری می کند و توصیه های لازم را ارائه می دهد .  از آنجا که تجزیه و تحلیل امری مستمر و دائم است ، از قدمهای آن بعنوان دور یا سیکل تجزیه و تحلیل یاد شده است . تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها باید متوالیاً در سازمان انجام شود و وضع موجود سازمان را با آخرین تغییرات و تحولات تطبیق دهد .
 
 
 
کلمات کلیدی:

تامین اهداف سازمانی

تجزیه و تحلیل سیستم

اصلاح و بهبود در وضع سازمان

دانلود تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

ادمین بازدید : 855 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد

دانلود اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر
بهینه سازی مصرف انرژی
کنترل کننده های دور موتور
اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی
بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی
دانلود پایان نامه برق
دانلود پایان نامه رشته برق
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 4393 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

 

دانلود پایان نامه مهندسی برق

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد. نامهای دیگر VFD :درایو سرعت متغیر، درایو سرعت قابل تنظیم، درایو فرکانس قابل تنظیم، درایو AC، میکرودرایو و اینورتر هستند.

فرکانس (یا هرتز) به طور مستقیم با سرعت موتور (RPM) مرتبط است. به عبارت دیگر، فرکانس بیشتر باعث گردش سریعتر موتور و افزایش RPM می شود. اگر یک کاربرد نیاز ندارد که موتور در سرعت کامل نامی خود کار کند ، VFD را می توان جهت کاهش فرکانس و ولتاژ، برای تطبیق با نیازمندی های بار موتور الکتریکی مورد استفاده قرار داد. اگر کاربری سرعت مورد نیازش تغییر کند، VFD به آسانی با افزایش یا کاهش سرعت موتور می تواند موتور را با این نیاز تطبیق دهد.

درایو فرکانس متغیر چگونه کار می کند؟

اولین طبقه درایو AC فرکانس متغیر، یا VFD، کانورتر (مبدل) است. کانورتر شامل ۶ عدد دیود است. که شبیه شیر یک طرفه در سیستم های لوله کشی عمل می کنند. این دیودها اجازه می دهند جریان فقط در یک جهت که با پیکان در نماد دیود مشخص شده است جاری شود. برای مثال، هنگامیکه ولتاژ فاز A (ولتاژ مشابه با فشار در سیستمهای لوله کشی است) مثبت تر از ولتاژ فازهای B یا C است آنگاه دیود آن باز شده و جریان برقرار می شود. هنگامیکه فاز B مثبت تر از فاز A شود سپس دیود فاز B باز خواهد شد و فاز A بسته می شود. این موضوع برای دیودهایی که در بخش منفی باس قرار دارند نیز برقرار و صادق است. بدینسان، ما با خاموش و روشن شدن هر دیود ۶ پالس جریان را داریم. این روش VFD شش پالس نامیده می شود، که ترکیب استاندارد برای درایوهای فرکانس متغیر جریان است.

inverter-circuit

برای مثال فرض کنیم که درایو در یک سیستم قدرت ۴۸۰V کار می کند. ۴۸۰V ولتاژ موثر (rms) است. پیک ولتاژ در یک سیستم ۴۸۰V مقدار ۶۷۹ ولت است. همان طور که می بینید، باس dc درایو فرکانس متغیر دارای یک ولتاژ dc با ریپل AC است. ولتاژ تقریبا بین ۵۸۰V و ۶۸۰V نوسان می کند.

dc-bus

ما می توانیم با اضافه کردن یک خازن بر روی باس DC از ریپل AC خلاص شویم. یک خازن مانند یک مخزن یا انباره در سیستم لوله کشی عمل می کند. این خازن ریپل AC را جذب کرده و یک ولتاژ صاف تحویل می دهد. ریپل AC بر روی باس DC نوعا کمتر از ۳ ولت است. بنابراین، ولتاژ روی باس DC تقریبا ۶۵۰VDC می شود. ولتاژ حقیقی بستگی به عواملی مانند سطح ولتاژ خط AC تغذیه کننده درایو ، سطح عدم تعادل ولتاژ روی سیستم قدرت، بار موتور، امپدانس سیستم قدرت، و هر راکتور یا فیلتر هارمونیکی  که بر روی درایو قرار گرفته اند. دارد.

مبدل پل دیود که ولتاژ AC را به DC تبدیل می کند. بعضی اوقات تنها با عنوان کانورتر شناخته می شود. مبدلی که ولتاژ DC را به ولتاژ AC بر می گرداند نیز یک کانورتر است، اما برای تمایز دادن از مبدل دیودی، با عنوان اینورتر شناخته می شود. در صنایع متداول شده است که هر مبدلی که DC را به AC تبدیل می کند به عنوان اینورتر شناخته می شود.

inverter-circuit

توجه کنید که در یک VFD واقعی، سوئیچهای نشان داده شده در عمل ترانزیستور هستند.

 

وقتی ما یکی از کلیدهای بالایی اینورتر را می بندیم. فازی از موتور که به آن متصل است به مثبت باس DC متصل می گردد و ولتاژ مثبت روی آن فاز می افتد. و هنگامی که یکی از کلیدهای پایینی را در اینورتر می بندیم. فاز به منفی باس dc متصل شده و ولتاژ آن منفی می شود. بدین سان، ما می توانیم هر فازی را که می خواهیم مثبت یا منفی کنیم و بدین تزتیب فرکانس مورد نظر خود را تولید نماییم. ما می توانیم هر فاز را مثبت، منفی یا صفر کنیم.

pwm-output

موج سینوسی آبی رنگ تنها برای مقایسه  نشان داده شده است. درایو در حالت واقعی این موج سینوسی را تولید نمی کند.

توجه کنید که خروجی از VFD یک شکل موج مستطیل شکل است. VFD ها خروجی سینوسی تولید نمی کنند. این شکل موج مربعی انتخاب خوبی برای سیستم توزیع توان نیست، اما برای استفاده در موتور کاملا مناسب است.

اگر ما بخواهیم فرکانس موتور را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه ما به راحتی خروجی اینورتر را خیلی آهسته تر سوئیچ زنی می کنیم. اما، اگر ما فرکانس را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه به منظور ثابت نگه داشتن نسبت V/Hz بایستی ولتاژ را به ۲۴۰V کاهش دهیم. ( به تئوری درایو V/F ثابت مراجعه کنید). چگونه ما خواهیم توانست ولتاژ را کاهش دهیم در حالی که تنها ولتاژی که داریم ولتاژ باس ۶۵۰VDC است؟

این کار مدولاسیون پهنای پالس نامیده می شود. تصور کنید که ما بتوانیم فشار آب مسیر را با باز و بسته کردن بسیار سریع شیر موجود، کنترل کنیم. ذر حالیکه انجام این کار در سیستم های لوله کشی عملی نخواهد بود، به خوبی در مورد VFD ها به کار گرفته می شود. توجه کنید در طی نیم سیکل اول،  در نصف زمانهای یک سیکل ولتاژ را در خروجی داریم و در نیم سیکل دیگر ولتاژی نداریم. از اینرو، متوسط ولتاژ خروجی ۲۴۰V، معادل نصف ولتاژ باس تغذیه ۴۸۰V است. با کنترل پالسهای خروجی، می توانیم هر ولتاژ متوسطی که بخواهیم بر روی خروجی VFD ایجاد کنیم.

 
 
کلمات کلیدی:

درایو فرکانس متغیر

بهینه سازی مصرف انرژی

کنترل کننده های دور موتور

 

 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب
مقدمه: 

مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی: 

انتخاب موتور مناسب: 
اقدامات مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستمهای مرتبط با الکتروموتورها: 

روشهای عملی برای افزایش بازدهی موتور:

دستور العملهای لازم برای بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی:
دسته بندی اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی

تکنولوژی الکترونیک قدرت و درایوهای AC:

کنترل کننده های دور موتور: 

مزایای استفاده از کنترل کننده های دور موتور: 

مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و نقش کنترل کننده های دور موتور:
پمپها وفنها:
قوانین امنیتی در کاربردهای پمپ وفن:
سیستمهای تهویه مطبوع: 
ماشین تزریق پلاستیک:

صرفه جوئی انرژی درتاسیسات آب و فاضلاب: 

کمپروسورها: 
قابلیتهای کنترل کننده های دور موتور مدرن: 
مسائلی که درایوهای دور متغیر بوجود می آورند: 
درایوهای ولتاژ متوسط Per Fect Harming:20
توصیه ها: 
خلاصه: 
 

دانلود اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

ادمین بازدید : 244 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

موضوع این پایان نامه بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری است

دانلود بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

پایداری دینامیکی
بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری
طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت
طراحی پایدارساز مقاوم
پایدار كننده های سیستم قدرت
طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت
دانلود پایان نامه رشته برق
دانلود پایان نامه برق
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 3347 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

 
چكیده :
توسعه شبكه های قدرت نوسانات خود به خودی با فركانس كم را، در سیستم به همراه داشته است. بروز اغتشاش هایی نسبتاً كوچك و ناگهانی در شبكه باعث بوجود آمدن چنین نوساناتی در سیستم می شود. در حالت عادی این نوسانات بسرعت میرا شده و دامنه نوسانات از مقدار معینی فراتر نمی رود. اما بسته به شرایط نقطه كار و مقادیر پارامترهای سیستم ممكن است این نوسانات برای مدت طولانی ادامه یافته و در بدترین حالت دامنه آنها نیز افزایش یابد. امروزه جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم، در اغلب شبكه های قدرت پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) به كار گرفته می شود.
 
این پایدار كننده ها بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایتِ سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. بنابراین ممكن است با تغییر پارامترها و یا تغیر نقطه كار شبكه، پایداری سیستم در نقطه كار جدید تهدید شود.موضوع این پایان نامه  بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری است. در این راستا ابتدا به مطالعه اثر تغییر پارامترهای بر پایداری سیستم های قدرت تك ماشینه و چند ماشینه پرداخته می شود. سپس دو روش طراحی كنترل كننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله مورد مطالعه به كار گرفته می شوند. 
 
سرانجام ضمن نقد و بررسی این روش ها، یك روش جدید برای طراحی PSS ارائه می شود. در این روش مسئله طراحی پایدار كننده مقاوم به مسئله پایدار كردن مجموعه ای از مدلهای سیستم در نقاط كار مختلف تبدیل می شود. این مسئله نیز به یك مسئله استاندارد بهینه سازی تبدیل شده و با استفاده از روش های برنامه ریزی غیر خطی حل می گردد. سرانجام كارایی روش فوق در طراحی پایدار كننده های مقاوم برای یك سیستم قدرت چند ماشینه در دو مسئله مختلف (اثر تغییر پارامترها بر پایداری دینامیكی و تداخل PSS ها) تحقیق شده و برتری آن بر روش كلاسیك به اثبات می رسد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

دینامیکی پایداری

طراحی پایدارساز مقاوم

پایدار كننده های سیستم قدرت

طراحی پایدار ساز مقاوم برای سیستم قدرت

 
 
مقدمه:
افزایش روز افزون مصرف انرژی الكتریكی، توسعه سیستم های قدرت را بدنبال داشته است بطوریكه امروزه برخی از سیستم های قدرت در جغرافیایی به وسعت یك قاره گسترده شده اند. به موازات این توسعه كه با مزایای متعددی همراه است، در شاخه دینامیك سیستم های قدرت نیز مانند سایر شاخه ها مسائل جدیدی مطرح شده است. از جمله این مسائل می توان به پدیده نوسانات با فركانس كم، تشدید زیر سنكرون (SSR)، و سقوط ولتاژ اشاره كرد.
 
پدیده نوسانات با فركانس كم در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بحث پایداری دینامیكی سیستم های قدرت مورد توجه قرار می گیرد. بروز اغتشاش های مختلف در شبكه، انحراف سیستم از نقطه تعادل پایدار را به دنبال دارد، در چنین وضعیتی به شرط اینكه سنكرونیزم شبكه از دست نرود، سیستم با نوسانات فركانس كم به نقطه تعادل جدید نزدیك می شود. هنگامی كه یك ژنراتور به تنهایی كار می كند، نوسانات با فركانس كم به دلیل میرایی ذاتی به شكل نسبتاً قابل قبولی میرا می شوند. 
 
اما كاربرد برخی از المان ها مانند تحریك كننده های سریع، با اثر دینامیك قسمت های مختلف شبكه ممكن است باعث تزریق میرایی منفی به شبكه شود، به طوریكه نوسانات فركانس كم شبكه به شكل مطلوبی میرا نشده و یا حتی از میرایی منفی برخوردار شوند. بدیهی است افزایش میرایی مودهای الكترومكانیكی سیستم در چنین وضعیتی می تواند به عنوان یك راه حل مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایت طراحی شده و در محدوده وسیعی به كار گرفته می شوند. از دید تئوری كنترل، پایدار كننده های فوق در واقع یك كنترل كننده كلاسیك با تقدیم فاز  می باشد كه بر اساس مدل خطی سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. 
 
 
 
فهرست مطالب

استفاده از پایدار كننده های سیستم قدرت جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم

چكیده 
فصل اول – مقدمه 
1-1- پیشگفتار4
1-2- رئوس مطالب 7
1-3- تاریخچه 9
 

فصل دوم : پایداری دینامیكی سیستم های قدرت

2-1- پایداری دینامیكی سیستم های قدرت
2-2- نوسانات با فركانس كم در سیستم های قدرت 

2-3- مدلسازی سیستمهای قدرت تك ماشینه 

2-4- طراحی پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) 23

2-5- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه
 

فصل سوم: كنترل مقاوم 

3-1-كنترل مقاوم 

3-2- مسئله كنترل مقاوم

3-2-1- مدل سیستم31
3-2-2- عدم قطعیت در مدلسازی32
3-3- تاریخچه كنترل مقاوم37
3-3-1- سیر پیشرفت تئوری37

3-3-2- معرفی شاخه های كنترل مقاوم39

3-4- طراحی كنترل كننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال 45
3-4-1- بیان مسئله45
3-4-2- تعاریف و مقدمات46

3-4-4-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یك مسئله Nevanlinna–Pick 50

3-4-5- طراحی كنترل كننده53

3-5- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای 55

3-5-1- مقدمه و تعاریف لازم55
2-5-3- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای59
3-5-3- طراحی پایدار كننده های مقاوم مرتبه بالا64
 

فصل چهارم  : طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

4-1- طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت 67
4-2- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick 69
برای سیستم های قدرت تک ماشینه 69
4-2-1- مدل سیستم69
4-2-2- طرح یک مثال71

4-2-3 – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick73

4-2-2- بررسی نتایج
4-2-5- نقدی بر مقاله
4-3- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه 
4-3-1- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه
4-3-2- مشخصات یک سیستم چند ماشینه86
4-3-3-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت
4-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله
4-4- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه 
4-4-1- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی95
4-4-2- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای
 4-4-3-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی
4-4-4- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم
4-4-5- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم
4-5- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (2)
4-5-1- جمع بندی مطالب
4-5-2-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار
4-5-3- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید
4-5-4- نتیجه گیری

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

5-1- استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله 
5-2- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS  ها 
 5-2-1- تداخل PSS‌ها 
5-2-2- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یك سیستم قدرت سه ماشینه 
5-2-3- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه كار در هماهنگ 
انتخاب مجموعه مدلهای طراحی 
5-2-4-‌مقایسه‌عملكرد دو نوع پایدار كننده به كمك شبیه سازی كامپیوتری
5-3- طراحی كنترل كننده های بهینه (  فیدبك حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت 
 5-3-1) طراحی كننده فیدبك حالت بهینه 
تنظیم كننده  های خطی 
 5-3-2-كاربرد كنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه
5-3-3-طراحی كنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم 
 5-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله 
 
فصل ششم : بیان نتایج
6-1- بیان نتایج 
 

دانلود بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

ادمین بازدید : 239 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق

درمیان جلوه های گوناگون هنر معماری ایران، باغ ایرانی با ظاهری آکنده از سادگی و طراوت بر پایه اصولی مشخص و بنیادین، نمایش نمادینی از بهشت موعود است

دانلود بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق

باغ ایرانی
راه ابریشم
هنر باغسازی
عناصر باغ ایرانی
نظام معماری حاکم بر باغ
رابطه باغهای ایرانی با باغهای هند و چین
بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری
دانلود پایان نامه ارشد معماری
دسته بندی کارشناسی ارشد
فرمت فایل doc
حجم فایل 0 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 195

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی معماری

بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق ( هند و چین)

 
چکیده : 
درمیان جلوه های گوناگون هنر معماری ایران، باغ ایرانی با ظاهری آکنده از سادگی و طراوت بر پایه اصولی مشخص و بنیادین، نمایش نمادینی از بهشت موعود است. هنرمند معمار با تکیه بر اصول اولیه معماری ایرانی و آگاهی از شرایط اقلیمی و توانمندی­های طبیعی مناطق مختلف و با الهام از توصیفات متون مقدسی چون قرآن کریم پیرامون باغ های بهشت، باغ ایرانی را خلق می‌‌کند.
 
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد  که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
 
جنبه های تکنیکی باغسازی ایرانی در هویت بخشی به هنر منظر سازی مورد علاقه و استفاده ملل شرق قرار گرفته و منجر به خلق آثار بدیع و بی نظیری چون تاج محل گردیده است . تجلی پردیس سازی ایران در آراء جهانگردان خارجی و مورخان ایرانی خاصه در دوران صفوی بازتابهای ویژه  داشته است که میتواند نشان ازاهمیت والای معماری ایرانی دربازسازی تمثیلی باغ ایرانی از بهشت باشد.
 
 این نوشتار درابتدا ضمن معرفی پیشینه تمدن و فرهنگ ایران باستان، انتقال و نفوذ آن را به ممالک شرق ( هندوچین) از زوایایی گوناگونی چون هنر و راه ابریشم مورد بررسی قرار میدهد ، سپس با تجزیه و تحلیل عناصر باغ ایرانی و نظام معماری حاکم بر آن به تشریح و مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل میپردازد . شایان ذکر است که در این مسیر علاوه براسناد موجود و تصاویر ،از توصیفات حهانگردان نیز بهره گرفته شده است .نتایج این تحقیق نشان میدهد که درادوار مختلف تاریخ  این گرایش وجود داشته است تا باغهایی احداث شود که با تعابیری که از بهشت آخرت مطرح میشده ، برابری کند و  به عنوان کالبدی ترین هنر قابل انتقال به ملل دیگر، خودنمایی کنند. دراین راستا از بهره گیری پیشنه هنری و فرهنگی سرزمین دریغ نمیشود .
 
 
کلمات کلیدی:

باغ ایرانی

راه ابریشم

هنر باغسازی

عناصر باغ ایرانی

نظام معماری حاکم بر باغ

رابطه باغهای ایرانی با باغهای هند و چین

 
 
مقدمه
معماری ایرانی دارای ویژگی هایی است که در مقایسه با معماری کشورهای جهان از ارزش و رمز و رازی مختص به خود برخوردار است این ویژگی چون طراجی متناسب به هندسه ای بدیع ، تناسباتی موزون، سازه ای دقیق و خلاقیت هایی نو و بالاخره تزئیناتی گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری این سرزمین است .هنر باغسازی یکی از کهن ترین هنرهای ایرانیان است که دارای سنت های ارزشمند و قدرتی معنوی است و به بهترین وجه به سمت شمالی ـ جنوبی جهت گیری میشود . شکل باغ در ایران از دیر باز تاکنون با طبیعت  و میزان آسیب شناسی کامل داشته ، بنابراین از دیر باز باغ ها به شیوه های گوناگون ساخته شده است .
 
 با روی اوردن ایرانیان به دین اسلام ، جهان بینی اسلامی باعث ترویج باغسازی ایرانی در تمام نقاط ایران شد . لذا ایرانیان بهشتی  را دراین عالم طرح کردند که با خصوصیات این دنیا مطابقت دارد اما تصویری از اخرت را تداعی میکند و بالاخره میتوان اذعان داشت که باغ ایرانی  مزین به نظم و تناسب ، برخوردار از حرمت و محرمیت ، منزه از بیهودگی و افراط و تفریط ، مساعد با قناعت و صرفه جویی و مجهز به پایداری است .
 
 فرهنگ ایرانی ،انسان  را جدا از طبیعت  نمیداند بلکه او را همراه با سایر عناصر طبیعت و جزء لاینفک آن و دل سپردن به طبیعت و استفاده از مناظر طبیعی را علاوه براینکه پی بردن به آیات و نشانه های خدامی بیند، موجب حظ بصر و نشاط روان آدمی میداند . ازاین رو معماری و هنر ایران به شدت طبیعت گرا است . این اصل در باغ ایرانی سبب به وجود آمدن  فضاهای نیمه باز مانند ایران و کوشک شده است . پیونددهنده   فضای طبیعت و بخش ساخته شده  میباشد .
 
مهمترین مشخصه باغ ایرانی  که آن را دریک نگاه از باغهای دیگر ملل متمایز میسازد  هندسه حاکم برآن است چرا که طرح کالبدی آن بر اساس ساختار هندسی بسیار دقیق ،حساب شده و منحصر به فرد شکل یافته است که درآن به طور عمده از اشکال مربع و مستطیل استفاده میشود . باغ ایرانی در عین وحدت در ضوابط کلی ، هندسه و مصالح اجرایی ، دارای تنوع  فضایی بی نظیری است . تنوع فضایی باغ با تعریف فضاهای مستقل از هم از طریق محدود سازی ، تنظیم فاصله دید ، بهره گیری از اشکال هندسی، طرح کاشت - ترکیب بندیهای متفاوت از گونه های گیاهی، کارکردهای فضایی آب ،  بهره گیری از مصالح و امثال ان نمود پیدا میکند . محورهای اصلی  ، محورهای فرعی ، کرت ها ،انواع حوض ها و فضاهای ساخته شده نشان از یک نظم و وحدت سازی در کلیت باغ می دهند.
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده :4
واژه های کلیدی :5
مقدمه6
 

فصل اول :  فرهنگ و تمدن ایران باستان11

1 _ 1 _  از اسلام تا صفویه14
1_ 1 _ 1_  معماری16
1 _ 2 _ دوره مغول و تیموریان18
1 _ 2 _ 1 _ معماری19
1 _ 3 _ مشخصات هنرایرانی26
1 _ 3 _ 1 _ کاخ داریوش، تخت جمشید ، کهن ترین اثر معماری28
خاور دور28
1_ 3 _ 2 _ پیکر تراشی32
1_ 1_ 3 _ صنایع دستی33
1 _ 4 _ درآمیختگی هنر ایرانی35

 

فصل دوم: فرهنگ هند37

2 _ 1 _ هندوستان37
2 _ 1 _ 1 _ وضعیت تاریخی و اجتماعی37
2 _ 1 _ 2 _ وضعیت اقتصادی40
2 _ 1 _ 3 _ تمدن هند باستان40

2 _ 2 _ روابط اقتصادی ( بازرگانی ) ایران و هند43

2 _ 3 _ زبان و ادب فارسی در شبه  قاره هند44
2 _ 4 _ جلوه هایی از هنر ایران در هند47
2 _ 4 _ 1 _ معماری48
2 _ 5 _  نخستین دوران هنر هند49
2 _ 5 _ 1 _ معماری و پیکر تراشی آغازین؛ سلطه آئین بودا53

2 _ 6 _ معیار زیباشناختی درهنر باغسازی تیموریان هند55

 

فصل سوم:  آمیزش هنر ایرانی با چین56

3 _ 1_ چین57
3 _ 2 _ هنر چین58
3 _ 2 _ 1 _ دوره شانگ60

3 _ 3 _ روابط میان چین و خاور نزدیک65

3ـ 3 _ 1 _ درآمد : پیشینه تاریخی70
3ـ 3 _ 2 _ از صدر اسلام تا دوره مغولان72
3ـ 3 _3 _ از هجوم مغولان تا دوره  تا دوره شاه عباس اول ( 1308ـ 996 ه)74
3 _3_4_ دوره تیموری78

3 _4_ اشتراکات هنر ایرانی و اسلامی با هنر شرقی79

ـ تاثیر و نفوذ هنرهای ایرانی و اسلامی در شرق81
3 _ 5_ هنر باغسازی چینی ( معماری باغستانی)84
3 _ 5 _ 1  معماری86
 

فصل چهارم : 4 ـ انتقال هنر و فرهنگ از راه ابریشم89

4 _ 1 _  تاریخچه راه ابریشم89
4 _ 2 _ایران و راه ابریشم92
4 _ 3 _ انتقال فرهنگ و راه ابریشم96
4 _3 _1_ آیین ها و ادیان98
2ـ آیین بودایی98
4ـ دین مسیحیت100
5 ـ کیش مانوی100
6ـ آیین زرتشت101
7ـ دین اسلام102
4 _ 3 _ 2 _ هنر ، صنعت و فن اوری103
4 _ 3 _ 3 _ زبان و ادب و دانش105
4 _ 4 _عاقبت راه ابریشم108
 

فصل پنجم:  باغ ایرانی112

5 _ 1 _ سرچشمه ها112
5 _2 _ پایه های معین باغ117
ـ سومین رکن باغ تقسیم آن به چهار قسمت است .118
ـ چهارمین رکن باغ مرکز ان است .118
ـ پنجمین عنصر اصلی این باغ آرمانی کوشک است.118
5 _ 3 _  تاریخچه باغ ایرانی119
5 _ 4 _ تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل125
5 _ 5 _ برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ127
5_ 6 _ تعاریف باغ و باغ ایرانی128
5 _ 6 _ 1_  باغ ایرانی چیست ؟128
5 _ 7  _ عناصر باغ ایرانی133
5 _ 7 _ 1 _ عناصر اصلی134
5 _ 7 _ 2 _ عناصر فرعی140

 

فصل ششم: نماد شناسی باغ ایرانی141

6 _ 1 _ گیاهان در باغ ایرانی142
6 _ 1 _ 1 _ درختان143
6 _1 _ 2 _ بوته ها145
6 _ 1 _3 _ گلهای تزئینی147
6 _ 2 _ آب در باغ ایرانی149
6 _ 2 _ 1 _ نهرهای بهشتی153
6 _3  _ سبک و معماری  باغ ایرانی154
6 _ 3 _ 1 _ چهار باغ در ارشاد الزراعه156
6 _ 4 _ هندسه حاکم بر باغ ایرانی158
6 ـ 4 _ 1 _ گستردگی دید158
6 ـ4 _ 2 _ محورهای آب159
6 _ 4 _ 3 _  هندسه مستطیلی159
6 ـ 4 _ 4 _  تقارن160
6 _ 4  _ 5 _  مرکزیت160
6 _ 5 _ دید گاه جهانگردان درباره باغهای ایرانی160
 

فصل هفتم :مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل166

7 _ 1 _ هشت بهشت166
7 _1 _ 1 _ دیدگاه جهانگردان در باره هشت بهشت168
7_2 _هشت بهشت و ساختار نظام فضایی معمار ایرانی173
7 _ 2 _ 1 _  مرکز گرایی در کاخ هشت بهشت174
7 _ 3 _ تاج محل176
7 _ 3 _ 1 _ تاریخچه176
7 _ 3 _ 2 _  ساختار و اصول حاکم بر تاج محل179
7 _ 3 _ 3 _ تزئینات183
7 _ 3 _ 4 _ معمار تاج محل184
 
فصل هشتم:جمع بندی 185
8 _ 1 _ جمع بندی نتایج185
8 _ 2 _ ارائه پیشنهادات189
فهرست منابع190
 
 
 
 
 

دانلود بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق

ادمین بازدید : 298 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر

درك پرستاران از كیفیت زندگی كاری خود به عنوان بزرگترین گروه كاری در بیمارستان به لحاظ اهمیت آن در عملكرد مورد توجه واقع شده است

دانلود بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر

بهره وری
پرستاران بالین
كیفیت زندگی كاری
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته پرستاری
بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری
دانلود پایان نامه ارشد پرستاری
دسته بندی پرستاری
فرمت فایل doc
حجم فایل 132 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته پرستاری و مامایی

بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر

 
*قابل استفاده برای رشته مدیریت
 
*آپدیت:ضمیمه شدن سومین پرسشنامه باز بصورت رایگان:)
           1.پرسشنامه دموگرافیک
           2.پرسشنامه سنجش بهره وری
           3.پرسشنامه سنجش کیفیت زندگی کاری
 
چكیده:
محیط کاری با کیفیت بالا به عنوان شرط و پیش زمینه اساسی توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز  سیستم مراقبت بهداشتی شناخته شده است. درك پرستاران از كیفیت زندگی كاری خود به عنوان بزرگترین گروه كاری در بیمارستان به لحاظ اهمیت آن در عملكرد مورد توجه واقع شده است . از طرف دیگر بهره‌وری پرسنل پرستاری عامل مهمی در موفقیت سازمان خواهد بود. چنانچه ارتباط بین كیفیت زندگی كاری با بهره‌وری مشخص شود مدیران می توانند با بالا بردن كیفیت محیط كار زمینه بهره‌وری پرسنل را فراهم اورند. بنابراین این تحقیق با هدف بررسی این دو متغیر به همراه ارتباط بین آنها انجام شد.  
 
مواد و روش: این مطالعه مقطعی، توصیفی تحلیلی و همبستگی است كه دو متغیر كیفیت زندگی كاری و بهره‌وری با استفاده از ابزار پژوهشگر ساخته همراه با متغیرهای دموگرافیك مورد بررسی قرار گرفت. روش جمع اوری داده ها خودگزارشی بودند.  پرسشنامه كیفیت زندگی كاری دارای 45 سوال در مقیاس لیكرت و پرسشنامه بهره‌وری دارای 25 سوال در مقیاس لیكرت ساخته شد. بعد از جمع اوری داده ها با استفاده از spss نسخه 11.5 مورد تحلیل با استفاده از امار توصیفی و تحلیلی قرار گرفت. 
 
یافته‌ها:
یافته ها نشان دادند از نظر اكثریت واحدهای مورد پژوهش بهره‌وری آنها در سطح متوسط قرار دارد وكمتر از یك دهم انها بهره‌وری خود  را مطلوب گزارش نموده‌اند. هم چنین از نظر اكثریت واحدهای مورد پژوهش كیفیت زندگی آنها در سطح متوسط قرار دارد و تنها یك دهم انها كیفیت زندگی خود را مطلوب گزارش نموده‌اند. آزمون پیرسون ارتباط معناداری را بین بهره‌وری و كیفیت زندگی كاری فرد نشان داد  0.357 r =( p<0.001)
 
نتیجه گیری:
مدیران پرستاری با توجه به نتایج این تحقیق می توانند با فراهم نمودن  زمینه ارتقای كیفیت زندگی كاری و زمینه افزایش بهره‌وری را نیز فراهم اورند.  
 
 
واژه‌های کلیدی:

بهره‌وری

پرستاران بالین

كیفیت زندگی كاری

 
 
 
 بیان مسئله: 
كیفیت زندگی كاری یكی از متغیرهایی است كه اخیرا به لحاظ اهمیت ، مورد توجه بسیاری از مدیران كه در صدد ارتقا كیفیت منابع انسانی خود هستند قرار گرفته است ؛ گرچه مطالعه شاخص‌هایی كه برای كیفیت زندگی كاری سودمند و یا مضر هستند تاریخچه‌ای دیرینه دارد (ماو، سموئلز و الکساندر  2003)، اما منبع دقیق عبارت کیفیت زندگی کاری مشخص نیست و احتمالا اولین بار در موسسه تحقیق اجتماعی دانشگاه میشیگان در کارهای اولیه رنسیس لیکرت و رویکرد او برای تغییر سیستمی به كار برده  شده است(هود و اسمیت 1994).
 
 واژه كیفیت زندگی كاری نخستین بار در سال 1972 در طی یك كنفرانس ارتباطات كاری بین المللی در رابطه با مسائل كاری در خانه اردن معرفی شد. كیفیت زندگی كاری توجه بیشتری را بعد از آنكه كاركنان اتومبیل متحده و جنرال موتور شروع به یك برنامه كیفیت زندگی كاری برای بازساخت و رفرم كاركردند به خود اختصاص داد(لاو  و می  1998). ابتدا نگرانی برای كیفیت زندگی كاری در دهه 1970 اوج می‌گیرد. این نگرانی بعد از عواقب حیطه سنتی مدیریت علمی و بوروكراسی ناشی از ان كه محیط كاری ضد انسانی ، وظیفه محور، غیر شخصی، بدون پاداش و عموما غیركارا ایجاد می‌كرد و همه سطوح شان و منزلت شخصی را مورد هتك  قرار می‌داد و منابع انسانی را ضایع می‌نمود حاصل شد و بعد از فروكش نمودن در دهه 1980 مجددا در دهه 1990 غالب می‌شود ؛به عبارتی مفهوم كیفیت زندگی كاری حدود 30 سال قبل به كار رفته است. كیفیت زندگی كاری با واكنش و پاسخ  به نیازهای فردی و اشتیاق می‌تواند افزایش یابد(مارتل و دوپویس  2006 ؛ تراویس 1995؛ كیمبرلی 1991).
 
روبینز كیفیت زندگی كاری را به عنوان فرایندی كه به وسیله آن یك سازمان با گسترش مكانیسم‌هایی به نیازهای كاركنان واكنش نشان می‌دهد تا به انها اجازه دهد كاملا در تصمیم‌گیری‌هایی كه زندگی شان در كار را طرح می‌ریزد  مشاركت داشته باشند تعریف نموده است.كیفیت زندگی كاری سازه چند بعدی است و ممكن است یك سازه جهانی و فناناپذیر نباشد(لاو  و می 1998). پیشرفت کیفیت در مکان کار مفهومی است که انگاره مدیران و کارکنان را به طور یکسان در بر می‌گیرد. در طی دهه گذشته بسیاری از نوشته‌ها در مورد کیفیت خدمات، تضمین کیفیت، چرخه کنترل کیفیت، کیفیت زندگی کاری مدیریت و کنترل جامع کیفیت بوده است (کول  ، تو  به نقل از شانی ، باسوری  چرلینگ ادل  1992). در همین راستا محیط کاری با کیفیت بالا به عنوان شرط و پیش زمینه اساسی برای توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز  سیستم مراقبت بهداشتی شناخته شده است. 
 
در بررسی‌های سازمانی مفهوم کیفیت زندگی کاری از مدل‌های قبلی کار و رفتار انسانی مشتق شده است. کارکنان به عنوان افراد تصمیم گیرنده باهوشی در نظر گرفته شده‌اند که جهت کار برانگیخته می‌شوند و به کار  بر اساس بالانس مطلوبی بین پاداشهای داده شده به آنها و انتظاراتی که از آنها می رود، می نگرند (شانی ، باسوری ، چرلینگ و ادل 1992)؛ محققان مطالعات كیفیت زندگی كاری را روی خصوصیات فیزیكی مكان كار و رفتارهای ظاهری و نگرش‌های افراد كار متمركزنموده‌اند(شانی، بژری ،اسكرلینگ و اودل 1992) در حالی كه كیفیت زندگی كاری مشتمل بر جنبه وسیعی از محیط كاری است كه روی یادگیری و سلامت كاركنان تاثیر می‌گذارد(كول ، روبسون ف لیموكس-چارلز مك وایر   2005).
 
 
 
 
فهرست مطالب
چكیده
فارسی 
انگلیسی 
بیان مسئله 
مروری بر مطالعات
روش انجام پژوهش
هدف کلی 
اهداف ویژه
هدف كاربردی
فرضیات پژوهش
تعریف واژه‌ها
جامعه پژوهش
روش نمونه گیری
روش تعیین حجم نمونه
نمونه پژوهش
مشخصات واحد‌های مورد پژوهش
محیط پژوهش
ابزار گرداوری داده‌ها
روایی و پایایی ابزار گرداوری داده‌ها
روش گرداوری داده‌ها
 ملاحظات اخلاقی
محدودیت‌های پژوهش
 
یافته‌ها
 
تحلیل و بحث
بحث و بررسی یافته‌ها
نتیجه گیری نهایی
كاربرد یافته‌های پژوهش
 
پیشنهادات
منابع فارسی 
منابع انگلیسی 
 
 
 
 
 
فهرست نمودار و جداول:
نمودار شماره 1: سن واحدهای مورد پژوهش26
نمودار شماره 2: توزیع فراوانی واحدهای مورد پژوهش بر حسب جنس27
نمودار شماره 3: توزیع فراوانی واحدهای مورد پژوهش بر حسب وضعیت تاهل28
 نمودار شماره 4 :توزیع فراوانی واحدهای مورد پژوهش بر حسب تعداد فرزند29
نمودار شماره 5: توزیع سابقه كار واحدهای مورد پژوهش31
نمودار شماره  6: توزیع شغل پرستاری واحدهای مورد پژوهش در مكانی دیگر32
نمودار شماره  7: توزیع شغل دوم و غیر پرستاری واحدهای مورد پژوهش33
نمودار شماره  8: توزیع ترك خدمت واحدهای مورد پژوهش34
جدول شماره 3 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی كاری واحدهای مورد پژوهش36
جدول شماره 4 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش37
جدول شماره 5 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش بر حسب كیفیت زندگی كاری آنها38
نمودار 9: پراكنش دو متغیر بهره وری و كیفیت زندگی كاری40
نمودار 10: توزیع فراوانی كیفیت زندگی كاری پرستاران با  بهره‌وری آنان41
جدول شماره 7 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی واحدهای مورد پژوهش بر حسب وضعیت تاهل43
جدول شماره 8 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی كاری واحدهای مورد پژوهش بر حسب شغل غیر پرستاری44
جدول شماره 9 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی كاری واحدهای مورد پژوهش بر حسب ترك خدمت45
جدول شماره 10: توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی كاری واحدهای مورد پژوهش بر حسب غیبت46
جدول شماره 11 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی كاری واحدهای مورد پژوهش بر حسب برنامه‌ریزی مطابق میل47
جدول شماره 12: توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی واحدهای مورد پژوهش بر حسب شغل دوم پرستاری48
جدول شماره 13: توزیع فراوانی مطلق و نسبی كیفیت زندگی واحدهای مورد پژوهش بر حسب تعداد فرزند49
جدول شماره 14: توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش بر حسب جنس51
جدول شماره 17: توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش بر حسب ترك خدمت54
جدول شماره 18: توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش بر حسب غیبت55
جدول شماره 19: توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش بر حسب برنامه‌ریزی مطابق میل56
جدول شماره20 : توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش بر حسب شغل دوم پرستاری57
جدول شماره 21: توزیع فراوانی مطلق و نسبی بهره‌وری واحدهای مورد پژوهش بر حسب تعداد فرزند58
یافته‌های حاصل از ارتباط بین متغیرهای دموگرافیك با بهره‌وری عبارت بودند از :59
 
 
 

دانلود مقاله کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها با یکدیگر

 

دانلود بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر

ادمین بازدید : 229 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
اصول اخلاقی معاصر در روزنامه نگاری و بررسی نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی

اخلاق ستون دین و خیمة اجتماع است، هیچ جامعه نمی تواند در صلح و آبادانی زندگی نماید، جز آنکه حکمرانان و مردمان آن به ارزش های اخلاقی پایبند باشند

دانلود اصول اخلاقی معاصر در روزنامه نگاری و بررسی نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی

اخلاق رسانه ای
اصول اخلاقی روزنامه نگاری
جرایم مطبوعاتی و رسانه ای
نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رسانه و علوم ارتباطات
اصول اخلاقی معاصر در روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه ارشد رسانه و علوم ارتباطات
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 408 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 480

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته رسانه و علوم ارتباطات

اصول اخلاقی معاصر در روزنامه نگاری و بررسی نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی

 
مقدمه : 
با آنکه جوامع انسانی اختلافاتی بر سر مذهب و عقیده دارند، در برخی از ارزش ها مشترکند. شاید بتوان گفت این ارزش ها وجه مشترک همه انسان هاست؛ وجهی که امکان می دهد انسان، انسان باقی مانده و بتواند با همدیگر زندگی نماید. اخلاقیات هستة این ارزش هاست. هر چند فلسفة اخلاق همه جوامع همانند نبوده و هر مکتب بر اساس فلسفة عام خود دارای مبانی خاصی برای اخلاق است، اما برخی ارزش ها تقریبا در همه نقاط جهان و برای هر جامعة مذهبی یا غیر مذهبی، ایدیولوژیک یا غیر ایدیولوژیک، توسعه یافته یا توسعه نیافته- مشترکند و همگان در مقام نظر و عمل به آن احترام می گذارند چنانچه، عدالت (در معنای وسیع آن)، امانت، مهرورزی، راستگویی، درستکاری، همنوع دوستی و ... از جمله این ارزش های اخلاقی مشترک بین تمام ملل جهان است.
 
 اخلاق ستون دین و خیمة اجتماع است، هیچ جامعه نمی تواند در صلح و آبادانی زندگی نماید، جز آنکه حکمرانان و مردمان آن به ارزش های اخلاقی پایبند باشند. دین برای استمرار یک جامعه ضروریست؛ اما تاریخ نمونه های متعددی از جوامع غیردینی را نشان داده است، چنانکه سخنی از حضرت علی(ع) است که می گوید: (حکومت با کفر باقی می ماند، اما با ظلم باقی نمی ماند)، پس جامعة بدون ایدیولوژی شاید حتا بهتر از دیگر جوامع از امنیت و آبادانی برخوردار باشد، اما بدون اخلاق نمی توان مانع فروپاشی اجتماعی و سیاسی شد.
متون آموزشی مربوط به ارتباط تجاری و فنی عموماً رویکرد اصول گرا به موضوع دارند؛ ولی در متون آموزش دهندة ارتباطات میان فردی نگاهی غیر اصول گرا یا نسبی گرا به اخلاق ارتباطی دیده می‌شود.
دخالت عوامل اجتماعی (یعنی سیاست و اقتصاد و فرهنگ) و عوامل آموزشی و حرفه‌ای در نگاهی به اصول و موازین اخلاقی ارتباطات، رسانه‌ها و به طور خاص روزنامه‌ها به خوبی اهمیت و پیچیدگی، در یافتن پاسخ به پرسشهای مطرح شده در ابتدای این نوشته را نشان می‌دهد. در یک نکته، جهت گیری اخلاقی در فعالیت  ژورنالیزم تابع دیدگاه‌ها و ایدیولوژی‌های جوامع مختلف و مواد، مراکز و نحوة آموزش اصول اخلاقی در کار ارتباطات است. فعالیت در عرصة ژورنالیزم، به عنوان یک حرفه، مسایل اخلاقی بسیاری را بر می‏انگیزد، اما اینکه اخلاق در ارتباطات چه موضوعاتی را تحت پوشش می‏دهد؟ بهتر است به دید عمیق پاسخی را به این پرسش تهیه کرد.
 
 این موضوعات متعدد هستند و ممکن است بر سر آنها در میان کارشناسان و صاحب نظران این حوزه و در کتابها و مقالات منتشر شده راجع به موضوع، توافق کامل وجود نداشته باشد؛ ولی مواردی که اهمیت بیشتری داشته و بیشتر از پیش  مورد بحث قرار گرفته اند، عبارتند از؛ کنترول و نظارت مستقیم و غیرمستقیم بر انتشار خبر و اطلاعات، تضاد حقیقت با سایر موضوعات، همگونی و ناهمگونی اصول اخلاقی با قانون؛ البته هر یک از‏این عناوین، موضوعات فرعی دیگری را در بر می‌گیرد و به قدری گسترده و پیچیده است که می‏شود در بارة هر یک چندین کتاب نوشت.
 
منظور از کنترول و نظارت مستقیم و غیرمستقیم بر انتشار خبر و اطلاعات، جلوگیری از انتشار خبر و یا مواخذه، تهدید و تطمیع رسانه ها و ژورنالیستان پس از انتشار خبر به منظور اصلاح مطالب منتشر شده، عذرخواهی اجباری رسانه و ژورنالیستان شده، چاپ اجباری پاسخ مطالب منتشر شده و یا خط‌دهی به رسانه برای آینده و قبول خودسانسوری است. این کنترول و نظارت ممکن است از ناحیة دولت و سازمان‌های وابسته، شرکت‌های اقتصادی قدرتمند و یا احزاب و گروه‌های فشار صورت گیرد.اگر چه حقیقت و گفتن حقیقت به خودی خود و صرف نظر از سایر عوامل بسیار ارزشمند است و می‌تواند شعار روز ژورنالیستان باشد، ولی همین ارزش ممکن است با سایر ارزش‌های اجتماعی و حرفه‌ای تعارض پیدا کند و انتخاب یکی از آنها یک مسالة اخلاقی را آشکار کند. گفتن حقیقت ممکن است با منفعت و مصلحت عمومی، تاثیر اصلاحی آن، حفظ حریم خصوصی، و احترام به سلیقه و ذایقة فرهنگی خوانندگان تضاد داشته باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

اخلاق رسانه ای

اصول اخلاقی روزنامه نگاری

جرایم مطبوعاتی و رسانه ای

نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی

 
 
 
هدف تحقیق:
توجه به اخلاق در رسانه ها یا اخلاقیات ویژة رسانه ها را جدیت می بخشند. توجه به لوازم و تبعات موادی که در رسانه ها عرضه می‏شوند (خشونت و جرم) ایجاد فضای پر از تفاهم میان کارشناسان و صاحب نظران و نیز کارگزاران و مردم، همچنین رعایت برخی حریم ها (حریم حقوق فردی و شأن و منزلت افراد) هیچ یک بدون اخلاق قابل تحقق نیستند. حتا اگر قوانین رسانه ها به اندازةکافی گویا باشند، رعایت برخی از اصول اخلاقی توسط رسانه ها همچنان ضرورت دارد. نه حقوق می‏تواند جای اخلاق را بگیرد و نه اخلاق قادر است بر جایگاه حقوق بنشیند.
 
 این دو مکمل یکدیگرند. نظام حقوقی معمولاً پس از وقوع جرم دخالت می‏کند و پیش از آن نقش اخطار دهنده دارد، ولی اخلاق به صورت یک نیروی ارادی و خود آگاه در درون خود افراد عمل می‏کند.روی این مسأله که رسانه‏ها چطور می‏توانند در نشر وپخش برنامه و نشر ستون های اخباری و روزنامه‏ای اخلاقی عمل کنند لازم دیده شد تا پایان نامه ای را در مورد اصول اخلاقی ارتباطات به گونة تحقیقی رویدست گیرم که بی گمان هدف محوری این اثر برملا ساختن و شناختاندن اصولی است که ژورنالیستان را در عرصة فعالیت های شان به وجه احسن یاری رساند.  
حقوق رسانه‌ها دیگر اصطلاحی ناشناخته نیست.
 
 ژورنالیستان و همه كسانی كه در سایر انواع رسانه‌ها به فعالیت حرفه‌ای مشغول هستند، پذیرفته‌اند كه باید در چارچوب ضوابطی حركت كنند كه قانونگذاران ترسیم كرده‌اند، اما هنوز هم «اخلاق رسانه‌ها» اصطلاحی است برای برخی ناشناخته و حتا تعجب‌آمیز. مفهوم اصول اخلاق رسانه‌ ها مقصود از اصول اخلاق رسانه‌ها مجموعه قواعدی است كه باید دست‌اندركاران رسانه‌ها داوطلبانه و براساس ندای وجدان و فطرت خویش در انجام كار حرفه‌ای رعایت كنند؛ بدون آن‌كه الزام خارجی داشته باشند یا در صورت تخلف دچار مجازاتهای قانونی گردند. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه :7
هدف تحقیقResearch Target:15
اهمیت تحقیق :Research Importance16
طرح مسألهFeature Problem:19
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :20
محدود یت های تحقیق Research Limitation :21
 

فصل نخست:مفاهیم کلیدی پژوهش Key Points of Research24

عرف چیست؟ قانون کدامست؟ What is Tradition & which is Law?32
عرف چیست؟What is Tradition?32
رابطه بین قانون و عرف: Relation between Law & Tradition34
از عرف اخلاقی تا اخلاق عرفی:36
نسبت بین عرف و اخلاق چیست؟ What is the relation between Tradition and Ethics?37
رویة قضایی:Jurisprudence38
نظم اجتماعی: Public Order42
 

فصل دوم:نگاه گذرا به اخلاق حرفه ای و حرفه ژورنالیزم55

اخلاق كاری و ابعاد آن:56
تعهد و تعهد كاری:57
ژورنالیزم Journalism:58
ژورنالیزم شغل است یا حرفه؟58
راهکارهای حرفه‏ای شدن ژورنالیست61
عناصر متشكله تعریف قانونی ژورنالیست66
ژورنالیست حرفه‏ای از دیدگاه برخی از کشورها72
هندوستان:74
بنگلادش:74
الجزایر:75
سوریه:75
ایران76
افغانستان:77
آیا ژورنالیزم، حرفه‌ی خاص است؟77
الف. وظایف فنی ژورنالیستان78
اصول ۹ گانه ژورنالیزم82
اساس تحقیق موسسه «پیو» به82
اخلاق و اصول اخلاقی87
 

فصل سوم:تاریخچه و پس منظراخلاق رسانه ای95

رسانه ها و اخلاق98
روابط دو سویه رسانه و اخلاق102
دامنة تأثیر اخلاق رسانه‏ای103
رابطه حقوق و اخلاق106
ویژگیهای قاعدة حقوقی108
تفاوت دستورهای حقوقی و اخلاقی109
تفکیک مرز حقوق و اخلاق113
اخلاق رسانه‏ای در روند دموكراسی117
 

فصل چهارم:اصطلاحات ویژة اخلاق در ژورنالیزم126

پیشقدم یا منصف؟126
انصاف، صراحت و شفافیت: Fairplay,Clarity,Transparency128
صداقت:Vericity129
ممنوعیت پخش:Broadcast Prohabition130
حریم خصوصی و حق دسترسی آزادانه به اطلاعات131
تعریف حریم خصوصی Private Domain :131
2. قلمرو و حوزه‌های‌ حریم‌ خصوصی‌: Private Domain :142
3. حریم خصوصی اطلاعاتی142
4. تهدیدها علیه حریم خصوصی144
روتن‌برگ سه ویژگی تکنالوژی در قلمرو نظارت را چنین بر می شمارد:144
حرمت حریم خصوصی افراد Veneration private domain:162
تعارض «حق دسترسی آزاد به اطلاعات» و «حریم خصوصی»164
حق پاسخگوی Rights of Response170
حق امتناعRights of Deny :172
ثبت مخفیانه Recording :173
ناشناس ماندن Being unknown :175
تعهدات شخصی : Personal treaties180
فعالیت های غیرقابل قبول شامل موارد زیر است:181
دنیای سیاست:Politices World182
فاصله گرفتن Impassiveness :186
فشارهای تجارتی Commercial Stress:187
شجاعت و شرافت حرفه‏ای خبرنگار Journalist Professional Daring:188
افترا چیست؟What is Lible195
در قانون رسانه ها نیز نشر مطالب ذیل منع شده است:198
انواع افترا Kind of Lible :201
دفاع در برابر اتهام افتراDefence against202
انتقاد سالم و سازنده:206
اجتناب از نشر مطالب مستهجن:207
رسانه های زرد چیست؟210
 

فصل پنجم :اخلاق و اطلاعات217

انترنت،اطلاع رسانی و اخلاق گرایی222
اهمیت اخلاق در رسانه ها225
ضرورت رعایت اخلاق در ژورنالیزم227
وظایف اخلاقی، و اخلاق ژورنالیزم229
بایدها و نبایدهای اخلاقی230
ج – چالش ها و آسیب های اخلاقی:245
2. نقش ارزش ها و جهت گیری های رسانه در گزینش اخبار:246
3. نقش عامل قدرت و ثروت در خبررسانی:246
4. عدم اشتغال ورزی ژورنالیستان در رسانه ها:248
6. جعل هویت در گرفتن اطلاعات:250
9. سوء استفاده از اطلاعات جرایم جنسی:251
اخلاق عكاسیِ خبری جدید در قالب یک مثال265
نهاد ماده 19Article 19 Foundation274
مدلی برای قانون آزادی اطلاعات274
فصل اول: تعاریف و هدف279
فصل دوم: حق دسترسی به اطلاعات نزد نهادهای عمومی و خصوصی281
فصل چهارم:استثناها295
فصل پنجم:«مقام عالی اطلاع‌رسانی»300
فصل ششم: اجرای قانون توسط «مقام عالی اطلاع‌رسانی»304
فصل هفتم: هشداردهندگان309
فصل هشتم: مسؤولیت مدنی و جنایی310

 

فصل ششم:پیشینه و نمونه های جهانی نظامنامه های اخلاقی315

لزوم دید تدوین اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاری320
اخلاق و انتظارات اجتماعی در كلی ترین حالت خود شامل چهار ارزش زیر می‏شود:323
1 - صداقت و راستگویی323
2 - انصاف و برابری323
3 - امانت داری323
4 - وفاداری و احساس مسؤولیت اجتماعی.323
پدیدة اخلاقی324
1.قضاوت اخلاقی324
2.    عاطفه اخلاقی324
3.   اراده و اختیار اخلاقی.324
اصل اول- حق مردم در دستیابی به اطلاعات:325
اصل دوم- ژورنالیست باید خود را وقف حقیقت نماید.326
اصل سوم- مسؤولیت اجتماعی ژورنالیست:327
اصل چهارم- شرافت حرفه‏ای ژورنالیست:327
اصل پنجم- دسترسی همگانی و مشاركت:327
اصل ششم- احترام به حریم خصوصی و حیثیت انسانی:327
اصل هفتم- احترام به منافع عمومی:328
اصل هشتم- احترام به ارزشهای جهانی و متنوع فرهنگها:328
اصل نهم-محو جنگ و سایر مصایب فراروی بشر:328
اصل دهم- برپایی نظم اطلاعاتی و ارتباطی نوین جهانی:329
اصل طرفداری از استبداد:330
اصل طرفداری از آزادی:331
 

فصل هفتم:کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم مشکلات، محدودیت‌ها و پیشنهادها334

کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم و ارتباطات337
پیش نویس سند میثاق اصول اخلاقی حرفة‎ ‎ژورنالیزم349
حقوق و‎ ‎امتیازهای ژورنالیزم351
مسؤولیت اجتماعی خبرنگار357
اصول اخلاقی ژورنالیستان و رسانه های افغاانستان (طرح )359
 

فصل هشتم:جرایم رسانه‏ای373

جرم مطبوعاتی چیست؟377
الف-تعریف عام جرم مطبوعاتی:377
ب. تعریف جرم مطبوعاتی:378
آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ وژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند؟380
آزادى مطبوعات، جرایم و تخطی های  مطبوعاتى383
منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان386
رسانه ها عامل مسایل جرمی392
سانسور چیست؟407
کاپی رایت چیست؟408
قانون رسانه های کشور مصوب  اسد 1388411
ماده سیزدهم:رسانه برقی عامه: رادیو تلویزیون ملی افغانستان:418
مقایسه قانون رسانه های 1388 با قانون پیشین433
افزایش مواد434
دریافت و بررسی تقاضاها برای تاسیس رسانه ها438
رادیو و تلویزیون ملی:438
فقرات افزودی در بخش نشرات ممنوعه:439
معاهده جهانی حق تقلید 1952442
تصمیم نامه مربوط به ماده یازدهم:469
نتیجه:471
پیشنهادها:476
منابع:480
 
 
 

دانلود اصول اخلاقی معاصر در روزنامه نگاری و بررسی نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی

ادمین بازدید : 240 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

یكی از عمده ‏ترین پریشانی خاطر مدیران مسؤول حس مسؤولیت و تعهد كامل به مسایل در جامعه و حرفة خود به كار پردازند و اصول اخلاقی حاكم برحرفة خود را رعایت كنند

دانلود پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

اخلاق رسانه ای
اصول اخلاق حرفه‏ای
آیین نامه های اخلاقی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات
نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی
لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
مقدمه:
یكی از عمده‏ ترین پریشانی خاطر مدیران مسؤول در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب بـرای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه هاست تا با حس مسؤولیت و تعهد كامل به مسایل در جامعه و حرفة خود به كار پردازند و اصول اخلاقی حاكم برحرفة خود را رعایت كنند.
 
از نظر تاریخی طبق گزارش مك براید«تدوین هنجارهای اخلاق حرفه‏ای» برای نخستین بار در سالهای دهه 1920 آغاز شد. در حال حاضر تعداد شصت كشور در سراسر دنیا نظام نامه‏های كم و بیش گسترده‏ای را كه اغلب مورد پذیرش خود اشخاص حرفه‏ای قرار گرفته است، پذیرفته اند ... از سوی دیگر شمار نظام نامه هایی كه حاوی اصول حاكم بر وظایف و مسؤولیت های ژورنالیستان در قبال جامعه بین‏المللی یا كشورهای خارجی باشد، اندك است... این مسأله برای نخستین بار... در چارچوب سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت. بین سالهای 1950 و 1952 كمیسیون فرعی آزادی اطلاعات و مطبوعات، پیش‏نویس نظامنامة بین‏المللی اصول اخلاقی پرسونل اطلاعاتی (Draft International Code of Ethicsfor Information Personnel)را تهیه كرد. در سال 1954 مجمع عمومی تصمیم گرفت روی این پیش‏نویس اقدامی نكند و بعداً آن را به رسانه ها و انجمنهای صنفی آنها ارسال داشت تا آن طور كه مناسب بدانند اقدام كنند.
 
«مادة هشت «اعلامیة اصول اساسی نقش رسانه‏های گروهی در تقویت صلح و تفاهم بین‏المللی، ترویج حقوق بشر و مبارزه با نژادپرستی، آپارتاید و تحریك جنگ (قطعنامه شماره 2/3/9/4 مورخ 1978 كنفرانس عمومی یونسكو) نیز تأکید كرده است: 
«نهادهای حرفه‏ای و افرادی كه در آموزش حرفه‏ای ژورنالیستان و سایر عوامل رسانه های جمعی مشاركت دارند و آنها را در انجام كارهایشان به صورت مسؤولانه كمك می‏كنند، بایستی در مقام تهیه و اجرای قواعد اخلاق حرفه‏ای اهمیت خاصی به اصول این اعلامیه بدهند.»
 
البته باید تهیه و تصویب «پیش نویس قواعد اخلاق حرفه‏ای بین‏المللی» توسط شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد را نیز به فهرست تلاش هایِ انجام شده افزود.
در مقدمة این پیش نویس معتبر جهانی به گونة صریح و جالب براین نكته تأکید شده است كه رعایت موازین اخلاقی نه تنها با مقتضیات حرفة ژورنالیزم و فعالیت رسانه ها منافاتی ندارد، بلكه «معیار رفتار حرفه‏ای» و تضمین بهتر آزادی اطلاعات و مطبوعات است. بر همین اساس در مادة اول بر‏ رعایت دقت و صحت، به موازات احترام به حق مخاطبان بر دسترسی به اطلاعات تصریح شده است. در مادة دوم نیز اولویت منافع عمومی بر امتیازهای شخصی و منافع خصوصی رسانه‏ها و فعالان در آنها مورد توجه قرار گرفته و مصادیقی نیز ذكر گردیده است.
 
حاكمیت كرامت و حیثیت حرفة ژورنالیزم بر هر آنچه مسؤولان رسانه‏ها از كاركنان خود می‏خواهند یا آنان، خود، انجام می‏دهند، به عنوان اصل خدشه ناپذیر در مادة بعد مورد یادآوری قرار گرفته و از جمله بر وجود مسؤولیت در برابر بهره برداری از حق آزادی انتشار، حرمت حریم خصوصی اشخاص و مرز آن با منافع عمومی و حفظ حقوق منابع خبری تأکید شده است.مادة چهارم به لزوم كسب دانش و مهارت لازم برای ارائه تحلیل دقیق و منصفانة حوادث خارجی اشاره كرده و در آخرین ماده نیز ضرورت داوطلبانه بودن رعایت اخلاق حرفه‏ای و عدم دخالت دولت در آن مورد تصریح قرار گرفته است تا یكی از تفاوت های اصلی حقوق با اخلاق نادیده گرفته نشود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

اخلاق رسانه ای

اصول اخلاق حرفه‏ای

آیین نامه های اخلاقی

 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه :2
هدف تحقیقResearch Target:6
اهمیت تحقیق :Research Importance7
طرح مسألهFeature Problem:10
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research :11
محدود یت های تحقیق Research Limitation :11

فصل اول:پیشینه و نمونه های جهانی نظامنامه های اخلاقی13

لزوم دید تدوین اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاری18
اخلاق و انتظارات اجتماعی در كلی ترین حالت خود شامل چهار ارزش زیر می‏شود:20
1 - صداقت و راستگویی20
2 - انصاف و برابری20
3 - امانت داری20
4 - وفاداری و احساس مسؤولیت اجتماعی.20
پدیدة اخلاقی، كه اخلاقیات ژورنالیزم متولد آن است، تحت سه مقوله مشخص و كاملاً وابسته به هم قرار می‏گیرد. این سه عبارتند از:21
1.قضاوت اخلاقی21
2.    عاطفه اخلاقی21
3.   اراده و اختیار اخلاقی.21
اصل اول- حق مردم در دستیابی به اطلاعات:22
اصل دوم- ژورنالیست باید خود را وقف حقیقت نماید.23
اصل سوم- مسؤولیت اجتماعی ژورنالیست:23
اصل چهارم- شرافت حرفه‏ای ژورنالیست:24
اصل پنجم- دسترسی همگانی و مشاركت:24
اصل ششم- احترام به حریم خصوصی و حیثیت انسانی:24
اصل هفتم- احترام به منافع عمومی:24
احترام كامل به حیثیت ملی جامعه، نهادهای دموكراتیك، عفت عمومی، اخلاق و عرف جامعه را ضروری می‏داند.24
اصل هشتم- احترام به ارزشهای جهانی و متنوع فرهنگها:24
اصل نهم-محو جنگ و سایر مصایب فراروی بشر:25
اصل دهم- برپایی نظم اطلاعاتی و ارتباطی نوین جهانی:25
اصل طرفداری از استبداد:26
اصل طرفداری از آزادی:27

فصل دوم:کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم مشکلات، محدودیت‌ها و پیشنهادها30

کدهای جهانی اخلاق ژورنالیزم و ارتباطات32
پیش نویس سند میثاق اصول اخلاقی حرفة‎ ‎ژورنالیزم43
حقوق و‎ ‎امتیازهای ژورنالیزم45
مسؤولیت اجتماعی خبرنگار50
اصول اخلاقی ژورنالیستان و رسانه های افغاانستان (طرح )51
منابع:65
 
 

دانلود پیشینه و نمونه های جهانی آیین نامه های اخلاقی و لزوم تدوین اصول اخلاق حرفه‏ ای روزنامه نگاری

ادمین بازدید : 218 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

در این پایان نامه موضوعاتی چون؛ جرم مطبوعاتی چیست؟ تعریف های از ابعاد مختلف صورت گرفته است و روی این موضوع مکث شده که آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ و ژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند و یا نه؟

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

جرم مطبوعاتی
جرایم رسانه ای
اصول اخلاقی روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات
دانلود پایان نامه جرایم رسانه ای
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
 
چکیده:
در این پایان نامه موضوعاتی چون؛ جرم مطبوعاتی چیست؟ تعریف های از ابعاد مختلف صورت گرفته است و روی این موضوع مکث شده که آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ و ژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند و یا نه؟ علاوه برآن روی آزادى مطبوعات، جرایم و تخطی های مطبوعاتى، منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان، توهین به اشخاص رسمی، ایجاد تفرقه و تشویق به زیر پا گذاشتن قانون، نشر مطالب ممنوع، رسانه ها عامل مسایل جرمی، سانسور به صورت نهایت کوتاه، کاپی رایت یا حق چاپ، قانون کاپی رایت از چه زمانی آغاز می‏شود و چه شرایطی دارد؟ زمان ختم کاپی رایت یک اثر  و در آخر اثر قانون رسانه های افغانستان و مقایسة آن با قانون پیشین و معاهده جهانی حق تقلید 1952 در نظر گرفته شده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

جرم مطبوعاتی

جرایم رسانه ای

اصول اخلاقی روزنامه نگاری

 
 
 
فهرست مطالب
جرایم رسانه‏ای1
چکیده:2
جرم مطبوعاتی چیست؟6
الف-تعریف عام جرم مطبوعاتی:7
ب. تعریف جرم مطبوعاتی:8
آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ وژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند؟8
آزادى مطبوعات، جرایم و تخطی های  مطبوعاتى11
منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان14
رسانه ها عامل مسایل جرمی20
سانسور چیست؟33
کاپی رایت چیست؟34
قانون رسانه های کشور مصوب  اسد 138836
ماده سیزدهم:رسانه برقی عامه: رادیو تلویزیون ملی افغانستان:43
مقایسه قانون رسانه های 1388 با قانون پیشین56
افزایش مواد57
دریافت و بررسی تقاضاها برای تاسیس رسانه ها60
رادیو و تلویزیون ملی:60
فقرات افزودی در بخش نشرات ممنوعه:61
معاهده جهانی حق تقلید 195263
تصمیم نامه مربوط به ماده یازدهم:87
نتیجه:89
پیشنهادها:93
منابع:97
 
 
 
 

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

ادمین بازدید : 528 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

ابزارها به تجهیزات و وسائلی گفته می‌شوند كه در انجام كارهای مختلف به انسان كمك می‌كنند

دانلود ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

انبار
انبارداری
دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای انبار
دانلود مقالات مدیریت صنعتی
دانلود مقالات رشته مدیریت صنعتی
دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1001 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59

دانلود مقاله رشته مدیریت صنعتی

ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

 
 
مقدمه:
با توجه به اهمیت و نقش ابزارها در انجام كارها، و نیز خطراتی كه ممكن است در كار با بعضی از آن‌ها وجود داشته باشد، آشنایی با طرز استفاده از آن‌ها به خصوص برای افراد شاغل در مراكز صنعتی، می‌تواند از اهمیت به سزایی برخوردار باشد. همچنین نگهداری صحیح از ابزارها و نیز امكان دسترسی راحت به آن‌ها در مواقع نیاز، می‌تواند در انجام بهتر، سریع‌تر و منظم‌تر كارها مؤثر باشد.ابزارها به تجهیزات و وسائلی گفته می‌شوند كه در انجام كارهای مختلف به انسان كمك می‌كنند. در زندگی انسان امروزی و به خصوص در محیط‌های صنعتی، انجام بسیاری از كارها بدون داشتن ابزار مناسب بسیار سخت و شاید غیر ممكن باشد. هر چه نوع كار مورد نظر پیچیده‌تر باشد، ابزار مورد استفاده نیز كامل‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود.
 
انبارها در یك محیط صنعتی، برای ذخیره‌سازی مواد تولیدی، تجهیزات، ابزارآلات و مواد مورد نیاز برای استفاده در مواقع ضروری به كار برده می‌شوند. انبارها با توجه به نوع مواد و تجهیزاتی كه در خود نگه ‌می‌دارند انواع مختلفی دارند ولی رایج‌ترین آن كه یك پرسنل ممكن است با آن‌ها درگیر باشد، انبار ابزارآلات و انبارقطعات است.
 
برای دریافت یك وسیله یا قطعه از انبار، مراحل خاصی باید طی شود تا وسیله مورد نیاز توسط انباردار در اختیار شخص قرار گیرد. كلیه كالاهای تحویل‌گرفته از انبار را در زمان تحویل باید مورد بررسی قرار داد تا اولا مشخصات فنی آن‌ها همان مشخصات درخواست داده شده باشد، و ثانیا معیوب و خراب نباشند. كلیه ابزارالات و وسائل مورد استفاده در یك محیط صنعتی، دارای مشخصاتی هستند كه این مشخصات معمولا به صورت استاندارد شده‌ای تعریف می‌شوند. در مورد تجهیزات الكتریكی بسیاری از مشخصات نظیر جریان نامی، ولتاژ نامی، توان قابل تحمل،‌ سرعت، درجه حفاظت یا IP و... را باید در موقع درخواست كالا چك شود تا با استانداردها و محل استفاده تطابق داشته باشد و در موقع تحویل كالا یا قطعه نیز باید چك شود تا با آن‌چه كه خواسته شده مطابقت داشته باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

انبار

انبارداری

ماشین آلات و ابزارهای انبار

 
 
 
فهرست مطالب:
بخش اول:
١ – ابزارهای اندازه گیری + عکس و تصویر
٢ - موارد خطای دستگاه باسکول 
٣ - حمل کالا توسط جرثقیل + عکس:
٤ - حمل کالا توسط لیفتراک و استکر + عکس:
٥ - کانوایرها یا نوار نقاله.
 
بخش دوم:
٦ - انواع ماشین ها و استکر های حمل در انبار های مدرن و مکانیزه AS/RS  + عکس:

دانلود ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

ادمین بازدید : 647 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

هر رویه و روش اجرایی بسته به دانش و تجربه فردی مدیر انبار و با تلفیق روش های استاندارد مطرح در اکثر صنایع دنیا استوار می باشد، روش ها می تواند بسته به سیاست های هر سازمان یا کارخانه صنعتی تعریف شود

دانلود نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

انبارداری
دانلود مقاله مدیریت انبار
دانلود مقاله روش اجرایی انبارداری
دانلود مقالات رشته مدیریت
دانلود مقاله روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها
دانلود مقالات مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 292 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

دانلود مقاله رشته مدیریت

نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

 
*همراه با چک لیست بازدید، ممیزی و کنترلی انبار در قالب 60 سوال بصورت رایگان:)
 
مقدمه
هر رویه و روش اجرایی بسته به دانش و تجربه فردی مدیر انبار و با تلفیق روش های استاندارد مطرح در اکثر صنایع دنیا استوار می باشد، روش ها می تواند بسته به سیاست های هر سازمان یا کارخانه صنعتی تعریف شود.در صورتی که برای یک سازمان هنوز انبار تعریف نشده باشد در ابتدا سیکل اقدامات زیر انجام می پذیرد.
 
-انواع انبار مورد نیاز سازمان شناسایی گردیده و فضای انبار مشخص، انبار ایجاد شده و تحت کنترل قرار می گیرد.
-کلیه اقلام و کالاهایی که می بایست تحت کنترل انبار باشد به انبارهای مربوطه انتقال و شناسایی و صورت برداری و نام گذاری شده و نوع و دسته واحد شمارش تعریف و مقدار هر کالا مشخص می شود.
 
-کلیه کالاها کدگذاری شده و طبقه بندی می شوند.
-برای کلیه کالاها براساس مقدار مربوطه سند رسید ابتدای دوره صادر و جهت ریالی شدن به حسابداری انبار ارسال می گردد.
-رسید ابتدای دوره در سیستم نرم افزاری انبار ثبت و سیستم جهت هر کالا بصورت اتوماتیک کارتکس صادر می نماید (در صورت استفاده از روش دستی برای هر کالا یک کارتکس صادر و نگهداری می شود)
 
-نقشه جانمایی و Layout برای هر انبار تهیه شده و موقعیت هر کالا در جانمایی مشخص و جانمایی و سیستم آدرس دهی در سطح انبار اجرا می گردد.
-کلیه کالاها در جانمایی مربوطه و در داخل قفسه، پالت یا کاذیه قرار می گیرند.
-  موقعیت مکانی و آدرس کلیه اقلام در یک بانک اطلاعاتی ثبت و نگهداری می شود.
-کلیه مقصد های صدور و ورود کالا  از  به انبار که شامل کلیه مراکز هزینه، مراکز تولیدی،  تامین کنندگان کالا یا خریداران، شرکت های طرف قرارداد، مشخص و تعریف و کدگذاری می شوند
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

انبارداری

مدیریت انبار

روش اجرایی انبارداری

 
 
فهرست مطالب
بخش اول
١ - سیکل فرآینده های دریافت یا ارسال (مراحل ورود و خروج) کالا از/به انبار، کارخانه  یا سازمان صنعتی و تولیدی.

٢ - مراحل ثبت سند رسید و حواله های  انبار.

٣ - مراحل خروجی كالا از انبار جهت واحدهای مربوطه و درخواست کالا و متریال از انبار 

٤ - اسناد انتقال بین انبارها
٥ - ورود و خروج كالا به/از كارخانه یا سازمان
٦ - خروج ضایعات از کارخانه
٧ - ورود كالای امانی خارج شده به کارخانه
٨ - خروج محصول از کارخانه جهت فروش (روش اجرایی فروش)
٩ - برگشت محصول به كارخانه از فروش
 
بخش دوم:
١٠ - عملیات پایان سال مالی و انبارگردانی

١١ - نگهداری و انبارش کالا در انبار

١٢ - خرید دارائی ثابت

١٣ - فرایند تحویل دارائی ثابت از انبار  به واحد

١٤ - فرایند برگشت دارائی ثابت از واحد به جمع داری اموال

١٥ - فرایند تعمیرات یا اصلاح دارائی ثابت

١٦ - فرایند خروج موقت دارائی ثابت و بازگشت آن

 
 

*مطالب مرتبط با انبار و انبارداری:

دانلود پروژه مدیریت انبار کالا

دانلود مقاله شیوه های نوین انبارداری

دانلود پایان نامه بررسی سیستم انبارداری
دانلود پایان نامه كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف
دانلود پروژه كنترل موجودی انبار شركت گروه ماشین های اداری (مادیران)
دانلود پروژه مالی بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان (سهامی عام)

دانلود پایان نامه طراحی و پیاده سازی سیستم انبارداری بخش IT شرکت ایران خودرو

دانلود ‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری

دانلود پایان نامه مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده)

دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها(بصورت کامل و جامع)

دانلود مقاله کاربرد روش تحلیل سلسله مراتبی در انتخاب الگوی مناسب چیدمان اقلام در انبار (مطالعه موردی در انبار 016 شرکت ایران خودرو)

 

 

دانلود نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

ادمین بازدید : 252 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

مدیریت انبار کالا

انبار در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد، زیرا درصد قابل توجهی از دارائی های سازمان ها در موجودی های انبار آنها انباشته شده است،

دانلود مدیریت انبار کالا

انبار
انبارداری
دانلود پایان نامه مدیریت انبار کالا
دانلود پایان نامه نحوه نگهداری کالا در انبار
دانلود پایان نامه رشته حسابداری
دانلود پایان نامه مدیریت انبار
دانلود پایان نامه حسابداری
دانلود پایان نامه
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 1744 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102

دانلود پایان نامه رشته حسابداری

مدیریت انبار کالا

*قابل استفاده برای رشته مدیریت
 
چکیده:
انبار در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد، زیرا درصد قابل توجهی از دارائی های سازمان ها در موجودی های انبار آنها انباشته شده است، همچنین اداره انبارها سخت و گران است و سازمان ها درصددند تا بهترین عمل بهینه ای را که متضمن حداقل هزینه باشد را معین نمایند و در این راستا از فنون و علم مدیریت انبارها، بهره ای شایان می برند چرا که زمان و هزینه و دقت از عناصر اصلی تصمیم‌گیری بشمار می آید. جهت تصحیح سیستم های انبارداری و طراحی متناسب آنها تکیه بر دانش و تکنیک های متنوع حاصل از رشته های مختلف، جهت حذف اتلاف ها (اتلاف ناشی از تولید بیش از حد نیاز، اتلاف ناشی از خرید بیش از حد کالا، اتلاف ناشی از دوباره کاری یا ضایعات نمودن کالا، اتلاف ناشی از حرکت های اضافی در محیط کار، اتلاف ناشی از فرآیندهای ناقص، اتلاف ناشی از انتظار تامین کالا، اتلاف ناشی از نقل و انتقالات، اتلاف ناشی از زمان، اتلاف ناشی از اختصاص فضای اضافه برای کالا) ضروریست.
 
 
کلمات کلیدی:

انبار

انبارداری

مدیریت انبار

نحوه نگهداری کالا در انبار

 
  
 

نحوه انبارش و نگهداری کالا در انبار:

برنامه ریزی اصولی چیدمان و انبارش کالا و مواد باید به گونه ای باشد که از وارد شدن هرگونه صدمه و آسیب جلوگیری به عمل آید و دسترسی به کالا به راحت ترین نحو انجام گیرد. بنابراین با تعبیه انواع قفسه ها، فایلها، کمد، تابلو، سبد و... اقدام به چیدن کالاها به تفکیک و با فضای مناسب می شود و شرایط نگهداری محصولات در انبار در فواصل معین مورد ارزیابی قرار می گیرد، وقتی هزاران قلم کالا در انبار وجود دارد، تفاوت های کوچک در طریقه مرتب سازی، چیدمان در طبقات و قفسه، باعث تفاوت های قابل توجه در خدمت دهی،  فضای انبارش و هزینه ها می شود. استقرار منظم قفسه ها در انبار و شماره گذاری قفسه ها، چیدمان منظم قطعات در سبد، فایل و کاذیه و قراگیری در قفسه، استفاده مطلوب از فضای انبارها را امکان پذیر می کند
 
 
 
 
١ - مقدمه
٢ - دلایل نگهداری موجودیها و انبار کردن آنها:
٣ - قابلیت ها و مهارت های انباردار:

٤ - وظایف عمومی مدیریت انبار کالا (Warehousing Management):

٥ - اهداف برنامه‌ریزی مدیریت انبار، هزینه های انبارداری 

٦ - تعریف انبار و کالا:

٧ - عوامل موثر در چیدمان و انبارش کالا در انبار:

٨ - انبارداری و انبارش(Warehousing and Storage) و انواع موجودی انبار: 

٩ - عوامل موثر در انتخاب بهترین اندازه انبار:

١٠ - انبار از لحاظ فرم ساختمانی 

     ١١ - انواع انبار براساس نوع انبارش:
     ١٢ - انواع سندهای اصلی انبار:
 
 
بخش اول:
١ - نام گذاری کالا:
٢ - کد گذاری:
٣ - اهداف کد گذاری:

٤ - مراحل و شیوه طبقه بندی و کدگذاری موجودی های کالا در انبار:

٥ - برخی از اصول و شرایط طبقه بندی موجودیهای کالا:
٦ - انواع روش های  کدگذاری کالا:
٧ - روش کدینگ ویژه + شکل + مثال:
٨ - روش کد گذاری میله ای (بارکد Bar code) + تصویر:
٩ - تعریف تامین کنندگان یا اشخاص، شرکت های طرف قرارداد:
١٠ - تعریف مراکز هزینه:
١١ - تعریف مراکز تولیدی:
١٢ - تعریف دسته واحدهای شمارش:
١٣ - کارتکس کالا:

١٤ - مدیریت انبار و طبقه بندی کالا با تجزیه و تحلیل نمودار ABC + تصویر:

 
بخش دوم:
١٥ - شرایط نگهداری، انبارش محیطی اقلام و کالا در انبار +  عکس:
١٦ - گردش فیزیكی اقلام در انبارهای صنعتی تولیدی (Physical flow) :
١٧ - رعایت گردش فایفو FIFO و لایفو LIFO در انبار و روش اجرای FIFO + تصویر و شکل:
 
بخش سوم:

١٨ - نحوه انبارش و نگهداری کالا در انبار و کارخانجات صنعتی+ عکس:

١٩ - نقشه جانمایی (Lay out) + عکس:
٢٠ - پیش بینی در برنامه ریزی انبار و مدیریت موجودی

٢١ - راهکارهای كاهش هزینه های تامین، سفارش و نگهداری كالا و موجودی:

٢٢ - امکان ردیابی اسناد:
٢٣ - اقلام راکد:
٢٤ - نگهداری کنترل و مدیریت محصول / کالا / اقلام نامنطبق:
 
بخش چهارم:
٢٥ - بارانداز (Cross docking):
٢٦ - راهروهای ( (Aisles دسترسی + عکس:
٢٧ - جابجایی مواد (Material handling):
٢٨ - تهویه (Ventilation):
٢٩ - نظم در ثبت اسناد و بایگانی:
٣٠ - استانداردسازی:
 
 

*مطالب مرتبط با انبار و انبارداری:


دانلود مقاله شیوه های نوین انبارداری

دانلود پایان نامه بررسی سیستم انبارداری

دانلود مقاله نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

دانلود پایان نامه كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف
دانلود پروژه كنترل موجودی انبار شركت گروه ماشین های اداری (مادیران)
دانلود پروژه مالی بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان (سهامی عام)

دانلود پایان نامه طراحی و پیاده سازی سیستم انبارداری بخش IT شرکت ایران خودرو

دانلود ‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری

دانلود پایان نامه مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده)

دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها(بصورت کامل و جامع)

دانلود مقاله کاربرد روش تحلیل سلسله مراتبی در انتخاب الگوی مناسب چیدمان اقلام در انبار (مطالعه موردی در انبار 016 شرکت ایران خودرو)

 

 

دانلود مدیریت انبار کالا

ادمین بازدید : 471 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

دانلود گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1

دانلود گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1

دانلود دانلود گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1

دانلود مجموعه آزمایشات شیمی آلی 1
دانلود گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1
دانلود گزارش آزمایشگاه شیمی آلی 1
گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1
خرید گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1
فروش گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1
 گزارش کار شیمی آلی 1
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2014 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59

دانلود مجموعه آزمایشات شیمی آلی 1

دانلود گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1

 

مقدمه

معمولا نوشتن و به نگارش درآوردن چیزهایی که مشاهده میکنیم کمی مشکل است. در آزمایشگاه شیمی تجزیه باید تمام حواس به نحوه و روش آزمایش باشد و وقت کمی برای یادداشت برداری وجود دارد. دستور کار آزمایشگاه شیمی آلی 1 شامل اهداف آزمایش،تئوری،شرح و نحوه انجام آزمایش بهمراه جداول و نمودارها،عکس و … مورد نیاز میباشد.فهرست آزمایشات در ادامه ذکر شده است.
 
 
 

آزمایشات شیمی آلی1 :

1.نقطه ذوب و جوش ماده خالص 

2.استخراج

3.تبلور

4.تقطیر ساده

5.تقطیر با بخار آب

6.تعیین کیفی عناصر تشکیل دهنده ترکیب آلی

7.سنتز اسید بنزوییک از متیل بنزوات

دانلود دانلود گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1

ادمین بازدید : 277 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

روش های اجرایی ساختمان سازی

ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻧﻈـﺎم علمی و ﻓﻨـﺎوری ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ آن در ﻛﺸـﻮر ﻧﻴـﺎز ﺑـﻪ اﺑﺰارﻫـﺎﻳی دارد ﺑـﻪ ﮔﻮﻧـﻪ ای ﻛــﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی، اﻣﻜﺎن ﺗﻜﺮار و ﺗﺼﺤﻴﺢ، و اﻳﺠﺎد ﺗﻨـﻮع، ﻫﻤـﺮاه ﺑـﺎ ﺳﻴﺴـﺘﻤی ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﺑﺮﻗـﺮاری هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮانی های ﻻزم ﺑﻴﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ و ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬار در ﻃﺮح و اﺟﺮا ﺑــﺎ ﺳـﻬﻮﻟﺖ و ﻛـﺎرآﻳی ﺑﻴﺸـﺘﺮی اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد

دانلود روش های اجرایی ساختمان سازی

تایلت آپ
پانل های پوما
صنعتی سازی ساختمان در ایران
دانلود مقاله تکنیکهای نوین در ساختمان سازی
دانلود مقالات رشته عمران
دانلود مقالات  عمران
دانلود مقالات مهندسی عمران
دانلود مقاله روش های اجرایی ساختمان سازی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 733 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

دانلود مقاله رشته عمران

روش های اجرایی ساختمان سازی

 
ﭼﻜﻴﺪه:
ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻧﻈـﺎم علمی و ﻓﻨـﺎوری ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ آن در ﻛﺸـﻮر ﻧﻴـﺎز ﺑـﻪ اﺑﺰارﻫـﺎﻳی دارد ﺑـﻪ ﮔﻮﻧـﻪ ای ﻛــﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی، اﻣﻜﺎن ﺗﻜﺮار و ﺗﺼﺤﻴﺢ، و اﻳﺠﺎد ﺗﻨـﻮع، ﻫﻤـﺮاه ﺑـﺎ ﺳﻴﺴـﺘﻤی ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﺑﺮﻗـﺮاری هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮانی های ﻻزم ﺑﻴﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ و ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬار در ﻃﺮح و اﺟﺮا ﺑــﺎ ﺳـﻬﻮﻟﺖ و ﻛـﺎرآﻳی ﺑﻴﺸـﺘﺮی اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد. اﻳﻦ اﻣﺮ ﺑﻮﻳﮋه در ﻃﺮاحی  و ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و ﻣﺴﻜﻦ و ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آن ﺑﻪ دﻟﻴــﻞ ﺳـﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﻫﻨﮕﻔﺘی ﻛﻪ روی آن اﻧﺠﺎم ﻣﻴﮕﻴﺮد، از اﻫﻤﻴﺖ خاصی ﺑﺮﺧـﻮردار اﺳـﺖ. 
 
ﻟﺬا در ﻧﺨﺴـﺘﻴﻦ ﮔﺎﻣـﻬﺎ، ﺑـﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺳﺘﻔﺎده ﻫﺮﭼﻪ ﻣﻄﻠﻮﺑﺘﺮ از اﻣﻜﺎﻧﺎت و ﻓﻨﺎورﻳﻬﺎی ﺟﺪﻳﺪ در زﻣﻴﻨــﻪ ﻃﺮاحی  ﻣﺴـﻜﻦ و ﻟـﻮازم زندگی ﺿﺮوری اﺳﺖ ،ﭘﺎﻳﻪ علمی وﻛﺎرﺑﺮدی ﻣﺸﺨﺼی ﺟﻬﺖ ﻫﻤﺨﻮاﻧی و ﺗﻨﻈﻴــﻢ اﻧـﺪازه ﻫـﺎ در ﻳـﻚ ﺳﻴﺴـﺘﻢ ﺑـﺮای ﻃﺮاحی ، ﺗﻮﻟﻴـﺪ، ﻧﺼـﺐ و اﺟـﺮای ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن و اﺟـﺰای آن ﺗﻌﻴﻴـﻦ ﮔﺮدد. ﺑـﻪ ﻃﻮرﻳﻜـــﻪ ﺿﻮاﺑــﻂ، ﻗﻮاﻧﻴــﻦ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻠﻬﺎی فنی و اجرایی ﺑﺮ اﺳﺎس آن ﺗﺪوﻳﻦ ﮔﺮدﻧﺪ. ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻤــﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻨـﺪه اﺑﻌـﺎدی در ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﺑﻮﻳﮋه ﺑﻪ روﺷﻬﺎی ﺻﻨﻌﺘی ، در اﻧﺒﻮه ﺳﺎزﻳﻬﺎ و در ﺗﻚ ﺳﺎزی ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد زﻳﺎد اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺴــﻴﺎری دارد و اﻳـﻦ اﻣـﺮ اﺑﻌﺎدی ﺗﻮﻟﻴﺪات ﺷﺪه و ﻧﻴﺎز 
ﺑﻪ ﺻـﺮف ﻫﺰﻳﻨـﻪ ﻫـﺎی اﺿـﺎﻓی را ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ دﻗﺖ و ارﺗﻘﺎء کیفی ﺑﺮای اﺻﻼح اﺑﻌﺎد و اﻧﺪازه ﻛﺮدن اﺟﺰا ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺮﻛﻴﺐ و اﺗﺼﺎﻟﺸﺎن ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﻤﻜــﻦ ﻛـﺎﻫﺶ می دﻫﺪ.
 
 از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ در ﻣﻌﻤﺎری ﻃﺮاحی  و ﺳﺎﺧﺖ، اﻧﺘﺨﺎب ﺳﻴﺴﺘمی ﺑــﺮای ﮔﺰﻳﻨـﺶ اﻧـﺪازه و اﻧـﺪازه ﮔﺬاری در ﻃﺮح و اﺟﺮا می ﺑﺎﻳﺴﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ در درﺟﻪ ﻧﺨﺴﺖ، ﺗﺎﻣﻴﻦ شراﻳﻂ آﺳﺎﻳﺶ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن، ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺎﺷﺪ و اوﻟﻴﻦ ﻗﺪﻣﻬﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری آﺳﺎﻳﺶ اﻧﺴﺎن در اﻧﻮاع ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن، ﺑﻪ ﺷﺮاﻳﻂ اﺑﻌﺎدی وی واﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ، ﻟﺬا ﭘﮋوﻫﺸﻬﺎی ﮔﺴﺘﺮده ای در اﻳﻦ راﺑﻄﻪ در ﻣﺮﻛــﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎت ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن و ﻣﺴـﻜﻦ اﻧﺠـﺎم ﺷـﺪه اﺳـﺖ ﻳﻜـی از دﺳﺘﺎوردﻫﺎی آن ﻛﻪ در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺳﻴﺴــﺘﻢ اﻧﺪازهﻫـﺎی ﻣـﺪوﻻر و اﺻـﻮل و ﻧﻈـﺎمی ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻨﺪه آن اﺳﺖ، ﻛﻪ اﻧﺪازه ﻫﺎی ﭘﺎﻳﻪ آن در ﻫﻤﺨﻮاﻧــی ﺑـﺎ اﺑﻌـﺎد اﻧﺴـﺎن اﻳﺮاﻧـی ﺗﻨﻈﻴـﻢ ﺷـﺪه و در ﻣﺠﻤﻮع از آﻧﻬﺎ ﺟﻬﺖ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ وﺿﻌﻴﺖ آﺳﺎﻳﺶ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن اﺳﺘﻔﺎده میﮔﺮدد.
 
 
کلمات کلیدی:

تایلت آپ

پانل های پوما

ساختمان سازی

صنعتی سازی ساختمان در ایران

تکنیکهای نوین در ساختمان سازی

 
 
 
ﻣﻘﺪﻣﻪ
ﺑﻄﻮر ﻛﻞ ﻫﺮ ﻃﺮﺣی ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻈﺎمی از اﻧﺪازهﻫــﺎ و اﻧـﺪازهﮔﺬاری اراﺋـﻪ میﮔﺮدد. در اﻳـﻦ راﺑﻄـﻪ هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮاﻧی اﻧﺪازهﻫﺎ در ﻃﺮاحی  و ﺗﻮﻟﻴﺪ و در ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎی اﺟﺰا دارای اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎر میﺑﺎﺷﺪ. اﻧﺪازهﻫﺎی ﻫﻤﺎﻫﻨﮓﺳﺎز ﻛﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: ﻣﻘﺪار ﻓﻀﺎﻳی ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﻚ ﺟﺰء ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧی ﻳﺎ ﻗﺴﻤﺘی از آن ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم اﺗﺼﺎل ﺑﺎ دﻳﮕﺮ اﺟﺰاء و ﻗﻄﻌﺎت اﺷــﻐﺎل میﮔﺮدد و ﺷﺎﻣﻞ روادارﻳﻬﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻧﻴﺰ میﺑﺎﺷﺪ، در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻪ روﺷﻬﺎی ﺻﻨﻌﺘی ﻧﻘﺸــی ﺗﻌﻴﻴﻦﻛﻨﻨـﺪه دارد.
 
 ﺑﻴﺸـﺘﺮﻳﻦ ﻛﺎرﺑﺮد ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎی ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن ﻛـﻪ ﺑـﺮ اﺳـﺎس اﺻـﻮل هماهنگی ﻣـﺪوﻻر ﻋﻤـﻞ میﻛﻨﻨـﺪ، در اﻧﺒﻮهﺳﺎزﻳﻬﺎﺳـﺖ. اﻧﺒﻮهﺳﺎزی ﻣﻤﻜﻦاﺳﺖ ﺑﺎاﺳﺘﻔﺎده ازروﺷﻬﺎی ﻣﺘﺪاول، ﺻﻨﻌﺘی، ﻧﻴﻤﻪﺻﻨﻌﺘی، ﭘﻴﺶﺳﺎﺧﺘﻪ وﻳﺎ ﺗﺮﻛﻴﺒی ازآﻧﻬﺎ ﺑﺎﺷﺪ. در ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪوﻻر، ﺗﻨﻮﻋی از اﻧﺪازهﻫﺎ از ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺗﻌﺪاد ﻣﺤﺪودی اﻧﺪازه ﭘﺎﻳــﻪ ﺑـﻪ دﺳـﺖ میآﻳﻨـﺪ. اﻳـﻦ اﻧﺪازهﻫـﺎ رامیﺗﻮان درﻃﺮاحی  وﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن واﺟﺰای آن ﻳﺎ در ﻃﺮاحی  ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن، ﻟﻮازم و ﺑﺴﻴﺎری ﻣﻮارد دﻳﮕﺮ ﺑﻜــﺎر ﺑﺮد.در اﻳﻦ ﺑﺤﺚ، ﻣﻮﺿﻮع اﻧﺘﺨﺎب اﻧﺪازه و اﻧﺪازه ﮔﺬاری ﻓﻀﺎﻫﺎ و ﻟﻮازم در واﺣﺪﻫــﺎی ﻣﺴـﻜﻮﻧی ﻣﺘﻌـﺎرف ﺷـﻬﺮی ﺑـﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﺻﻞ اﻧﻄﺒﺎق ﺷﺒﻜﻪﻫﺎی ﻣﺪوﻻر و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ و ﺿﻮاﺑﻂ اﺑﻌﺎدی ﻣﺪوﻻر ﻣﺪ ﻧﻈﺮ اﺳــﺖ.
 
ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ ﺿﻮاﺑﻂ اﺑﻌﺎدی ﻣﺬﻛﻮر، ﺑﺎ رﻋﺎﻳﺖ اﻧﺪازهﻫﺎی آﻧﺘﺮوﭘﻮﻣﺘﺮی و ارﮔﻮﻧﻮمی در اﻳﺮان ﻛﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس اﻧﺪازهﻫﺎی اﻧﺴﺎن اﻳﺮاﻧی ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه (٢٨ اﻧﺪازه از اﺑﻌﺎد ﺑﺪن از ﺣﺪود ١۵٠٠ ﻧﻤﻮﻧﻪ) ﺗﻬﻴﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ و اﺳﺘﻔﺎده از آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری ﻫﺮﭼـﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﺮاﻳﻂ آﺳﺎﻳﺶ اﻧﺴﺎن در ﻃﺮاﺣﻴﻬﺎ ﺑﻮﻳﮋه در ﻃﺮاحی  ﺑﺮای ﻣﺴﺎﺣﺘﻬﺎی ﻣﺤﺪودﺗﺮ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻴــﮕﺮدد. آﻧﭽـﻪ ﻣﺴـﻠﻢ اﺳﺖ اﻳﻦ اﺑﻌﺎد ﺑﺮای ﺣﺪاﻗﻞ ﻓﻀﺎﻫﺎ و اﺗﺎﻗﻬﺎ در ﻣﺤﻴﻂﻫﺎی ﻣﺴﻜﻮﻧی ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮای ﻓﻀﺎﻫﺎی ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮره و ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫــﺎی ﻣﺘﻔﺎوﺗی ﻛﻪ ﺑﺮ اﻳﺸﺎن در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ میﺷﻮﻧﺪ و ﺑﺴﻴﺎری ﻣﻮارد دﻳﮕﺮ، ﻣﻄﺮح میﺑﺎﺷﺪ.
 
از ﻧﻈـﺮ اﺑﻌـﺎدی، ﺑـﺮای اﻳﻨﻜـﻪ ﻓﻀﺎﻫـﺎی ﻣﻮﺟـﻮد در ﻳـﻚ ﻣﺤﻴـﻂ ﻣﺴـﻜﻮﻧی ﺑﺘﻮاﻧﻨـﺪ ﭘﺎﺳـﺨﮕﻮی ﻧﻴﺎزﻫـﺎی اﻓـــﺮاد و اﺳﺘﻔﺎدهﻛﻨﻨﺪهﮔﺎن آن ﺑﺎﺷﻨﺪ، میﺑﺎﻳﺴﺖ اﻧﺪازهﻫﺎی دﺳﺘﺮس و ﺣﺮﻳﻢﻫﺎ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ اﺑﻌﺎد ﻟﻮازم و اﺛﺎث ﻣــﻮرد ﻧﻴـﺎز در آن ﻓﻀﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮔﺮدﻧﺪ. ﺑﺮای ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻧﺪازهﻫﺎی ﻟﻮازم میﺑﺎﻳﺴﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﺑﻌﺎد ﺗﻦ ﺷﻨﺎﺳی در اﻳﺮان و ﻣﻬﻨﺪﺳــی ﻋﻮاﻣﻞ اﻧﺴﺎﻧی را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﺳﺎس ﻛﺎر در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، اﮔﺮ ﺑﺮای ﻃﺮاحی  ﻳﻚ ﺻﻨﺪﻟی ﻧﻴﺎز ﺑﻪ اﻧﺘﺨــﺎب اﻧـﺪازه ای ﺑﺮای ﺗﻌﻴﻴﻦ ارﺗﻔﺎع آن ﺑﺎﺷﺪ، در دﺳﺖ داﺷﺘﻦ اﻧﺪازه ای ﻛﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻛﻒ ﭘﺎ (از ﻣﺤﻞ ﻗﺮارﮔﻴــﺮی روی ﺳـﻄﺢ اﺗﻜـﺎ ﻳـﺎ ﺳﻄﺢ زﻣﻴﻦ) ﺗﺎ زﻳﺮ زاﻧﻮ را ﺑﺮای ﻓﺮد اﻳﺮاﻧی ﻣﺸﺨﺺ می ﻧﻤﺎﻳﺪ، ﺟﻬﺖ اﻧﺘﺨﺎب ارﺗﻔﺎع ﻣﻮرد ﻧﻈــﺮ، ﺿـﺮوری میﮔﺮدد. ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، روﺷﻦ اﺳﺖ وﺟﻮد ﺿﻮاﺑﻂ و اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺗﺪوﻳﻦ ﺷﺪه از اﻧﺪازهﻫﺎی آﻧﺘﺮوﭘﻮﻣﺘﺮی و ارﮔﻮﻧﻮمی ﻛﻤﻚ میﻧﻤﺎﻳﺪ ﺗﺎ ﺑﺮای دﻳﮕﺮ ﻣﻮارد ﻧﻴﺰ ﺑﺘﻮان ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﻮد. ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ از اﻧﺪازه ﻛﻒ ﭘــﺎ ﺗـﺎ زﻳـﺮ زاﻧـﻮ ﺟـﻬﺖ ﺗﻌﻴﻴـﻦ ارﺗﻔﺎع ﺑﺮای ﺗﺨﺖ، ﺗﻮاﻟﺖ ﻓﺮﻧﮕی ، ﻧﻴﻤﻜﺖ، ﻟﻮازم اورﺗﭙﺪی، و ﻏﻴﺮه ﻧﻴﺰ اﺳﺘﻔﺎده میﮔﺮدد.
 
 
 
فهرست مطالب
روش های اجرایی ساختمان سازی1
ﭼﻜﻴﺪه:1
ﻣﻘﺪﻣﻪ3

روش های اجرای ساختمان سازی در جهان4

1-  اجرای ساختمان با ورش  Tilt – Up  به شرح زیر می باشند :6

چرا Tilt – Up  :6
موارد بکارگیری :  Tilt –Up6

مزایای  Tilt –Up6

هزینه های بهره برداری :8

توسعه پذیری8
تأملی بر صنعتی سازی ساختمان در ایران10
جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »12

پلان معماری یک واحد مسکونی جهت نمایش نحوه اتصالات13

نحوه جاگذاری چهارچوب درها در پانل دیواری "پوما"15
نحوه جاگذاری پنجره در پانل "پوما"16

روش اجرای جداره مضاعف و عایق دار مخازن فلزی مواد با سیستم "پوما16

جزئیات اجرایی کرسی چینی و پی زیر دیوارهای خارجی در ساختمان یک طبقه17
نحوه اتصال دو دیوار متقاطع18

مزایای پانل های پوما18

مزایای استفاده از پانل های پوما در انبوه سازی ساختمان بطور خلاصه18

 
 

دانلود روش های اجرایی ساختمان سازی

ادمین بازدید : 201 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

چگونگی کار گیربکس اتوماتیک

جعبه‌دنده‌های خودکار (گیربکس‌های اتوماتیک) پس از جعبه‌دنده‌های مکانیکی و در جهت رفع مشکلات آنها طراحی شدند یکی از بزرگترین مزیت‌های جعبه‌دنده‌های خودکار این است که به طورخودکار دنده‌ها را تعویض می‌نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهد

دانلود چگونگی کار گیربکس اتوماتیک

گیربکس دستی
گیربکس اتوماتیک
جعبه دنده های خودکار
دانلود مقالات رشته مکانیک
دانلود مقاله چگونگی کار گیربکس اتوماتیک
دانلود مقالات مکانیک
چگونگی کار گیربکس اتوماتیک
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

دانلود مقاله رشته مکانیک

چگونگی کار گیربکس اتوماتیک

 
مقدمه:
جعبه‌دنده‌های خودکار (گیربکس‌های اتوماتیک) پس از جعبه‌دنده‌های مکانیکی و در جهت رفع مشکلات آنها طراحی شدند. یکی از بزرگترین مزیت‌های جعبه‌دنده‌های خودکار این است که به طورخودکار دنده‌ها را تعویض می‌نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهد در نتیجه راننده مجبور نخواهد بود در تعویض دنده‌ها مهارت خاص رانندگی را دارا باشد و تناسب بامقاومت مسیر که بستگی به وزن، سرعت و موقعیت خودرو دارد به طور خودکار در مواقع لزوم تعویض دنده‌ها انجام می‌گردد در جعبه‌دنده‌های معمولی بر اثر سرعت از حد معمول و یا عدم ایجاد هماهنگی بین سرعت چرخ‌دنده‌ها، هنگام درگیر شدن توسط یک راننده غیر ماهر باعث فرسایش سریع قطعات خواهد گردید در صورتی که در جعبه دنده‌های خودکار راننده به یک اهرم تغییر وضعیت دنده‌ها و پدال گاز احتیاج دارد. مانند فشار دادن به پدال گاز در جعبه‌دنده خودکار تعویض دنده‌ها به طور خودکار انجام می‌گردد.
 
خودرو ها بدون گیربکس محدود به یک نسبت انتقال دور می باشند ، این نسبت که قابل انتخاب است و به خودرو اجازه می دهد که با حداکثر سرعت مطلوب طی مسیر کند . اگر حداکثر سرعت ۸۰ مایل می خواهید ، پس باید انتقال دور شما شبیه دنده سه گیربکس های دستی خودرو ها باشد .شما احتمالاً در حین رانندگی با خودرو های دارای جعبه دنده دستی فقط از دنده سه استفاده نمی کنید و اگر هم این کار را بکنید شتاب مورد نظرتان را در هنگام شروع حرکت نخواهید داشت . و در سرعت های بالا نیز ، موتور زوزه ای شدید خواهد داشت ( اگر عقربه نشان دهنده دور موتور نزدیک خط قرمز شود ) در این حالت موتور خودرو به زودی فرسوده می شود و تقریباً غیر قابل رانندن است.
 
بنابراین دنده های گیربکس تاثیر بیشتر یر گشتاور موتور دارد و موتور کار خود را با سرعت مناسبی ادامه می دهد .تفاوت اساسی بین گیربکس های اتوماتیک و دستی این است که گیربکس دستی با درگیر و آزاد کردن مجموعه دنده های مختلف به شفت خروجی نسبت انتقال دور های متفاوتی می دهد. در حالی که در گیربکس اتوماتیک با همان مجموعه از دنده ها همه نسبت انتقال دور های متفاوت را می دهد . مجموعه دنده های سیاره ای وسیله ای است که این کار ها را در گیربکس اتوماتیک مقدور می کند . اکنون چگونگی کار مجموعه دنده های سیاره ای را خواهیم دید .
 
 
کلمات کلیدی:

گیربکس دستی

گیربکس اتوماتیک

جعبه دنده های خودکار

 
 
فهرست مطالب
چگونگی کار گیربکس اتوماتیک1
مقدمه:1

معایب عمده گیربکس5

علت روغن ریزی از کاسه نمد گلدانی عقب گیربکس7

چگونگی تشخیص معیوب بودن بلیرینگ شفت ورودی گیربکس7

گیربکسهای اتوماتیک8

سیستم کنترل دستی :13

سیستم کنترل دریچه گاز :13

روغن های هیدرولیک گیربکس های اتوماتیک:14

کنترل سطح روغن و کیفیت ان :16

کنترل کیفیت روغن :16

عملکرد و سیر تکاملی روغن های A.T.F21

پایداری در برابر خوردگی و سائیدگی22

حداقل ویسکوزیته24

سیر تکاملی روغن های A.T.F25
 
 
 
 
 
 

دانلود چگونگی کار گیربکس اتوماتیک

ادمین بازدید : 221 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

مایل به پرداختهای تشویقی یا پرداختهای بر اساس عملکرد ناشی از چالشهای رو به رشد رقابت شدید است با اینکه درجات موفقیت این گونه پرداختها در سازمانهای مختلف متفاوت است،

دانلود طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

پرداخت تشویقی
انواع پرداختهای تشویقی
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی
دانلود پایان نامه مدیریت
دانلود پایان نامه طرح های پاداش تشویقی
دانلود پایان نامه پرداختهای تشویقی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

 
 
چکیده:
همان طور که می‌دانیم در حال حاضر بسیاری از کارکنان تنها حقوق یا دستمزد ساعتی نمی‌گیرند، بلکه آنها از انواع پاداشها و مزایا و منافع نیز بهره مند می‌شوند . یکی از این موارد، سیستم‌های پرداخت تشویقی یا پرداخت بر اساس عملکرد است. تحقیقات نشان می‌دهند که پرداختهای تشویقی فردی در حدود 30% و پرداختهای تشویقی گروهی در حدود 15 تا 20 درصد بر عملکرد افراد و در نتیجه عملکرد کل سازمان اثر می‌گذارد .
 
پرداختهای تشویقی چیز تازه ای نیست‌، اما معمولاً به عنوان یک روش غیر سنتی جبران خدمت تلقی می‌گردد . تمایل به پرداختهای تشویقی یا پرداختهای بر اساس عملکرد ناشی از چالشهای رو به رشد رقابت شدید است .با اینکه درجات موفقیت این گونه پرداختها در سازمانهای مختلف متفاوت است، ولی آنها نقش بسیار مهمی در انگیزش کارکنان ایفا می‌کنند . البته مدیران منابع انسانی باید توجه داشته باشند که پرداختهای تشویقی تنها راه انگیزش نیست و نباید تنها با این گونه پرداختها انتظار حداکثر عملکرد را داشته باشند .
 
 
کلمات کلیدی:

پرداخت تشویقی

انواع پرداختهای تشویقی

طرح های پاداش تشویقی

 
 
مقدمه:
Alfred slaan یکی از اولین طرفداران طرح های پاداش تشویقی برای مدیریت ، طرح پاداش جنرال موتورز را در سال 1918 ایجاد کرد تا منافع را بین مدیران و سهامداران شرکت در یک خط قرار دهد. جنرال موتورز تصمیمات عملیاتی را تمرکز زدایی کرده بود و قبل از ایجاد طرح پاداش ، مدیران انگیزه کمی داشتند تا رفاه کلی اسزمان را در نظر بگیرند . در عوض آنها مایل بودند گاهی اوقات با هزینه رفاه شرکت روی اندازه گیری های عملکرد خودشان تمرکز کنند. همین که طرح پاداش برقرار شد مدیران اجرایی متوجه تر بودند که چه طور تلاش های فردی آنها بر رفاه کل سازمان اثر می گذارد.
 
امروزه تقریباً تمام مدیران مراکز به سود تمرکز زدایی شده در شرکت های سهامی بزرگ واجد شرایط پاداش ها و تشویق های غیر حقوقی دیگر هستند که اغلب 25 تا 50 درصد حقوق شان را تشکیل می دهد.شکل طرح های پاداش در سرتاسر شرکت ها متفاوت اند. پرداخت ها می تواند به شکل نقدی، سهام شرکت ، اختیار خرید سهام، سهم عملکرد، حقوق نقدی ناشی از تغییر ارزش سهام و واحدهای مشارکت در سود انجام شود. پاداش می تواند بر مبنای نتایج احتمالی شرکت یا بر مبنای سودهای احتمالی مربوط به بخش انجام شود. همچنین ممکن است بر مبنای عملکرد سالانه یا بر مبنای عملکرد در طول چندین سال باشد. پاداش ممکن است فوراً پرداخت شود به تعویق افتد یا در طول چندین سال گسترده شود.مدیریت می تواند عملکرد یک شرکت را با استفاده از هم اعداد حسابداری و هم بازده، سهامداران یعنی بازتاب اخیر یک ارزیابی بازار از اینکه شرکت چگونه خوب عمل می کند ، ارزیابی کند.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
اهداف آموزشی:1
 

فصل اول:طرح تشویقی در مدیریت

طرح های پاداش تشویقی مربوط به بخش :2
تضاد منافع در یک طرح پاداش تشویقی5
پاداش ها و چرخه عمر محصول6
نظریه های رفتار:7
دیدگاه نظریه ارزش مورد انتظار7
دیدگاه نظریه نمایندگی :8
ساختمان طرح تشویقی پیرامون ارزیابی متوازن:12
چشم انداز فرآیند تولید و تجارت داخلی:14
چشم انداز مشتری17
آیا رضایت مشتریان بازدهی دارد ؟20
انجام ارزیابی متوازن21
انجام با موفقیت ارزیابی متوازن تجربه FMC23
مسائل انگیزشی در طراحی سیستم های پاداش برای مدیران بخش و توابع آنها :24
قرار دادن پاداش ها بر مبنای عملکرد بخش یا عمکلرد کل شرکت ؟26
استفاده از فرمول های ثابت یا نظری بودن در تهیه کردن پاداش ها :27
ارزیابی عملکرد بر مبنای نتایج حسابداری یا بر مبنای عملکرد سهام ؟28
ارزیابی عملکرد مطلق یا ارزییابی عملکرد نسبی:29
افزایش استفاده از روش های مدیریت توسعه یافته در بخش خصوصی:32
 

فصل دوم: انواع پرداختهای تشویقی54

مقدمه54

دلایل اصلی استفاده از برنامه های پرداخت تشویقی عبارتند از :54

پرداخت متغیر و تضمین‌نشده56
پرداختهای تشویقی گروهی59
پرداخت برای کیفیت و خدمت به مشتری60

مزایا و معایب پرداختهای گروهی61

تمرینات62
منابع75
 
 
 
 

دانلود طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

ادمین بازدید : 337 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

عربستان شبه جزیره بزرگی است که در جنوب غربی آسیا قرار دارد مساحت آن سه میلیون کیلومتر مربع است، یعنی تقریباً دو برابر مساحت ایران و 6 برابر فرانسه می باشد

دانلود موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

جزیرة العرب قبل از اسلام
موقعیت فرهنگی جزیرة العرب
موقعیت اجتماعی جزیرة العرب
موقعیت جغرافیایی جزیرة العرب
دانلود مقلات رشته معارف
موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام
دانلود مقلات معارف
دسته بندی فقه،الهیات،معارف
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

دانلود مقاله رشته معارف

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

 

جغرافیای جزیرة العرب 

عربستان شبه جزیره بزرگی است که در جنوب غربی آسیا قرار دارد. مساحت آن سه میلیون کیلومتر مربع است، یعنی تقریباً دو برابر مساحت ایران و 6 برابر فرانسه می باشد.
جزیرة العرب سرزمین خشکی است که از سه سوی در حصار آب قرار گرفته است.
از غرب؛ دریای سرخ که حد فاصل جزیرة العرب و قاره آفریقاست.
از جنوب؛ اقیانوس هند و آب های آزاد.
از شرق؛ دریای عمان و خلیج فارس که جزیرةالعرب را از ایران جدا می سازد.
از شمال با کویت و عراق و شامات (اردن و سوریه) پیوند زمینی دارد.
چنان چه مشاهده می کنید سرزمین عربستان از سه جانب به دریا پیوسته و این سه جانب را پنج دریا از جمله: خلیج فارس، دریای عمان، دریای عرب، خلیج عدن و دریای سرخ، فراگرفته است.
 

جزیرة العرب از نظر جغرافیایی به پنج بخش تقسیم می شود:

1 - حجاز؛ سواحل شرقی دریای سرخ و طبعاً شامل بخشی از ناحیه غربی جزیرةالعرب است که مهم ترین شهرهای آن مکه، مدینه، طائف و جده است.
کلمه حجاز به معنای «مانع» است. این نام بدین دلیل است که رشته کوه «سراة» که از شمال تا جنوب در برابر دریای سرخ کشیده شده، دو قسمت را از یکدیگر جدا کرده که در یک سوی آن نجد و در سوی دیگر تهامه قرار گرفته است. بدین ترتیب، این کوه ها مانعی در میان این دو ناحیه است. در واقع، بخشی از حاشیه شرقی دریای سرخ را که مکه و مدینه در آن قرار دارد، حجاز می نامند.
حجاز چون دیگر نواحی جزیرة العرب، بسیار خشک و کم آب است و تنها در برخی از وادی[1]ها، آب های فصلی و یا چاه وجود دارد که از قدیم برخی از قبایل عرب را پیرامون خود گرد آورده است. به همین دلیل در زمان ظهور اسلام تنها چند ناحیه به عنوان مراکز شهری شناخته می شده است: مکه، طائف، یثرب و خیبر.
2 - تهامه؛ آن بخش از جزیرة العرب است که در جنوب حجاز قرار دارد. حجاز به دو ناحیه غربی و شرقی تقسیم می شود؛ ناحیه شرقی آن، که منطقه ای کوهستانی است «حجاز» نامیده می شود و قسمت غربی آن، دشتی سرازیر به سوی دریای سرخ است «تهامه» نام دارد.
3 - نجد؛ قسمت میانی جزیرة العرب از شمال به جنوب است که در شرق حجاز قرار دارد.
4 - عروض؛ بخش وسیعی از جزیرة العرب را که در ناحیه شرقی آن قرار دارد، اصطلاحاً عروض می نامند. مهم ترین شهرهای منطقه شرقی، شهرهای احساء و قطیف است که مرکز شیعیان عربستان می باشد. در حاشیه شرقی و جنوب شرقی جزیره، کشورهای قطر، بحرین و عمان قرار دارند.
5 - یمن؛ شامل نواحی جنوب جزیرة العرب است که به دو قسمت یمن جنوبی و یمن شمالی تقسیم گردیده و در حال حاضر یک کشور به حساب می آیند.
بدین ترتیب، جزیرة العرب افزون بر آن که از لحاظ جغرافیایی به مناطق مختلف تقسیم می شود، به لحاظ سیاسی، مشتمل بر چندین واحد مستقل سیاسی است. امروزه گسترده ترین و مهم ترین بخش جزیرة العرب را کشور عربستان سعودی تشکیل می دهد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

جزیرة العرب قبل از اسلام

موقعیت فرهنگی جزیرة العرب

موقعیت اجتماعی جزیرة العرب

موقعیت جغرافیایی جزیرة العرب

 
 
شهر مکه و موقعیت جغرافیایی آن[2]
مهم ترین شهر و مقدس ترین نقطه حجاز، بلکه جزیرة العرب، شهر مکه است. این شهر در فاصله هشتاد کیلومتری شرق دریای سرخ واقع است.
فلسفه پیدایش و مرکزیت این شهر که به نام «ام القری» نیز شناخته می شده عبارت است از:
الف - وجود کعبه، مرکز عبادت ساکنین جزیرةالعرب.
ب -  مسیر تجارت از شام به یمن و بالعکس.
ج - شهر تجاری و مرکزیت تجّار.
مکه در میان درّه واقع شده و اطراف آن را کوه هایی چند در بر گرفته است، به طوری که چند راه خروجی به سمت یمن، دریای سرخ و شام در آن وجود دارد.
وادی ابراهیم در میان کوه های مکه واقع شده و یک وادی نسبتاً طولانی است که مسجدالحرام در میانه آن قرار گرفته و در واقع، مسیر و مَسیلی است که باران قسمت بالای مکه را در این سوی مسجدالحرام، منتقل می کند.
 
حضرت ابراهیم به دنبال مشکلی که با همسرش ساره بر سر ازدواج با هاجر و تولد اسماعیل پیدا کرد، همراه هاجر و فرزندش، به مکه آمد و آن مادر و فرزند را در این سرزمین تنها گذاشت و بازگشت. پس از آن که با لطف خدا چاه زمزم پدید آمد و اسماعیل و مادر وی هاجر امید زندگی یافتند، همان جا، در کنار ساکنانی که در اطراف بودند و با پدید آمدن آب به این سوی آمدند، به زندگی خود ادامه دادند. در واقع، همه ماجرا، تقدیری خاص بود که می بایست به احیای دین ابراهیمی در این سرزمین بینجامد. وقتی اسماعیل سی ساله شد، ابراهیم بار دیگر به مکه آمد. در این زمان، آن ها با کمک یکدیگر خانه کعبه را تجدید بنا کردند.
 
به دنبال ساخته شدن خانه خدا، عرب های قبیله جُرهُم که در آن نواحی زندگی می کردند و اسماعیل از میان آن ها همسری اختیار کرده بود، به توحید و خداپرستی گرویدند و پس از آن مراسم حج هر ساله برگزار می شد. به مرور این فرهنگ میان سایر اعراب جزیرةالعرب نیز گسترش یافت.نسلی که از اسماعیل پدید آمد، به عرب های عدنانی مشهورند. عدنان در نسب نامه قریش، نیای پیامبر خدا(ص) معرفی شده و عرب های عدنانی، به این اعتبار که از نسل اسماعیل اند، در واقع عرب نیستند؛ چرا که اسماعیل نه عرب، بلکه از نژاد مردمان بین النهرین بود. در برابر عدنانی ها، قحطانی ها یا عرب جنوبی هستند که به عرب اصیل معروفند.
 
 
 
فهرست مطالب
موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام1
جغرافیای جزیرة العرب1
شهر مدینه و موقعیت جغرافیایی آن[3]4

موقعیت نژادی، فرهنگی و اجتماعی عرب قبل از اسلام5

نژاد عرب5
فرهنگ عرب5
تجارت قریش6

عربستان محیطی مناسب برای گسترش اسلام8

مذهب در عربستان[22]12

خرافات در عقاید عرب جاهلی[25]13

محیط پیدایش اسلام16

زنان و دختران در دوره جاهلیت[37]17

منابع19
 
 
 
 
 

دانلود موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

ادمین بازدید : 231 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس

معلمان و دبیران مدارس در نظام تعلیم و پرورش و داشتن نسلی فرهیخته نقش اساسی دارند البته رضامندی شغلی معلمان تأثیری غیر قابل انکار بر وظایف آموزشی و تربیتی آن ها دارد و رضایت از شغل نیز متاثر از عوامل گوناگونی است

دانلود رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس

رضایت شغلی
آموزش و پرورش
خود شکوفایی معلمان
دانلود مقالات رشته روانشناسی
خود شکوفایی و رضامندی شغلی معلمان و دبیران مدارس
دانلود مقاله رضایت شغلی معلمان
دانلود مقالات روانشناسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

دانلود مقاله رشته روانشناسی

رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس

چكیده:
   معلمان و دبیران مدارس در نظام تعلیم و پرورش و داشتن نسلی فرهیخته نقش اساسی دارند. البته رضامندی شغلی معلمان تأثیری غیر قابل انکار بر وظایف آموزشی و تربیتی آن ها دارد و رضایت از شغل نیز متاثر از عوامل گوناگونی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دبیران ناحیه 5 آموزش و پرورش تبریز(1390) و حجم نمونه 183 نفر می‌باشد.با در نظر داشتن ترکیبی از  نظریه های مزلو،بروفی،مک‌کللند،... و پیشینه تجربی تحقیق متغیرهای مستقل تحقیق استخراج و رابطه آن ها با متغیر وابسته مورد آزمون قرار گرفت. اهداف کلی تحقیق شناخت «میزان رضایت شغلی دبیران دبیرستان های ناحیه 5  آموزش و پرورش شهر تبریز و شناسایی مهمترین عوامل مؤثر بر میزان رضایت شغلی دبیران این ناحیه است.
 
نتایج نشان داد میانگین رضایت شغلی دبیران مورد مطالعه در حد مطلوبی(میانگین 4/25 از 35) بوده و در بین متغیرهای مورد مطالعه به ترتیب متغیرهای«خودشکوفایی» (69/0)، «محیط فیزیکی کار» (33/0)، «رابطه با همکاران» (22/0)، «ماهیت شغل» (21/0) و «حقوق و مزایا» (17/0) با متغیر وابسته رابطه معنا‌داری داشته‌اند.
 
 
كلید واژه ها:

رضایت شغلی

آموزش و پرورش

خود شکوفایی معلمان

 
 
 
بیان مساله:
علاقه به موضوع رضایت شغلی با تحقیق التون مایو که در شهر هاثورن آمریکا و شرکت وسترن الکتریک انجام شد، به وجود آمد. رضایت شغلی که در گذشته عمدتا از مطلوب بودن منافع مادی حاصل می گردید به طور فزاینده ای تغییر شکل داد و جای خود را به رضایت شغلی که ریشه ی آن در تناسب کار، علاقه به کار و منزلت اجتماعی کار بود، داده است.در حال حاضر کار فقط وسیله ی تامین احتیاجات مادی نمی باشد. هر چند که هنوز درآمد یک عامل مهم است ولی امنیت شغلی و محیط  های انسانی تر کار،روز به روز اهمیت پیدا می-کنند.انسانی کردن کار فقط مفهوم عوامل ارگانیک (تلفیق نیروی انسانی و ماشینی) را نمی دهد بلکه پهنه ای برای خود سازی و مشارکت در جریان تصمیم گیری ها است.بعلاوه کار سبب می شود که بعضی از نیازهای مهم انسان که بر خاسته از عوامل مهم اجتماعی هستند ارضاء شود.از جمله نیاز به رقابت، نیاز به کسب مهارت، نیاز به مشارکت در اجتماعات وسیع تر،نیاز به پرورش و تکامل شخصیت جزء نیازهایی هستند که با کار کردن برطرف می شود.این موضوع در رابطه با معلمان نیز صادق است.
 
 
 
فهرست مطالب
خود شکوفایی و رضامندی شغلی1
چكیده:1
كلید واژهها:2
بیان مساله:3
جدول شماره (1): سلسله مراتب نیازها، عوامل سازمانی ارضای آنی از دیدگاه لوسیر5
جدول شماره (2): ضرایب پایایی متغیرهای مستقل تحقیق16
یافتهها16
بحث و نتیجهگیری:22
منابع:28
 
 

دانلود رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس

ادمین بازدید : 278 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

ابلاغ رای داور

آنچه در این مقاله می آید، مربوط به یك قسمت از تسایس داوری یعنی ابلاغ رای داور است ، ابلاغی كه هم پایان مهلت اعتراض به رای داور را معین می كند،

دانلود ابلاغ رای داور

رای داور 
تسایس داوری
ابلاغ اوراق قضائی
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق
دانلود مقالات حقوقی
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید  مقالات حقوقی
ابلاغ رای داور
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

دانلود مقاله رشته حقوق

ابلاغ رای داور 

 
مقدمه
آنچه در این مقاله می آید، مربوط به یك قسمت از تسایس داوری یعنی ابلاغ رای داور است ، ابلاغی كه هم پایان مهلت اعتراض به رای داور را معین می كند، وهم در صورت عدماعتراض به رای ، اجرای آن را ممكن می سازد و لذا می تواند خالی از اهمیت نباشد. طرح موضوع مقاله از جهت دیگر هم ممكن است مفید باشد و آن اینكه چون مسایل مربوط به داروی ، بخصوص در موضوع این نوشته ، خیلی دقیق و روشن نیست ، یعنی نه مقرارت قانونی در این مورد كامل است ونه رویه قضائی ثابتی در مورد آن وجود دارد. 
 

شرایط ابلاغ رای داور، نحوه ابلاغ رای داور و آثار ابلاغ رای داور. 

قبل از ورود به بحث اصل یجا دارد كه مسئله ابلاغ ،ادخواست و اوراق قضائی در مرحله رسیدگی داور مطرح ومورد بررسی قرار گیرد. زیرا نحوه ابلاغ اوراق ضائی به اصحاب دعوی در جریان داوری ، در امر ابلاغ رای داور از طرف دادگاه ، خالی از تاثیر نیست. خاصه در مواردی كه خوانده دعوی در مرحله داوری حضور نیافته یا دفاعی از خود نكرده باشد.در مورد ابلاغ اوراق قضائی در مرحله داور ، دو مسئله مطرح می گردد: یكی اینكه داور اوراق قضائی را به چه نحو به طرفین دعوی ابلاغ می كند؟ و به طور كلی در مرحله انجام داوری ، داور چگونه با اصحاب دعوی تماس می گیرد تا بتواند به مدارك و دلایلشان رسیدگی كند و توضیحات آنان را بشنود؟ دیگر اینكه اگر داور موفق به ابلاغ اوراق قضائی ، به نحو مطمئن ، به یكی از طرفین (معمولا" خوانده ) نشود و به صورت دیگر هم مدافعات خوانده را نتواند بشنود، آیا باید از صدور رای خودداری كند؟ یا اینكه در هر حال باید وظیفه خود را كه رسیدگی به پرونده و صدور رای است ، انجام دهد؟ مسائل مزبور بشرح زیر بررسی می شوند. 
 
 
کلمات کلیدی:

رای داور 

تسایس داوری

ابلاغ اوراق قضائی

 
 
 

نحوه ابلاغ اوراق قضائی در جریان داوری : 

در این مورد هم باید بین دو صورت قضیه فرق قایل شد: اول ، مورد یكه داور ازطرف دادگاه ماموریت انجام داوری را پیدا می كند، و دوم موردی كه داوری خارج از دادگاه تعویض وعملی می گردد. در صورت اول یعنی موردیكه داور در تعقیب قرار صادره از طرف دادگاه ونسبت به پرونده مطروحه در دادگستری مامور رسیدگی و صدور رای می شود، ابلاغ اوراق قضائی به اصحاب دعوی با اشكال زیادی مواجه نمی شود. زیرا نشانی طرفین دعوی و سابقه ابلاغ به آنان ، در پرونده موجود است و داور با مراجعه به پرونده و اطلاع از نشانی طرفین ، و با استفاده از كوتاهترین طریق ممكن برای تماس با اصحاب دعوی ، می تواند آنان را برای ادای توضیحات و رسیدگی به پرونده دعوت كند و چون فرض بر این است كه طرفین در دادگاه به اختیارنسبت به داوری و احتمالا" تعیین شخص داور توافق كرد اند، بعید است آنان به دعوت داور، به هر شكلی كه صورت بگیرد،
 
ترتیب اثر ندهند و در فرض عدم ترتیب اثر نیز، چون داور ابلاغ به آنان را با اطمنیان از مشخصات و نشانی آنان ( كه در پرونده دادگاه موجود است ) انجام می دهد و پرونده دعوی نیز برای مطالعه داوردردادگاه موجود است ، به هر تقدیر رسیدگی به پرونده و صدور رای ، حتی در غییاب یك طرف یا طرفین دعوی ، بااشكال عمده ای مواجه نمی شود.در صورت دوم یعنی مورد یكه داوری درخارج از دادگاه و بدون ارتباط با دادگاه انجام می پذیرد، چون طبعا" سابقه ای از ابلاغ اوراق قضائی به اصحاب دعوی وجود ندارد، مسئله ابلاغ دادخواست و اوراق قثضائی به اصحاب دعوی ، بخصوص به خوانده ، به طور جدی تری مطرح می شود كه ذیلا" به آن می پردازیم . 
 

دانلود ابلاغ رای داور

ادمین بازدید : 262 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است

دانلود عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

برند تجاری
ارزش ویژه برند
استراتژی های رقابتی
سیستم بازاریابی و فروش
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی
عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی
دانلود پایان نامه مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 178

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

مطالعه موردی:لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate
*همراه با پرسشنامه
 
 
بیان مسئله
موفقیت یک سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی که سازمان برای خودش قرار می دهد، تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمان های بازرگانی، سود یک هدف مهم است و می تواند ترکیبی از نتایج مالی کوتاه مدت افزایش منابع یا جریان نقدی و افزایش ارزش ویژه ی برند باشد.افزایش در ارزش ویژه ی برند معادل یک دارایی هست که توسط عادات مشتریان و نگرش-های آن ها به برندشان داده می شود. در این نوشته سعی شده است، ابعاد این مفهوم، دیدگاه های مختلف نسبت به آن و بازاریابی آن هرچند مختصر توضیح داده شود. (پیک شیوا، دی 1386)
 
مفاهیمی نظیر استراتژی های کلی، روش های قیمت گذاری، توزیع، توسعه تبلیغات و تقسیم-بندی در بازار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. فاکتورهایی مانند نفوذ در بازار، سود، بودجه، بررسی اقتصادی، سرمایه گذاری های کلان، فعالیت های دولتی، تغییرات آماری، پدید آمدن تسهیلات تکنولوژیک و گرایشات فرهنگی در بازاریابی لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
به منظور تبیین خط مشی کلی بازاریابی می بایست همواره دو نکته اساسی را درنظر داشت:
1. چگونه می توانید در عرصه رقابت ها، تجارت مقرون به صرفه ای داشته باشید.
2. چگونه می توانید از برنامه های معین شده روزانه حمایت کرده و آن ها را اجرا نمایید.
 
این روزها به دلیل بوجودآمدن رقابت های بسیار شدید و تنگاتنگ، تعیین یک نوع استراتژی کلی از ملزومات کار  به شمار می رود. شما با این کار می توانید توان برابری محصولات خود را با سایر کالاها تضمین کنید؛ برای پی ریزی این استراتژی باید اسلوب مشخصی را به کار گیرید تا بتوانید آن را به طور روزانه در برنامه کاری خود به مرحله اجرا درآورید. اگر تکنیک انتخابی شما توسط منبع موثقی از کارشناسان متبحر پی ریزی نشده باشد، ارزش چندانی نداشته و کاربردی نخواهد بود.در روند ایجاد یک طرح کاربردی در عرصه تجارت باید عوامل بیشماری را درنظر گرفته و مورد بررسی قرار دهید. البته در میان کلیه این عوامل، فاکتورهایی هستند که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند. باید توجه داشت که تعیین هرگونه خط مشی کلی نیازمند ملاحظات مخصوص به خود می باشد. لازم نیست «همه » ی عوامل مهم را در تبیین خط مشی های کلی، دخیل کنیم. اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که در اکثر استراتژی ها نقاط اشتراکی به چشم می خورد. در این قسمت نگاهی به چند نمونه از مهم ترین فاکتورهای قابل بررسی خواهیم داشت.
 
برای تعیین استراتژی کلی، ابتدا باید اهداف کلی سرمایه گذاری و تشکیلات اقتصادی خود را معین کنید. به طور کلی این مطلب در یکی از چهار گزینه زیر تعریف می شود:
اگر بازار نیاز مبرمی به کالای ارائه شده شما داشته باشد و کالا با بهره گیری از بهترین کیفیت عرضه شود، باید سرمایه گذاری کلانی روی آن انجام دهید تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام پذیرد.اگر بازار نیاز مبرمی به کالای شما داشته باشد، اما کالا از کیفیت چندان مطلوب برخوردار نباشد، باید سعی کنید که به هر نحوی که شده کیفیت کالا را بهبود بخشیده و این مقوله را در رأس اولویت های تجاری اولویت لوکس خودرو قرار دهید.اگر بازار نیاز چندانی به کالای شما نداشته باشد، اما در عین حال محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند باید بازاریابی کنید تا بتوانید میزان تقاضا را بالا برده و میزان سود خود را افزایش دهید.
 
پس از اینکه توانستید بهترین راه کسب سود را انتخاب کنید، قدم بعدی این است که روشی را برای چگونگی «عرضه» انتخاب کنید؛ بیشتر باید به دنبال روشی باشید که در بازار عمومیت بیشتری داشته باشد، به این معنا که باید از استراتژی های کلی و عمومی پیروی کنید. (این نوع استراتژی ها برای نخستین بار توسط «مایکل پورتر» در کتاب معروفش با نام «مزایای رقابت» بیان شد).
 
 
کلمات کلیدی:

برند تجاری

ارزش ویژه برند

استراتژی های رقابتی

سیستم بازاریابی و فروش

 
 
 اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق
استراتژی  مدیریت قیمت ها بر این اصل استوار است که شما می توانید خدمات و یا کالاهایی با کیفیت بالا را تولید کرده و آنها را با قیمتی پایین تر از قیمت رقبا به فروش برسانید. این قیمت های پایین به تدریج به شما سود می رسانند چراکه میزان تقاضا بالا می رود و فروش افزایش پیدا می-کند. برخی از فاکتورهایی که باید در مقوله مدیریت نرخ ها به آن توجه داشت، این است که خدمات و محصولات باید همچنان در دسترس بوده و قابل استفاده باشند، سرمایه در چرخه کار باشد، توانایی و مهارت کارکنان در تولید بالا باشد، نیروی انسانی به خوبی مدیریت شود، هدف از تولید محصول تسهیل در ساخت و مصرف آن باشد، توزیع با قیمت پایین انجام شود. (کاتلر فلیپ و گری آرمسترانگ، 1386)
 
استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است. برای جلوه دادن بیشتر کار می توانید به مارک های جدید، تکنولوژی اختصاصی، ویژگی های استثنایی، خدمات ممتاز، شبکه قوی توزیع، و یا سایر مواردی که در صنعت شما بی همتا هستند، اشاره کنید. این بی همتایی نهایتاً باید شما را به سودی بیش از هزینه صرف ساخت محصولات کارخانه ای برساند. از دیگر شرایطی که برای حمایت از استراتژی ایجاد تفاوت (تمایز) باید ذکر کرد، می توان به موارد مقابل اشاره کرد: قابلیت های بالای بازاریابی، بررسی فنی و موثر محصولات، داشتن پرسنل خلاق، برخورداری از توانایی انجام مطالعه و تحقیق و برخورداری از اعتبار بالا.
 
استراتژی متمرکز یکی از دشوارترین و از نظر تکنیکی یکی از پیشرفته ترین استراتژی های کلی و عمومی به شمار رود، و هدایت ورهبری آن نسبت به استراتژی ایجاد تمایز و مدیریت قیمت ها دشوارتر است. این نوع استراتژی برای هدف گیری یک بخش «متمرکز» درنظر گرفته شده است و معمولاً زمانی به کار گرفته می شود که استعمال استراتژی مدیریت قیمت ها و ایجاد تفاوت در بازار، مقرون به صرفه نباشد. این تکنیک معمولاً برپایه تحت پوشش قرار دادن هدفی خاص، آن هم به طور استثنایی و متفاوت (و نه مثل همیشه) می باشد تا به موجب آن توان رقابت را از دیگران بگیرد و به اصطلاح آنها را خلع سلاح نمایید. در این شیوه اغلب خورده پاهای موجود در بازار سرمایه هدف قرار می گیرند و از آنجایی که این نوع تولیدکنندگان، کوچک هستند و توان رقابت شدید را ندارندبه سرعت از پا درمی آیندو در نتیجه شما در کوتاه مدت صاحب سود فراوانی می-شوید و این اهمیت ما را بر آن داشت تا پژوهش را به عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate اختصاص دهیم. (همان)
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول مقدمه8
چکیده9
واژگان کلیدی9
مقدمه10
1- بیان مسئله12
2- اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق14
سؤال تحقیق:16
هدف تحقیق:16
فرضیه های تحقیق:17
قلمرو تحقیق:17
قلمرو موضوعی:17
قلمرو زمانی:18
قلمرو مکانی:18
3- منابع و ابزارهای پژوهش:18
4-  مفاهیم و واژگان اختصاصی19
برند چیست؟19
 
فصل دومكلیات پژوهش20
مقدمه21
نگرش از برون به درون سازمان24

مفاهیم مرتبط با برند25

ارزش ویژه برند (Brand Equity):25

مدیریت استراتژیک برند (Brand Strategic Management):26

تصویر برند (Brand Image)26
آگاهی از برند (Brand Awareness)27
تداعیهای برند (Brand Associations)27

نمودار سازمانی در خصوص بخش مدیریت برند27

1- مدیر برند (The Brand Managere)28
2- مدیر ارزش برند (The Brand Equity Manager)28
3- مدیر دامنه برند (The Domain Brand Manager)28
4- مدیر برند در سطح جهانی (The Global Brand Manager)29
5- مدیر ارشد اجرایی CEO29
6- مدافع برند (The Brand Champion)29
7- مدیر طبقه (The Category Manager)30
8- کمیته برند (The Brand Committee)30
9- هماهنگ کننده ارتباطات (The Communication Coordinator)30

2-1- سیر تکامل بازاریابی و اهمیت آن برای سازمانها:30

2-2- اصول و استراتژیهای نوین در بازاریابی تجاری:33
2-3- قومشناسی مشتریان:50
متدولوژی:51
کاربردهای قومشناسی مشتریان:52

2-4- بازاریابی ویروسی چیست؟52

2-5- اشتباه فاحش در بازاریابی55
2-6- مدیریت برند و خوشنامی قدرتمندی نام تجاری:58

تشریح نام تجاری:60

تبیین نام تجاری از دیدگاههای مختلف62
1) دکارت و کاربرد برهان ریاضی در مدیریت نامهای تجاری:63
2) روسو و اهمیت عواطف و احساسات:64
نیچه و خلق ارزشها65
آکر (ارزش ویژه نام تجاری)66
3) کلر (ارزش ویژه نام تجاری برمبنای مشتری)67
1. نظریه مصرف تظاهری:67
2. مدل بی.اِی.وی68
اهمیت نام تجاری:71

2-7- عوامل مؤثر بر توانمندیهای نام تجاری:74

الف) وفاداری نام تجاری74
ب) ارزشهای مشتریپسند75
مزایای نام و نشان تجاری77

جایگاه یابی نام و نشان تجاری78

تعریف ایجاد نام و نشان تجاری78
اصول ایجاد نام و نشان تجاری79
ارکان ایجاد نام و نشان تجاری:81

برندسازی الکترونیک:83

مراحل ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی:83
مرحله یک: تعریف نام و نشان تجاری83
مرحله دو: تعیین آیندهای مطلوب برای نام و نشان تجاری84
مرحله سه: ایجاد استراتژی نام و نشان تجاری85
مرحله چهار: شناسایی مراحل فعالیت نام و نشان تجاری87
مرحله پنج: قدرت نفوذ جنبههای منحصر بفرد اینترنت87
مرحله شش: پایش، ارزیابی و تطبیق88

ارکان ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی:88

رکن اول: درک مشتریان88
رکن دوم: ارتباطات بازاریابی90
رکن چهارم: محتوا92
3- یکپارچگی ارکان:94

2-8- عوامل مؤثر بر برند:96

موفقیت برند:97
ارزش افزوده برند:98
برندسازی:98
مدیریت برند:99

3- چگونگی ارتباط با مشتریان از طریق نام تجاری یک برند:101

4- ایجاد نام و نشان تجاری اخلاقی:102
5- اهداف سوال برانگیز نامسازی104
مدیریت نام تجاری برند:106
2-8- آسیب پذیری نام و نشان تجاری107
تصاویر چندگانه نام و نشان تجاری107
نقص در مدلهای مربوط به نام و نشان تجاری108
ماتریس استراتژیهای نام تجاری109
نامسازی اخلاقی و اعتبار شرکت111
نامسازی و مسئولیت اجتماعی شرکت112
ارزش ویژه نام و نشان113
2-9- عوامل ویژه موثر بر نام و نشان تجاری114
ـ توجه مشتریان به اخلاقیات نام و نشان114
تأثیر بازاریابی خدمات بر نام و نشان تجاری شرکتهای تولیدی:116
2-10- نقش خدمات در کسب مزیت رقابتی118
استراتژیهای ارائه خدمات121
توانایی ضعیف در ارائه خدمات به مشتری:122
استراتژی خلق ارزش با همکاری مشتریان برای حداکثر کردن ثروت سهامداران:125
تعالی در اجرای خدمات (افراد و فرآیندها):130
استراتژی برنامهریزی بهبود خدمات:131
2-11- استانداردسازی و ارزیابی برندهای مختلف:137
2-12- ویژگیهای بازارهای خدمات:149
2-13- نتیجه گیری152
 
فصل سومروش تحقیق154
1-3- مقدمه155
3-2- روش تحقیق155
3-3- جامعه آماری157
3-4- نمونه آماری157
3-5- تعیین حجم نمونه158
3-6- روش نمونه گیری158
3-7- روشهای جمع آوری دادهها158
3-8- تجزیه و تحلیل159
 
فصل چهارم  تجزیه و تحلیل دادهها160
4-1- نتیجه گیری169
الف) نتیجه گیری براساس مشخصهای فردی افراد نمونه:169
ب) نتیجه گیری براساس فرضیات تحقیق:169
4-2- پیشنهادات170
4-3- پرسشنامه171
منابع175
 
 
 
 
 

دانلود عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

ادمین بازدید : 167 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

دانلود پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

دانلود پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

دانلود پرسشنامه کارمند محور کینگ و گریس
دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور 
دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان
دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس
دانلود پکیج پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس
دانلود پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 263 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2

دانلود پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

 
 

پکیج پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور توسط King و Grace (2008) ساخته شده است که از ۲۰ گویه و ۴ خرده مقیاس رفتار شهروندی برند (۷ سوال)، رضایت کارمندان (۵ سوال)، قصد کارمند برای ماندن (۴ سوال) و توصیه ی مثبت کارمند (۴ سوال) تشکیل شده است که به منظور اندازه گیری ارزش ویژه برند از نظر کارمندان بکار می رود.
 
روایی و پایایی پرسشنامه
این پرسشنامه ترجمه شده از روی یک ابزار به زبان انگلیسی است که تا کنون در ایران اجرا نشده است و نیازمند اعتباریابی (سنجش روایی و پایایی است).اما کینگ و گریس روایی این پرسشنامه را مطلوب گزارش کرده و پایایی آن را طبق آلفای کرونباخ بالای ۶۵% ذکر کرده است.
 
 
کلمات کلیدی:

پرسشنامه کارمند محور کینگ و گریس

پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور 

پرسشنامه ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان

پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

 

دانلود پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

ادمین بازدید : 244 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: An exact model for cell formation in group technology
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله مدلی دقیق برای تشکیل سلول در تکنولوژی گروهی
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

    علیرقم تاریخچه ی بزرگ مسئله ی تشکیل سلول (CF)  و وجود 12 روش برای آن، روش های کمی وجود داشته اند که به صورت صریح به بهینه سازی اهداف تشکیل سلول بپردازند. این روش ها معمولاٌ منجر به فرمولاسیون های خود سرانه ای شده که میتواند فقط به صورت هیروستیک برای نمونه های تجربی حل شود. در مقابل، ما نشان داده ایم که CF را میتوان به صورت صریح و به وسیله ی مسئله ی چندبرشی کمینه  مدل سازی کرد و بهیگی آنرا در عمل حل کرد (برای نمونه های متوسط اندازه). ما چندین محدودیت در دنیای واقعی را در نظر میگیریم که میتواند در داخل فرمول پیشنهادی بکار گرفته شده و نتایجی آزمایشی را با داده های تولید واقعی ایجاد کند.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 210 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: BI in a cloud:Definiting the Architecture for Quick Wins
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله BI (هوش تجاری )  در بستر سرویس های رایانش ابری: تعریف یک معماری برای بهبودی های سریع
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

    دهه ی اخیر را می­توان دهه ی رشد تکاملی سریع چشم اندازه شغلی دانست و همین امر منجر شده تا سازمان های شغلی به صورت روز افزون به فکر نیاز برای اتخاذ یک معماری تکنولوژی اطلاعات انعطاف پذیر و مقیاس پذیر بیافتند. حتی سنگینی آیین نامه و سازگاری نیز منجر به تقویت انتظارات شغلی از IT و در عین حال محکم تر کردن روابط شده است.

اگرچه صنعت IT به سرعت به نوآوری در تکنولوژی پاسخ داده و تکنولوژی هایی مانند مجازی سازی، SOA، Web 2.0 و غیره را خلق کرده است. و از این رو موقعیت خود را به عنوان یک شریک تجاری استراتژیک تثبیت کرده است.

با توجه به بحران اقتصادی فعلی و به دنبال آن بحران کسب و کار، IT با معرفی تکنولوژی گردید یا شبکه به شکل محاسبه ی ابری، به تقویت رابطه ی خود با پروسه های شغلی برخواسته است. مدل ابری ایجاد شده به وسیله ی SOA، قابلیت انعطاف  و مقیاس را (در بعضی مواقع نامحدود) را با استفاده از قدرت پردازشی و محاسبه ای اکسترنال و به شکل سرویس های بلادرنگ فراهم کرده است. مزایای اصلی بدست آمده از این مدل، شامل بهبود پروسه ی شغلی به صورت کاهش هزینه ها و پاسخ سریع و کارآمد به محیط شغلی متغیر بوده است.

بنابراین، این مورد را با توجه به حوزه ی IT، آینده ی محاسبات دانست.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 172 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: New Quantum Algorithm Solving the NP Complete Problem
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله یک الگوریتم کمیتی جدید، برای حل مسئله ی NP Complete
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

    در این مقاله ما به بازبینی یک الگوریتم کمیتی(کوانتم) برای حل مسائل NP-Complete و با پیچیدگی زمانی چند جمله ای پرداخته ایم. این پژوهش تقریباٌ ده سال است که  در یک سری مقاله توسط پروفسور Igor Volovich ارائه شده است.

مقدمه

حدود بیست سال قبل من در شهر رم با پروفسور Igor Volovich ملاقات کردم. از آن زمان، ما با همدیگر بر ر روی فیزیک های اطلاعات کوانتم و ریاضی مشغول پژوهش بوده ایم. وی برای ادراک اساس خلقت، دارای چشمانی باز و ذهنی انعطاف پذیر است، و از این رو وی را میتوان یکی از فیزیک دانان ریاضی مهم در عصر حاضر مطرح کرد. من معمولاٌ از کار کردن با وی لذت میبرم. مهمترین کار مشارکتی ما با هم، پیدا کردن الگوریتمی به منظور حل مسئله ی NPC بوده است، که در این مقاله بازبینی شده است.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 236 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: A Hybrid Real-Time Scheduling Approach for Large-Scale Multicore Platforms
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله یک روش زمان‌بندی بلادرنگ ترکیبی برای پلت فرم‌های چند هسته ای
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

    در این مقاله قصد داریم روشی را برای زمان‌بندی وظایف بلادرنگ بر روی پلت فرم‌های چند هسته ای و بزرگ مقیاس، و با استفاده از کش‌های سلسله مراتبی اشتراکی ارائه دهیم. در این روش، ۱ پلت فرم چند هسته ای در داخل کلاس‌تر یا خوشه‌ها بخش بندی شده است. وظایت نیز به صورت پویا به این خوشه‌ها تخصیص داده شده و در داخل هر خوشه با استفاده از الگوریتم زمان‌بندی EDF انحصاری زمان‌بندی می‌شوند. نشان داده‌ایم که این روش ترکیبی در بخش بندی و زمابندی می‌تواند نسبت به پلت فرم‌های بزرگ مقیاس عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین اندازه‌ی مناسبی را برای خوشه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم به بهترین کارائی ممکن دست پیدا کنیم، البته با این شرط که مشخصه های ۱ مجموعه وظیفه را بتوان پشتیبانی کرد.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 273 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: Fault tolerance and reliability in field programmable gate arrays
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله قابلیت اطمینان و تحمل پذیری در برابر خطا در آرایه های درگاه قابل برنامه ریزی فیلد
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

        کاهش قابلیت اطمینان در سطح دستگاه و افزایش  تنوع در پروسه های within-die را می¬توان از مباحث بسیار مهم برای آرایه های درگاه با قابلیت برنامه ریزی-فیلد(FPGA)  دانست که منجر به توسعه ی پویای خطاها در طول چرخه ی عمر مدار ادغام یافته میشود. خوشبختانه، FPGA ها  توانایی پیکربندی مجدد در فیلد را در زمان اجرا دارند و از ان رو فرصت هایی را به منظور غلبه بر چنین خطاهایی فراهم می¬سازند. این طالعه یک بررسی جامع بر روی متد های تشخیص خطا و شِماهای تحمل پذیری در برابر خطا را برای FPGA ها و تنزل دستگاه ها و با هدف ایجاد یک مبنای قوی برای پژوهش های آینده در این حوزه ارائه میدهد. همه ی متد ها و شِماها از نظر کمی مقایسه شده اند و بعضی از آنها نیز مورد تأکید قرار گرفته اند.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 309 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: Expert system methodologies and applications—a decade review from 1995 to 2004
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله متدلوژی ها و اپلیکیشن (کاربرد) های سیستم  خبره: یک بازبینی پژوهشی بین سال های 1995 تا 2004 میلادی
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

در این مقاله با استفاده از یک بازبینی علمی/پژوهشی و همچنین دسته بندی مقالات ارائه شده  بین سال های 1995 تا 2004 میلادی بر اساس شاخص واژه ی کلیدی و چکیده ی مقالات، به بازبینی توسعه های صورت گرفته شده بر روی  سیستم های خبره(ES)  پرداخته خواهد شد، تا به چگونگی توسعه ی متدلوژی ها و کاربرد های سیستم های خبره در این دهه پی برده شود. بر مبنای 166 مقاله و 78 ژورنال آکادمیک ارائه شده تا سال 204، این مقاله با استفاده از 11 دسته بندی، به دسته بندی متدلوژی های سیستم های خبره خواهد پرداخت: سیستم های مبتنی بر قاعده، سیستم های مبتنی بر دانش، شبکه های عصبی، سیستم های خبره ی فازی(FES)، متدلوژی شیئ گرا، استدلال مبتنی بر مورد، معماری سیستم، سیستم های عامل هوشمند، متدلوژی پایگاه داده، مدل سازی و هستی شناسی. همه ی این دسته بندی ها به همراه کاربرد آنها و پژوهش ها و دامنه های مختلفی از مسائل ارائه خواهد شد.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 154 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: The capacitated vehicle routing problem with stochastic demands and time windows
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله مسئله ی مسیریابی خودرویی واجد شرایط  (دارای ظرفیت) ، با استفاده از تقاضاهای تصادفی(استوکاستیک)  و پنجره های زمانی
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24

\"دانلود

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

    مسئله ی مسیریابی خودرویی واجد شرایط با استفاده از تقاضاهای تصادفی و پنجره های زمانی را می­توان یک مسئله ی توسعه یافته از مسئله ی مسیریابی خودرویی واجد شرایط با تقاضاهای تصادفی دانست، که در آن تقاضاها به صورت تصادفی بوده و یک پنجره ی زمانی نیز بر روی هر رأس اعمال می­شود. خطای رأس که به دلیل فزونی یافتن تقاضای ادراک شده ایجاد می­شود، ممکن است یک واکنش زنجیری از خطاها را بر روی سایر خودروها  و در همان مسیر به دلیل وجود پنجره ی زمانی، تحریک کند.  این مقاله، به مدل سازی این مسئله به عنوان یک برنامه ی استوکاستیک یا تصادفی با منابع پرداخته و یک روش جستجوی هیروستیک را همسایگی انطباقی را به عنوان راه حل ارائه می­دهد. در آزمایشات، از روش نمونه های بنچ مارک Solomon تغییر یافته استفاده شده است. نتایج محاسباتی به وضوح نشان می­دهند که روش هیروستیک پیشنهادی ما نسبت به روش های دیگر، برتری هایی را به همراه دارد.

     

\"\"
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 362 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی  مدیریت کارعملی در آموزشگاه 

تعداد صفحات :

111

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

مقدمه :

تعریف آموزش و پرورش دوره راهنمایی تحصیلی:

دوره راهنمایی تحصیلی پس از دوره ابتدایی (مرحله اول تعلیمات عمومی) آغاز میشود و مرحله دوم تعلیمات عمومی به شمار می رود معمولا گروه سنی یازده تا سیزده ساله در این دوره تحصیل می کنند.

 علت نامگذاری مرحله دوم تعلیمات عمومی به نام دوره راهنمایی تحصیلی وارد شدن مفهوم راهنمایی در آموزش و پرورش و لزوم توجه به تفاوتهای فردی و فراهم کردن شرایط بهره برداری صحیح از استعدادهاست که در همه سطوح تعلیمات رسمی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتخاب رشته تحصیلی مناسب از موارد مهمی است که باید به آن در این دوره بیشتر توجه شود بنابراین مدارس راهنمایی تحصیلی عبارتند از مراکزی که با اجازه وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نوجوانان یازده تا سیزده ساله برای تحقق اهداف این دوره تاسیس میشوند و در آنها علاوه بر افزایش معلومات و توجه به رشد بدنی، عقلی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی نوجوانان، خدمات راهنمایی و مشاوره نیز ارائه میشود.

دوره راهنمایی تحصیلی دوره انتقال از محیط ساده مدرسه ابتدایی به محیط پیچیده تر مدارس متوسطه است دوره ای که انتقال از کودکی را به اواخر نوجوانی و جوانی بر عهده دارد و نسبت به دوره ابتدایی از نظر تنوع دروس و تنوع دبیر تفاوت دارد . از این رو توجه خاص به این دوره و ایجاد و توسعه مراکز تربیتی برای اجرای برنامه های تدوین شده ضرورت دارد. در طرح اصلاح نظام آموزش و پرورش ایران در سال 1344 دوره ابتدایی 5 سال اعلام شد  بعد از آن دوره با نام دوره تحصیلی راهنمایی به مدت سه سال اعلام شد اهداف آموزش و پرورش دوره راهنمایی  تحصیلی در دو حیطه شناختی و عاطفی در شورای تغییر نظام آموزش و پرورش در سال 1374 تعیین شده است. که در این دو حیطه شناختی و عاطفی مقوله های دینی – علمی- اجتماعی- فرهنگی و هنری- بهداشتی- اقتصادی فردی و اخلاقی و سیاسی دانش آموزان داده شده و تربیت میشوند .

فهرست مطالب :

بخش اول : مشخصات کلی آموزشگاه
بخش دوم : مدیریت
بخش سوم : معاونت
بخش چهارم : دفتر داران-بایگان
بخش پنجم : دبیران سر گروه
بخش ششم: امور پرورشی
بخش هفتم: آموزگاران و همکاران
بخش هشتم : ارکان و شوراهای مدرسه
بخش نهم : انجمن اولیا و مربیان
بخش دهم : ارزشیابی
بخش یازدهم : مشاوره
 بخش دوازدهم : خدمتگزاران
بخش سیزدهم : سرایدار
بخش چهاردهم: پیشنهادها- محدودیت ها- مصاحبه
بخش پانزدهم : منابع و مآخذ
 بخش شانزدهم : بیوگرافی محقق
صفحه ضمائم – اردوها – مسابقات علمی

 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 149 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی معاونت عمرانی

تعداد صفحات :

62

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

مقدمه

پناه دادن به انسانها عمومی ترین ویژگی خانه در سراسر جهان است. اما عوامل مثل آب و هوا مصالح موجود در محیط و اثرات فرهنگی موجب شده تا هر ملتی خانه هایی خاص خود را داشته باشند.

بشر نخستین، در جستجوی سر پناه به غارها پناه می برد تا زمان حال که به یاری تکنولوژی پیشرفته پوشش دهانه های بزرگ امکان پذیر شده همچنان به قوت خود باقی است.

در این روند استفاده از طاقهای قوسی و سازه های گنبدی بخاطر اجبار در استفاده از مصالح فشاری موجود و تحت فشار قرار گرفته مصالح این نوع سازه ها برای سالیان دراز رایج ترین روش سقف زنی بود.

با شناخت فولاد و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی تحول عظیمی در اجرای سازه ها بوجود آمد. استفاده از هماهنگی بتن بعنوان عنصر فشار و فولاد بعنوان عنصر کششی انواع سقفها بتن و مرکب بوجود آمد.

یکی از اولین کاربردهای فولاد ساختمانی در کشور ما استفاده از آن برای اجرای نوعی سقف مسطح موسوم به طاق ضربی است.

\"\"
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 150 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

شركت توليدي بافت آزادي

تعداد صفحات :

166

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

مشخصات كلي كارخانه :

      شركت توليدي بافت آزادي ( ساكاي سابق ) سهامي عام در تاريخ 1384/03/06 تحت شماره ثبت 9228 در اداره ثبت شركتهاي تهران به منظور توليد و عرضه پارچه هاي كشباف ، تاري پودي بصورت رنگي و چاپي و انواع پرده هاي تور و فعاليتهاي بازرگاني مرتبط با آنها به ثبت رسيده است و محل شركت در بازار دالان اميدالملك و با ظرفيت توليد سالانه 400/000 متر انواع پرده ، توري و پارچه مبلي و دستكش بوده  است . فعاليت اصلي شركت طبق ماده 2 اساسنامه آن ايجاد و تاسيس و اداره كارخانجات توليدي نخ ، بافندگي و تكميل پارچه    مي باشد .

      اين شركت در تاريخ 1356/01/25 به شركت سهامي عام تبديل و در تاريخ 1370/11/21 در سازمان بورس اوراق بهادار پذيرفته شده ( قبل از انقلاب اسلامي اين شركت ، يك شركت خصوصي بوده است ) .     

 

                    شرح                                                 درصد سهام

1) سازمان ملي گسترش مالكيت واحدهاي توليدي                          36.51  

2) شركت سرمايه گذاري ملي ايران                                          9  

3) خانواده سادات تهران                                                     27.6  

4) خانواده پوركاظمي                                                       26.89  

 100                                                                                                             

نحوه اداره شركت پس از پيروزي انقلاب اسلامي :

      اداره شركت بافت آزادي پس از انقلاب اسلامي به استناد ماده واحد 6738 به عهده مديريت دولتي قرار گرفت و در سال 1362‌ با توجه به زيان انباشته در اجراي ماده 141 قانون تجارت ، سرمايه شركت از مبلغ 1/200/000/000 ريال به مبلغ 5/000/000 ريال تقليل و در سال 1363 سرمايه شركت از مبلغ 5/000/000 ريال به مبلغ 5/000/000/000 ريال افزايش يافت و در اسفند ماه همان سال در سازمان بورس و اوراق بهادار پذيرفته شد و سهام 54/97 درصد مربوط به سازمان صنايع ملي ايران در تاريخ 1374/04/12 در سازمان بورس و اوراق بهادار به كارگران شركت و بخش خصوصي واگذار شد و به دليل اينكه عملكرد شركت از سال 1377 منجر به زيان گرديده ، معاملات سهام شركت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران به حالت تعليق درآمده است .  


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 178 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی موسسه تحقيقات اصلاح و تهيه نهال بذر

تعداد صفحات :

185

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

تاريخچه تحققات اصلاح نباتات در ايران و تاسيس مؤسسه اصلاح و تهيه نهال و بذر.

سير تحول تحقيقات اصلاح نباتات ايران را به طور اختصار مي توان به سه دوره تقسيم نمود:

دوره اول:

    اين دوره با تاسيس مدرسه فلاحت و سپس دانشكده كشاورزي كرج (زير نظر وزارت كشاورزي) آغاز و 20 سال به طول مي انجامد. اين دوره بيشترين موانع را در خود داشته است. زيرا براي تغيير روش هاي قديمي و دلبستگي هاي تعصب آميزي كه مالكان و كشاورزان آن زمان در استفاده از روش هاي قديمي داشتند نياز فراواني به افراد تحصيل كرده و آشنا به كشاورزي نوين بود.

    در همين دوره تاسيسات فني و مزارع آزمايشي مستقلي براي انجام يك سلسله آزمايشات در جنب دانشكده ايجاد شد. از حدود سال 1310 تهيه بذور مرغوب در مزارع آزمايشي باغ فردوس مدرسه عالي فلاحت آغاز شد و در زمينه غلات، حبوبات و سبزيجات و انواع بذر پنبه نمونه‌هائي از كل كشور جمع آوري و در مزارع كاشته و مطالعه گرديد.

   در آن زمان طبق تقاضاي اداره كل فلاحت و صناعت وقت ارقام مختلف چغندر قند نيز از كشورهاي آلمان، دانمارك، بلژيك و شوروي سابق جمع آوري و مورد آزمايش قرار گرفت. از اواخر سال 1311 آزمايشات مقدماتي چغندر قند، پنبه، غلات و ازدياد بذر در مزارع باغ فردوس مدرسه عالي فلاحت شروع و اولين بنگاه اصلاح نباتات ورامين در ايران در سال 1314 در كرج تأسيس گرديد كه وظيفه اصلي آن اصلاح و تهيه بذر چغندر قند بود.  در همان تاريخ مقدمات اصلاح و تهيه بذر غلات نيز در كرج فراهم شد. در اواخر سال 1315 در ورامين بعنوان يكي از مناطق مهم پنبه خيز كشور بنگاه اصلاح نباتات تاسيس و نسبت به تهيه بذر اليت پنبه و همچنين انواع گندم اقدام نمود.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 165 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش كارآموزي (شرکت صنعتي شوفاژکار) 

تعداد صفحات :

55

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

اين شرکت در سال 1355 توسط حاج علي اصغر حاجي بابا تاسيس شد. ابتدا شرکت در زميني به مساحت حدودا پنجاه هزار متر مربع و زير بناي چهل هزار متر مربع در سال 1350 کلنگ خورده و در سال 1355 به طور رسمي راه اندازي مي شود. اين کارخانه در سالهاي بد يک طرح توسعه داشت که بر اساس آن خطوط توليد ماهيچه (ترموشوک) و شات بلاست و قالبگيري به دو خط افزايش يافته است.

اين شرکت در زمينه توليد انواع ديگهاي چدني شوفاژخانه و نيز پکيج (package) فعاليت دارد. ميزان توليد ذوب در اين کارخانه 70-60 تن در روز  و حدود 17000 تن در سال است. اين شرکت داراي پنج سوله بزرگ است و پرسنل آن حدود 300 نفر مي باشد.ماشين آلات، تجهيزات و دانش فني توليد از کارخانه آهلمن آلمان خريداري و توليد تحت ليسانس اين شرکت آلماني آغاز گرديد. در شروع توليد مواد اوليه مورد نياز از خارج تامين مي شد اما به مرور شرکت استفاده از مواد اوليه داخلي را در دستور کار خود قرار داد. به طوريکه امروزه کليه مواد اوليه به استثناي کربن از منابع داخلي تامين مي شود. مهمترين مواد اوليه مصرفي در شرکت عبارتند از: ماسه سيليسي،  بنتونيت ، پودرزغال، فروسيليسيم، فرومنگنز، رزين ترموشوک، رزين کلدباکس (Cold box)، آهن قراضه و کربن.

 

توليدات شرکت:

محصولات توليدي در شرکت صنعتي شوفاژکار عبارتند از:

1- پکيج(به صورت مونتاژ شده)     2- ديگ سوپر 300  ( به صورت فله اي و مونتاژ شده)       

 3- ديگ 300                           4- ديگ 400                   5 - ديگ سوپر 400                      6- ديگ توربو(TURBO)                 7 - ديگ 1300(سوپر هيت)

محصولات صادراتي: 

8- ديگ شهبا                       

 9- ديگ NG                        

10- ديگ مستر(Master )           

 در شرکت صنعتي شوفاژکار در حال حاضر انواع ديگ چدني در 10 خانواده فوق، در ظرفيت

Kcal/h 1300000-18000 توليد مي شود. شرکت در حال حاضر توليد 10000 تن انواع ديگ چدني را در برنامه کار خود قرار داده است.  اين شرکت 10 درصد محصولات خود را به کشورهايي نظير افغانستان، پاکستان، اردن، سوريه و يونان صادر مي کند.

 تجهيزات مورد استفاده در شرکت:

 4 کوره ذوب القايي بدون هسته هر يک با ظرفيت 8 تن،يک کوره نگهدارنده بدون هسته با ظرفيت 55تن ، يک کوره بارريز هسته دار با ظرفيت 13 تن با قابليت ريخته گري اتوماتيک ، تجهيزات ماسه سازي با ظرفيت 100 تن در ساعت – خط قالبگيري Jolt squeeze  ساخت شرکت BMD آلمان ،تجهيزات Shot blasting ، تجهيزات مخصوص ماشين کاري ديگهاي چدني ، تجهيزات پيشرفته قالبسازي از جمله دستگاههاي  CNCاز مهمترين تجهيزات مورد استفاده در اين شرکت مي باشند.

در کنار تجهيزات فوق شرکت داراي دو آزمايشگاه متالورژي و تاسيساتي با تجهيزات مدرن اندازه گيري مي باشد که فرآيند توليد و محصولات توليد شده مورد تست ، بازرسي و کنترل قرار مي گيرند .

در زمينه استفاده از سيستمهاي مديريت کيفيت ، شرکت صنعتي شوفاژکار داراي گواهينامه

ISO 9001 از موسسه URS انگلستان و داراي نشان استاندارد ملي در زمينه توليد ديگهاي چدني از موسسه استاندارد مي باشد. استفاده از سيستمهاي فوق به همراه امکانات مناسب سخت افزاري و نرم افزاري باعث شده است که شرکت شوفاژکار به منظور تامين خواسته هاي مشتريان و حضور فعال در بازارهاي داخلي و خارجي ، کليه محصولات خود را تا 10 سال ضمانت کند.

شعار اين شرکت عبارتست از :" کيفيت عامل بقاي سازمان و بقاي سازمان عامل بقاي شغل"

اهداف کيفي شرکت:

1- جلب رضايت مشتريان

2- بهبود مستمر سيستمهاي مديريت کيفيت

3- بهبود مستمرکيفيت محصولات توليدي

4- رضايت طرفهاي ذينفع از جمله پرسنل به عنوان سرمايه اصلي سازمان

5- حضور فعال در بازارهاي جهاني


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 211 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی 

تعداد صفحات :

55

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

موقعیت جغرافیایی کارخانه:

 کارخانه نساجی بروجرد درشمال شرقی شهرستان بروجرد واقع شده است واین شرکت درسال 1364تاسیس گردیده است ودرسال 1368به بهره برداری رسیده است.

ابتدا به سالن مقدمات تکمیل می رویم در اینجا برای پارچه های پنبه ای و پنبه– پلی استر و پنبه ویسکوز و ویسکوز پلی استر است که برای همه یکسان است.

  1. پرز سوزی که با استفاده از حرارت انجام می گیرد . می دانیم پارچه خاصی که از انبار گرفته می شود به علت وجود آهار و پرز پارچه مطلوبی نیست و کیفیتی ندارد.

ابتدا این پارچه در قسمت اول ماشین برس زده می شود چون پرز پارچه خوابیده است و وقتی برس می خورد پرز بالا می آید آماده می شود برالی پرز سوزی . اکنون پارچه به قسمت پرز سوزی می رود پشت و روی پارچه پرزسوزی می شود و دوباره پارچه برس می خورد تا پرز های سوخته شده از بین رود.

 

فهرست مطالب :

موقعیت جغرافیایی کارخانه                                                                                            

طرز قرار گیری قسمت های مختلف کارخانه                                                                    

چارت سازمانی                                                                                                                  

نمودار مسیر تولید محصولات کارخانه                                                                                

مقدمات وتکمیل پارچه بافته شده                                                                                        

رنگرزی                                                                                                                            

آزمایشگاه کنترل کیفیت و رنگ                                                                                         

چاپ                                                                                                                              

کنترل کیفیت پارچه                                                                                                         

گرمایش                                                                                                                                   

تهویه  

 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 179 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کار آموزی شرکت ایران پولین

تعداد صفحات :

143

دسته :

پایان نامه

چکیده :

شرکت ایران پولین (سهامی عام ) با سرمایه اولیه دویست میلیون ریال در تاریخ 23/7/1353 تحت شماره 19833 در اداره ثبت شرکتهای مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. موسسین شرکت بانک صنعت و معدن گروه صنعتی ملی – پشتیبانی ایران برک شرکتهای سهامی خاص فرش گیلان و آقای مهدی هرندی بوده و آقای مهندس علی محمد شریفی به عنوان اولین مدیر عامل شرکت انتخاب گردیده بودند.

 سرمایه شرکت در سال 1356 به مبلغ 700 میلیون ریال و در همان سال مجدّداً به مبلغ1300 میلیون ریال افزایش یافت .

 در سال1369 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و سرمایه شرکت به مبلغ 3900 میلیون ریال افزایش یافت و درسال1370 سرمایه شرکت به مبلغ 5850 میلیون افزایش و در 27/1/74 مجمع فوق العاده به مبلغ 2350 میلیون ریال از محل سود تقسیم نشده و مبلغ 3500 میلیون ریال از حمل اندوخته های طرح توسعه کارخانه (جمعاً 5850 میلیون ریال به سرمایه شرکت اضافه که در نتیجه سرمایه شرکت در حال حاضر مبلغ 17550 میلیون ریال می باشد .

فهرست مطالب :

تاریخچه شرکت ایران پوپلین                             

کنترل پارچه های خام                                   

مشخصات پارچه های تولید شده درکارخانه       

مقدمات تکمیل                                   

پرزسوزی                                    

سفیدگری بزرگ                                   

سفیدگری کوچک                                   

شستشو                                          

اهارگیری                                       

پخت                                        

سفیدگری                                    

سفیدبرفی                                       

مرسریزاسیون                                        

ماشین مرسریزه                                      

کریشه یا اثر موضعی ( شیر شکری) در سطح پارچه                  

چاپ

شابلون سازی                                        

ماشینهای چاپ

ماشین چاپ روتاری اشتورک                               

ماشین چاپ روتاری زیمر                              

ماشین فیکسه                                        

رنگسازی                                    

 ماشینهای رنگرزی موجود درسالن                          

ماشین رنگرزی ترموزول                               

پد- استیم                                      

دستگاه شستشوی نهایی                                

تکمیل نهایی                                        

کندانس                                     

کالندر                                         

ماشین خارزنی                                       

ماشین سانفوریزه                                    

استنتر                                         

نرم کن                                         

پرکن                                           

ازمایشگاه چاپ        

چاپ پیگمنت                                     

چاپ راکتیو                                     

چاپ دیسپرس- راکتیو                                 

چاپ برداشت                                     

ازمایشگاه رنگرزی

رنگرزی راکتیو                                      

رنگرزی دیسپرس – راکتیو                             

رنگرزی دیسپرس- خمی                             

رنگرزی دیسپرس-گوگردی                               

اسکلت گیری                                     

رنگرزی پیگمنت                                  

رنگ همانندی (رنگ پیگمنت)                           

ازمایشگاه تکمیل

نرم کن کاتیونی                                 

نرم کن سیلیکونی                                    

سفیدبرفی                                       

ضداب                                           

تست ها                                     

ضمائم


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 217 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

تصویرسازی شعر کودک به روش بداهه سازی

تعداد صفحات :

190

دسته :

پایان نامه

چکیده :

کودکان همواره نیروی کار ارزان به شمار می روند،و دستان کوچک بسیاری از آنان با سختی- های کار آشناست. فشار فقر و تنگدستی باعث می شود که برخی خانواده ها، برای تأمین مخارج زندگی،کودکان خود را وادار به کار کنند. کار کودک مسئله ای است که از دیرباز در تمام جوامع بشری وجود داشته و از جنبه های مختلفی به آن نگاه شده است. زمانی که کودک برای کار از خانه خارج می شود، هیچ تضمینی برای حفظ او از آسیب های اجتماعی وجود ندارد، و زندگی این کودک در این حالت، دستخوش تغییرات زیادی میشود. این روند، فرصت تحصیل،آموزش و بازی را از کودکان گرفته وباعث از بین رفتن خلاقیت در او می شود، وآسیب های جدی جسمی و روانی را به همراه دارد.

نقاشی و یا تصویرسازی، وسیله ای است که کودک می تواند به کمک آن، نوعی ارتباط روحی با دیگران برقرار کند. بنا براین می توان از این طریق به روحیات، تمایلات و شخصیت او پی برد.

پژوهش حاضر، به منظور بررسی عواطف و حالات درونی کودکان کار انجام شده و بدین منظور از روش« بداهه سازی» استفاده شده است که می تواند اعماق درونی روح کودک را بیشتر و روشن تر نمایان کند.

بداهه سازی به نسبت روش هایی که تا کنون در این راستا انجام شده است ، روش بسیار مناسب تری به نظر می رسد و می تواند به عنوان روشی جدید برای آزمون های روانشناسی  وروانکاوی مورد استفاده قرار گیرد. 

فهرست مطالب :

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول : درآمدی بر بداهه سازی
1-1- هنر چیست؟
1-1-1- هنر در تفکر دینی و عرفانی
1-1-2- هنر از منظر فلاسفه و متفکرین
1-2- هنر مند کیست؟
1-3- دنیای جدید
1-4- خلاقیت
1-4-1- نظریه های مختلف آفرینشگری
1-4-2- شرایط آفرینشگری
1-4-3- آفرینشگر
1-5- خیال
1-6- الهام
1-6-1- الهام ماده خام آفرینشگری
1-7- ناخودآگاه
1-7-1- رویا
1-7-2- نماد
1-7-3- سمبولیسم
1-7-4- ذن
فصل دوم : بداهه سازی
2-1- بداهه سازی چیست؟
2-2- بداهه سازی در هنر
2-2-1- سوابق تاریخی بداهه سازی
فصل سوم : نقاشی کودک
3-1- فرآیند نقاشی کودک
3-1-1- مراحل تکاملی نقاشی کودک
3-2- مراحل رشد ذهنی کودک
3-3- نقاشی کودک از نظر روانشناختی
فصل چهارم : تصویرسازی کودکان کار
4-1- کودکان کار
4-2- مراحل تصویرسازی کودکان کار
4-2-1- انتخاب رنگ
4-2-2- تصویرسازی
4-3- تصویرسازی کودکان معمولی
4-4- تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی
نتیجه گیری
فهرست تصاویر
فهرست اعلام
کتابشناسی
گزارش پروژه عملی
تصاویر پروژه عملی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 159 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

بازسازي تاريخچه تدفين رسوبات، مدل‌سازي حرارتي و مقايسه نتايج نرم افزارها در حوضه رسوبي زاگرس  

تعداد صفحات :

300

دسته :

پایان نامه

چکیده :

حوضه رسوبی زاگرس یکی ازنفت خیزترین مناطق جهان است که 12% کل مخازن نفت جهان درآن واقع شده است. ناحیه فروافتادگی دزفول دراین حوضه قراردارد که اکثرمیدان های نفت وگازایران درآن قراردارد. امروزه بررسی میزان بلوغ سنگ های منشاء نقش مهمی دراکتشاف وتوسعه میدان های نفت وگازدارد.میزان بلوغ سنگ منشاء به دما،زمان وتاریخچه تدفین رسوبات وابسته است. یکی ازروش های پیشرفته به منظورسنجش میزان بلوغ سنگ های منشاء استفاده ازمدل سازی حرارتی( ژئوشیمیایی)می باشد.دراین پایان نامه به منظوربررسی میزان بلوغ سنگ های منشاء هیدروکربنی دراین ناحیه،5 چاه نفتی به نام های آغاجاری - 140، بینک - 4، گچساران - 83، منصوری - 6 وپارسی - 35 انتخاب گردید وبدین منظورازسه نرم افزاربه نام های (Pars Basin Modeler(PBM، Winburyو Genexبرای بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات ومدل سازی حرارتی استفاده گردید. با توجه به مدل سازی انجام شده دراین منطقه،سازند های کژدمی،گدوان،پابده وگورپی سنگ های منشاء دراین چاه ها می باشند. سازند های کژدمی وگدوان دراین 5 چاه وارد پنجره نفت زایی شده اند ودرصورت دارا بودن Toc مناسب،سنگ های منشاء مولد نفت هستند.سازندهای گورپی وپابده( به غیرازچاه گچساران - 83) وارد پنجره نفت زایی شده اند ولی ازآنجا که بلوغ کمی دارند وازلحاظ ماده آلی نیزغنی نیستند،توان هیدروکربن زایی کمی دارند.

 

فهرست مطالب :


1)مقدمه
2)اهداف پروژه
فصل اول - زمين‌شناسي زاگرس - (با نگرش به نواحي خوزستان و فروافتادگي دزفول)
1-1)کليات
1-2-1)دشت خوزستان
1-2-2)منطقه چين خورده زاگرس
1-2-3)منطقه رورانده زاگرس
1-3) فروافتادگي دزفول
1-4) چينه‌شناسي زاگرس
1-4-1) تشکيلات ژوراسيک در زاگرس
1-4-1-1) کليات
1-4-1-2) سازند دولوميتي نيريز
1-4-1-3) سازند انيدريتي عدايه
1-4-1-4) سازند آهکي موس
1-4-1-5) سازند انيدريتي علن
1-4-1-6) سازند کربناتي- شيلي سرگلو
1-4-1-7) سازند آهکي نجمه
1-4-1-8) سازند تبخيري گوتنيا
1-4-1-9) سازند کربناتي سورمه
1-4-2) تشکيلات کرتاسه در زاگرس
1-4-2-1)کليات
1-4-2-1-1) کرتاسه پاييني (نئوکومين- آپتين)
1-4-2-1-2) کرتاسه مياني (آلبين-تورونين)
1-4-2-1-3) کرتاسه بالايي (کنياسين- ماستريشتين)
1-4-2-2)سازند آهکي فهليان
1-4-2-3) سازند شيلي- آهکي گدوان
1-4-2-4) سازند آهکي داريان
1-4-2-5) سازند شيلي گرو
1-4-2-6) سازند شيلي کژدمي
1-4-2-7) سازند آهکي سروک
1-4-2-8 ) سازند آهکي ايلام
1-4-2-9) سازند شيلي گورپي
1-4-3 ) تشکيلات ترشيري در زاگرس
1-4-3-1) کليات
1-4-3-2) سازند شيلي پابده
1-4-3-3) سازند دولوميتي جهرم
1-4-3-4) سازند آهکي آسماري
1-4-3-5) سازند تبخيري گچساران
1-4-3-6) سازند مارني ميشان
1-4-3-7 ) سازند آواري آغاجاري
1-4-3-8) سازند کنگلومرايي بختياري
فصل دوم - سنگ منشاء هيدروکربن
2-1) تعريف سنگ منشاء
2-2) انواع سنگ منشاء
2-3) ماده آلي
2-4) شرايط و محيط‌هاي مناسب جهت رسوبگذاري و حفظ ماده آلي
2-4-1) مناطق با جريان‌هاي بالا رونده
2-4-2) درياچه‌هاي بزرگ احيايي
2-4-3) حوضه‌هاي نيمه محدود
2-4-4) حوضه‌هاي عميق و بسته اقيانوسي
2-5) کربن آلي کل
2-6) کروژن‌ و انواع آن
2-6-1)تعريف
2-6-2) اجزاي تشکيل دهنده کروژن
2-6-3) انواع کروژن
2-7) نحوه تشکيل هيدروکربن
2-8) مراحل تشکيل هيدروکربن‌ از سنگ منشاء با افزايش عمق تدفين
2-9) ارزيابي سنگ منشاء
2-9-1) روش پيروليز
2-9-2) شاخص دگرسانی حرارتی (TAI)
2-9-3) مطالعه فلورانس زايي
2-9-4) انديس دگرساني کنودونت
2-9-5) ضريب انعکاس ويترینیت
2-10) توزیع سنگ های منشاء موثر نفت در جهان
2-11) فاکتورهاي ژئوشيميايي کنترل کننده سنگ منشاء
2-12) رابطه تشکيل سنگ منشاء با تکتونيک
2-13) سنگ‌هاي منشاء نفت در حوضه رسوبي زاگرس
فصل سوم - مدل سازي‌ژئوشيميايي(حرارتي) Thermal modeling))
3-1 )مباني مدل‌سازي حرارتي و کاربردهاي آن
3-1-1)مقدمه
3-1-2) اهداف
3-1-3) انواع مدل‌سازي حرارتي
3-1-3-1) مدل‌سازي انديس زمان- حرارت
3-1-3-2)مدل‌سازي سينيتيکي
3-1-3-3) آرينوس مدل‌سازي
3-1-4) مدل سازي شاخص‌هاي حرارتي
3-1-5)مدل‌سازي تشکيل هيدروکربن
3-1-6) مدل‌سازي شکسته‌شدن مولکول‌هاي نفت
3-1-7) کاربردهاي مدل‌سازي حرارتي
3-2) داده‌هاي زمين‌شناسي ورودي در نرم‌افزارهاي مدل‌سازي
3-2-1) سنگ شناسي
3-2-2) سن واحدهاي سنگي
3-2-3) ضخامت واحدهاي سنگي
3-2-4)عمق آب
3-2-5)دگرشيبي
3-2-6 ) خواص پتروفيزيکي
3-2-7)گسل‌خوردگي
3-2-8) شيب زمين گرمايي
3-2-9) دماي سطح زمين
3-2-10) هدايت گرمايي
3-3) فرايند بهينه‌سازي در مدل‌سازي حرارتي
3-4 )ارزيابي سنگ‌هاي منشاء با استفاده از روش لوپاتين
3-4-1 )مقدمه
3-4-2 )روش رسم منحني‌هاي تاريخچه تدفين
3-4-3 )تاريخچه درجه حرارت
3-4-4 )محاسبه بلوغ حرارتي سنگ منشاء
3-4-5) فاكتور‌هاي تدفين موثر بر بلوغ حرارتي
3-5 )تعيين پارامترهاي سینیتیکی براي توليد نفت (الف) و تغيير اين پارامترها با نوع كروژن (ب)
3-6) شرح يك روش گرافيكي براي مدل سازي پنجره‌هاي نفت و گاز
3-7)تكامل تدريجي حوضه‌هاي رسوبي وتاثير آن بر بلوغ هيدروكربن‌ها
3-7-1) مقدمه
3-7-2) مدل‌هاي تئوري
3-7-2-1 )رسوبگذاري آني
3-7-2-2 رسوبگذاري پيوسته
فصل چهارم - نتايج مدل سازي حرارتي (ژئوشيميايي) نرم افزارها
1) چاه آغاجاری - 140
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
2) چاه بینک – 4
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
3)چاه گچساران – 83
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
4)چاه منصوری – 6
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
5) چاه پارسي- 35
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
فصل پنجم - نتيجه گيري
1) چاه آغاجاری – 140
2) چاه بینک – 4
3) چاه گچساران – 83
4) چاه منصوری – 6
5) چاه پارسی – 35
پيوست و ضمايم
پيوست الف) معرفی میادین وچا های نفتی منتخب دراین پایان نامه
پيوست ب) قابلیت های نرم افزارPars Basin Modeler نسبت به Winbury و Genex
1- ب) مزاياي نرم افزار PBM نسبت به نرم افزارهاي مشابه ديگر
2- ب) معايب نرم افزارGenex نسبت به نرم افزارPBM
3- ب ) مزاياي PBM نسبت به Winbury
پیوست ج ، نمودارهای چاه های نفتی درنرم افزار Pars Basin Modeler
پيوست و) جداول ورود سازندها به پنجره‌هاي نفت و گاززايي در نرم‌افزار Pars Basin Modeler
منابع فارسی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 162 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد

تعداد صفحات :

50

دسته :

علوم تربیتی و پایان نامه

چکیده :

مقدمه

اگر چه موضوع مدیریت همزاد زندگی انسان بوده و از آغاز پیدایش با او بوده است اما در جهان امروز به علت گسترش سازمانها و افزایش ، پیچیدگی ، تراکم تکنولوژی و نیازها مورد توجه خاص قرار گرفته است. مدیریت در قرن حاضر به عنوان یک علم از جمله علوم کاربردی است و با عنایت به اهمیت این علم در اداره و رهبری سازمانها ، میتواند نقش اساسی را در بهبود و موفقیت سازمان ها بر عهده داشته باشد .

امروزه ، سرعت ، قدرت عمل و تنوع فرآورده های انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگ کننده و مدبری بنام مدیر دارد، تا بتواند با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ، بین همه اجزاء امکانات موجود و نیروهای سازمان هماهنگی و وحدت ایجاد کند.                 ( میر کمالی – سال 1373ص 15 )

آموزش و پرورش از یک سو به عنوان یک نهاد اجتماعی جلب و از سوی دیگر با مطرح شدن نظریه 3 مایه انسانی و ارزش اقتصادی آموزش و پرورش تعلیمات رسمی هر جامعه نوعی سرمایه گذاری تلقی می گردد، که بازدهی آن با نحوه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ارتباط کامل دارد.

آموزش و پرورش در جوامع مختلف میتواند با اتخاذ تدابیر و سیاستهای مناسب ضمن تحکیم و گسترش ارزشهای آن با ایجاد تغییرات رفتاری ، نوسازی ارزشهای حاکم بر جامعه را نیز ترویج نماید.

امروزه نقش مدرسه که یکی از اصول بخش های آموزش و پرورش است با اهداف دوره های گذشته اختلاف زیادی دارد، زیرا اجتماع امروز از مدرسه به عنوان یک موسسه تربیتی انتظار دارد که ضمن ایجاد تربیت اجتماعی دانش آموزش ، بتواند در پرورش افراد سازنده جهت رفع نیازهای جامعه نیز همت گمارد . بنابراین مدیریت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی و ارزیابی عوامل مربوط از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لازم است که مدیران مدارس از اصول و فنون تعلیم و تربیت از یک طرف ، و از اصول و فنون مدیریت از طرف دیگر اطلاعات کافی داشته باشد. همین امر باعث شده است که صاحب نظران مدیریت آموزشی در نوشته ها و گفته های خود ، مدیریت آموزشی را به عنوان پر اهمیت ترین مدیریت ها معرفی نماید.

آنچه که مطرح شد اهمیت ویژه مدیریت در آموزش و پرورش و نقش برجسته مدیر در مدرسه را روشن میسازد . لذا افردای باید در راس موسسات آموزشی قرار گیرند که دارای آگاهی ها و مهارتهای لازم در زمینه مدیریت باشند.

در بین علمای مدیریت وجود حداقل سه مهارت در فرا گرد مدیریت تشخیص داده شده است. رابرت کاتز این سه مهارت را با عنوان های مهارت فنی ، مهارت انسانی و مهارت ادراکی تعریف نموده و ارزش نسبی هر کدام را بر شمرده است.

بنابراین تعریف سرپرستان در سطوح پایین تر به مهارت فنی قابل ملاحظه ای نیاز دارند، ولی مدیران در سطح بالا به مهارت ادراکی بیشتری نیازمندند. در حالیکه در شاخص مشترکی که در همه سطوح مدیریت اهمیت دارد و در واقع فصل مشترک هر نوع مهارتی است، مهارت انسانی است. ( علاقه بند 1373 – ص 101 )

در مهارت فنی دانستن و توانستن مطرح است. علم ، دانستن است و هنر استفاده از آن ، توانستن ، علم موقعی مفید خواهد بود که کاملاً منطبق بر ارزش های حاکم بر فرهنگ یک جامعه باشد.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 141 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

شهرنشيني در زاهدان

تعداد صفحات :

200

دسته :

علوم تربیتی

چکیده :

با توجه به روند سريع شهر نشيني، افزايش جمعيت، كمبود زمين و تحولات اجتماعي ، اقتصادي و سياسي جوامع موجب دگرگونيهاي كالبدي در شهرها شده است.پس از انقلاب صنعتي آپارتمان نشيني شكل نويني به خود گرفت و جنبه هاي گوناگون زندگي بشري  از جمله نظام هاي سكونتگاهي را تحت تاثير قرا رداد موج اين تاثير گذاري از كشورهاي صنعتي آغاز گشت و به كشورهاي در حال توسعه از جمله ايران رسيد.

توسعه آپارتمان نشيني نه تنها در شكل گيري و روند شهر نشيني تاثير داشته است بلكه رشد كالبدي و فيزيكي شهرها را دگرگون ساخته است .رشد فزاينده و شتابان جمعيتي و فيزيكي شهر زاهدان و به دنبال آن توسعه آپارتمان نشيي از اين منظر قابل توجه است به طوري كه جمعيت اين شهر در طي هشتاد سال از كمتر از 5000 نفر در هسته اوليه (حدود سال 1300) به 17495 نفر در 1335 و به 419518 نفر در 1375 رسيده است و پيش بيني مي شود كه در 1380 به 548886 نفر رسيده باشد و اين افزايش که رشد جمعيت متوسط 27/8 درصد در اين سالها را داشته است گسترش فيزيكي فزاينده شهر را نيز توجه مي كند اين رشد همراه با پديدآمدن شرايط خاص سياسي، اجتماعي و اقتصادي پديده آپارتمان نشيني را در زاهدان تقويت خواهد نمود . در اين راستا با بهره گيري از نظريات كلاسيك و مدرن در زمينه تكوين و تكامل شهرها و نظريات ساخت شهرها، شهرنشيني را از دو بعد عوامل درونزا و برونزا بررسي كرده و در انتها به طريق مطالعه ميداني تاثير برآيند اين دو دسته عوامل را بر توسعه آپارتمان نشيني مورد آزمون قرار داده ايم نتايج حاصله از آن بدين گونه است كه رشد شتابان شهر زاهدان عمدتا ناشي از عوامل برونزا شامل عوامل سیاسی و اداری دولت می باشد.

اين پژوهش شامل شش فصل است كه از ميان آنها بعد از فصل اول كه بيان مسئله است سه فصل بر مبناي مطالعات كتابخانه اي ويك فصل بر مبناي مطالعات ميداني شكل گرفته است و در فصل ششم نيز نتيجه گيري و آزمون فرضيات را آورده ايم.

اين پايان نامه با راهنماييها و دقت نظري كه اساتيد گرامي آقاي دكتر استعلاجي و آقاي دكتر شاعلي داشته اند انجام شده است و لذا كمال تشكر و سپاس را از ايشان دارم علاوه بر آن از كليه اساتيد گروه جغرافياي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهر ري كه در محضر ايشان تحصيل علم نموده ام قدرداني مي نمايم .

فهرست مطالب :

فصل اول : چهار چوب کلی تحقیق
۱-۱ -طرح مساله ۱
۲-۱ -ضرورت تحقیق   ۱
۳-۱- قلمروتحقق  ۲
۴-۱- اهداف تحقیق ۲
۵-۱- سئوالات اساسی ۲
۶-۱- فرضیات پژوهش ۳
۷-۱- روش تحقیق  ۳
۸-۱- پیشینه تحقیق۵
۹-۱- محدودیت تحقیق ۶
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
۱-۲- شهر چیست۷
۲-۲- تعاریف مختلف شهر۸
۳-۲- عوامل مؤثر در تکوین و تکامل شهر نشینی۹
۱-۳-۲- دیدگاههای کلاسیک(درونزا) در شکل گیری شهرها ۱۰
۱-۱-۳-۲-نظریه هیدرولیک یا مبنای محیط گرایی۱۰
۲-۱-۳-۲- نظریه اقتصادی : شهر به عنوان یک بازار ۱۳
۳-۱-۳-۲- نظریه شهر به عنوان یک پایگاه نظامی و دفاعی۱۵
۴-۱-۳-۲- نظریه مذهبی، گسترش معابد و عبادتگاهها۱۶
۵-۱-۳-۲- موقعیت چهاراهی در ایجاد شهرها۱۷
۲-۳-۲ دیدگاههای مدرن (برونزوا) در شکل گیری شهرها ۱۷
۱-۲-۳-۲ سیاستهای استعماری کشورهای توسعه یافته ۱۹
۲-۲-۳-۲- سیاستهای دولتها در مسائل مرزی و استراتژیک۲۲
۳-۲-۳-۲- اهداف سیاسی – اداری دولتها ۲۳
۴-۲-۳-۲- وجود قطب های صنعتی ۲۴
۵-۲-۳-۲- وجود راهها ۲۶
۴-۲- نظریه های ساخت شهر ۲۹
۱-۴-۲- ساخت دوایر متحدالمرکز ۲۹
۲-۴-۲- ساخت قطاعی شهر۳۰
۳-۴-۲- ساخت ستاره ای شکل۳۱
۴-۴-۲- ساخت چند هسته ای۳۳
۵-۴-۲- ساخت عمومی شهرها۳۵
۶-۴-۲- ساخت طبیعی شهرها ۳۵
۷-۴-۲- ساخت خطی یا کریدوری۳۶
فصل سوم : بررسی ساختار جغرافیای طبیعی و انسانی شهر زاهدان
۱-۳- ویژگیهای جغرافیای طبیعی شهر زاهدان۳۸
۱-۱-۳- موقعیت جغرافیایی ۳۸
۲-۱-۳- موقعیت ریاضی و نسبی شهر زاهدان۳۸
۳-۱-۳- ویژگیهای زمین شناسی منطقه زاهدان۴۱
۴-۱-۳- ویژگیهای زمین شناختی حوضه آبریز زاهدان۴۲
۵-۱-۳- ژئومورفولوژی حوضه زاهدان۴۴
۱-۵-۱-۳- ژئومورفولوژی ساختمانی حوضه زاهدان۴۷
۲-۵-۱-۳- ژئومورفولوژی اقلیمی حوضه زاهدان۴۸
۶-۱-۳- شرایط اقلیمی محدوه زاهدان۵۱
۱-۶-۱-۳- عوامل ماکروکلیمایی۵۱
۲-۶-۱-۳-عوامل میکرو کلیمایی۵۱
۷-۱-۳- بادهای منطقه ۵۲
۸-۱-۳- میزان دما و طوبت در منطقه ۵۴
۹-۱-۳- بارندگی و ریزش جوی درمنطقه۵۶
۱۰-۱-۳- منابع آب منطقه۵۷
۱-۱۰-۱-۳-آبهای سطح الارضی۵۸
۲-۱۰-۱-۳- آبهای زیر زمینی حوضه زاهدان۶۰
۲-۳- ساختار دموگرافی و ویژگیهای انسانی شهر زاهدان۶۱
۱-۲-۳-تعداد جمعیت و تحولات آن طی سالهای(۱۳۳۵ تا۱۳۷۵)۶۱
۲-۲-۳- تراکم نسبی جمعیت در سطح شهر ۶۴
۳-۲-۳- ساختمان جمعیت ۷۳
۱-۳-۲-۳- ساخت سنی۷۳
۲-۳-۲-۳- نسبت جنسی۷۷
۴-۲-۳- بعد خانوار ۸۰
۵-۲-۳- حرکات جمعیت ۸۱
۱-۵-۲-۳- حرکات زمانی جمعیت ۸۲
۲-۵-۲-۳- حرکات مکانی جمعیت ۸۲
۶-۲-۳- عوامل مهاجرت به زاهدان ۸۴
۱-۶-۲-۳- عامل جغرافیایی۸۴
۲-۶-۲-۳- عوامل اجتماعی و فرهنگی و اداری۸۵
۳-۶-۲-۳- عوامل اقتصادی۸۵
۷-۲-۳- فعالیت و اشتغال۸۶
۸-۲-۳- وضعیت اشتغال در بخشهای مختلف ۸۷
۱-۸-۲-۳- شاغلین بخش کشاورزی۸۹
۲-۸-۲-۳- شاغلین بخش صنعت ۹۱
۳-۸-۲-۳- شاغلین بخش خدمات ۹۲
۹-۲-۳- وضعیت کلی سواد در زاهدان۹۴
فصل چهارم : بررسی روند شهر نشینی و تغییرات کارکردی شهر زاهدان
۱-۴- روند شکل گیری شهر زاهدان۹۶
۱-۱-۴- تحولات جهانی و اهمیت یافتن منطقه به لحاظ ژئوپولتیک۹۶
۱-۱-۱-۴- منطقه بلوچستان و سرحد ۹۶
۲-۱-۱-۴- منطقه دزداب۱۰۰
۲-۱-۴- تغییر قدرت از قاجار به پهلوی و استراتژی شهر زاهدان ۱۰۲
۲-۴- سیاستهای دولت در توسعه شهر نشینی زاهدان۱۰۳
۳-۴- تغییرات کارکردی در شهر زاهدان ۱۲۴
۱-۳-۴- کارکرد نظامی سیاسی۱۲۴
۲-۳-۴- کارکرد اداری۱۲۵
۳-۳-۴- کارکرد خدماتی ۱۲۶
۴-۴- موانع عمده توسعه و جهت توسعه شهر زاهدان ۱۲۸
۱-۴-۴- موانع درجه یک توسعه (موانع طبیعی)۱۲۸
۲-۴-۴- موانع درجه دو توسعه (موانع مصنوعی)۱۲۸
۳-۴-۴-موانع درجه سوم توسعه (موانع اقتصادی)۱۲۹
۴-۴-۴- توسعه اراضی شهر در ادوار مختلف و جهت توسعه شهر ۱۲۹
فصل پنجم :بررسی توسعه آپارتمان نشینی در زاهدان
۱-۵ آپارتمان چیست ۱۳۲
۲-۵- سابقه آپارتمان نشینی در جهان ۱۳۲
۳-۵- سابقه آپارتمان نشینی در تهران ۱۳۴
۴-۵- سابقه آپارتمان نشینی در زاهدان ۱۳۵
۵-۵ مکان یابی مجتمع های آپارتمانی در شهر زاهدان ۱۳۶
۶-۵- ضرورت ایجاد آپارتمان سازی در زاهدان ۱۳۷
۷-۵- بررسی وضعیت آپارتمان نشینی در زاهدان ۱۳۸
۱-۷-۵- بررسی رابطه شغل ساکنین در مجتمع های آپارتمانی ۱۴۲
۲-۷-۵- بررسی رابطه میزان تحصیلات در مجتمع های آپارتمانی ۱۴۳
۳-۷-۵- بررسی رابطه میزان درآمد در مجتمع های آپارتمانی۱۴۵
۴-۷-۵- بررسی رابطه بعد خانوار در مجتمع های آپارتمانی۱۴۶
۵-۷-۵- بررسی رابطه قومیتهای ساکن در مجتمع های آپارتمانی۱۴۸
۶-۷-۵- بررسی رابطه انتخاب مجتمع های آپارتمانی برای سکونت ۱۴۹
۸-۵- بررسی فرهنگ آپارتمان نشینی در مجتمع های آپارتمانی ۱۵۱
۹-۵- بررسی روابط اجتماعی در مجتمع های آپارتمانی ۱۵۲
۱۰-۵- بررسی ویژگیهای کالبدی مجتمع های آپارتمانی۱۵۳
۱-۱۰-۵- بررسی تعداد طبقات در مجتمع های آپارتمانی۱۵۳
۲-۱۰-۵- بررسی تعداد اطاق در مجتمع های آپارتمانی ۱۵۴
۳-۱۰-۵- بررسی نوع مصالح ساختمانی در مجتمع های آپارتمانی ۱۵۵
۴-۱۰-۵- بررسی عمر بنا مجتمع های آپارتمانی ۱۵۵
۵-۱۰-۵- بررسی امکانات و خدمات محله ای در مجتمع های آپارتمانی ۱۵۵
۶-۱۰-۵- بررسی وضعیت بهداشت در مجتمع های آپارتمانی ۱۵۶
۱۱-۵- بررسی نقاط قوت و ضعف در مجتمع های آپارتمانی شهر زاهدان ۱۵۸
۱-۱۱-۵- نقاط قوت ۱۵۸
۱-۱-۱۱-۵- دسترسی به منابع مالی ۱۵۸
۲-۱-۱۱-۵-صرفه جویی در مصرف مصالح۱۵۹
۳-۱-۱۱-۵- سرعت در فرآیند ساخت ۱۶۰
۴-۱-۱۱-۵- ارتقای تکنولوژی و ارتقای کیفیت ۱۶۱
۵-۱-۱۱-۵- دسترسی به تسهیلات عمومی ۱۶۱
۲-۱۱-۵- نقاط ضعف ۱۶۱
۱-۲-۱۱-۵- کمبود امکانات، خدماتی و رفاهی ۱۶۲
۲-۲-۱۱-۵- مشکلات سیستم جمع آوری زباله۱۶۳
۳-۲-۱۱-۵- کبمود پارکینگ ۱۶۴
۴-۲-۱۱-۵- کمبود فضای بازی مناسب برای کودکان ۱۶۵
۱۲-۵- عوارض زیست محیطی در مجتمع های آپارتمانی ۱۶۶
۱-۱۲-۵- موقعیت و قطه بندی زمین ۱۶۶
۱-۱-۱۲-۵- موقعیت ساختمانها ۱۶۶
۲-۱-۱۲-۵- قطعه بندی زمین ۱۶۷
۲-۱۲-۵- عوارض طبیعی ۱۶۸
۱-۲-۱۲-۵- عوارض مربوط به خاک و زمین ۱۶۸
۲-۲-۱۲-۵- هوا ۱۶۸
۳-۲-۱۲-۵- صدا ۱۶۹
۴-۲-۱۲-۵- نور۱۶۹
۵-۲-۱۲-۵- حرارت و برودت ۱۶۹
۳-۱۲-۵- عوارض انسانی ۱۷۰
۱-۳-۱۲-۵- خصوصیات خانوار ۱۷۰
۲-۳-۱۲-۵- سنت ها و فرهنگ ها ۱۷۰
۳-۳-۱۲-۵- مسائل جنبی اجتماعی ۱۷۱
۴-۳-۱۲-۵- ایمنی در برابر حوادث ۱۷۲
۵-۳-۱۲-۵- بهداشت محیط ۱۷۲
۶-۳-۱۲-۵- تاسیسات وتجهیزات عمومی و زیر بنایی ۱۷۳
۷-۳-۱۲-۵- عوارض زیبا شناسانه ۱۷۴
فصل ششم:نتیجه گیری وآزمون فرضیات و ارائه پیشنهادات
۱-۶-نتیجه گیری کلی۱۷۵
۲-۶-آزمون فرضیات۱۷۹
۳-۶-ارائه راهبردهای مناسب در فرایند توسعه آپارتمان نشینی۱۸۱
منابع و مآخذ

ضمائم


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 152 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

مطالعه مقايسه اي و تطبيقي مسئوليت مدني مديران شركتهاي تجاري

تعداد صفحات :

150

دسته :

پایان نامه

چکیده :

امروزه اشخاص ثالثي كه با مديران شركتهاي تجاري و مدني كه در مقام نماينده شركت مي باشند نسبت به انعقاد عقد مبادرت مي نمايند از حيث احقاق حقوق خود با مشكل مواجه مي باشند يعني از جهت اينكه شركت را طرف دعوي قرار دهند يا مديران را دچار سردرگمي هستند. حال در اين صورت وقتي مديران در مقام نماينده موارد مقرر شده قانوني و قراردادي فيمابين خود و شركت را رعايت كرده باشند چنين عقدي صحيح و نافذ خواهد بود. لذا شخص ثالث عليه شركت طرح دعوي خواهد كرد در غير اين صورت ماهيت عقد فضولي خواهد بود و امكان مراجعه به شركت نيست.البته هميشه اينگونه نيست يعني بعضاً قانون براي حمايت حقوق اشخاص ثالث اقدام مي كند و حتي در صورت عدم رعايت موازين قانوني از سوي مديران، شخص ثالث مي‌تواند همچنان به شركت مراجعه نمايد. به هر ترتيب با بررسي ماهيت عقود منعقد شده از سوي مديران با اشخاص ثالث تكليف اشخاص ثالث مشخص خواهد شد تا به چه شخص يا اشخاص جهت احقاق حق خود مراجعه نمايند و در صورت فضولي بودن عقد و عدم رعايت موازين از سوي مدير مسئوليت مدير در قبال اشخاص ثالث و همچنين شركت نيز مشخص خواهد گرديد.

فهرست مطالب :

فصل اول: بررسي مسئوليت مديران در قبال انجام معاملات در شركتهاي تجاري

بخش اول: كليات: بيان قاعده كلي مبني بر ترتيب مسئوليت براي شركتهاي تجاري در انجام معاملات با فرض جمع شرايط ذيل و عدم ترتيب مسئوليت براي مديران (مگر در موارد استثنايي)

1. انجام معامله از سوي مديران در حالتي كه شركت واجد  شخصيت حقوقي است.

2. انجام معامله از سوي مديران در حدود موضوع شركت و در بعضي از شركتها در حدود اختيارات شركت.

3. انجام معامله از سوي مديران در صورت ذكر سمت مديران و در صورت عدم ذكر سمت اثبات معامله براي شركت

4. انجام معامله از سوي تمامي مديران مجاز

5. انجام معامله از سوي مديران غير معزول يا غير مستعفي و يا در صورت معزول يا مستعفي، مراتب به اداره ثبت شركتها اعلام نشده باشد.

 

بخش دوم: مسئوليت مديران شركتهاي تجاري در قبال انجام معاملات

مبحث اول: مسئوليت غير مستقيم مديران معامله كننده (رجوع شركت يا سهامداران و اعضاء به مديران پس از اينكه طرف معامله حقوق خود را از شركت مطالبه كرد)

مبحث دوم: مسئوليت مستقيم مديران معامله كننده (رجوع مستقيم طرف معامله به مديران) تربيت مسئوليت مستقيم بر مديران در مقابل طرف معامله در صورت جمع شرايط ذيل مي باشد.

1.انجام معامله از سوي مديران در حالتي كه شركت هنوز شخصيت حقوقي نيافته است.

2. انجام معامله از سوي مديران، خارج از موضوع شركت و در بعضي از شركتها خارج از حدود اختيارات

3. انجام معامله از سوي مديران در صورت عدم ذكر سمت مديران و يا عدم اثبات معامله براي شركت

4. انجام معامله از سوي بعضي مديران نه همه آنها

5. انجام معامله از سوي مديران معزول يا مستعفي به شرط اينكه مراتب به اداره ثبت شركتها اعلام شده باشد.

فصل دوم: بررسي مسئوليت مديران در قبال انجام معاملات در شركتهاي مدني

بخش اول: بيان قاعده كلي مبني بر ترتيب مسئوليت براي شركاء شركتهاي مدني در انجام معاملات با فرض جمع شدن شرايط ذيل و عدم ترتيب مسئوليت براي مديران (مگر در موارد استثنايي)

1. انجام معامله با رعايت حدود اختيارات

2. انجام معامله با فرض اهليت مدير

3. انجام معامله با رعايت مصلحت شركاء

بخش سوم: مسئوليت مديران شركتهاي مدني در قبال انجام معاملات در صورت جمع شرايط ذيل است:

1. انجام معامله در صورت عدم اهليت مدير

2. انجام معامله با فرض عدم رعايت حدود اختيارات

3. انجام معامله با فرض عدم رعايت مصلحت شركاء


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 204 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

بررسي عوامل مؤثر بر راندمان كوره‌هاي دوار سيمان از ديدگاه بهره برداري و آناليز شيميايي خوراك كوره 

تعداد صفحات :

250

دسته :

پایان نامه

چکیده :

سيستم پخت سيمان مهمترين و اساسي‌ترين بخش يك واحد توليدي سيمان مي‌باشد، به طوريكه ظرفيت اسمي كارخانه‌هاي سيمان براساس ميزان توليد روزانه(24 ساعته) كوره بنا نهاده شده و ظرفيت دپارتمانها- تجهيزات و ماشين آلات- سيلوهاي ذخيره مواد خام- كلينكر و سيمان نيز بر پايه ظرفيت توليد كوره طراحي و ساخته مي‌شود.

لذا راندمان كوره يكي از پارامترهاي مهم در بخش توليد بوده و تلاش در جهت به ظرفيت رساندن و سپس بالا بردن راندمان توليد كوره از مهمترين اهداف تيم مديريتي و پرسنل فني كارخانه‌هاي سيمان مي‌باشد. در اين پروژه سعي بر اين است كه پس از ارائه شناخت كلي از خط توليد سيمان دو فاكتور بسيار مهم و ارزشمند يعني عوامل موثر بر راندمان كوره‌هاي دوار سيمان از ديدگاه بهره‌برداري و آناليز شيميائي خوراك كوره ارزيابي شده و مورد تاثير هر كدام از دو عامل مذكور پس از شناخت موضوعات و مسائل مطروحه به بررسي مشكلات موجود پرداخته و راه‌حلهايي صحيح جهت برخورد با اين گونه مسائل ارائه شود تا انشاءالله بدين وسيله هدف اصلي از ارائه اين پروژه محقق شود.

 

فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
فصل اول: طرحي از يك كارخانه سيمان با تكنولوژي روز دنيا
فصل دوم: اجزاء سيستم پخت
1-2- مشخصه‌هايي از كوره دوار سيمان
1-1-2- غلطك‌ها
2-1-2- غلطك بالابر
3-1-2- سيستم چرخاننده كوره
4-1-2- آب‌بندي سر و ته كوره
2-2- نسوزكاري كوره
3-2- مشخصه‌هايي از پيش گرم‌كن
4-2- مسير فرعي
5-2- سيستم تكليس(Calciner)
6-2- مشخصه‌هايي از خنك‌كن
7-2- انواع خنك‌كنها
1-7-2- خنك‌كن مشبك
8-2- اتاق كنترل
9-2- سوخت رساني و مشعل
1-9-2- اصول سوختن و كنترل شعله
2-9-2- شعله
3-9-2- درجه حرارت شعله
فصل سوم: پروژه
فصل چهارم: شناخت متغيرهاي كنترل سيستم پخت
1-4- كنترل كوره
2-4- خنك كردن كلينكر
3-4- سوخت كوره
4-4- تغذيه كوره
5-4- متغيرهاي راهبري كوره
6-4- مكانيك كوره
7-4- شرايط خاص راهبري كوره
1-7-4- كليات
2-7-4- تجزيه شيميايي گاز خروجي كوره
3-7-4- حجم هواي اوليه
4-7-4- درجه حرارت گاز خروجي پيش گرم‌كن
5-7-4- درجه حرارت ياتاقانها
6-7-4- الكتروفيلترها
7-7-4- گرفتگي سيكلونها
8-7-4- گرفتگي در رايزر پايپ و ورودي كوره
9-7-4- نسوزكاري كوره
8-4- چرخاندن كوره با موتور كمكي
9-4- تحليل گزارشات ساعتي سيستم پخت
فصل پنجم: رعايت اصول كوره باني
1-5- مشخصه‌هايي از سيستم پخت
1-5-1- جلو شعله
1-5-2- هواي ثانويه
2-5- كوره بان وكوتينگ(استر كوره)
3-5- عقب كوره
1-3-5- درجه حرارت عقب كوره
2-3-5- مكش عقب كوره
3-3-5- اكسيژن عقب كوره
4-5- كنترل مقدار سوخت
5-5- كنترل مقدار خوراك كوره و دور كوره
6-5- كنترل متغيرهاي خنك كن گريت
1-6-5- كنترل مكش درب كوره
2-6-5- فشار زير صفحات خنك كن
3-6-5- كنترل درجه حرارت هواي ثانويه
7-5- بيست و هفت حالت اساسي كوره
1-7-5- سه متغير و كنترل كننده اساسي
2-7-5- شرح بيست و هفت حالت- راه‌حلها و دلايل
3-7-5- حالات اضطراري
فصل ششم: اولين گرم كردن سيستم پخت
1-6- خشك كردن پيش گرم‌كن
2-6- خشك كردن درب كوره و كانال هواي سوم و خنك كن
1-2-6- مشعل كمكي براي خشك كردن درب كوره
2-2-6- مشعل كمكي براي خشك كردن كانال هواي سوم
3-2-6- مشعل كمكي براي خشك كردن خنك كن
3-6- گرم كردن كوره دوار
1-3-6- آماده سازي
2-3-6- گرم كردن تمام سيستم پخت
3-3-6- كنترل درجه حرارت
4-3-6- چرخاندن كوره در مرحله گرم كردن
5-3-6- وقفه در گرم كردن
4-6- خواباندن كوره
5-6- نكات مهم
فصل هفتم: اولين راه‌اندازي سيستم پخت
1-7- اولين باردهي كوره
2-7- مقدمات تغذيه كوره
3-7- راه‌اندازي موتور كوره
4-7- فراهم كردن شرايط توليد عادي
5-7- راه‌اندازي خنك كن
6-7- آماده شدن براي راه‌اندازي كلساينر
7-7- رسيدن به باردهي عادي
8-7- حالات غيرعادي خنك كن
فصل هشتم: گرفتگي‌هاي سيستم پخت
1-8- قليائي‌ها
2-8- پاك كردن پيش گرم‌كن
3-8- عوامل گرفتگي عقب كوره
1-3-8- توازن چسبندگي و فرسايش
2-3-8- چسبندگي چيست؟
3-3-8- چسبندگي جامد به جامد
4-3-8- جذب سطحي
5-3-8- نتيجه‌گيري
4-8- ماهيت جرم گرفتگي عقب كوره
1-4-8- مشخصات ظاهري گرفتگي
2-4-8- تركيب شيميايي
3-4-8- تركيب مينرالوژيكي
4-4-8- مكانيزم تشكيل
5-8- عوارض گرفتگي عقب كوره
1-5-8- عقب كوره
2-5-8- عوارض گرفتگي
فصل نهم: نسوزكاري سيستم پخت سيمان
1-9- مواد نسوز در نقاط مختلف سيستم پخت
فصل دهم: فرسايش مواد نسوز در سيستم پخت
1-10- مقدمه
2-10- عوامل مختلف فرسايش آجر منطقه پخت
1-2-10- زياد داغ شدن آجر
2-2-10- نفوذ املاح قليائي
3-2-10- فرسايش ناشي از احياء
4-2-10- فرسايش مكانيكي
3-10- سيكل قليائي در سيستم پخت سيمان
4-10- شكفتگي قليائي
5-10- فرسايش بدنه كوره
فصل یازدهم: رعايت نكات ايمني سيستم پخت
1-11- كوره
2-11- سيكلونها
3-11- الكتروفيلتر
فصل دوازدهم: عوامل موثر بر راندمان كوره‌هاي دوار سيمان از ديدگاه آناليز شيميايي خوراك كوره
1-12- مقدمه
1-1-12- مسئوليت آزمايشگاه كارخانه سيمان
2-1-12- سيمان
2-12- مشخصات شيميائي و فيزيكي سيمان
1-2-12- آليت
2-2-12- بليت
3-2-12- فاز الومينات
4-2-12- فاز فريت
5-2-12- تركيبات فرعي
6-2-12- سنگ گچ
3-12- محاسبه فازهاي سيمان
4-12- مشخصات از انواع سيمان
5-12- چگونگي پخت مواد
1-5-12- فعل و انفعالات مواد در پيش گرمكن
2-5-12- فعل و انفعالات مواد در داخل كوره
6-12- عوامل موثر در پختن مواد
1-6-12- تركيب شيميايي مواد اوليه
2-6-12- تركيب مينرالي مواد اوليه و خوراك كوره
3-6-12- دانه‌بندي خوراك كوره
4-6-12- همگن بودن مواد خام
5-6-12- شرايط پخت
7-12- ميكروسكوپي كلينكر
1-7-12- كلينكر نرمال
2-7-12- كلينكر آهسته خنك شده
8-12- مراحل فيزيكي و شيميائي مواد در حين پخت
1-8-12- خشك شدن
2-8-12- دهيدراته شدن مواد رسي
3-8-12- تجزيه كربناتها
4-8-12- واكنش‌هاي جامد
5-8-12- واكنش‌هايي كه در حضور فاز مايع رخ مي‌دهد
9-12- تاثير نوسانات كيفيت خوراك كوره بر راندمان كوره
10-12- اقدامات موردنياز در جهت كاهش نوسان كيفيت خوراك كوره
1-10-12- تدوين استراتژي نمونه‌گيري
2-10-12- مطالعات تفصيلي معادن
3-10-12- جلوگيري از عوامل نوسان كاذب در سيستم كنترل كيفي
منابع و مراجع
چكيده انگليسي
فهرست اشكال
فهرست جداول
فهرست منحني‌ها و نمودارها


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 4163
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 1,613
  • بازدید سال : 39,927
  • بازدید کلی : 2,033,081