loading...
اخبار و تازه ها و قوانین نظام مهندسی ، دنیای مهندسی
ادمین بازدید : 322 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

تجزیه و تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده آن و بررسی میزان و نحوه ارتباط بین اجزاء ، به منظور دستیابی به مبنای مناسبی جهت طراحی و استقرار سیستم

دانلود تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها
تامین اهداف سازمانی
تجزیه و تحلیل سیستم
اصلاح و بهبود در وضع سازمان
دانلود پایان نامه مدیریت
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1098 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها

 
*ضمیمه شدن پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها در قالب 250 اسلاید بصورت رایگان:)
 
چکیده:
تجزیه و تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده آن و بررسی میزان و نحوه ارتباط بین اجزاء ، به منظور دستیابی به مبنای مناسبی جهت طراحی و استقرار سیستم . هدف از تجزیه و تحلیل سیستم ایجاد اصلاح و بهبود در وضع سازمان از طریق به وجود آوردن رویه ها و روشهای بهتر انجام کار است . چون سیستم ، مجموعه ای از روشها و شیوه های انجام کار است فردی که مسئولیت تجزیه و تحلیل سیستم ها را بر عهده دارد بایستی علاوه بر کل سیستم ، نسبت به روشهای موجود و شیوه های انجام کار نیز شناخت کافی به دست آورد و با درک ارتباط و همبستگی میان آنها ، نسبت به نقشی که هر یک ، در تامین هدف سازمانی بر عهده دارند ، آگاهی یابد.
 
      یکی از مهمترین وظایف مدیران در سازمانها ، وظیفه ایجاد تغییر است و تجزیه و تحلیل سیستم ها می تواند بعنوان ابزاری مفید مدیران را در انجام وظیفه ایجاد تغییر مدد رساند . نظر به اینکه سازمانها روز به روز توسعه و گسترش بیشتری یافته اند ، نقش تجزیه و تحلیل را بایستی تحلیل کنندگان سیستم که افرادی مجرب و متخصص هستند بر عهده گیرند و از وضع موجود سازمانها تصویربرداری کنند و شناخت کامل و جامعی از آنچه که هست بدست آورند و با دقت در تصاویر به دست آمده نقاط ضعف و کمبود ها را مشخص کنند و راه حل های مناسب را پیش بینی کنند و در اختیار مدیران قرار دهند این افراد را می توان هم از داخل سازمان انتخاب کرد و هم از خارج سازمان ، از موسسات مشاور مدیریت که در امر تجزیه و تحلیل صاحب تخصص هستند ، برگزید در حال حاضر نسبت به نقش مهم تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها ، در سازمانهای ما وقوف بیشتری حاصل شده است و این روند سیر صعودی نیز دارد .
 
      فردی که نسبت به امر تجزیه و تحلیل اقدام می کند ، تحلیل کننده یا آنالیست خوانده می شود . آنالیست درباره نحوه کار سیستم بررسی می کند نتایج بررسی هایش را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، سیستمی را طرح ریزی می کند که دارای کارایی بیشتری باشد و برای اجرا و استقرار سیستم جدید همکاری می کند و توصیه های لازم را ارائه می دهد .  از آنجا که تجزیه و تحلیل امری مستمر و دائم است ، از قدمهای آن بعنوان دور یا سیکل تجزیه و تحلیل یاد شده است . تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها باید متوالیاً در سازمان انجام شود و وضع موجود سازمان را با آخرین تغییرات و تحولات تطبیق دهد .
 
 
 
کلمات کلیدی:

تامین اهداف سازمانی

تجزیه و تحلیل سیستم

اصلاح و بهبود در وضع سازمان

دانلود تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

ادمین بازدید : 855 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد

دانلود اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر
بهینه سازی مصرف انرژی
کنترل کننده های دور موتور
اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی
بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی
دانلود پایان نامه برق
دانلود پایان نامه رشته برق
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 4393 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

 

دانلود پایان نامه مهندسی برق

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد. نامهای دیگر VFD :درایو سرعت متغیر، درایو سرعت قابل تنظیم، درایو فرکانس قابل تنظیم، درایو AC، میکرودرایو و اینورتر هستند.

فرکانس (یا هرتز) به طور مستقیم با سرعت موتور (RPM) مرتبط است. به عبارت دیگر، فرکانس بیشتر باعث گردش سریعتر موتور و افزایش RPM می شود. اگر یک کاربرد نیاز ندارد که موتور در سرعت کامل نامی خود کار کند ، VFD را می توان جهت کاهش فرکانس و ولتاژ، برای تطبیق با نیازمندی های بار موتور الکتریکی مورد استفاده قرار داد. اگر کاربری سرعت مورد نیازش تغییر کند، VFD به آسانی با افزایش یا کاهش سرعت موتور می تواند موتور را با این نیاز تطبیق دهد.

درایو فرکانس متغیر چگونه کار می کند؟

اولین طبقه درایو AC فرکانس متغیر، یا VFD، کانورتر (مبدل) است. کانورتر شامل ۶ عدد دیود است. که شبیه شیر یک طرفه در سیستم های لوله کشی عمل می کنند. این دیودها اجازه می دهند جریان فقط در یک جهت که با پیکان در نماد دیود مشخص شده است جاری شود. برای مثال، هنگامیکه ولتاژ فاز A (ولتاژ مشابه با فشار در سیستمهای لوله کشی است) مثبت تر از ولتاژ فازهای B یا C است آنگاه دیود آن باز شده و جریان برقرار می شود. هنگامیکه فاز B مثبت تر از فاز A شود سپس دیود فاز B باز خواهد شد و فاز A بسته می شود. این موضوع برای دیودهایی که در بخش منفی باس قرار دارند نیز برقرار و صادق است. بدینسان، ما با خاموش و روشن شدن هر دیود ۶ پالس جریان را داریم. این روش VFD شش پالس نامیده می شود، که ترکیب استاندارد برای درایوهای فرکانس متغیر جریان است.

inverter-circuit

برای مثال فرض کنیم که درایو در یک سیستم قدرت ۴۸۰V کار می کند. ۴۸۰V ولتاژ موثر (rms) است. پیک ولتاژ در یک سیستم ۴۸۰V مقدار ۶۷۹ ولت است. همان طور که می بینید، باس dc درایو فرکانس متغیر دارای یک ولتاژ dc با ریپل AC است. ولتاژ تقریبا بین ۵۸۰V و ۶۸۰V نوسان می کند.

dc-bus

ما می توانیم با اضافه کردن یک خازن بر روی باس DC از ریپل AC خلاص شویم. یک خازن مانند یک مخزن یا انباره در سیستم لوله کشی عمل می کند. این خازن ریپل AC را جذب کرده و یک ولتاژ صاف تحویل می دهد. ریپل AC بر روی باس DC نوعا کمتر از ۳ ولت است. بنابراین، ولتاژ روی باس DC تقریبا ۶۵۰VDC می شود. ولتاژ حقیقی بستگی به عواملی مانند سطح ولتاژ خط AC تغذیه کننده درایو ، سطح عدم تعادل ولتاژ روی سیستم قدرت، بار موتور، امپدانس سیستم قدرت، و هر راکتور یا فیلتر هارمونیکی  که بر روی درایو قرار گرفته اند. دارد.

مبدل پل دیود که ولتاژ AC را به DC تبدیل می کند. بعضی اوقات تنها با عنوان کانورتر شناخته می شود. مبدلی که ولتاژ DC را به ولتاژ AC بر می گرداند نیز یک کانورتر است، اما برای تمایز دادن از مبدل دیودی، با عنوان اینورتر شناخته می شود. در صنایع متداول شده است که هر مبدلی که DC را به AC تبدیل می کند به عنوان اینورتر شناخته می شود.

inverter-circuit

توجه کنید که در یک VFD واقعی، سوئیچهای نشان داده شده در عمل ترانزیستور هستند.

 

وقتی ما یکی از کلیدهای بالایی اینورتر را می بندیم. فازی از موتور که به آن متصل است به مثبت باس DC متصل می گردد و ولتاژ مثبت روی آن فاز می افتد. و هنگامی که یکی از کلیدهای پایینی را در اینورتر می بندیم. فاز به منفی باس dc متصل شده و ولتاژ آن منفی می شود. بدین سان، ما می توانیم هر فازی را که می خواهیم مثبت یا منفی کنیم و بدین تزتیب فرکانس مورد نظر خود را تولید نماییم. ما می توانیم هر فاز را مثبت، منفی یا صفر کنیم.

pwm-output

موج سینوسی آبی رنگ تنها برای مقایسه  نشان داده شده است. درایو در حالت واقعی این موج سینوسی را تولید نمی کند.

توجه کنید که خروجی از VFD یک شکل موج مستطیل شکل است. VFD ها خروجی سینوسی تولید نمی کنند. این شکل موج مربعی انتخاب خوبی برای سیستم توزیع توان نیست، اما برای استفاده در موتور کاملا مناسب است.

اگر ما بخواهیم فرکانس موتور را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه ما به راحتی خروجی اینورتر را خیلی آهسته تر سوئیچ زنی می کنیم. اما، اگر ما فرکانس را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه به منظور ثابت نگه داشتن نسبت V/Hz بایستی ولتاژ را به ۲۴۰V کاهش دهیم. ( به تئوری درایو V/F ثابت مراجعه کنید). چگونه ما خواهیم توانست ولتاژ را کاهش دهیم در حالی که تنها ولتاژی که داریم ولتاژ باس ۶۵۰VDC است؟

این کار مدولاسیون پهنای پالس نامیده می شود. تصور کنید که ما بتوانیم فشار آب مسیر را با باز و بسته کردن بسیار سریع شیر موجود، کنترل کنیم. ذر حالیکه انجام این کار در سیستم های لوله کشی عملی نخواهد بود، به خوبی در مورد VFD ها به کار گرفته می شود. توجه کنید در طی نیم سیکل اول،  در نصف زمانهای یک سیکل ولتاژ را در خروجی داریم و در نیم سیکل دیگر ولتاژی نداریم. از اینرو، متوسط ولتاژ خروجی ۲۴۰V، معادل نصف ولتاژ باس تغذیه ۴۸۰V است. با کنترل پالسهای خروجی، می توانیم هر ولتاژ متوسطی که بخواهیم بر روی خروجی VFD ایجاد کنیم.

 
 
کلمات کلیدی:

درایو فرکانس متغیر

بهینه سازی مصرف انرژی

کنترل کننده های دور موتور

 

 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب
مقدمه: 

مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی: 

انتخاب موتور مناسب: 
اقدامات مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستمهای مرتبط با الکتروموتورها: 

روشهای عملی برای افزایش بازدهی موتور:

دستور العملهای لازم برای بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی:
دسته بندی اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی

تکنولوژی الکترونیک قدرت و درایوهای AC:

کنترل کننده های دور موتور: 

مزایای استفاده از کنترل کننده های دور موتور: 

مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و نقش کنترل کننده های دور موتور:
پمپها وفنها:
قوانین امنیتی در کاربردهای پمپ وفن:
سیستمهای تهویه مطبوع: 
ماشین تزریق پلاستیک:

صرفه جوئی انرژی درتاسیسات آب و فاضلاب: 

کمپروسورها: 
قابلیتهای کنترل کننده های دور موتور مدرن: 
مسائلی که درایوهای دور متغیر بوجود می آورند: 
درایوهای ولتاژ متوسط Per Fect Harming:20
توصیه ها: 
خلاصه: 
 

دانلود اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

ادمین بازدید : 239 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق

درمیان جلوه های گوناگون هنر معماری ایران، باغ ایرانی با ظاهری آکنده از سادگی و طراوت بر پایه اصولی مشخص و بنیادین، نمایش نمادینی از بهشت موعود است

دانلود بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق

باغ ایرانی
راه ابریشم
هنر باغسازی
عناصر باغ ایرانی
نظام معماری حاکم بر باغ
رابطه باغهای ایرانی با باغهای هند و چین
بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری
دانلود پایان نامه ارشد معماری
دسته بندی کارشناسی ارشد
فرمت فایل doc
حجم فایل 0 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 195

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی معماری

بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق ( هند و چین)

 
چکیده : 
درمیان جلوه های گوناگون هنر معماری ایران، باغ ایرانی با ظاهری آکنده از سادگی و طراوت بر پایه اصولی مشخص و بنیادین، نمایش نمادینی از بهشت موعود است. هنرمند معمار با تکیه بر اصول اولیه معماری ایرانی و آگاهی از شرایط اقلیمی و توانمندی­های طبیعی مناطق مختلف و با الهام از توصیفات متون مقدسی چون قرآن کریم پیرامون باغ های بهشت، باغ ایرانی را خلق می‌‌کند.
 
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد  که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
 
جنبه های تکنیکی باغسازی ایرانی در هویت بخشی به هنر منظر سازی مورد علاقه و استفاده ملل شرق قرار گرفته و منجر به خلق آثار بدیع و بی نظیری چون تاج محل گردیده است . تجلی پردیس سازی ایران در آراء جهانگردان خارجی و مورخان ایرانی خاصه در دوران صفوی بازتابهای ویژه  داشته است که میتواند نشان ازاهمیت والای معماری ایرانی دربازسازی تمثیلی باغ ایرانی از بهشت باشد.
 
 این نوشتار درابتدا ضمن معرفی پیشینه تمدن و فرهنگ ایران باستان، انتقال و نفوذ آن را به ممالک شرق ( هندوچین) از زوایایی گوناگونی چون هنر و راه ابریشم مورد بررسی قرار میدهد ، سپس با تجزیه و تحلیل عناصر باغ ایرانی و نظام معماری حاکم بر آن به تشریح و مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل میپردازد . شایان ذکر است که در این مسیر علاوه براسناد موجود و تصاویر ،از توصیفات حهانگردان نیز بهره گرفته شده است .نتایج این تحقیق نشان میدهد که درادوار مختلف تاریخ  این گرایش وجود داشته است تا باغهایی احداث شود که با تعابیری که از بهشت آخرت مطرح میشده ، برابری کند و  به عنوان کالبدی ترین هنر قابل انتقال به ملل دیگر، خودنمایی کنند. دراین راستا از بهره گیری پیشنه هنری و فرهنگی سرزمین دریغ نمیشود .
 
 
کلمات کلیدی:

باغ ایرانی

راه ابریشم

هنر باغسازی

عناصر باغ ایرانی

نظام معماری حاکم بر باغ

رابطه باغهای ایرانی با باغهای هند و چین

 
 
مقدمه
معماری ایرانی دارای ویژگی هایی است که در مقایسه با معماری کشورهای جهان از ارزش و رمز و رازی مختص به خود برخوردار است این ویژگی چون طراجی متناسب به هندسه ای بدیع ، تناسباتی موزون، سازه ای دقیق و خلاقیت هایی نو و بالاخره تزئیناتی گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری این سرزمین است .هنر باغسازی یکی از کهن ترین هنرهای ایرانیان است که دارای سنت های ارزشمند و قدرتی معنوی است و به بهترین وجه به سمت شمالی ـ جنوبی جهت گیری میشود . شکل باغ در ایران از دیر باز تاکنون با طبیعت  و میزان آسیب شناسی کامل داشته ، بنابراین از دیر باز باغ ها به شیوه های گوناگون ساخته شده است .
 
 با روی اوردن ایرانیان به دین اسلام ، جهان بینی اسلامی باعث ترویج باغسازی ایرانی در تمام نقاط ایران شد . لذا ایرانیان بهشتی  را دراین عالم طرح کردند که با خصوصیات این دنیا مطابقت دارد اما تصویری از اخرت را تداعی میکند و بالاخره میتوان اذعان داشت که باغ ایرانی  مزین به نظم و تناسب ، برخوردار از حرمت و محرمیت ، منزه از بیهودگی و افراط و تفریط ، مساعد با قناعت و صرفه جویی و مجهز به پایداری است .
 
 فرهنگ ایرانی ،انسان  را جدا از طبیعت  نمیداند بلکه او را همراه با سایر عناصر طبیعت و جزء لاینفک آن و دل سپردن به طبیعت و استفاده از مناظر طبیعی را علاوه براینکه پی بردن به آیات و نشانه های خدامی بیند، موجب حظ بصر و نشاط روان آدمی میداند . ازاین رو معماری و هنر ایران به شدت طبیعت گرا است . این اصل در باغ ایرانی سبب به وجود آمدن  فضاهای نیمه باز مانند ایران و کوشک شده است . پیونددهنده   فضای طبیعت و بخش ساخته شده  میباشد .
 
مهمترین مشخصه باغ ایرانی  که آن را دریک نگاه از باغهای دیگر ملل متمایز میسازد  هندسه حاکم برآن است چرا که طرح کالبدی آن بر اساس ساختار هندسی بسیار دقیق ،حساب شده و منحصر به فرد شکل یافته است که درآن به طور عمده از اشکال مربع و مستطیل استفاده میشود . باغ ایرانی در عین وحدت در ضوابط کلی ، هندسه و مصالح اجرایی ، دارای تنوع  فضایی بی نظیری است . تنوع فضایی باغ با تعریف فضاهای مستقل از هم از طریق محدود سازی ، تنظیم فاصله دید ، بهره گیری از اشکال هندسی، طرح کاشت - ترکیب بندیهای متفاوت از گونه های گیاهی، کارکردهای فضایی آب ،  بهره گیری از مصالح و امثال ان نمود پیدا میکند . محورهای اصلی  ، محورهای فرعی ، کرت ها ،انواع حوض ها و فضاهای ساخته شده نشان از یک نظم و وحدت سازی در کلیت باغ می دهند.
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده :4
واژه های کلیدی :5
مقدمه6
 

فصل اول :  فرهنگ و تمدن ایران باستان11

1 _ 1 _  از اسلام تا صفویه14
1_ 1 _ 1_  معماری16
1 _ 2 _ دوره مغول و تیموریان18
1 _ 2 _ 1 _ معماری19
1 _ 3 _ مشخصات هنرایرانی26
1 _ 3 _ 1 _ کاخ داریوش، تخت جمشید ، کهن ترین اثر معماری28
خاور دور28
1_ 3 _ 2 _ پیکر تراشی32
1_ 1_ 3 _ صنایع دستی33
1 _ 4 _ درآمیختگی هنر ایرانی35

 

فصل دوم: فرهنگ هند37

2 _ 1 _ هندوستان37
2 _ 1 _ 1 _ وضعیت تاریخی و اجتماعی37
2 _ 1 _ 2 _ وضعیت اقتصادی40
2 _ 1 _ 3 _ تمدن هند باستان40

2 _ 2 _ روابط اقتصادی ( بازرگانی ) ایران و هند43

2 _ 3 _ زبان و ادب فارسی در شبه  قاره هند44
2 _ 4 _ جلوه هایی از هنر ایران در هند47
2 _ 4 _ 1 _ معماری48
2 _ 5 _  نخستین دوران هنر هند49
2 _ 5 _ 1 _ معماری و پیکر تراشی آغازین؛ سلطه آئین بودا53

2 _ 6 _ معیار زیباشناختی درهنر باغسازی تیموریان هند55

 

فصل سوم:  آمیزش هنر ایرانی با چین56

3 _ 1_ چین57
3 _ 2 _ هنر چین58
3 _ 2 _ 1 _ دوره شانگ60

3 _ 3 _ روابط میان چین و خاور نزدیک65

3ـ 3 _ 1 _ درآمد : پیشینه تاریخی70
3ـ 3 _ 2 _ از صدر اسلام تا دوره مغولان72
3ـ 3 _3 _ از هجوم مغولان تا دوره  تا دوره شاه عباس اول ( 1308ـ 996 ه)74
3 _3_4_ دوره تیموری78

3 _4_ اشتراکات هنر ایرانی و اسلامی با هنر شرقی79

ـ تاثیر و نفوذ هنرهای ایرانی و اسلامی در شرق81
3 _ 5_ هنر باغسازی چینی ( معماری باغستانی)84
3 _ 5 _ 1  معماری86
 

فصل چهارم : 4 ـ انتقال هنر و فرهنگ از راه ابریشم89

4 _ 1 _  تاریخچه راه ابریشم89
4 _ 2 _ایران و راه ابریشم92
4 _ 3 _ انتقال فرهنگ و راه ابریشم96
4 _3 _1_ آیین ها و ادیان98
2ـ آیین بودایی98
4ـ دین مسیحیت100
5 ـ کیش مانوی100
6ـ آیین زرتشت101
7ـ دین اسلام102
4 _ 3 _ 2 _ هنر ، صنعت و فن اوری103
4 _ 3 _ 3 _ زبان و ادب و دانش105
4 _ 4 _عاقبت راه ابریشم108
 

فصل پنجم:  باغ ایرانی112

5 _ 1 _ سرچشمه ها112
5 _2 _ پایه های معین باغ117
ـ سومین رکن باغ تقسیم آن به چهار قسمت است .118
ـ چهارمین رکن باغ مرکز ان است .118
ـ پنجمین عنصر اصلی این باغ آرمانی کوشک است.118
5 _ 3 _  تاریخچه باغ ایرانی119
5 _ 4 _ تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل125
5 _ 5 _ برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ127
5_ 6 _ تعاریف باغ و باغ ایرانی128
5 _ 6 _ 1_  باغ ایرانی چیست ؟128
5 _ 7  _ عناصر باغ ایرانی133
5 _ 7 _ 1 _ عناصر اصلی134
5 _ 7 _ 2 _ عناصر فرعی140

 

فصل ششم: نماد شناسی باغ ایرانی141

6 _ 1 _ گیاهان در باغ ایرانی142
6 _ 1 _ 1 _ درختان143
6 _1 _ 2 _ بوته ها145
6 _ 1 _3 _ گلهای تزئینی147
6 _ 2 _ آب در باغ ایرانی149
6 _ 2 _ 1 _ نهرهای بهشتی153
6 _3  _ سبک و معماری  باغ ایرانی154
6 _ 3 _ 1 _ چهار باغ در ارشاد الزراعه156
6 _ 4 _ هندسه حاکم بر باغ ایرانی158
6 ـ 4 _ 1 _ گستردگی دید158
6 ـ4 _ 2 _ محورهای آب159
6 _ 4 _ 3 _  هندسه مستطیلی159
6 ـ 4 _ 4 _  تقارن160
6 _ 4  _ 5 _  مرکزیت160
6 _ 5 _ دید گاه جهانگردان درباره باغهای ایرانی160
 

فصل هفتم :مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل166

7 _ 1 _ هشت بهشت166
7 _1 _ 1 _ دیدگاه جهانگردان در باره هشت بهشت168
7_2 _هشت بهشت و ساختار نظام فضایی معمار ایرانی173
7 _ 2 _ 1 _  مرکز گرایی در کاخ هشت بهشت174
7 _ 3 _ تاج محل176
7 _ 3 _ 1 _ تاریخچه176
7 _ 3 _ 2 _  ساختار و اصول حاکم بر تاج محل179
7 _ 3 _ 3 _ تزئینات183
7 _ 3 _ 4 _ معمار تاج محل184
 
فصل هشتم:جمع بندی 185
8 _ 1 _ جمع بندی نتایج185
8 _ 2 _ ارائه پیشنهادات189
فهرست منابع190
 
 
 
 
 

دانلود بررسی رابطه عناصر باغ سازی و نظام معماری حاکم بر آن در ایران با ممالک شرق

ادمین بازدید : 162 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
سیستم های كنترل و سرپرستی داده و کاربرد آنها در صنعت برق

SCADA، مخفف Supervisory Control and Data Acquisition، به معنی سیستمهای كنترل و سرپرستی داده، امروزه به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، و برق آبی، برای سرپرستی داده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد

دانلود سیستم های كنترل و سرپرستی داده و کاربرد آنها در صنعت برق

کنترل نظارتی
سیستم اسکادا
سیستمهای كنترل و سرپرستی داده
کاربرد سیستم های اسکادا در صنعت برق
سیستم های كنترل و سرپرستی داده و کاربرد آنها در صنعت برق
کاربرد سیستم اسکادا در صنعت برق
دانلود پایان نامه برق
دانلود پایان نامه رشته برق
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

دانلود پایان نامه مهندسی برق

سیستم های كنترل و سرپرستی داده و کاربرد آنها در صنعت برق

 
 
چكیده
SCADA، مخفف Supervisory Control and Data Acquisition، به معنی سیستمهای كنترل و سرپرستی داده، امروزه به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، و برق آبی، برای سرپرستی داده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم اسكادا، امكان مونیتور كردن و كنترل پروسسهایی كه در سایتهای دوردست قرار گرفته اند را به اپراتور می دهد. یك طراحی خوب سیستم اسكادا، با حذف نیاز بازرسی مكرر پرسنل از سایتها، باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می گردد. در سالهای اخیر، این سیستمها از نظر كاربری، قابلیت گسترش، و كارایی پیشرفتهای چشمگیری نموده و حتی برای پیچیده ترین سیستمهای كنترلی، مانند آزمایشهای فیزیكی، نیز گزینه ای بسیار مناسب به شمار می روند.
 
 
کلمات کلیدی:

کنترل نظارتی

سیستم اسکادا

سیستمهای كنترل و سرپرستی داده

کاربرد سیستم های اسکادا در صنعت برق

 
 
 
مقدمه:
یک سیستم SCADA شامل سخت افزار های مربوط به سیگنال های ورودی و خروجی، کنترلر ها، HMI، شبکه ها، سیستم های مخابراتی، database و نرم افزار است. SCADA معمولاً تحت عنوان شاخه ی مهندسی ابزار دقیق مطرح می شود.کلمه ی SCADA معمولاً به  یک سیستم مرکزی اشاره دارد که یک سایت یا سیستم را مونیتور و کنترل می کند که در سطحی به وسعت کیلومتر ها گسترده شده است. قسمت عمده ی این کنترل به صورت خودکار توسط  یک Remote Terminal Unit  (RTU) یا یک Programmable Logic Controller (PLC) انجام می شود. عملیات Host Control تقریباً همیشه محدود به سایت پایه ی مرکزی یا همان رده ی نظارتی (supervisory) می شود.
 
یک سیستم SCADA را می توان به 4 جزء زیر تقسیم نمود:
1- ابزار دقیق میدانی (Field Instrumentation)
2- ایستگاه های دوردست (RTU ها)
3- شبکه ی مخابراتی
4- ایستگاه مونیتورینگ مرکزی و HMI
 
فرآیندی که در بالا به طور کلی از آن یاد کردیم، می تواند یک فرآیند صنعتی، زیرساختی، یا سایر امکانات باشد.سیستم های SCADA که برای هر کدام از این کاربرد ها استفاده می شوند، همگی کنترل نظارتی و تحصیل اطلاعات انجام می دهند، گرچه که مورد استفاده ی سیستم در هر کاربرد متفاوت است.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چكیده1
مقدمه:1
 

فصل اول – ضرورت ونقش سیستم های کنترل2

ضرورت استفاده از سیستمهای کنترل در شبکه قدرت4
روند حرکت تکنولوژی :4
خلاسه ای از سیستم های کنترل4
کنترل محلی6
کنترل متمرکز6
کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (  ها )7
برخی از معایب مدارهای فرمان الکترومکانیکی بدین شرح است :9
تعریف  10
مزایای   نسبت به سیستم های قدیمی :12
سیستمهای جدید کنترل پس از سیستمهای گسترده و PLC13
سیستمهای تله متری و اسکادا14
تاریخچۀ بکارگیری سیستم های کسب اطلاعات و کنترل از راه دور15
 

فصل دوم – ساختار کلی سیستم اسکادا17

تقسیم بندی یک سیستم اسکادا17
سیستم محلی :17
سیستم محلی به دو بخش اساسی تقسیم می شود :18
خانواده های مختلف سیستمهای اسکادا22
پارامترهای ارزیابی سیستم اسکادا :25
1- قابلیت دسترسی ( دستیابی ) 25
2- پاسخ زمانی26
3- توسعه پذیری  :27
4- قابلیت انعطاف 28
5- قابلیت اطمینان 28
 

فصل سوم -  معیارهای لازم جهت انتخاب اطلاعات30

آشنایی با مفهوم اینترفیس و نتیجه گیری :30
نقش اینترفیس و اهمیت آن در ارتباط بین شبکۀ قدرت و مرکز کنترل و نظارت32
الف – انتقال اطلاعات از پست ( ایستگاه ) به مرکز کنترل ونظارت :32
ب – ارسال فرمان از مرکز به شبکه :32
نقاط وضعیت « DI » 34
آلارمهای مورد نیاز (DI )35
نقاط اندازه گیری « AI» 37
نقاط کنترلی « DO » 38
 

فصل چهارم – نحوۀ عملکرد ونقش پایانه ها40

شرح کلی وظایف در پایانه40
جمع آوری اطلاعات و کنترل « DAC » 41
« اولویت بندی و ترتیب داده ها » 41
ارسال داده ها به سطوح بالاتر کنترلی42
اجزاء تشکیل دهندۀ پایانه43
مدول ورودی دیجیتال « DI » 43
مدول ورودی آنالوگ « AI» 45
بخش نمونه برداری46
مدول خروجی آنالوگ « AO » 47
مدول خروجی دیجیتال « DO »47
مدول واسطه مخابراتی « CIU » 48
مدول اصلی49
مدول « PCI » 49
مدول « AGC » 50
نرم افزار پایانه50
مدول نرم افزاری « TSL » 51
مدول نرم افزاری « SPV » 51
مدول نرم افزاری « SUC » 51
مدول « پایگاه داده » « DBT » 52
مدول نرم افزاری « نگهبان » 52
هسته « RTMTK » 53
مهندسی اطلاعات در پایانه53
منبع تغذیه54

 

فصل پنجم – تکنیکهای انتقال ودریافت اطلاعات56

آرایش مخابراتی :56
- آرایش « نقطه به نقطه » 56
- آرایش Party-line58
سیستمهای ارتباطی و نحوۀ ارسال اطلاعات :59
درجۀ هوشمندی و روشهای مختلف انتقال اطلاعات از پایانه ها به مراکز کنترل61
« روش پرسشی »  و ارسال کلیۀ اطلاعات61
روش پرسشی و ارسال اطلاعات تغییر یافته :62
« روش وقفه ای »  :62
پروتکلهای ارسال اطلاعات ( پروتکل های ارتباطی یا پروتکل انتقال داده )63
روش تبادل داده ها :66
الف – قسمت برقرار کنندۀ ارتباط (سرفصل ) :66
ب – اطلاعات مفید ( داده ) :66
ج – خاتمه پیام ( دنباله ) :67
مشخصه های درستی داده : [31]67
« فاصله همینگ » 68
ساختار فریم های استاندارد :70
فریم 2/1FT  با فاصله همینگ 4 و کلاس درستی داده   می باشد.71
شرح و مقایسۀ دو پروتکل :72
شکل فریمهای استاندارد و برآورد درستی داده72
انتقال فریم های با طول کم73
انتقال فریم های با طول زیاد74
قابلیت دسترسی و هزینه74
روش جمع آوری اطلاعات75
تطابق با استانداردها75
ساختار یافتگی75
نتیجه گیری76
 
فصل شش – شرح ساختار78
نرم افزار جمع آوری اطلاعات وکنترل 78
کسب اطلاعات و کنترل78
الف – بخش « MPP »78
ب – بخش « FEP » 79
ج – بخش « SAP » 80
د – بخش « ICC » 80
مدیریت اطلاعات80
ب - « ویرایشگر پایگاه داده ها » 81
کنترل ترکیب تجهیزات مرکز 82
الف – بخش « HWM »82
ب – بخش « NWM » 82
نرم افزار MMI83
تشریح نرم افزارهای PAS85
جابجایی سریع برنامه«FCS » 89
تخصیص حافظه بطور پویا 89
دستیابی سریع به حافظه « DMA » 89
 
 

دانلود سیستم های كنترل و سرپرستی داده و کاربرد آنها در صنعت برق

ادمین بازدید : 382 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

امروزه با گسترش سیستم‌های پایگاهی و حجم بالای داده‌های ذخیره شده در این سیستم‌ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد

دانلود داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

وب کاوی
متن کاوی
داده کاوی
دیتا ماینینگ
کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی
دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر
داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی
دانلود پایان نامه داده کاوی
دانلود پروژه داده کاوی
دانلود پایان نامه کامپیوتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 3968 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

 
چکیده:
در دو دهه قبل توانایی های فنی بشر برای تولید و جمع آوری داده‌ها به سرعت افزایش یافته است. عواملی نظیر استفاده گسترده از بارکد برای تولیدات تجاری، به خدمت گرفتن کامپیوتر در کسب و کار، علوم، خدمات  دولتی و پیشرفت در وسائل جمع آوری داده، از اسکن کردن متون و تصاویر تا سیستمهای سنجش از دور ماهواره ای، در این تغییرات نقش مهمی دارند.
 
بطور کلی استفاده همگانی از وب و اینترنت به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی جهانی ما را مواجه با حجم زیادی از داده و اطلاعات می‌کند. این رشد انفجاری در داده‌های ذخیره شده، نیاز مبرم وجود تکنولوژی های جدید و ابزارهای خودکاری را ایجاد کرده که به صورت هوشمند به انسان یاری رسانند تا این حجم زیاد داده را به اطلاعات و دانش تبدیل کند. داده کاوی به عنوان یک راه حل برای این مسائل مطرح می باشد. در یک تعریف غیر رسمی داده کاوی فرآیندی است، خودکار برای استخراج الگوهایی که دانش را بازنمایی می کنند، که این دانش به صورت ضمنی در پایگاه داده های عظیم، انباره داده  و دیگر مخازن بزرگ اطلاعات، ذخیره شده است.
 
به لحاظ اینکه در چند سال اخیر مبحث داده کاوی و اکتشاف دانش موضوع بسیاری از مقالات و کنفرانسها قرار گرفته و نرم افزار های آن در بازار به شدت مورد توجه قرار گرفته، از اینرو در مقاله سعی بر آن شده تا گذری بر آن داشته باشیم.در این پایان نامه درفصل مروری بر داده کاوی خواهیم داشت . که به طور عمده به تاریخچه ، تعاریف، کاربردها وارتباط آن با انبار داده و OLAP خواهیم پرداخت. در پایان فصل مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها را ذکر کردیم که داده کاوی یکی از مراحل آن است.در فصل 2 یکی از شیوه های داده کاوی که از سبد خرید گرفته شده  است توضیح داده شده است . در این فصل به شرح قوانین ارتباطی خواهیم پرداخت که در آن بعد از دسته بندی الگوریتمها ، الگوریتم Apriori ( که یک الگوریتم پایه در این زمینه است ) و الگوریتم FP-Growth ( یک الگوریتم جدید میباشد) را با شرح یک مثال توضیح می دهیم و در آخر آن دو را با هم مقایسه می کنیم . در فصل 3 مباحث وب کاوی و متن کاوی را که در بسیاری از مراجع جزء کاربردهای داده کاوی به حساب می آید شرح داده خواهد شد.
 
 
کلمات کلیدی:

وب کاوی

متن کاوی

داده کاوی

دیتا ماینینگ

کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی

 
 
 
 
مقدمه:
امروزه با گسترش سیستم‌های پایگاهی و حجم بالای داده‌های ذخیره شده در این سیستم‌ها، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد.با استفاده از پرسش‌های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش‌گیری معمولی، می‌توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه‌گیری در مورد داده‌ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند. امّا وقتی که حجم داده‌ها بالا باشد، کاربران هرچند زبر دست و با تجربه باشند نمی‌توانند الگوها مفید را در میان حجم انبوه داده‌ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم باشند، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است. از سوی دیگر، کاربران معمولاً فرضیه‌ای را مطرح می‌کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می‌پردازند، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحاً به کشف دانش   بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و بصورت خودکار الگوها و رابطه‌های منطقی را بیان نمایند.
 
داده کاوی  یکی از مهمترین این روشها است که به الگوهای مفید در داده‌ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می‌شوند واطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می‌دهند تا براساس آن تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند.اصطلاح داده کاوی زمانی بکار برده می‌شود که با حجم بزرگی از داده‌ها، در حد مگا یا ترابایت، مواجه باشیم. در تمامی منابع داده کاوی بر این مطلب تأکید شده است. هرچه حجم داده‌ها بیشتر و روابط آنها پیچیده تر باشد دسترسی به اطلاعات نهفته در میان داده ها مشکل تر می‌شود و نقش داده کاوی بعنوان یکی از روش های کشف دانش، روشن‌تر می‌گردد.داده کاوی بطور همزمان از چندین رشته علمی بهره می‌برد نظیر: تکنولوژی پایگاه داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، آمار، الگو، سیستم‌های مبتنی بر دانش ، حصول دانش ، بازیابی اطلاعات ، محاسبات سرعت بالا  و بازنمایی بصری داده .
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 2

فصل1: مقدمه ای بر داده کاوی  13

1-1 تعریف داده کاوی   .15

2-1 تاریخچه داده کاوی   16

3-1 چه چیزی سبب پیدایش داده کاوی شده است؟   17

4-1 اجزای سیستم داده کاوی   .19

5-1 جایگاه داده کاوی در میان علوم مختلف   21
6-1 قابلیتهای داده کاوی   .22

7-1 چرا به داده کاوی نیاز داریم؟   .23

8-1 داده کاوی چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟   25
9-1 کاربردهای داده کاوی   .25
1-9-1 کاربردهای پیش بینی کننده   .27
2-9-1 کاربردهای توصیف کننده   27
10-1 ابزارهای تجاری داده کاوی   .28
11-1 داده کاوی و انبار داده ها   .29
1-11-1 تعاریف انبار داده   29

2-11-1 چهار خصوصیت اصلی انبار داده   .30

3-11-1 موارد تفاوت انبار داده و پایگاه  داده   31
12-1 داده کاوی و OLAP   .33
1-12-1 OLAP   .33
2-12-1 انواع OLAP   .34

13-1 مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها   .34

1-13-1 انبارش داده ها   35
2-13-1 انتخاب داده ها   36
3-13-1 پاکسازی- پیش پردازش- آماده سازی   36
4-13-1 تبدیل داده ها   36

5-13-1 کاوش در داده ها (Data Mining)   .37

6-13-1 تفسیر نتیجه   38

 

فصل 2: قوانین ارتباطی   .39

1-2 قوانین ارتباطی   40
2-2 اصول پایه   .41
1-2-2 شرح مشکل جدی   .41
2-2-2 پیمایش فضای جستجو   .43
3-2-2 مشخص کردن درجه حمایت مجموعه اقلام   .45
3-2 الگوریتمهای عمومی   45
1-3-2 دسته بندی   45
2-3-2 BFS و شمارش رویداد ها   .46
3-3-2 BFS و دونیم سازی TID-list   .47
4-3-2 DFS و شمارش رویداد   47
5-3-2 DFS و دو نیم سازی TID-list  48

4-2 الگوریتم Apriori   48

1-4-2 مفاهیم کلیدی   .48
2-4-2 پیاده سازی الگوریتم Apriori   49
3-4-2 معایب Apriori و رفع آنها   .54

5-2 الگوریتم رشد الگوی تکرارشونده   55

1-5-2 چرا رشد الگوی تکرار سریع است؟   .58

6-2 مقایسه دو الگوریتم Apriori و FP-growth   59

7-2 تحلیل ارتباطات   63
 

فصل 3: وب کاوی و متن کاوی   .65

1-3 وب کاوی   .66

1-1-3 الگوریتمهای هیتس و لاگسام   .69

2-1-3 کاوش الگوهای پیمایش مسیر   76
2-3 متن کاوی   .90
1-2-3 کاربردهای متن کاوی   .92
1-1-2-3 جستجو و بازیابی   95
2-1-2-3 گروه بندی و طبقه بندی   97
3-1-2-3 خلاصه سازی   99
4-1-2-3 روابط میان مفاهیم   .101
5-1-2-3 یافتن و تحلیل گرایشات   
6-1-2-3 برچسب زدن نحوی (pos)   .
7-1-2-3 ایجاد Thesaurus و آنتولوژی به صورت اتوماتیک   .107
2-2-3 فرایند متن کاوی   .
3-2-3 روشهای متن کاوی   .110
مراجع   .116
 
 
فهرست اشکال
1-1 مراحل فرایند کشف دانش   17
2-1 سیر تکاملی صنعت پایگاه داده   19
3-1 معماری یک نمونه سیستم داده کاوی   .20
4-1 نرخ رشد اطلاعات   .24
5-1 کاربرد پیش بینی کننده   27
6-1 داده ها از انبار داده ها استخراج می گردند   32
7-1 داده ها از از چند پایگاه داده  استخراج می گردند   32
1-2 شبکه‌ای برای     .

3-2 دسته بندی الگوریتمها   46

4-2 پایان الگوریتم Apriori   52
5-2 درخت الگوی تکرار   57
6-2 اندازه گیری کارکرد درجه حمایت برای پایگاه داده D1 40K   61
7-2 اندازه گیری Apriori با درجه حمایت/تراکنش   .62
8-2 اندازه گیری FP-growth با درجه حمایت/تراکنش   62
1-3 مقداردهی اولیه الگوریتم HITS   72
2-3 مثالی از الگوهای پیمایش   .80
3-3 فرایند متن کاوی   .86
4-3 مثال یافتن روابط   .88
 
 
فهرست جداول
1-2 کاوش FP-tree با ایجاد پایگاه های الگوشرطی   .58
2-2 پارامترها   .59
3-2 نتایج برای فاکتور درجه حمایت 5%   60
4-2 نتایج برای D1 150K با درجه حمایت   .61
1-3 تراکنش های توصیف شده توسط مجموعه ای از URLها   .75
2-3 نمایش URLها به عنوان بردارهایی از فعالیت گروه تراکنش   75
3-3 یک SOM مرسوم که توسط توصیف URLها تولید شده است   76
 

دانلود داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

ادمین بازدید : 218 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

در این پایان نامه موضوعاتی چون؛ جرم مطبوعاتی چیست؟ تعریف های از ابعاد مختلف صورت گرفته است و روی این موضوع مکث شده که آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ و ژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند و یا نه؟

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

جرم مطبوعاتی
جرایم رسانه ای
اصول اخلاقی روزنامه نگاری
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
دانلود پایان نامه علوم ارتباطات
دانلود پایان نامه جرایم رسانه ای
دسته بندی رسانه و علوم ارتباطات
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
 
 
چکیده:
در این پایان نامه موضوعاتی چون؛ جرم مطبوعاتی چیست؟ تعریف های از ابعاد مختلف صورت گرفته است و روی این موضوع مکث شده که آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ و ژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند و یا نه؟ علاوه برآن روی آزادى مطبوعات، جرایم و تخطی های مطبوعاتى، منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان، توهین به اشخاص رسمی، ایجاد تفرقه و تشویق به زیر پا گذاشتن قانون، نشر مطالب ممنوع، رسانه ها عامل مسایل جرمی، سانسور به صورت نهایت کوتاه، کاپی رایت یا حق چاپ، قانون کاپی رایت از چه زمانی آغاز می‏شود و چه شرایطی دارد؟ زمان ختم کاپی رایت یک اثر  و در آخر اثر قانون رسانه های افغانستان و مقایسة آن با قانون پیشین و معاهده جهانی حق تقلید 1952 در نظر گرفته شده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

جرم مطبوعاتی

جرایم رسانه ای

اصول اخلاقی روزنامه نگاری

 
 
 
فهرست مطالب
جرایم رسانه‏ای1
چکیده:2
جرم مطبوعاتی چیست؟6
الف-تعریف عام جرم مطبوعاتی:7
ب. تعریف جرم مطبوعاتی:8
آیا در جرایم مطبوعاتی علاوه‌ بر مدیر مسؤول، نویسنده‌ وژورنالیست هم‌ مسؤولیتی دارند؟8
آزادى مطبوعات، جرایم و تخطی های  مطبوعاتى11
منموعیت نشر مطالب از طریق وسایل علنی در قانون جزای افغانستان14
رسانه ها عامل مسایل جرمی20
سانسور چیست؟33
کاپی رایت چیست؟34
قانون رسانه های کشور مصوب  اسد 138836
ماده سیزدهم:رسانه برقی عامه: رادیو تلویزیون ملی افغانستان:43
مقایسه قانون رسانه های 1388 با قانون پیشین56
افزایش مواد57
دریافت و بررسی تقاضاها برای تاسیس رسانه ها60
رادیو و تلویزیون ملی:60
فقرات افزودی در بخش نشرات ممنوعه:61
معاهده جهانی حق تقلید 195263
تصمیم نامه مربوط به ماده یازدهم:87
نتیجه:89
پیشنهادها:93
منابع:97
 
 
 
 

دانلود دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

ادمین بازدید : 451 چهارشنبه 14 بهمن 1394 نظرات (0)

 

طراحی دیوار برشی

یکی از مهمترین مزایای برنامه ETABS ، طراحی دیوار برشی می باشد

دانلود طراحی دیوار برشی

دیوار برشی
برنامه ETABS
دانلود مقاله طراحی دیوار برشی
دانلود مقاله طراحی دیوار برشی
دانلود مقالات رشته عمران
دانلود مقالات مهندسی عمران
دانلود مقالات عمران
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

دانلود مقاله طراحی دیوار برشی 

 
مقدمه:
یکی از مهمترین مزایای برنامه ETABS ، طراحی دیوار برشی می باشد . این برنامه قادر است دیوارها را بر اساس شرایط دو بعدی و سه بعدی طراحی کند .برنامه ETABS دیوارها را با سه روش طراحی می کند که انتخاب روش توسط کاربر می باشد. 
 

سه روش طراحی برنامه ETABS عبارتند از : 

* روش المان مرزی – تحت عنوان Simppified T and C
* روش میلگردگذاری بکنواخت – تحت عنوان Uniform Reinforceing
* روش عمومی و کامل بر اساس میلگردگذاری دلخواه – تحت عنوان General Reinforceing
 
روش المان مرزی روشی ساده وسریع است و معمولا در محاسبات دستی از آن استفاده می شود .و روش بعدی بر اساس منحنی اندرکنش سه بعدی هستند و دقت بسیار بالائی دارند . در روش دوم مقطع دیوار با میلگردهایی که دارای شماره و فاصله یکسان هستند طراحی می شود . اما در روش سوم فاصله و شماره میلگردها دلخواه است .پارامترهای طراحی این سه روش و در کل روند طراحی آنها متفاوت می باشد .
 
 
 
کلمات کلیدی:

دیوار برشی

برنامه ETABS

طراحی دیوار برشی

 

دانلود طراحی دیوار برشی

ادمین بازدید : 225 چهارشنبه 14 بهمن 1394 نظرات (0)

 

بررسی نانوساختارهای متخلخل

مواد نانومتخلخل دارای حفره هایی در ابعاد نانو هستند و حجم زیادی از ساختار آن ها را فضای خالی تشکیل می دهد

دانلود بررسی نانوساختارهای متخلخل

آئروژل‌
دانلود پایان نامه مواد نانو متخلخل
دانلود پایان نامه نانوساختارهای متخلخل
نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم
دانلود پایان نامه رشته شیمی
دانلود پایان نامه بررسی نانوساختارهای متخلخل
دانلود پایان نامه شیمی
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3997 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

دانلود پایان نامه رشته شیمی

بررسی نانوساختارهای متخلخل

(بصورت جامع و کامل در قالب 98 صفحه)
 
چکیده:
مواد نانومتخلخل (Nanoporous Materials) دارای حفره هایی در ابعاد نانو بوده و بسیار متنوع می باشند. سطح ویژه ی بالا، گزینش پذیری شکل و اندازه (Size and Shape Selectivity) از مهم-ترین ویژگی های این مواد است که سبب کاربردهای فراوان کاتالیزوری، تصفیه و جداسازی شده و نقش آن ها را در نانوفناوری پررنگ تر کرده است.
 
پیشرفت این مواد در آینده وابسته به ساخت مواد نانومتخلخل مهندسی شده و کنترل شده برای کاربردهای موردنظر است. زئولیت ها (Zeolites)، کربن و سیلیکای نانومتخلخل، از مهم ترین ساختارهای نانومتخلخل هستند. رایج ترین روش سنتز این مواد نانومتخلخل،روش های برپایه الگوست (Templated Synthesis). روش های مشخصه یابی، اندازه و شکل حفره ها را مشخص کرده و در بهینه سازی ساختار کمک می کند. استفاده از تخلخل های این مواد برای ساخت نانوکامپوزیت ها بسیار مهم و کاربردی است. مواد نانومتخلخل معدنی بسیار متنوع تر از مواد نانومتخلخل  آلی هستند، از این رو در این پایان نامه به بررسی کامل نانوساختارهای متخلخل پرداخته ایم.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آئروژل‌

مواد نانو متخلخل

نانوساختارهای متخلخل

نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم

 
 
مقدمه
مواد نانومتخلخل دارای حفره هایی در ابعاد نانو هستند و حجم زیادی از ساختار آن ها را فضای خالی تشکیل می دهد. نسبت سطح به حجم (سطح ویژه) بسیار بالا، نفوذپذیری یا تراوایی (Permeability) زیاد، گزینش پذیری خوب و مقاومت گرمایی و صوتی از ویژگی های مهم آن ها می باشد. با توجه به ویژگی های ساختاری، این مواد به عنوان تبادل گر یونی (Ion Exchanger)، جداکننده (Separator)، کاتالیزور، حس گر، غشا (Membrane) و مواد عایق استفاده می شوند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
گفتار 1 :کلیات1
1-مقدمه2

تعریف تخلخل2

شکل 1- ماده ای نانومتخلخل با آرایش شش ضلعی حفره های استوانه ای [2]3
3-دسته بندی مواد نانومتخلخل3
دسته بندی بر اساس مواد تشکیل دهنده4
دسته بندی براساس نظم ساختار5

4- تقسیم بندی مواد نانومتخلخل آلی5

5- مواد نانومتخلخل معدنی5
5-1- مواد میکرومتخلخل5
جدول 1- مقایسه ی برخی از مواد نانومتخلخل [1]8
مشخصه یابی و اندازه گیری تخلخل10
روش های میکروسکوپ الکترونی10
جدول 2- مروری بر مواد نانومتخلخل آلی [2و1]13
جدول 3- مروری بر مواد نانومتخلخل معدنی [4-1]14
 

گفتار 2 :مواد نانو متخلخل16

1- مقدمه16

شکل 1 - انواع فضاهای نانو17

شکل 2 – عملکرد های متنوع فضا های بسته19
معرفی موردی برخی ترکیبات متخلخل20
کربن فعال20
شکل 3- نمایی از کربن فعال و تصویری از آن توسط میکروسکوپ الکترونی21

شکل 4– اجزای تشکیل دهنده چهارچوب های فلزی- آلی22

شکل 5 – دسته های مواد متخلخل24
 

گفتار 3 :چهارچوب های فلزی-آلی (Metal Organic Frameworks)27

1- مقدمه27
شکل 2- تعدادی از لیگاندهای متداول در چهارچوب های فلزی- آلی بعنوان رابط31
سه نکته زیر از اصلی ترین ویژگی های این ترکیبات است :31
شکل 3 - واحد های ساختاری ثانویه معدنی34
4- روش های شناسایی ساختار و اندازه گیری تخلخل در ساختارهای MOF36
 

گفتار 4 :معرفی آئروژل‌ها (Aerogels)38

1-مقدمه39
2-2 شیمی یکپارچگی آئروژل ها39
1- شستن ژل مرطوب با محلول اتانول وآب40
2-3- شیمی آبگریزی آئروژل ها40
شکل 1- آبگریز کردن آئروژل [1]41
خواص مکانیکی آئروژل ها:41
4-فرایند ساخت سُل-ژل42
شکل 2-  فرایند سُل-ژل:   الف: سُل   ب: ژل [1]43
شکل 3- دستگاه اتوکلاو برای خشک کردن آئروژل به روش فوق بحرانی [1]44
2-2-3- دیگر تکنیک های خشک کردن:45
4 - انواع آئروژل:47
1-4- آئروژل های معدنی:47
2-4- آئروژل های آلی:47
3-4- آئروژل های کربن:49
جدول 3 - ویژگی های کربن آئروژل های [1]49

 

گفتار 5 :کاربرد آئروژل ها54

1-2- کاربرد به عنوان عایق:55
1-1-2- کاربرد آئروژل ها به عنوان عایق های حرارتی:55
2-1-2- کاربرد آئروژل ها به عنوان عایق های صوتی:55
2-2- کاربرد نوری آئروژل ها:55
3-2- کاربرد الکتریکی آئروژل:56
شکل 1 - دولایه های کربن آئروژل در ابر خازن ها [1]57
5-2- کاربرد آئروژل در ساختار کاتالیست ها:58
شکل 2 - روکش دار کردن آنزیم در سیلیکا آئروژل [1]59
6-2- کاربرد آئروژل در پوشش ها:59
8-2- تکنیک جدید برای جمع آوری غبارهای کهکشانی60
 
گفتار 6 :نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم62
2- ساختار کلی آلومینای آندی متخلخل62
شکل 1- (الف) ساختار آلومینای آندی متخلخل، (ب) سطح مقطع لایه‌ی آندایز شده [4].63
شکل 2- تصویر شماتیک توزیع جریان در شروع و گسترش رشد حفره‌ها در آلومینای آندی [6].66
جدول 1- درصد مشارکت آنیونها در لایه‌ی اکسید متخلخل [3 و 9] .67
شکل 3- نمودار شماتیک توزیع غلظت -SO42 در آلومینای متخلخل تشکیل شده در اسید سولفوریک [13]68
 
ادامه نانوحفره‌های اکسید آلومینیوم71
شکل 1- تشکیل یون‌های -O2 و -OH در مرز اکسید و الکترولیت، به‌وسیله‌ی واکنش آب با آنیون‌های جذب شده‌ی -SO4 2  از منبع [2].72
شکل 2- نحوه‌ی مهاجرت یون‌ها و شکل گیری نانوحفره‌ها طی فرآیند آندایز آلومینیوم [7].74
شکل 3- نمایش حرکت یون‌ها و حل شدن لایه‌ی اکسید در الکترولیت اسید سولفوریک [9].75
شکل 4- نمایش سطح مقطع و سطح بالایی ساختار دوتایی و سه تایی دیواره‌ی سلول آلومینای متخلخل، به ترتیب در اسیدسولفوریک و اسید فسفریک [11].76
شکل 5- جاهای خالی در ساختار آلومینای آندی متخلخل [9].77
شکل 6- مراحی تشکیل جاهای خالی در ساختار آلومینای آندی متخلخل [9].78
4- پارامترهای هندسی مشخصه‌ی نانوحفره‌های آلومینای آندی78
 
2- پارامترهای هندسی مشخصه‌ی نانوحفره‌های آلومینای آندی1
1-2- ضخامت لایه‌ی سدی1
شکل 1- ضخامت لایه‌ی سدی در ساختار آلومینای آندی، در الکترولیت‌های مختلف [2].2
3-2- چگالی حفره4
4-2- ضخامت لایه‌ اکسیدی4
شکل 2- نمای شماتیکی از میزان انبساط حجمی اکسید آلومینیوم طی فرآیند آندایز.6
شکل 4- تصاویر SEM از نانوحفره‌های آلومینای آندایز شده در ولتاژهای مختلف و در الکترولیت اسید اکسالیک 0.3 مولار
 
 
 
 
 

دانلود بررسی نانوساختارهای متخلخل

ادمین بازدید : 301 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار

مقوله ایمنی كه در كشورهای در حال توسعه كمتراز توسعه یافته توجه میشود پایه های پیشرفت و رشد آن جامعه بوده وهست

دانلود ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار

کنترل انبار
دانلود مقاله ایمنی در انبار
دانلود مقاله اصول ایمنی و بهداشت در انبارداری
دانلود مقالات رشته ایمنی
دانلود مقاله ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار
دانلود مقالات ایمنی
دسته بندی طب کار و ایمنی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1343 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

دانلود مقاله رشته ایمنی

ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار

*همراه با آیین نامه ایمنی انبارها
 
مقدمه
بشر همواره در جستجوی آرامش و ایمنی بوده است. اوسعی داشته با تسلط بر طبیعت و عناصر آن شرایط بهتری جهت حیات خویش تمهید نماید. دستیابی به تكنولوژی دامنه تو انایی او را افزایش داده وبه مرزهای نوینی از رشد و توسعه رسانده است.امروزه با توسعه علم و پیشرفت آن ، موضوع صنعت درصدر جوامع توسعه یافته و در حال توسعه قرار گرفته است .
 
صنعت تاثیر مستقیم در اقتصاد جامعه وكشورها دارد ، اما مطمئناً مقوله ایمنی كه در كشورهای در حال توسعه كمتراز توسعه یافته توجه میشود پایه های پیشرفت و رشد آن جامعه بوده وهست. امروزه جوامع توسعه یافته تلاش دارند تا تولیدات و بهروری خود را براساس آخرین یافته های علم ایمنی و صنعتی تطبیق دهند و به آموزش افراددر جامعه صنعتی خود از نظر ایمنی و محیط زیست با توجه ویژه بپردازند.بدین منظور با توجه به خطرات فوق العاده بالا امكان صنعتی چه از نظر نشت مواد شیمیایی وآتش سوزیهای مهیب وغیر قابل جبران و خطرات بهداشتی كه میتواند گریبانگیر صنعت ما شود .
 
 
کلمات کلیدی:

کنترل انبار

ایمنی در انبار

اصول ایمنی و بهداشت در انبارداری

 
 
 
فهرست مطالب
کلیات ایمنی و بهداشت حرفه ای

 انواع انبارها و عوامل موثر در طراحی ساختمان آنها

 ایمنی کار با وسایل و تجهیزات حمل و نقل و جابجایی بار 

 روش های قفسه بندی صحیح و ایمن در انبارها

 اصول ایمنی استقرار کالا و مواد در انبارها

 روش های طبقه بندی کالا و مواد خطرناک درانبارها
 روش های پیشگیری از آتش در انبار و روش های اطفای

مسایل ایمنی و بهداشت در انبار

حمل و نقل دستی بار 
 نکاتی که برای احداث انبارها و انبارش کالاها باید در نظر گرفته شوند
 تقسیم بندی انبارهای مسقف

ویژگی های انبارهای خشک

نوع خاموش کننده مورد استفاده جهت اقلام مختلف موجود در انبار
 محل نصب کپسول های آتش نشانی و اطفاء حریق:

 ایمنی و اصول ارگونومی حمل بار دستی

 شرایط و ویژگی های انبارهای مواد شیمیایی و سموم

 

دانلود ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار

ادمین بازدید : 528 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

ابزارها به تجهیزات و وسائلی گفته می‌شوند كه در انجام كارهای مختلف به انسان كمك می‌كنند

دانلود ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

انبار
انبارداری
دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای انبار
دانلود مقالات مدیریت صنعتی
دانلود مقالات رشته مدیریت صنعتی
دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1001 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59

دانلود مقاله رشته مدیریت صنعتی

ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

 
 
مقدمه:
با توجه به اهمیت و نقش ابزارها در انجام كارها، و نیز خطراتی كه ممكن است در كار با بعضی از آن‌ها وجود داشته باشد، آشنایی با طرز استفاده از آن‌ها به خصوص برای افراد شاغل در مراكز صنعتی، می‌تواند از اهمیت به سزایی برخوردار باشد. همچنین نگهداری صحیح از ابزارها و نیز امكان دسترسی راحت به آن‌ها در مواقع نیاز، می‌تواند در انجام بهتر، سریع‌تر و منظم‌تر كارها مؤثر باشد.ابزارها به تجهیزات و وسائلی گفته می‌شوند كه در انجام كارهای مختلف به انسان كمك می‌كنند. در زندگی انسان امروزی و به خصوص در محیط‌های صنعتی، انجام بسیاری از كارها بدون داشتن ابزار مناسب بسیار سخت و شاید غیر ممكن باشد. هر چه نوع كار مورد نظر پیچیده‌تر باشد، ابزار مورد استفاده نیز كامل‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود.
 
انبارها در یك محیط صنعتی، برای ذخیره‌سازی مواد تولیدی، تجهیزات، ابزارآلات و مواد مورد نیاز برای استفاده در مواقع ضروری به كار برده می‌شوند. انبارها با توجه به نوع مواد و تجهیزاتی كه در خود نگه ‌می‌دارند انواع مختلفی دارند ولی رایج‌ترین آن كه یك پرسنل ممكن است با آن‌ها درگیر باشد، انبار ابزارآلات و انبارقطعات است.
 
برای دریافت یك وسیله یا قطعه از انبار، مراحل خاصی باید طی شود تا وسیله مورد نیاز توسط انباردار در اختیار شخص قرار گیرد. كلیه كالاهای تحویل‌گرفته از انبار را در زمان تحویل باید مورد بررسی قرار داد تا اولا مشخصات فنی آن‌ها همان مشخصات درخواست داده شده باشد، و ثانیا معیوب و خراب نباشند. كلیه ابزارالات و وسائل مورد استفاده در یك محیط صنعتی، دارای مشخصاتی هستند كه این مشخصات معمولا به صورت استاندارد شده‌ای تعریف می‌شوند. در مورد تجهیزات الكتریكی بسیاری از مشخصات نظیر جریان نامی، ولتاژ نامی، توان قابل تحمل،‌ سرعت، درجه حفاظت یا IP و... را باید در موقع درخواست كالا چك شود تا با استانداردها و محل استفاده تطابق داشته باشد و در موقع تحویل كالا یا قطعه نیز باید چك شود تا با آن‌چه كه خواسته شده مطابقت داشته باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

انبار

انبارداری

ماشین آلات و ابزارهای انبار

 
 
 
فهرست مطالب:
بخش اول:
١ – ابزارهای اندازه گیری + عکس و تصویر
٢ - موارد خطای دستگاه باسکول 
٣ - حمل کالا توسط جرثقیل + عکس:
٤ - حمل کالا توسط لیفتراک و استکر + عکس:
٥ - کانوایرها یا نوار نقاله.
 
بخش دوم:
٦ - انواع ماشین ها و استکر های حمل در انبار های مدرن و مکانیزه AS/RS  + عکس:

دانلود ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

ادمین بازدید : 268 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت

در این پایان نامه به بررسی مقاومت و شكل‌پذیری اعضا و اتصالات در اثر بارگذاری رفت و برگشتی خواهیم پرداخت

دانلود بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت

سازه های فولادی
طراحی لرزه ای سازه ها
بارهای رفت و برگشت در سازه
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران
عملکرد اتصالات سازه در اثر بارهای رفت و برگشت
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد عمران سازه
دانلود پایان نامه ارشد عمران سازه
دانلود پایان نامه ارشد عمران
دسته بندی مهندسی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 9417 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت

 
 
چکیده:
فلسفه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، برای سالهای متمادی در آیین‌نامه‌های ساختمانی ملی و جهانی مورد قبول واقع شده است.برای رسیدن به این اهداف یكی از اصولی كه در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها وجود دارد، عبارت است از استفاده از اشكال، سیستم‌ها و موادی كه رفتار شكل‌پذیر داشته باشند. زمانی به یك سازه شكل‌پذیر اطلاق می‌شود كه بتواند تغییر شكل‌های غیرالاستیك بزرگ را بدون كاهش در مقاومت تحمل نماید. (همچنین نباید ناپایداری و فروریزش در سازه اتفاق افتد). در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، بزرگی نیروی زلزله برای یك سیستم سازه‌ای مشخص، رابطه معكوس با میزان شكل‌پذیری آن سیستم دارد. 
 
سازه‌ها با میزان شكل‌پذیری زیاد برای نیروهای لرزه‌ای كوچكتر و سازه‌ها با میزان شكل‌پذیری كم برای نیروهای لرزه‌ای بزرگتر طراحی می‌شوند. در واقعیت سازه‌های شكل‌پذیرتر تحت زلزله‌هایی قرار خواهند گرفت كه از حد مقاومت الاستیك آنها بیشتر است [12]. سازه‌های فولادی از بسیار جهات از جمله مصالح ایده‌ال برای مقاومت در برابر زمین لرزه می‌باشند. این مصالح درجه بالایی از جذب انرژی و شكل‌پذیری را از خود نشان می‌دهد. تجربه نشان می‌دهد كه سازه‌های فولادی در زمین لرزه‌ها، معمولاً بخوبی عمل می‌كنند. با این وجود به منظور استفاده بیشتر از شكل‌پذیری فولاد، تدابیر ویژه‌ای در طراحی و جزئیات سیستم‌های قابی و اتصالات نیاز است. فروریختن برج 20 طبقه (pinot suarez) در زمین لرزه 1985 مكزیكوسیتی، كه یك سازه فولادی بود، به وضوح نشان داد كه فولادی بودن طرح به تنهایی تضمینی برای عملكرد مناسب در برابر زمین لرزه نمی‌باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

سازه های فولادی

طراحی لرزه ای سازه ها

بارهای رفت و برگشت در سازه

 
 
 
مقدمه:
در دهه 1960 مهندسین سازه به این باور رسیدند كه سیستم قاب مقاوم خمشی فولادی با اتصالات جوشی، در رده یكی از شكل‌پذیرترین سیستم‌های سازه‌ای قرار دارد. بسیاری از مهندسین سازه بر این باور بودند كه قاب‌های خمشی اصولاً در مقابل زلزله‌ها حساس نمی‌باشند و فروریزشی در آنها رخ نمی‌دهد و اگر خسارت سازه‌ای رخ دهد، محدود به جاری شدن اعضای قاب بوده و اتصالات آن به صورت الاستیك باقی می‌مانند. به واسطه همین تفكر در آن سالها، سازه‌های صنعتی، آموزشی و تجاری بزرگی كه سیستم آنها قاب خمشی فولادی با اتصالات جوشی بود در غرب ایالات متحده بنا گردید. 
 
با وقوع زلزله نورتریج در 17 ژانویه سال 1994، این ایده و تفكر كاملاً عوض شد. بعد از وقوع این زلزله، بسیاری از ساختمانها كه سیستم سازه‌ای آنها از قاب مقاوم خمشی فولادی بود، دچار شكست ترد در ناحیه اتصال تیر به ستون شدند. ساختمانهای مذكور ارتفاعی بین 1 تا 26 طبقه و عمری حداكثر تا 30 سال داشتند، حتی ساختمانهایی كه در زمان زلزله در حال احداث بودند نیز دچار اینگونه خسارات شده بودند. سازه‌هایی كه در مناطقی قرار گرفته بودند كه حركت زمین در آنجا شدید بود، بیشترین خسارت سازه‌ای را متحمل شده بودند و حتی در مناطقی كه حركت زمین در حد متوسط بود، خسارات سازه‌ای شدیدی مشاهده می‌شد ]12].
 
شكست ترد اتصال تیر به ستون در اثر این زلزله، یك زنگ خطر برای مهندسین به حساب می‌آمد. همچنین این كشف باعث نگرانی در مورد خسارات احتمالی وارده به سازه‌هایی كه در مناطق دیگر و تحت زلزله‌های قدیمی‌تری واقع شده بودند، گشت. تحقیقات بعدی نشان داد كه این نوع خسارات در تعداد كمی از ساختمانها كه تحت زلزله لاندرز 1992، بیگ بیر 1992 و لوماپریتا 1989 قرار گرفته بودند، وجود دارد. در زلزله نورتریج، سازه‌ها بگونه‌ای كه از قبل در طراحی‌ها پیش‌بینی شده بودند، رفتار نكردند. خسارات وارده به اتصالات، حتی در سازه‌هایی كه نیروی لرزه‌ای وارده به آنها كوچكتر از نیروی طراحی بود، مشاهده می‌شد [12]. 
 
آزمایشات و تحقیقات باعث پیشرفت‌های قابل توجهی در فهم تفاوت‌های رفتار سازه در دو حالت بارگذاری ساده و رفت و برگشتی گشته است. كارهای بیشتری نیز روی انواع شكل‌پذیر بادبندی‌ها انجام شده كه این كار باعث پیشرفت بزرگی در مفهوم طراحی سازه‌های فولادی در برابر زمین لرزه گردیده است. در این پایان نامه  به بررسی مقاومت و شكل‌پذیری اعضا و اتصالات در اثر بارگذاری رفت و برگشتی خواهیم پرداخت. پس از توضیحات مقدماتی در دو بخش اول و دوم بطور جداگانه عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی با ارائه تحقیقات و آزمایشاتی كه محققین در این رابطه ارائه نموده‌اند، بررسی گشته و نتایج هر تحقیق با شرح روند آزمایش در هر قسمت بیان شده است.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 بررسی رفتار و عملكرد اعضاء و اتصالات تحت اثر بارهای رفت‌وبرگشتی
- فلسفه طراحی
- منحنی هیسترزیس جهت مدل كردن اتصالات
-- مدلهای هیسترزیس
-- رفتار هیسترزیس اتصالات
ـ سازه‌های ساختمان فولادی نیمه صلب
-- رفتار لرزه‌ای قابهای صلب و نیمه صلب

ــ طراحی لرزه‌ای قابهای نیمه صلب ساختمان‌های فولادی

 

بخش اول: تحقیقات جهت بررسی رفتار اتصالات تیر به ستون

ـ معرفی (آزمایش و تحقیق)
ـ سیستم قابهای خمشی (Moment Resistant Frame) MRF

- بررسی رفتار اتصالات نیمه صلب با نبشی تحت بارگذاری سیكلی

ــ هدف
ــ معرفی
ــ وسایل آزمایش
ــ روش کار آزمایش
ــ نتایج آزمایش
ــ نتیجه‌گیری

ـــ مدل عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای اتصالات تیر به ستون نیمه صلب

ـــ معرفی
--- دقت مدل عددی
ـــ نتیجه

ـ رفتار اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن تحت بارهای لرزه‌ای و بررسی اثر لغزش پیچهای اتصال

ــ هدف
ــ معرفی
ــ آزمایشات
ــ اثر لغزش پیچ
ــ رفتار لغزشی: مقایسه با سایر آزمایشات و نكات طراحی
ــ پیش‌بینی عددی توسط یك مدل مكانیكی
ــ نتیجه
ـ آسیب‌پذیری اتصالات جوشی در زمین لرزه نورتریج

ـ بررسی آزمایشگاهی بر روی اتصال خمشی جوشی فولادی تقویت نشده

ـ عملكرد اتصال بال جوشی و جان پیچی تحت اثر بارگذاری دوره‌ای

ـ بررسی اتصال زوج نبشی جان
ــ  هدف
ــ معرفی و شرح آزمایش
ــ نتیجه‌گیری
 

بخش دوم: عملكرد بادبندها تحت بارگذاری چرخه‌ای

-سیستم قاب مهاربندی شده هم‌مركز  CBF
-- مقدمه

-- انواع سیستم‌های CBF            

-- مزایا و معایب قاب با مهاربندی هم مركز (CBF)

-- رفتار هیسترزیس سیستم CBF
ـ كمانش خارج از صفحه در اثر بار رفت و برگشتی در مهاربندی دوبل نبشی
ــ چكیده
ــ معرفی
ــ طراحی نمونه‌های آزمایش
ــ نتیجه‌گیری و توصیه‌های طراحی
ـ كمانش داخل صفحه مهاربند دوبل نبشی تحت بار چرخه‌ای
-- خلاصه و نتیجه‌گیری
- رفتار اعضای بادبندی فولادی و مركب با مقاطع توخالی و پرشده
-- هدف
-- معرفی و شرح تحقیقات
-- نتیجه گیری
- رفتار بادبندهای نبشی ضربدری در اثر بار رفت و برگشتی
-- چكیده
-- نتایج و پیشنهادات
 
مراجع
 
 
 
 
 
 
 

دانلود بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت

ادمین بازدید : 233 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

اتصالات سازه های فولادی

سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد كه توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود كه نیازهای ما را برآورده سازد

دانلود اتصالات سازه های فولادی

سازه
اتصالات
سازه های فولادی
دانلود مقالات رشته عمران
دانلود مقاله  اتصالات سازه های فولادی
دانلود مقالات عمران
دانلود مقالات مهندسی عمران
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 2107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

دانلود مقاله رشته عمران

اتصالات سازه های فولادی

 
 
مقدمه:
جهت وصل کردن یک یا چند قطعه در ساختمانهای فولادی نیاز به یک قطعه رابطی می باشد که دو قطعه بتوانند توسط جوش به هم متصل شوند که این قطعه رابط همان انواع اتصالات است .سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد كه توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود كه نیازهای ما را برآورده سازد.
 
ساختمان تركیبی است در فضا كه از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، كف و پارتیشن كه با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشكیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی تركیبی‏، به بارهای دینامیكی و استاتیكی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندركنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی كه هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یك سیستم سه بعدی فضایی است، كه پاسخش به محركات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.
 
در آنالیز سیستم‌های سازه‌ای فرض بر این است كه سیستم بصورت یكپارچه عمل نماید، چرا كه عملكرد صحیح سیستم در عمل، بستگی به یكپارچگی آن خواهد داشت لذا برای تامین یكپارچگی لازم استفاده از اتصالات مناسب و كارآمد ضروری خواهد بود در واقع اگر در سازه‌ای، تیرها و ستونها محافظه كارانه طراحی شده باشند در صورت عدم استفاده از اتصالات مناسب، سیستم بصورت یكپارچه عمل نكرده و ایمنی لازم در برابر نیروهای قائم و جانبی را نخواهد داشت.
 
در آئین‌نامه‌های معتبر جهان از جمله AISC برای طراحی و آنالیز سازه‌های فولادی سه نوع سیستم سازه‌ای در نظر گرفته می‌شود كه وجه تمایز آنها در نوع اتصالاتشان می‌باشد این سه نوع سیستم سازه‌ای عبارتند از: سیستم‌های صلب(Fully Restrained:FR) نیمه صلب (Partially Restrained:PR) و ساده (Simple framing: SF)‏.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازه

اتصالات

سازه های فولادی

 
 
 
فهرست مطالب

2ـ2 انواع اتصالات سازه‌های فولادی در آئین‌نامه AISC4

شكل (2-1) نمایش طبقه‌بندی اتصالات در آئین‌نامه AISC بوسیله منحنی‌ ممان چرخشی5

2-3 انواع اتصالات در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان [4]9

2-4 تقسیم‌بندی اتصال براساس (EURO CODE 3)12

2ـ5 انواع اتصالات13

الف) بال جوشی تقویت نشده (WURF)15
ب) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌(WCPF)16
ج) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS or Dog Bone)17
د) ماهیچه جوشی تك18
هـ) ماهیچه جوشی دوبل19
و) صفحه كناری (SPL) Side Plate20
ز) شكاف جان (SW) Slotted Web20

2-5-2 اتصالات نیمه صلب21

الف) اتصال صفحه جان تك و نبشی جان تك21
ب) اتصالات نبشی جان تیر دوبل22
ج) اتصالات صفحه سر22
شكل (1-12) انواع اتصالات نیمه‌صلب23
د) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن23
هـ) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن با نبشی جان دوبل24
و) اتصالات صفحه انتهایی24
2ـ6 رفتار اتصالات25
 
 
 

دانلود اتصالات سازه های فولادی

ادمین بازدید : 213 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2

دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2

دانلود دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2
دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2
دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک پایه 2
فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2
گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2
خرید گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2
دانلود گزارش کار فیزیک پایه 2
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 928 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک پایه 2

دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2

 
 

آزفیزیک پایه 2

 
  آزمایشگاه فیزیک پایه دو به صورت یک واحد درس و به مدت دو ساعت در هفته در محل آزمایشگاه فیزیک پایه دو برگزار می گردد و شامل هشت آزمایش الکتریسته و مغناطیس است که عبارتند از:
 

1.مقاومت اهمی

2.فنر

3.ترانسفورماتور

4.خازن در مدار AC  و DC

5.اندوکتانس

6.اسیلوسکوپ

7.القاء الکترو مغناطیسی

8.تحقیق قانون کیرشهف

 
انجام آزمایشها به درک مفاهیم و مطالب درس فیزیک پایه دو و تقویت شهود فیزیکی کمک می کند. در این درس با اصول و  روش کار با بعضی از وسایل  آزمایشگاه و نیز اصول و شیوه صحیح کار در آزمایشگاه تا حدودی آشنا خواهید شد، همچنین با مفهوم و انواع خطاهای آزمایش و روش بررسی و تحلیل نتایج آشنا خواهید شد.

 

دانلود دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 2

ادمین بازدید : 277 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

روش های اجرایی ساختمان سازی

ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻧﻈـﺎم علمی و ﻓﻨـﺎوری ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ آن در ﻛﺸـﻮر ﻧﻴـﺎز ﺑـﻪ اﺑﺰارﻫـﺎﻳی دارد ﺑـﻪ ﮔﻮﻧـﻪ ای ﻛــﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی، اﻣﻜﺎن ﺗﻜﺮار و ﺗﺼﺤﻴﺢ، و اﻳﺠﺎد ﺗﻨـﻮع، ﻫﻤـﺮاه ﺑـﺎ ﺳﻴﺴـﺘﻤی ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﺑﺮﻗـﺮاری هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮانی های ﻻزم ﺑﻴﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ و ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬار در ﻃﺮح و اﺟﺮا ﺑــﺎ ﺳـﻬﻮﻟﺖ و ﻛـﺎرآﻳی ﺑﻴﺸـﺘﺮی اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد

دانلود روش های اجرایی ساختمان سازی

تایلت آپ
پانل های پوما
صنعتی سازی ساختمان در ایران
دانلود مقاله تکنیکهای نوین در ساختمان سازی
دانلود مقالات رشته عمران
دانلود مقالات  عمران
دانلود مقالات مهندسی عمران
دانلود مقاله روش های اجرایی ساختمان سازی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 733 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

دانلود مقاله رشته عمران

روش های اجرایی ساختمان سازی

 
ﭼﻜﻴﺪه:
ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻧﻈـﺎم علمی و ﻓﻨـﺎوری ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ آن در ﻛﺸـﻮر ﻧﻴـﺎز ﺑـﻪ اﺑﺰارﻫـﺎﻳی دارد ﺑـﻪ ﮔﻮﻧـﻪ ای ﻛــﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی، اﻣﻜﺎن ﺗﻜﺮار و ﺗﺼﺤﻴﺢ، و اﻳﺠﺎد ﺗﻨـﻮع، ﻫﻤـﺮاه ﺑـﺎ ﺳﻴﺴـﺘﻤی ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﺑﺮﻗـﺮاری هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮانی های ﻻزم ﺑﻴﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ و ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬار در ﻃﺮح و اﺟﺮا ﺑــﺎ ﺳـﻬﻮﻟﺖ و ﻛـﺎرآﻳی ﺑﻴﺸـﺘﺮی اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد. اﻳﻦ اﻣﺮ ﺑﻮﻳﮋه در ﻃﺮاحی  و ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و ﻣﺴﻜﻦ و ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آن ﺑﻪ دﻟﻴــﻞ ﺳـﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﻫﻨﮕﻔﺘی ﻛﻪ روی آن اﻧﺠﺎم ﻣﻴﮕﻴﺮد، از اﻫﻤﻴﺖ خاصی ﺑﺮﺧـﻮردار اﺳـﺖ. 
 
ﻟﺬا در ﻧﺨﺴـﺘﻴﻦ ﮔﺎﻣـﻬﺎ، ﺑـﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺳﺘﻔﺎده ﻫﺮﭼﻪ ﻣﻄﻠﻮﺑﺘﺮ از اﻣﻜﺎﻧﺎت و ﻓﻨﺎورﻳﻬﺎی ﺟﺪﻳﺪ در زﻣﻴﻨــﻪ ﻃﺮاحی  ﻣﺴـﻜﻦ و ﻟـﻮازم زندگی ﺿﺮوری اﺳﺖ ،ﭘﺎﻳﻪ علمی وﻛﺎرﺑﺮدی ﻣﺸﺨﺼی ﺟﻬﺖ ﻫﻤﺨﻮاﻧی و ﺗﻨﻈﻴــﻢ اﻧـﺪازه ﻫـﺎ در ﻳـﻚ ﺳﻴﺴـﺘﻢ ﺑـﺮای ﻃﺮاحی ، ﺗﻮﻟﻴـﺪ، ﻧﺼـﺐ و اﺟـﺮای ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن و اﺟـﺰای آن ﺗﻌﻴﻴـﻦ ﮔﺮدد. ﺑـﻪ ﻃﻮرﻳﻜـــﻪ ﺿﻮاﺑــﻂ، ﻗﻮاﻧﻴــﻦ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻠﻬﺎی فنی و اجرایی ﺑﺮ اﺳﺎس آن ﺗﺪوﻳﻦ ﮔﺮدﻧﺪ. ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻤــﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻨـﺪه اﺑﻌـﺎدی در ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﺑﻮﻳﮋه ﺑﻪ روﺷﻬﺎی ﺻﻨﻌﺘی ، در اﻧﺒﻮه ﺳﺎزﻳﻬﺎ و در ﺗﻚ ﺳﺎزی ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد زﻳﺎد اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺴــﻴﺎری دارد و اﻳـﻦ اﻣـﺮ اﺑﻌﺎدی ﺗﻮﻟﻴﺪات ﺷﺪه و ﻧﻴﺎز 
ﺑﻪ ﺻـﺮف ﻫﺰﻳﻨـﻪ ﻫـﺎی اﺿـﺎﻓی را ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ دﻗﺖ و ارﺗﻘﺎء کیفی ﺑﺮای اﺻﻼح اﺑﻌﺎد و اﻧﺪازه ﻛﺮدن اﺟﺰا ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺮﻛﻴﺐ و اﺗﺼﺎﻟﺸﺎن ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﻤﻜــﻦ ﻛـﺎﻫﺶ می دﻫﺪ.
 
 از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ در ﻣﻌﻤﺎری ﻃﺮاحی  و ﺳﺎﺧﺖ، اﻧﺘﺨﺎب ﺳﻴﺴﺘمی ﺑــﺮای ﮔﺰﻳﻨـﺶ اﻧـﺪازه و اﻧـﺪازه ﮔﺬاری در ﻃﺮح و اﺟﺮا می ﺑﺎﻳﺴﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ در درﺟﻪ ﻧﺨﺴﺖ، ﺗﺎﻣﻴﻦ شراﻳﻂ آﺳﺎﻳﺶ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن، ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺎﺷﺪ و اوﻟﻴﻦ ﻗﺪﻣﻬﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری آﺳﺎﻳﺶ اﻧﺴﺎن در اﻧﻮاع ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن، ﺑﻪ ﺷﺮاﻳﻂ اﺑﻌﺎدی وی واﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ، ﻟﺬا ﭘﮋوﻫﺸﻬﺎی ﮔﺴﺘﺮده ای در اﻳﻦ راﺑﻄﻪ در ﻣﺮﻛــﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎت ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن و ﻣﺴـﻜﻦ اﻧﺠـﺎم ﺷـﺪه اﺳـﺖ ﻳﻜـی از دﺳﺘﺎوردﻫﺎی آن ﻛﻪ در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺳﻴﺴــﺘﻢ اﻧﺪازهﻫـﺎی ﻣـﺪوﻻر و اﺻـﻮل و ﻧﻈـﺎمی ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻨﺪه آن اﺳﺖ، ﻛﻪ اﻧﺪازه ﻫﺎی ﭘﺎﻳﻪ آن در ﻫﻤﺨﻮاﻧــی ﺑـﺎ اﺑﻌـﺎد اﻧﺴـﺎن اﻳﺮاﻧـی ﺗﻨﻈﻴـﻢ ﺷـﺪه و در ﻣﺠﻤﻮع از آﻧﻬﺎ ﺟﻬﺖ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ وﺿﻌﻴﺖ آﺳﺎﻳﺶ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن اﺳﺘﻔﺎده میﮔﺮدد.
 
 
کلمات کلیدی:

تایلت آپ

پانل های پوما

ساختمان سازی

صنعتی سازی ساختمان در ایران

تکنیکهای نوین در ساختمان سازی

 
 
 
ﻣﻘﺪﻣﻪ
ﺑﻄﻮر ﻛﻞ ﻫﺮ ﻃﺮﺣی ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻈﺎمی از اﻧﺪازهﻫــﺎ و اﻧـﺪازهﮔﺬاری اراﺋـﻪ میﮔﺮدد. در اﻳـﻦ راﺑﻄـﻪ هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮاﻧی اﻧﺪازهﻫﺎ در ﻃﺮاحی  و ﺗﻮﻟﻴﺪ و در ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎی اﺟﺰا دارای اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎر میﺑﺎﺷﺪ. اﻧﺪازهﻫﺎی ﻫﻤﺎﻫﻨﮓﺳﺎز ﻛﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: ﻣﻘﺪار ﻓﻀﺎﻳی ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﻚ ﺟﺰء ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧی ﻳﺎ ﻗﺴﻤﺘی از آن ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم اﺗﺼﺎل ﺑﺎ دﻳﮕﺮ اﺟﺰاء و ﻗﻄﻌﺎت اﺷــﻐﺎل میﮔﺮدد و ﺷﺎﻣﻞ روادارﻳﻬﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻧﻴﺰ میﺑﺎﺷﺪ، در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻪ روﺷﻬﺎی ﺻﻨﻌﺘی ﻧﻘﺸــی ﺗﻌﻴﻴﻦﻛﻨﻨـﺪه دارد.
 
 ﺑﻴﺸـﺘﺮﻳﻦ ﻛﺎرﺑﺮد ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎی ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن ﻛـﻪ ﺑـﺮ اﺳـﺎس اﺻـﻮل هماهنگی ﻣـﺪوﻻر ﻋﻤـﻞ میﻛﻨﻨـﺪ، در اﻧﺒﻮهﺳﺎزﻳﻬﺎﺳـﺖ. اﻧﺒﻮهﺳﺎزی ﻣﻤﻜﻦاﺳﺖ ﺑﺎاﺳﺘﻔﺎده ازروﺷﻬﺎی ﻣﺘﺪاول، ﺻﻨﻌﺘی، ﻧﻴﻤﻪﺻﻨﻌﺘی، ﭘﻴﺶﺳﺎﺧﺘﻪ وﻳﺎ ﺗﺮﻛﻴﺒی ازآﻧﻬﺎ ﺑﺎﺷﺪ. در ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪوﻻر، ﺗﻨﻮﻋی از اﻧﺪازهﻫﺎ از ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺗﻌﺪاد ﻣﺤﺪودی اﻧﺪازه ﭘﺎﻳــﻪ ﺑـﻪ دﺳـﺖ میآﻳﻨـﺪ. اﻳـﻦ اﻧﺪازهﻫـﺎ رامیﺗﻮان درﻃﺮاحی  وﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن واﺟﺰای آن ﻳﺎ در ﻃﺮاحی  ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن، ﻟﻮازم و ﺑﺴﻴﺎری ﻣﻮارد دﻳﮕﺮ ﺑﻜــﺎر ﺑﺮد.در اﻳﻦ ﺑﺤﺚ، ﻣﻮﺿﻮع اﻧﺘﺨﺎب اﻧﺪازه و اﻧﺪازه ﮔﺬاری ﻓﻀﺎﻫﺎ و ﻟﻮازم در واﺣﺪﻫــﺎی ﻣﺴـﻜﻮﻧی ﻣﺘﻌـﺎرف ﺷـﻬﺮی ﺑـﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﺻﻞ اﻧﻄﺒﺎق ﺷﺒﻜﻪﻫﺎی ﻣﺪوﻻر و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ و ﺿﻮاﺑﻂ اﺑﻌﺎدی ﻣﺪوﻻر ﻣﺪ ﻧﻈﺮ اﺳــﺖ.
 
ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ ﺿﻮاﺑﻂ اﺑﻌﺎدی ﻣﺬﻛﻮر، ﺑﺎ رﻋﺎﻳﺖ اﻧﺪازهﻫﺎی آﻧﺘﺮوﭘﻮﻣﺘﺮی و ارﮔﻮﻧﻮمی در اﻳﺮان ﻛﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس اﻧﺪازهﻫﺎی اﻧﺴﺎن اﻳﺮاﻧی ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه (٢٨ اﻧﺪازه از اﺑﻌﺎد ﺑﺪن از ﺣﺪود ١۵٠٠ ﻧﻤﻮﻧﻪ) ﺗﻬﻴﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ و اﺳﺘﻔﺎده از آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری ﻫﺮﭼـﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﺮاﻳﻂ آﺳﺎﻳﺶ اﻧﺴﺎن در ﻃﺮاﺣﻴﻬﺎ ﺑﻮﻳﮋه در ﻃﺮاحی  ﺑﺮای ﻣﺴﺎﺣﺘﻬﺎی ﻣﺤﺪودﺗﺮ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻴــﮕﺮدد. آﻧﭽـﻪ ﻣﺴـﻠﻢ اﺳﺖ اﻳﻦ اﺑﻌﺎد ﺑﺮای ﺣﺪاﻗﻞ ﻓﻀﺎﻫﺎ و اﺗﺎﻗﻬﺎ در ﻣﺤﻴﻂﻫﺎی ﻣﺴﻜﻮﻧی ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮای ﻓﻀﺎﻫﺎی ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮره و ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫــﺎی ﻣﺘﻔﺎوﺗی ﻛﻪ ﺑﺮ اﻳﺸﺎن در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ میﺷﻮﻧﺪ و ﺑﺴﻴﺎری ﻣﻮارد دﻳﮕﺮ، ﻣﻄﺮح میﺑﺎﺷﺪ.
 
از ﻧﻈـﺮ اﺑﻌـﺎدی، ﺑـﺮای اﻳﻨﻜـﻪ ﻓﻀﺎﻫـﺎی ﻣﻮﺟـﻮد در ﻳـﻚ ﻣﺤﻴـﻂ ﻣﺴـﻜﻮﻧی ﺑﺘﻮاﻧﻨـﺪ ﭘﺎﺳـﺨﮕﻮی ﻧﻴﺎزﻫـﺎی اﻓـــﺮاد و اﺳﺘﻔﺎدهﻛﻨﻨﺪهﮔﺎن آن ﺑﺎﺷﻨﺪ، میﺑﺎﻳﺴﺖ اﻧﺪازهﻫﺎی دﺳﺘﺮس و ﺣﺮﻳﻢﻫﺎ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ اﺑﻌﺎد ﻟﻮازم و اﺛﺎث ﻣــﻮرد ﻧﻴـﺎز در آن ﻓﻀﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮔﺮدﻧﺪ. ﺑﺮای ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻧﺪازهﻫﺎی ﻟﻮازم میﺑﺎﻳﺴﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﺑﻌﺎد ﺗﻦ ﺷﻨﺎﺳی در اﻳﺮان و ﻣﻬﻨﺪﺳــی ﻋﻮاﻣﻞ اﻧﺴﺎﻧی را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﺳﺎس ﻛﺎر در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، اﮔﺮ ﺑﺮای ﻃﺮاحی  ﻳﻚ ﺻﻨﺪﻟی ﻧﻴﺎز ﺑﻪ اﻧﺘﺨــﺎب اﻧـﺪازه ای ﺑﺮای ﺗﻌﻴﻴﻦ ارﺗﻔﺎع آن ﺑﺎﺷﺪ، در دﺳﺖ داﺷﺘﻦ اﻧﺪازه ای ﻛﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻛﻒ ﭘﺎ (از ﻣﺤﻞ ﻗﺮارﮔﻴــﺮی روی ﺳـﻄﺢ اﺗﻜـﺎ ﻳـﺎ ﺳﻄﺢ زﻣﻴﻦ) ﺗﺎ زﻳﺮ زاﻧﻮ را ﺑﺮای ﻓﺮد اﻳﺮاﻧی ﻣﺸﺨﺺ می ﻧﻤﺎﻳﺪ، ﺟﻬﺖ اﻧﺘﺨﺎب ارﺗﻔﺎع ﻣﻮرد ﻧﻈــﺮ، ﺿـﺮوری میﮔﺮدد. ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، روﺷﻦ اﺳﺖ وﺟﻮد ﺿﻮاﺑﻂ و اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺗﺪوﻳﻦ ﺷﺪه از اﻧﺪازهﻫﺎی آﻧﺘﺮوﭘﻮﻣﺘﺮی و ارﮔﻮﻧﻮمی ﻛﻤﻚ میﻧﻤﺎﻳﺪ ﺗﺎ ﺑﺮای دﻳﮕﺮ ﻣﻮارد ﻧﻴﺰ ﺑﺘﻮان ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﻮد. ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ از اﻧﺪازه ﻛﻒ ﭘــﺎ ﺗـﺎ زﻳـﺮ زاﻧـﻮ ﺟـﻬﺖ ﺗﻌﻴﻴـﻦ ارﺗﻔﺎع ﺑﺮای ﺗﺨﺖ، ﺗﻮاﻟﺖ ﻓﺮﻧﮕی ، ﻧﻴﻤﻜﺖ، ﻟﻮازم اورﺗﭙﺪی، و ﻏﻴﺮه ﻧﻴﺰ اﺳﺘﻔﺎده میﮔﺮدد.
 
 
 
فهرست مطالب
روش های اجرایی ساختمان سازی1
ﭼﻜﻴﺪه:1
ﻣﻘﺪﻣﻪ3

روش های اجرای ساختمان سازی در جهان4

1-  اجرای ساختمان با ورش  Tilt – Up  به شرح زیر می باشند :6

چرا Tilt – Up  :6
موارد بکارگیری :  Tilt –Up6

مزایای  Tilt –Up6

هزینه های بهره برداری :8

توسعه پذیری8
تأملی بر صنعتی سازی ساختمان در ایران10
جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »12

پلان معماری یک واحد مسکونی جهت نمایش نحوه اتصالات13

نحوه جاگذاری چهارچوب درها در پانل دیواری "پوما"15
نحوه جاگذاری پنجره در پانل "پوما"16

روش اجرای جداره مضاعف و عایق دار مخازن فلزی مواد با سیستم "پوما16

جزئیات اجرایی کرسی چینی و پی زیر دیوارهای خارجی در ساختمان یک طبقه17
نحوه اتصال دو دیوار متقاطع18

مزایای پانل های پوما18

مزایای استفاده از پانل های پوما در انبوه سازی ساختمان بطور خلاصه18

 
 

دانلود روش های اجرایی ساختمان سازی

ادمین بازدید : 262 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی

ایده استفاده از سدهای لاستیکی اولین بار در سال ۱۹۵۰ توسط «ایمبرسون» مطرح شد در سال ۱۹۶۵ اولین سد لاستیکی بادی در ژاپن برای ذخیره سازی آب به بهره برداری رسید

دانلود دانلود پاورپوینت  سدهای لاستیكی

سد لاستیكی
دانلود پاورپوینت رشته عمران
دانلود پاورپوینت  سدهای لاستیكی
دانلود پاورپوینت  سد لاستیكی
دانلود پاورپوینت مهندسی عمران
دانلود پاورپوینت عمران
خرید پاورپوینت رشته عمران
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1687 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

دانلود پاورپوینت رشته عمران

سدهای لاستیكی

دانلود پایان نامه سدهای لاستیکی
مقدمه
تکنولوژی ساخت سدهای لاستیکی تکنولوژی نسبتاً جدیدی می باشد که برای مهار آبهای سطحی به کار گرفته شده است. قبل از این نوع سدها برای مهار و هدایت آب به سوی زمینهای وسیع و آبروها، از دریچه های فولادی و تخته های چوبی استفاده می شد که در جلوی دریچه ها قرار می گرفت تا آب با فشار بیشتری جریان داشته باشد. در این کار نیز به نیروی انسانی نیاز بود و اگر در باز کردن این دریچه ها تأخیری روی می داد سیل ایجاد می شد و دریچه را با خود می برد.
 
 ایده استفاده از سدهای لاستیکی اولین بار در سال ۱۹۵۰ توسط «ایمبرسون» مطرح شد. در سال ۱۹۶۵ اولین سد لاستیکی بادی در ژاپن برای ذخیره سازی آب به بهره برداری رسید.
هم اکنون در حدود ۱۰۰ سد لاستیکی در آمریکای شمالی، بیش از ۱۰۰۰ سد لاستیکی در ژاپن و خاور دور و در مجموع ۲۶۰۰ سد در نقاط مختلف جهان به طور موفقیت آمیز در دست بهره برداری میباشند.اولین سد لاستیکی ایران در سال ۱۳۷۵ در استان مازندران بر روی رودخانه بابل و در حاشیه دریای مازندران توسط شرکت لاستیک سازی satujo با هدف جلوگیری از تداخل آب شور دریای مازندران با آب رودخانه بابل ساخته شد. ارتفاع این سد ۱۰.۳ و طول آن ۶۰ متر و از نوع بادی می باشد
 
 
کلمات کلیدی:

سد

سدسازی

سد لاستیكی

 
 
 
 
فهرست مطالب
 

تاریخچه استفاده از سدهای لاستیكی :

اهداف كلی از ساخت سدهای لاستیكی: 

مزایای سدهای لاستیكی:

انواع سدهای لاستیكی:

سدهای لاستیكی با باله 
سدهای لاستیكی بدون باله
سدهای لاستیكی به دو گروه تقسیم می شوند :
سدهای لاستیكی بادی air inflated rubber dam 
سدهای لاستیكی آبی inflated rubber dam  water 

تكنولوژی ساخت لاستیك در كشور مصرف كننده 

خصوصیات سدهای لاستیكی بادی

بدنه سد:
بستر و تجهیزات مهار:
پارگی تیوب در نتیجه اضافه فشار
مشكل تعمیرات سد لاستیكی در هنگام طغیان سیلابها 

برخی سدهای لاستیكی در كشورمان

منابع
 

دانلود دانلود پاورپوینت  سدهای لاستیكی

ادمین بازدید : 138 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

 

بررسی حقوقی وصیت

علاوه بر قوانین ایران و فقه اسلامى در حقوق سایر كشورها نیز به وصیت اهمیت و توجه بسیارى شده است

دانلود بررسی حقوقی وصیت

دانلود مقاله وصیت
وصیت‌نامه
انواع وصیت
وضعیت حقوقى وصیت
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقاله بررسی حقوقی وصیت
دانلود مقالات حقوقی
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 103 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

دانلود مقاله رشته حقوق

بررسی حقوقی وصیت

 
مقدمه
علاوه بر قوانین ایران و فقه اسلامى در حقوق سایر كشورها نیز به وصیت اهمیت و توجه بسیارى شده است. كشورهایى نظیر فرانسه، آلمان، انگلیس و... كه از لحاظ سیستم‌هاى حقوقى هریك متفاوت هستند، وصیت را بسیار عمیق و موشكافانه بررسى كرده‌اند. این توجه و حساسیت در این موضوع از چند جهت قابل استدلال است، وصیت از جمله اعمال حقوقى است كه مبتنى بر تسامح است و نه تغابن، لذا اقتضا دارد همانند عقود تسامحى دیگر نظیر هبه، صلح بلاعوض و... به آزادى اراده موصى توجه و اهمیت قائل شویم. مضافاً به اینكه غالباً تنظیم وصیت‌نامه‌ها در زمان كهولت افراد صورت می‌گیرد و از آنجا كه افراد در سنین بالا از نظر روانشناسى از حالت ویژه‌اى برخوردار هستند كه در برابر مسائل كمتر منطقى برخورد می‌كنند، لازم است با بررسى دقیق و تفسیر صحیح از قوانین موضوعه و قواعد فقهى حاكم بر این مسأله و به تبع آن برداشتهاى دقیق و عادلانه در جهت حمایت از آنان برخیزیم.
 
اگرچه این مبحث در بسیارى از مقالات و رساله‌هاى دانشگاهى مورد بررسى قرار گرفته است و بسیارى از استادان برجسته و نامی[2] به طور جامع و مستدل به آن پرداخته‌اند، لیكن حداقل منفعتى كه این مقاله خواهد داشت این است كه موجب یادآورى و مرور مطالب مهم و ویژه وصیت می‌گردد، علاوه بر این، از آنجا كه از دیرباز افراد براى تنظیم وصیت‌نامه‌هاى خود به دفاتر اسناد رسمى مراجعه می‌كرده‌اند و البته این امر همچنان ادامه دارد و اینكه صحبت از افزوده شدن مسؤولیت‌هایى بر سران دفاتر اسنادرسمى نظیر تقسیم تركه و انجام امور حسبی، شنیده می‌شود، بر اهمیت این مطلب افزوده است.
 
 
کلمات کلیدی:

وصیت

وصیت‌نامه

انواع وصیت

وضعیت حقوقى وصیت

 
 

مفهوم و ماهیت وصیت

وصیت در لغت به معناى اندرز و نصیحت و آنچه بدان سفارش می‌كنند، است[3] و در علم حقوق نیز تقریباً به همین معنا به كار می‌رود. مستنداً به ماده 826 ق.م وصیت تملیكى عبارت است از اینكه كسى عین یا قسمتى را از مال خود براى زمان بعد از فوتش به دیگرى مجاناً تملیك كند و وصیت عهدى عبارت است از اینكه شخصى یك یا چند نفر را براى انجام امر یا امورى یا تصرفات دیگرى مأمور نماید.
 
در ریشه واژه وصیت و معناى آن اختلاف است برخى از جمله علامه حلى در تذكره و سیدمحمدجواد عاملى در مفتاح‌الكرامه وصیت را اسم مصدر و مشتق از وصى و به معنى وصل و الحاق می‌دانند و ارتباط آن را با مفهوم اصطلاحى وصیت از آن جهت می‌دانند كه موصى به وسیله انشاى وصیت تصرفات زمان حیات خویش را به تصرفات بعد از مرگ خود متصل می‌كند. اگرچه برخى آن را مشتق شده از توصیه و به معناى عهد می‌دانند لیكن به نظر می‌رسد معناى اولى به مفهوم حقوقى آن نزدیك‌تر است و حداقل رجحان و برترى نسبت برداشت اول از این واژه این است كه جامع افراد وصیت از حیث عهدى و تملیكى است. در استحباب وصیت در دین اسلام تردیدى وجود ندارد، آیات و روایات عدیده‌اى در باب وصیت بیان شده است كه جداى از جواز آن، مسلمین را تشویق و ترغیب به وصیت می‌كند. آیه 180 سوره بقره، آیات 11 و 23 سوره نساء و آیه 106 سوره مائده و... همگى شواهدى هستند دال بر این مدعا. در احكام تكلیفى وصیت بر چهار قسم تقسیم شده است: 
 
اول وصیت واجبه، همانند وصیت كردن جهت اداى حقوق واجبه اعم از حق‌الله و حق‌الناس، دوم وصیت مستحبه، همانند وصیت كردن به مال كم. مقصود این است كه در وصیت باید به شرایط مالى وراث نیز توجه كرد از این‌رو وصیت را نسبت به مال كم پسندیده‌تر می‌شمارند. اگرچه در فقه وصیت تا ثلث اموال جایز است لیكن توصیه شده است در صورت فقر و تنگدستى بازماندگان وصیت نسبت به ربع یا حتى خمس بهتر است و سوم وصیت حرام، همانند وصیت كردن بر گوشت خوك و یا شراب و... كه به جهت حرمت متعلق آن باعث حرمت عمل حقوقى نیز می‌شود و در آخر نیز وصیت مكروه، همانند وصیت كردن نسبت به مال بسیار كه به جهت مذكور مكروه دانسته شده است. [4]
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
وصیت1
مقدمه1
الف) مفهوم و ماهیت وصیت2

الف) وصیت تملیكی:3

ب) وصیت عهدی:7

ج) وضعیت حقوقى وصیت در صورت رد:10

 ماده 830 قانون مدنى12

د) شرایط صحت وصیت:14

طرح بحث: وضعیت حقوقى وصیت به حرمان وارث16

ه‍) سند وصیت یا وصیت‌نامه:18
منابع21
 
 

دانلود بررسی حقوقی وصیت

ادمین بازدید : 261 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

 

رابطه فقه و مصلحت

سلام دین جامع و البته جاودانی است شریعت اسلامی نیز با بهره‌مندی از قواعدی همچون قاعده مصلحت به اثبات این ادعا کمک می‌کند این به مقاله بررسی رابطه فقه و مصلحت می پردازد

دانلود رابطه فقه و مصلحت

دانلود مقاله مصلحت
حکم حکومتی
مصالح مرسله
جعل احکام شرع
ابزار مدیریت جامعه
دانلود مقاله رابطه فقه و مصلحت
دانلود مقالات رشته فقه و معارف اسلامی
دانلود مقالات فقه و معارف اسلامی
دسته بندی فقه،الهیات،معارف
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

دانلود مقاله رشته فقه و معارف اسلامی با عنوان رابطه فقه و مصلحت

مطالب مرتبط:

دانلود مقاله جایگاه مصلحت در اسلام

دانلود پایان نامه جایگاه مصلحت در حقوق كیفری

دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت

دانلود مقاله مفهوم مصلحت و جایگاه آن در نظام قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران

 
چکیده
اسلام دین جامع و البته جاودانی است. شریعت اسلامی نیز با بهره‌مندی از قواعدی همچون قاعده مصلحت به اثبات این ادعا کمک می‌کند. ولی هر مصلحتی مطلوب نیست. و حجیت مصلحت در فقه امامیه هرگز نباید سر از مصالح مرسله اهل سنت درآورد و یا موجب قدسیت‌زدایی از فقه وسکولاریزاسیون شود. از سوی دیگر با تأسیس نظام اسلامی در ایران، و نیز اقبال مسلمین به احیای ظرفیت‌های نهفته در دین اسلام، ما را بایسته می‌دارد که قواعد پویاساز این دین را کشف و تبیین کنیم.
 
این به مقاله بررسی رابطه فقه و مصلحت می پردازد. در این مقاله، پس از توضیح برخی واژگان و طرح موضوع، به پیشینه کاربرد مصلحت در فقه و اصول شیعه وسنّی پرداخته شده؛ سپس مباحث اصلی در سه بخش ادامه یافته است. در بخش اوّل، مصلحت، پایة جعل احکام شرع که به وسیله شارع مقدّس در نظر گرفته می شود، مورد بررسی است. در بخش دوم، مصلحت به صورت ابزاری که تشخیص و تعیین آن به استنباط حکم کلّی شرعی بینجامد بررسی شده است. در همین بخش، به مبحث معروف مصالح مرسله در اصول فقه اهل سنّت اشاره ای رفته است. در بخش سوم که حسّاس ترین بخش مقاله است، مصلحت به صورت پایة صدور حکم حکومتی و ابزاری در مدیریت جامعه مورد بررسی فشرده قرار گرفته و دغدغة اصلی این بخش این است که چگونه می توان از این ابزار استفاده کرد و به اصول و مبانی دینی و فقهی هم به ادارة جامعه پایبند بود.
 
 
واژگان کلیدی: 

مصلحت

حکم حکومتی

مصالح مرسله

جعل احکام شرع

ابزار مدیریت جامعه

رابطه فقه و مصلحت

 
 
مقدمه
حقیقت آن است که بحث فقه و مصلحت، بحثی تطبیقی، بینامذهبی و فلسفه فقهی است. اصل ضرورت توجه به مصلحت در فقه را هیچ‌یک از مذاهب انکار نکرده‌اند. همچنان که هیچ‌یک از مذاهب اهل سنت حتی مالکیه مصلحت را به‌طور مطلق نمی‌پذیرد. این نشان‌گر ضابطه‌مند بودن استفاده از این عنصر است.مصلحت، عنوانی آشنا و پرکاربرد در فقه و اصول است. مفهوم خیر، صلاح و منفعت که از واژه مصلحت فهمیده می شود می تواند همة خواسته ها و آرزوهای انسان را پوشش دهد؛ هر چند در مصادیق آن اختلاف و اشتباه فراوان است. ادیان الاهی به طور عام و دین اسلام به طور خاص مدّعی خیر و صلاح بشر هستند که از طریق آن، سعادت ورستگاری انسان رقم می خورد (قولوا لااله الااللَّه تفلحوا).
 
صلاح، خیر و سعادت وقتی به دست می آید که دستورها و خواسته های اسلام جامه عمل بپوشد (مَنْ عَمِلَ صَالِحا ًمِن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً (نحل (16): ص 97)؛ بنابراین، مصلحت و عمل، ارتباط نزدیک ومستقیم می یابند. در مجموعة آموزه ها و معارف اسلامی، شاخه ای که با عمل و رفتار بیش از سایر شاخه ها مرتبط می شود، فقه است تا آن جا که موضوع اصلی فقه را از جنس افعال شمرده اند؛ از این رو مصلحت و فقه هم ارتباط روشن و منطقی می یابند. حلقه اتّصال فقه و مصلحت، همان عمل و رفتار است؛ به این گونه که فقه، اعمال و رفتار را ساماندهی می کند تا انسان از رهگذر آن به خیر و صلاح دست یابد.
 
دربارة رابطه فقه و مصلحت که اصل آن فی الجمله چنان که گفته شد، قابل انکار نیست، پرسش های فراوانی قابل طرح است. برخی از مهم ترین این پرسش ها چنین است: آیا احکام شرع، تابع مصالح و مفاسد نفس الامری است؟ آیااین مصالح و مفاسد برای انسان قابل درک است یا فقط جاعل احکام از آن ها آگاهی دارد؟ آیا مصلحت فقط در جعل احکام رعایت شده یا در اجرای آن هم باید مصلحت سنجی کرد؟ آیا بر این اساس می توان مصالح را به دو قسم مصالح جعل احکام و مصالح اجرای آن تقسیم کرد؟ آیا می توان با تفکیک گوناگون حوزه های احکام مانند تفکیک حوزة عبادات از معاملات، مصالح نفس الامری را در برخی از حوزه ها برای انسان قابل درک دانست و در برخی دیگرغیر قابل درک؟ اگر مصالح، پایة استنباط احکام شرع باشد، ضوابط آن چیست؟ آیا مصالحی که در ولایات و به ویژه ولایت کبرا یعنی ولایت حکومت مشروع اسلامی مطرح می شود، ضابطه مند است؟ ضوابط آن کدام است؟ مرجع تشخیص این مصالح چه کسی یا چه نهادی است؟ و....
 
 
 
فهرست مطالب
رابطه فقه و مصلحت1
چکیده1
واژگان کلیدی:2
1. طرح موضوع و پرسش ها2
2. پیشینه مصلحت در فقه3

3. مصلحت پایة جعل و تشریع احکام شرعی4

مرحوم علاّمه حلّی در شرح آن می گوید:5
محقّق نائینی رحمه الله در این باره می نویسد:8

4. مصلحت و استنباط احکام شرعی9

تعریف مصالح مرسله10

اقوال در حجّیت مصالح مرسله10

بررسی ادلّه موافقان حجّیت11

بررسی ادلّه مخالفان حجّیت مصالح مرسله12

. مصلحت، پایة مدیریت جامعه و صدور احکام حکومتی14
ضوابط و معیارهای مصلحت در صدور احکام حکومتی16
منابع و مأخذ21
 
 
 

دانلود رابطه فقه و مصلحت

ادمین بازدید : 171 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

بررسی روند عملكرد 10ساله (86-1376) صنایع و معاونت آب و خاک

راساس سند چشم انداز و سیاستهای كلی مذكور، در مواد مختلف قانون برنامه چهارم توسعه كشور نیز به موضوع فعالیتهای معاونت صنایع و امور زیر بنایی تاكید شده كه از جمله آنها مواد (17)، (18) و (20) می باشد

دانلود بررسی روند عملكرد 10ساله (86-1376)  صنایع و معاونت آب و خاک

معاونت آب و خاک
بخش كشاورزی در سند چشم انداز
بررسی روند عملكرد 10ساله (861376)
دانلود پایان نامه رشته کشاورزی
بررسی روند عملكرد 10ساله  صنایع و معاونت آب و خاک 
دانلود پایان نامه کشاورزی
دانلود پایان نامه
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 334 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45

دانلود پایان نامه رشته کشاورزی

بررسی روند عملكرد 10ساله (86-1376)  صنایع و معاونت آب و خاک در برنامه چهارم توسعه و جهت گیریهای برنامه پنجم سازندگی

 
 
مقدمه 
     عناصر آب و خاك به عنوان مهمترین عوامل تولید در بخش كشاورزی محسوب می شوند. در كشوری مثل ایران كه با كمبود آب و عدم ساماندهی اراضی كشاورزی مواجه است، نقش سرمایه گذاری در تجهیز عوامل فوق از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. از طرف دیگر سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی وتكمیلی، و مكانیزاسیون بخش كشاورزی و بررسی نظامهای بهره برداری كشاورزی نیز بلحاظ ارتباط ساختاری بخشهای مختلف اقتصادی دارای جایگاه ویژه ای است. لذا در اسناد بالادست نظام برنامه ریزی به  موضوعات سرمایه گذاری در امور آب وخاك و نیز سرمایه گذاری مناسب در صنایع مرتبط با بخش كشاورزی پرداخته شده است. 
 
   در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران وظیفه بسیار سنگین تامین امنیت غذایی، برعهده بخش كشاورزی و منابع طبیعی گذاشته شده است. در سیاستهای كلی برنامه چهارم نیز، ایجاد اشتغال مولد و كاهش نرخ بیكاری، ایجاد ساز وكار مناسب برای رشد بهره وری عوامل تولید(نیروی كار،آب ، خاك، و...)، توجه به ارزش اقتصادی، امنیتی، سیاسی، و زیست محیطی آب دراستحصال، عرضه، نگهداری و مصرف آن، ارتقاء سطح درآمد و زندگی روستائیان و كشاورزان و رفع فقر با تقویت زیر ساختهای مناسب تولید و تنوع بخشی و گسترش فعالیتهای مكمل بویژه صنایع تبدیلی و كوچك و خدمات نوین، با تاكید بر اصلاح نظام قیمت گذاری محصولات از جمله سیاستهای این برنامه عنوان شده است.
 
   براساس سند چشم انداز و سیاستهای كلی مذكور، در مواد مختلف قانون برنامه چهارم توسعه كشور نیز به موضوع فعالیتهای معاونت صنایع و امور زیر بنایی تاكید شده كه از جمله آنها مواد (17)، (18) و (20) می باشد.گزارش حاضر بر اساس اطلاعات موجود ابتدا به بررسی روند عملكرد 10سال گذشته (86-1376)  پرداخته، و در ادامه با تحلیل محورها و شاخص های تاثیر گذار برهدفهای اساسی، به تجزیه و تحلیل اهداف برنامه چهارم توسعه، و سیاستهای اتخاذ شده پرداخته و با شناخت وضع موجود به بررسی نقاط قوت و ضعف، و احصاء فرصتها و تهدیدها اشاره داشته و درنهایت جهت گیریهای برنامه پنجم سازندگی را مورد توجه قرار داده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

معاونت آب و خاک

بخش كشاورزی در سند چشم انداز

بررسی روند عملكرد 10ساله (86-1376)

 
 
 
فهرست‌ مطالب
  1- مقدمه1
2- بررسی روند 10 سال گذشته(86-1376)14-2  
3-  تجزیه و تحلیل  برنامه چهارم (86-1384)20-14
4-  تبیین وضع موجود منتهی به سال1386 23-20 
5- ارزیابی سیاستهای اتخاذ  شده
6- شناخت و احصاء نقاط قوت
26
7- شناخت و احصاء نقاط ضعف
8- احصاء فرصتها
9- احصاء تهدیدها
10- موانع اصلی و توانمندیها و قابلیتها
11- جهت گیریها و گرایشات اصلی در برنامه پنجم
12- نظرات و سیاستهای پیشنهادی
13-  سیاستهای راهبردی
 

دانلود بررسی روند عملكرد 10ساله (86-1376)  صنایع و معاونت آب و خاک

ادمین بازدید : 277 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها

پژوهش مزبورباهدف تحلیل جایگاه زن درترانه های محلی انجام پذیرفته وبر شناخت موقعیت وجایگاه فرهنگی ، اجتماعی ، خانوادگی و اقتصادی زنان درترانه های محلی ازمنظر جامعه شناسی نظر دارد

دانلود سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها

ادبیات توده
جایگاه زنان
ترانه های محلی
سروده ها و نغمه های فولکلور
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی
سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها
دانلود پایان نامه جایگاه زن در ترانه های محلی
دانلود پایان نامه ارشد ادبیات
دسته بندی زبان و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 439 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 223

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها

 
چكیده : 
پژوهش مزبورباهدف تحلیل جایگاه زن درترانه های محلی انجام پذیرفته وبر شناخت موقعیت وجایگاه فرهنگی ، اجتماعی ، خانوادگی و اقتصادی زنان درترانه های محلی ازمنظر جامعه شناسی نظر دارد.این پژوهش به دنبال این سوالات بوده است تصویر زنان درموضوعات فرهنگی ، اجتماعی،‌خانوادگی و اقتصادی )‌به چه صورت نمایان شده است ؟ 
 

آیا كلیشه های تبعیض جنسیتی در مقوله های (فرهنگی ،‌اجتماعی ،‌خانوادگی واقتصادی ) وجود دارد ؟

آیازبان این ترانه ها در حوزه معنایی زبان جنسیت گرا است ؟

 
جمعیت آماری در این پژوهش كلیه ترانه های محلی (مرتبط با زنان )‌لری وتركی در استان فارس بوده است ، كه نمونه آماری بااستفاده از روش نمونه گیری در دسترس از بین نه دسته ترانه‌های محلی (كودكانه ها ، ترانه های حماسی ،‌ترانه های سوگ ، شایسته ها و ناشایستها ،‌ترانه های طلب ،‌عاشقانه ها ، ترانه های طنز،‌ترانه های كار وترانه های شاد )‌پنج دسته از ترانه های محلی (لالایی ها ، ترانه های طنز ، ترانه های كار ، عاشقانه ها وترانه های شادی )‌انتخاب گردید كه درمجموع 684 مصرع به عنوان واحد ضبط در نظر گرفته شد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش تكنیك تحلیل محتوا (كمی وكیفی )‌می باشد .نتیجه ایی كه از این پژوهش گرفته شد ، بدین قرار است كه در ترانه های محلی دو قوم لر و ترك استان فارس تبعیض جنسیتی مشاهده گردید و زبان این ترانه ها (در حوزه معنایی )‌زبانی جنسیت‌گرا است . 
 
 
کلماتكلیدی:

ادبیات توده

جایگاه زنان

ترانه های محلی

سروده ها و نغمه های فولکلور

 
 
مقدمه 
ادبیات توده یکی از عناصر تشکیل دهنده فرهنگ است، که در حوزه فولكلور  جای می گیرد و بازگو کننده افکار و احساسات اقشار مختلف جامعه  است . ادبیات، سینه به سینه تصویرهای عینی و اندیشه های برخاسته از زندگی،  جهان بینی و زیبایی شناسی شاعران عوام است . ادبیات مردم دارای اشکال و صورتهای گوناگون است و ترانه ها،  ضرب المثل ها،  قصه ها،  ملتها  و افسانه ها را در بر می گیرد . هر اجتماعی برای بیان افکار و اندیشه ها و عواطف از زبان خاص خود بهره می گیرد،  سرایندگان ادبیات گفتاری معمولاً از مردمان گمنام و بی سوادی هستند،  که شالوده آثار معنوی روستا نشینان را بنیان می نهند،  به گونه ای که با ارزش های مسلط جامعه هماهنگ است . 
 
مفاهیم عام در ترانه های محلی شور زندگی،  آرمانها و آرزوها،  دلدادگی و عشق،  اندوه و جدایی،  پایداری در عهد و پیمان،  تلاش و سختی کار روزانه است،  که در نسلهای پی در پی این فکر تداوم یافته است . با مطالعه و بررسی ترانه های محلی، می توان منش و روحیات اجتماعی را در گذر زمان مورد تتبع وشناسایی قرار داد،  بدین سان با تعمق و کاوش در مضامین  ترانه های  عامیانه می توان به رویدادهای اجتماع و فرهنگی دوران گذشته پی برد و با افکارو احوال مردمان آشنا شد . در ترانه،  آفاق مضمون بسی گسترده است و همه آن پدیده ها و آثاری را که خالق ترانه در پیرامون هستی خود با آنها رویاروست،  شامل می‌شود . هنگامی که از فرهنگ مردم اجتماعی سخن به میان می آید،  در واقع سخن از افسانه ها، عقاید و آداب،  ترانه ها،  مذهب،  بازیها، رسومات و هزاران پدیده آشکار و نهان دیگر اجتماعی است ؛ که بازگو کننده حقیقی اندیشه و احساسات یک قوم است . 
 
با بررسی ادبیات شفاهی ( ترانه ها ) می توان به شناخت افراد جامعه ای یا اهل ایل و طایفه ای پرداخت که فکر طبیعی خود را،  درباره واقعیات،  اتفاقات،  حوادث و مراسم محلی به کار برده اند و شرح هر یک را با بیان ساده و عامیانه به صورت فولکلور،  از خود باقی گذارده اند ؛ که بیانگر اثر واقعه برمردم،  احساسات،  نظرات،  عواطف آنها نسبت به رویدادها و اعتقادات آنهاست . موضوع رساله حاضر،  جستجوی جایگاه زنان به عنوان نیمه اجتماع است،  که با تعمق و تتبع در قلمرو ترانه ها می توان جایگاه فرهنگی،  اجتماعی،  خانوادگی،  اقتصادی زنان را در جامعه مورد تحقیق جستجو کرد . 
 
 
 
 
 
فهرست
چکیده :   ۲
مقدمه   ۳
۱-۱ بیان مساله   ۵
۱-۲ پرسش های پژوهش   ۷
۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش در این قلمرو   ۸
۱-۴ هدف های پژوهش   ۱۰
۱-۵ تعریف مفاهیم   ۱۱
 
بخش اول   ۱۳
۱-۲مروری برمفاهیم نظری   ۱۳
۲-۱-۱ ادب وادبیات   ۱۳
۲-۱-۲ ادبیات شفاهی و عامه   ۱۳
۲-۱-۳ تاریخچه جمع آوری فولکور   ۱۷
۲-۱-۴ قلمرو فولکلور   ۱۹
۲-۱-۵ فولکلور و مردم شناسی   ۲۰
۲-۱-۶ فولکلور و باستان شناسی   ۲۱
۲-۱-۷ نظریات فولکلور شناسی   ۲۱
۲-۱-۸ وابستگی و تعلق  فولکور   ۲۳
۲-۱-۹ بررسی لغوی ترانه   ۲۴
۲-۱-۱۰ تقسیم بندی سنتی ترانه   ۲۵
۳- قالب های دیگر :   ۲۷
۲-۱-۱۱ ترانه های محلی   ۲۸
۲-۱-۱۲ بررسی ترانه های محلی   ۳۲
۲-۱-۱۳ خاستگاه ترانه و نخستین نغمه های ایران   ۳۳
۲-۱-۱۴ ترانه های محلی در کشورهای دیگر   ۳۶
۲-۱-۱۵ کوچ ترانه ها   ۳۶
۲-۱-۱۶ محتوای ترانه ها   ۳۷
۲-۱-۱۷ انواع ترانه ها   ۳۹
۲-۱-۱۸ زبان ها و لهجه های ایرانی   ۵۰
۲-۱-۱۹ پیوند شعر و موسیقی   ۵۰
۲-۲ سیر تاریخی سیمای زن   ۵۶
۲-۲-۱ سیمای زن در اساطیر   ۵۶
۲-۲-۲ سیمای زن در دوره باستان   ۵۷
۲-۲-۳ زن در ایران پیش از ورود اقوام مهاجر   ۵۸
 
۲-۳ ادبیات نظری   ۶۰
۲-۳-۱ زیبا شناسی فمینیستی   ۶۰
۲-۳-۲ نقد ادبی فمینیستی   ۶۴
۲-۳-۲-۲- نقد ادبی فمینیستی، انگلیسی – آمریکایی   ۶۶
۲-۳-۲-۲-۱ ویرجینیاوولف   ۷۵
۲-۳-۲-۳ نقدادبی  فمینیسیتی فرانسوی   ۷۶
۲-۳-۲-۳ -۱ ژاک لاکان   ۷۷
۲-۳-۲-۳-۲ هلن سیکسو   ۷۸
۲-۳-۲-۳-۳ ژولیا کریستوا   ۷۸
۲-۳-۲-۳-۴ لوس ایریگاری   ۷۹
۲-۳-۲-۳-۵ ژاک دریدا   ۸۰
۲-۳-۳ زبان و فرهنگ   ۸۰
۲-۳-۳-۱ جنسیت زدگی در زبان   ۸۱
۲-۳-۳-۱-۱ جنسیت زدگی در حوزه معنا :   ۸۲
۲-۳-۳-۱-۲ نام گذاری و مرکزیت دو گانه    ۸۲
۲-۳-۳-۲ نظریه جبرگرایی زبانی   ۸۳
۲-۳-۴ بررسی و نقد نظریه ها  وانتخاب چارچوب نظری   ۸۴
نظریه زیباشناسی فمینیستی   ۸۴
نقد ادبی فمینیستی   ۸۴
جنسیت زدگی در حوزه معنا :   ۸۵
۲-۳-۵ مقوله های موجود در ترانه های محلی   ۸۷
۲-۳-۶ مفاهیم کلیدی در بررسی و نقد ترانه های محلی   ۹۴
۲-۴ نقش جامعه و فرهنگ در تعیین رفتار   ۹۷
۲-۴-۱ جامعه پذیری  جنیستی :   ۹۸
۲-۴-۲ درونی سازی، پذیرش   ۱۰۰
۲-۴-۳ نابرابری جنسیتی   ۱۰۱
۲-۴-۴ نظریه های نا برابری جنسیتی   ۱۰۱
۲-۴-۴-۱ نظریه قشربندی جنسیتی راندل کالینز :   ۱۰۱
۲-۴-۴-۲  نظریه نابرابری  جنسیتی چافتز    ۱۰۵
۲-۴-۴-۲-۱ دگرگونی خود آگاهانه  لایه بندی جنسیتی   ۱۰۶
۲-۴-۴-۲-۲ دگرگونی آگاهانه لایه بندی جنسیتی   ۱۰۷
۲-۴-۴-۳  نظریه نابرابری جنسیتی بلوم برگ    ۱۰۸
۲-۴-۴-۴ نظریه طرح واره های جنسیتی ساندرایم    ۱۰۹
۲-۴-۴-۵ نظریه بوردیو   ۱۱۱
۲-۴-۴-۶ نظریه سیمسون دوبوار   ۱۱۲
۲-۴-۴-۷ نظریه مارگارت مید   ۱۱۲
۲-۴-۴-۸-۱ نظریه فمینیستی لیبرال   ۱۱۳
۲-۴-۴-۸-۲ نظریه فمینیستی روان کاوی   ۱۱۴
۲-۴-۴-۸- ۳نظریه فمینیستی  رادیکال  / انقلابی :   ۱۱۵
۴-۴-۴-۸-۴ نظریه فمینیستی مارکسیتی   ۱۱۷
۴-۴-۴-۸-۴-۱ نظریه میشل بارت   ۱۱۷
۲-۴-۴-۸-۴-۲ نظریه انگلس   ۱۱۸
۲-۴-۴-۸-۵ نظریه فمینیستی  سوسیالیستی   ۱۱۸
۴-۴-۴-۸-۵-۱ نظریه سیلویا والبی    ۱۱۹
۲-۴-۴-۸-۶ نظریه جامعه شناسی فمینیستی   ۱۱۹
۲-۴-۴-۸-۶-۱ ( کنش متقابل در سطح خرد )   ۱۱۹
۲-۴ عمل واکنشی در برابر عمل هدفدار :   ۱۲۰
کنش متقابل متناوب در برابر کنش متقابل دایمی :   ۱۲۰
فرض نابرابری در برابر فرض برابری   ۱۲۱
معانی قشربندی شده در برابر معانی مشترک :   ۱۲۱
- الزام در برابر انتخاب درموقعیت های معنا سازی :   ۱۲۲
۴-۴-۴-۸-۶-۲ ذهنیت   ۱۲۲
- قضیه  ایفای نقش وادارک  دیگری :   ۱۲۲
- ملکه ذهن  شدن هنجارهای اجتماع :   ۱۲۳
- ماهیت  خود به عنوان یک کنشگر اجتماعی   ۱۲۳
- آگاهی از زندگی روزانه   ۱۲۴
۲-۴-۴-۹ نظریه های کاتب کلاسیک راجع به نابرابری جنسیتی   ۱۲۴
۲- ۴-۴- ۹-۱ نظریه کارکرد گرایی    ۱۲۴
 
۲-۵ پیشینه تحقیق   ۱۲۸
۲-۵-۱ فعالیتهای تجربی مشابه   ۱۲۸
۲-۵-۲ خلاصه وبررسی و نقد پژوهش های صورت گرفته :   ۱۳۴
۳-۱ طرح تحقیق :   ۱۳۷
۳-۲ تکنیک  تحلیل محتوا :   ۱۳۷
۳-۲-۱ تاریخچه تحلیل محتوا .   ۱۳۷
۳-۲-۲ تعریف تحلیل محتوا :   ۱۳۹
۳-۲-۳ مراحل تحلیل محتوا   ۱۴۰
۳-۲-۴ انواع تحلیل محتوا :   ۱۴۳
۳-۳ جمعیت آماری :   ۱۴۴
۳-۴ نمونه آماری :   ۱۴۴
۳-۵ روش نمونه گیری :   ۱۴۴
۳-۶ روش جمع آوری داده ها :   ۱۴۴
۳-۷ واحدهای تجزیه و تحلیل :   ۱۴۵
۳-۸ مقوله های تحلیل محتوا :   ۱۴۵
۳-۹ شیوه تجزیه و تحلیل داده ها :   ۱۴۵
مقدمه   ۱۴۶
۴-۱ تحلیل کمی   ۱۴۶
 
بخش دوم   ۱۵۸
۴-۲ تحلیل کیفی   ۱۵۸
۴-۲-۱ تحلیل مقوله های فرهنگی   ۱۵۸
۴-۲-۲ تحلیل مقوله‌های اجتماعی   ۱۶۷
۴-۴-۲-۲-۱ زیبایی   ۱۶۸
۴-۲-۲-۲-۲ علم و دانش   ۱۷۰
۴-۲-۲-۲-۵ باکره بودن   ۱۷۱
۴-۲-۲-۳ نظارت اجتماعی:   ۱۷۲
۴-۲-۳ تحلیل مقوله‌های خانوادگی   ۱۷۶
۴-۳-۴ تحلیل مقوله‌های اقتصادی   ۱۸۱
۵- ۱خلاصه پژوهش   ۱۸۳
۵-۲ نتیجه گیری   ۱۸۴
۵- ۲-۱ بررسی پرسش های  مقوله فرهنگی:   ۱۸۴
۵-۲-۲ بررسی پرسش های مقوله اجتماعی   ۱۸۵
۵-۲-۳ بررسی پرسش های مقوله خانوادگی   ۱۸۶
۵-۲-۴ بررسی پرسش های مقوله اقتصادی   ۱۸۶
۵- ۲-۶ بررسی برخی از نظریات نابرابری جنسیتی در گستره ترانه های محلی :   ۱۸۷
۵-۲-۷ بررسی نتایج پژوهش با دیگر پژوهش صورت گرفته  در این زمینه   ۱۸۹
۵-۳ پیشنهادات   ۱۹۲
۵-۳-۱ چند پیشنهاد به پژوهشگران آینده :   ۱۹۲
۵-۴ محدودیت‌ها و مشکلات  205
سخن  پایانی :   217
منابع   220

دانلود سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها

ادمین بازدید : 221 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

مایل به پرداختهای تشویقی یا پرداختهای بر اساس عملکرد ناشی از چالشهای رو به رشد رقابت شدید است با اینکه درجات موفقیت این گونه پرداختها در سازمانهای مختلف متفاوت است،

دانلود طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

پرداخت تشویقی
انواع پرداختهای تشویقی
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی
دانلود پایان نامه مدیریت
دانلود پایان نامه طرح های پاداش تشویقی
دانلود پایان نامه پرداختهای تشویقی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

 
 
چکیده:
همان طور که می‌دانیم در حال حاضر بسیاری از کارکنان تنها حقوق یا دستمزد ساعتی نمی‌گیرند، بلکه آنها از انواع پاداشها و مزایا و منافع نیز بهره مند می‌شوند . یکی از این موارد، سیستم‌های پرداخت تشویقی یا پرداخت بر اساس عملکرد است. تحقیقات نشان می‌دهند که پرداختهای تشویقی فردی در حدود 30% و پرداختهای تشویقی گروهی در حدود 15 تا 20 درصد بر عملکرد افراد و در نتیجه عملکرد کل سازمان اثر می‌گذارد .
 
پرداختهای تشویقی چیز تازه ای نیست‌، اما معمولاً به عنوان یک روش غیر سنتی جبران خدمت تلقی می‌گردد . تمایل به پرداختهای تشویقی یا پرداختهای بر اساس عملکرد ناشی از چالشهای رو به رشد رقابت شدید است .با اینکه درجات موفقیت این گونه پرداختها در سازمانهای مختلف متفاوت است، ولی آنها نقش بسیار مهمی در انگیزش کارکنان ایفا می‌کنند . البته مدیران منابع انسانی باید توجه داشته باشند که پرداختهای تشویقی تنها راه انگیزش نیست و نباید تنها با این گونه پرداختها انتظار حداکثر عملکرد را داشته باشند .
 
 
کلمات کلیدی:

پرداخت تشویقی

انواع پرداختهای تشویقی

طرح های پاداش تشویقی

 
 
مقدمه:
Alfred slaan یکی از اولین طرفداران طرح های پاداش تشویقی برای مدیریت ، طرح پاداش جنرال موتورز را در سال 1918 ایجاد کرد تا منافع را بین مدیران و سهامداران شرکت در یک خط قرار دهد. جنرال موتورز تصمیمات عملیاتی را تمرکز زدایی کرده بود و قبل از ایجاد طرح پاداش ، مدیران انگیزه کمی داشتند تا رفاه کلی اسزمان را در نظر بگیرند . در عوض آنها مایل بودند گاهی اوقات با هزینه رفاه شرکت روی اندازه گیری های عملکرد خودشان تمرکز کنند. همین که طرح پاداش برقرار شد مدیران اجرایی متوجه تر بودند که چه طور تلاش های فردی آنها بر رفاه کل سازمان اثر می گذارد.
 
امروزه تقریباً تمام مدیران مراکز به سود تمرکز زدایی شده در شرکت های سهامی بزرگ واجد شرایط پاداش ها و تشویق های غیر حقوقی دیگر هستند که اغلب 25 تا 50 درصد حقوق شان را تشکیل می دهد.شکل طرح های پاداش در سرتاسر شرکت ها متفاوت اند. پرداخت ها می تواند به شکل نقدی، سهام شرکت ، اختیار خرید سهام، سهم عملکرد، حقوق نقدی ناشی از تغییر ارزش سهام و واحدهای مشارکت در سود انجام شود. پاداش می تواند بر مبنای نتایج احتمالی شرکت یا بر مبنای سودهای احتمالی مربوط به بخش انجام شود. همچنین ممکن است بر مبنای عملکرد سالانه یا بر مبنای عملکرد در طول چندین سال باشد. پاداش ممکن است فوراً پرداخت شود به تعویق افتد یا در طول چندین سال گسترده شود.مدیریت می تواند عملکرد یک شرکت را با استفاده از هم اعداد حسابداری و هم بازده، سهامداران یعنی بازتاب اخیر یک ارزیابی بازار از اینکه شرکت چگونه خوب عمل می کند ، ارزیابی کند.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
اهداف آموزشی:1
 

فصل اول:طرح تشویقی در مدیریت

طرح های پاداش تشویقی مربوط به بخش :2
تضاد منافع در یک طرح پاداش تشویقی5
پاداش ها و چرخه عمر محصول6
نظریه های رفتار:7
دیدگاه نظریه ارزش مورد انتظار7
دیدگاه نظریه نمایندگی :8
ساختمان طرح تشویقی پیرامون ارزیابی متوازن:12
چشم انداز فرآیند تولید و تجارت داخلی:14
چشم انداز مشتری17
آیا رضایت مشتریان بازدهی دارد ؟20
انجام ارزیابی متوازن21
انجام با موفقیت ارزیابی متوازن تجربه FMC23
مسائل انگیزشی در طراحی سیستم های پاداش برای مدیران بخش و توابع آنها :24
قرار دادن پاداش ها بر مبنای عملکرد بخش یا عمکلرد کل شرکت ؟26
استفاده از فرمول های ثابت یا نظری بودن در تهیه کردن پاداش ها :27
ارزیابی عملکرد بر مبنای نتایج حسابداری یا بر مبنای عملکرد سهام ؟28
ارزیابی عملکرد مطلق یا ارزییابی عملکرد نسبی:29
افزایش استفاده از روش های مدیریت توسعه یافته در بخش خصوصی:32
 

فصل دوم: انواع پرداختهای تشویقی54

مقدمه54

دلایل اصلی استفاده از برنامه های پرداخت تشویقی عبارتند از :54

پرداخت متغیر و تضمین‌نشده56
پرداختهای تشویقی گروهی59
پرداخت برای کیفیت و خدمت به مشتری60

مزایا و معایب پرداختهای گروهی61

تمرینات62
منابع75
 
 
 
 

دانلود طرح های پاداش تشویقی و انواع پرداختهای تشویقی

ادمین بازدید : 186 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

 

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی –سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

دانلود موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

اسلام
اوضاع اجتماعی و سیاسی
موقعیت جغرافیایی عربستان
دانلود پایان نامه رشته معارف
موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن
اوضاع اجتماعی و سیاسی  عربستان پیش از اسلام
دانلود پایان نامه  معارف
دسته بندی فقه،الهیات،معارف
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

دانلود پایان نامه رشته معارف

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی –سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

 
چکیده
عربستان یا شبه جزیره عربستان سرزمینی است در منتهی الیه جنوب غربی آسیا به شكل مربع مستطیل با ضلعهای نامتساوی كه بین 12 و 32 درجه عرض شمالی و 35 و 60 درجه طول شرقی میان آفریقا و قسمت بزرگی از آسیا قرار گرفته است . مساحت این سرزمین به دو میلیون و ششصدهزار كیلومتر مربع می رسد. عربستان از شمال به كشورهای اردن و عراق از شره به خلیج فارس و دریای عمان و دریای عرب ، از جنوب به خلیج عدن و از سوی مغرب به دریای سرخ محدود است . چنانكه می بینیم سرزمین عربستان از سه جانب به دریا پیوسته و این سه جانب را پنج دریا فرا گرفته است ،‌و تنها از سمت شمال است كه به خشكی منتهی می شود. با اینهمه دورن این سرزمین از آب كه مایه زندگانی هر جانداری است بهره چندانی ندارد.
 
 در سراسر این منطقه گستره رودخانه ای كه وسیله حمل و نقل باشد یافت نمی شود . تنها رودیك ه در آن جریان دارد در وادی حجر (در یمن است) كه در ازای آن از یكصد كیلومتر بیشتر نیست .رشته كوههای بلندی كه از شبه جزیره سینا آغاز و در امتداد دریای سرخ تا خلیج فارس كشیده می شود همچون دیواری بلند آنرا فرا گرفته است . در خلال این كوهها دره های كوچك و بزرگی وجود دارد كه عرب آن را وادی می گوید. مهمترین این وادیها سرحان رومه ، دواسر و حَضرَ موت است . روزگاران پیش از اسلام بعض این وادیها مانند (سرحان)  راه تجارتی بوده است . سراسر ساحل دریاهای اطراف آن – جز در چند منطقه – پر از اسفنجها و مانعهای طبیعی است كه كشتی نمی تواند در آن پهلو بگیرد.
 
 اگر از كوههایی كه همچون باروی استوار گرد عربستان را فرا گرفته است بگذرید و بدرون سرزمین برسید به مانعهای دیگری بر خواهید خورد ،‌چنانكه در شمال آن بادیه الشام است كه از حدود فلسطین تا جنوب غربی عراق كشیده است ،‌و در جنوب آن بیابان ،‌بیابان وسیع دیگری است بنام نَفود كه هفتاد هزار كیلومتر مربع وسعت دارد و از شن نرم پوشیده شده است . وزش باد توده های شن را از این سو ب هآن سو می بردو ایجاد راه را در دنیای قدیم – ناممكن می ساخت. 
 
از جنوب به سمت شرق این شبه جزیره بیابان دیگری است به نام الرُْبع الخالی كه تا امروز همچنان خالی است . وسعت این بیابان به پانصد هزار كیلومتر مربع می رسد و می توان گفت پهناورترین بیابانهای خشك و خالی جهانست . بین الربع الخالی و نفوذ بیابان دیگری است به نام دَهنا كه آنهم از ریگ روان پوشیده است و به خاطرم همین مانعهای طبیعی هزاران سال شبه جزیره عربستان در خاموشی و گمنامی بسر می برد. بدون تردیدی اگر دین اسلام در این سرزمین پدید نمی آمد ،‌و از آنجا به دیگر سرزمینهای جهان نمی رفت عربستان همچنان در انزوا بسر می برد و یا اینكه توجه چندانی بدان نمی شد. با اینهمه نباید پنداشت كه پیش از اسلام در این منطقه از آبادانی و تمدن نشانی نبوده است .
 
 چنانكه خواهیم نوشت قسمت مستعد آن (جنوب ) آبادان بود و دولتهایی در آنجا تاسیس شده است . همچنین در دیگر قسمتها نیز تمدنهایی (هر چند به صورت ناقص) وجود داشته است . ساكنان این سرزمین را عرب می نامند. در اینكه معنی عرب چیست و از چه زمان آن مردم را بدین نام نامیده اند و این مردم از كجا بدین سرزمین آمده اند هنوز میان نژاد شناسان اختلاف است . بعض داستانهای پیش از اسلام كه پس از اسلام گرد آمده و به نام تاریخ معروف شده است گوید چون نام نیای آن مردم یَعرَب بن قحطان بوده است فرزندان او عرب نام گرفته اند. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

اسلام

اوضاع اجتماعی و سیاسی

موقعیت جغرافیایی عربستان

 
 
 
فهرست مطالب
موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی –سیاسی آن پیش از اسلام1
چکیدهi2
تقسیمات جغرافیایی4
دین و اعتقادات5
قانون و دین در مكه8
مركزیت یافتن مكه8
كودكی و جوانی رسول اكرم (ص)10
زناشویی با خدیجه11
نصب حجر الاسود13
ظهور اسلام13
اسلام آوردن عمر15
اسلام در مدینه :17
پیغمبر در مدینه20
نخستین پیمان نامه عمومی در اسلام21
تغییر قبله23
جنگ بدر :24
در گیری با یهود :25
جنگ خندق :27
زیارت خانه خدا :29
واپسین حج پیغمبر (ص)29
خلافت ابوبكر :32
خلافت عثمان :35
خلافت علی (ع)38
منابع44
 
 
 

دانلود موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

ادمین بازدید : 402 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

 

تأثیر شبکه های دسترسی بر توسعه شهری با تأکید بر شبکه قطار شهری

در نظام های شهری شبکه معابر و سیستم های حمل و نقل درون شهری تأثیرات مختلفی بر توسعه شهرها و اراضی می کذارند

دانلود تأثیر شبکه های دسترسی بر توسعه شهری با تأکید بر شبکه قطار شهری

توسعه شهری
شبکه قطار شهری
سیستم های حمل و نقل
دانلود مقاله رشته مدیریت شهری
تأثیر شبکه های دسترسی بر توسعه شهری
دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری
دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت شهری
دانلود مقالات مدیریت شهری
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری

تأثیر شبکه های دسترسی بر توسعه شهری با تأکید بر شبکه قطار شهری

 
چکیده
در نظام های شهری شبکه معابر و سیستم های حمل و نقل درون شهری تأثیرات مختلفی بر توسعه شهرها و اراضی می کذارند در مجموع می توان گفت که شبکه های حمل و نقل نه تنها در جابجایی کالا و مسافر موثرند بلکه بر توسعه نیز تأثیر می گذارند- هرچند تأثیرات آنها متفاوت است شبکه معابر درون شهری امکان توسعه اراضی را  در طول معابر افزایش می دهند و تأثیری خطی بر توسعه می نهند، حال آنکه شبکه آزاد راه ها به طور عمده در محل تقاطع ها بر توسعه اراضی اثر می گذارند اما تأثیر راه آهن شهری بر توسعه اراضی به نوعی با شبکه معابر شهری و آزاد راه ها متفاوت است.
 
شبکه را آهن شهری در عین حال که شبکه حمل و نقل شهری است و نقاط مختلف شهر را به یکدیگر متصل می کند اما از قطعات زمین شهری مستقل است و چون به صورت خطی و بدون توقف ( چه به صورت زیر زمینی و چه بر روی زمین) حرکت می کند بنابراین تءثیر آن بر نوسعه اراضی شهری نه به صورت خطی بلکه به صورت نقطه ای در محل اتصال شبکه با سطح زمین، یعنی ایستگاه های مترو است.
 
ایستگاه های مترو دارای دو هویت متفاوت اند: از یک سو «هسته» محسوب می شوند که به نوعی محل دسترسی به قطارها و سایر سبکه های حمل و نقل است؛ و از سوی دیگر «مکان» محسوب می گردند و بخشی از شهرند که نه تنها در آن زیرساخت ها متمرکز شده اند  بلکه مجموعه ای متنوع از ساختمان ها و فضاهای باز را هم در بر می گیرند دیدگاه «مکان» برای ایستگاه های مترو منظر جدیدی را فراروی شهرسازان می گشاید در این دیدگاه، ایستگاه مکانی است که فعالیت های مختلف می تواند در آن شکل گیرد و به نوعی ارزش افزوده ایجاد کند بدین ترتیب ایستگاه فضای اطراف را کاملاً تحت تأثیر قرار می دهد و نوع ترکیب کاربری های مستقر را نیز می تواند عوض کند این مقاله بر آن است که تأثیرات شبکه مترو را بر توسعه اراضی شهری بررسی کند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

توسعه شهری

شبکه قطار شهری

سیستم های حمل و نقل

 
 
 
مقدمه
در مجموع در مباحث توسعه شهری، به شبکه های حمل و نقل به عنوان یکی از مهم ترین عوامل توسعه شهری نگریسته می شود. شبکه های جدید حمل و نقل همواره خود پتانسیل عمده ای برای توسعه محسوب می شوند قطار شهری مترو سیستم حمل و نقل جدیدی است که در تهران شروع به کار کرده است و بدون تردید در آینده نزدیک، بر معادلات جذب جمعیت و پتانسیل توسعه مناطق اثر خواهد گذاشت آنچه دارای اهمیت است، شناخت نحوه تأثیر گذاری این سیستم جدید حمل و نقل بر توسعه شهری است.
 
به طور کلی یکی از عوامل موثر بر توسعه، دسترسی است قطار شهری الگوی دسترسی جدیدی را برای شهر فراهم می آورد. این الگوی دسترسی بر ساختار شهری و پتانسیل توسعه مناطق تأثیر می گذارد، توازن های موجود را بر هم می زند و توازنی جدید به وجود می آورد این مقاله به بررسی تأثیر شبکه های دسترسی بر پتانسیل توسعه مناطق شهری می پردازد و سپس چگونگی تأثیر گذاری شبکه را آهن شهری(مترو) را بر توسعه شهر مورد بررسی قرار می دهد در اینجا دو نوع پتانسیل توسعه حاصل از احداث و راه اندازی سیستم مترو شناسایی و معرفی شده اند: یکی پتانسیل توسعه در ایستگاه های مترو، و دیگری پتانسیل ایجاد شده برای توسعه در اراضی پیرامون ایستگاه ها عوامل موثر بر میزان پتانسیل ایجاد شده برای توسعه در ایستگاه ها و در اراضی پیرامون ایستگاه متفاوت است.
 
مهم ترین عوامل موثر بر توسعه ایستگاه های مترو شامل تعداد کل مسافر، هدف سفر، تناسب سفر، الگوی آمد و شد به ایستگاه و وسیله نقلیه انتخابی تا رسیدن به ایستگاه است عوامل موثر بر توسعه اراضی پیرامون ایستگاه های مترو عبارتند از: وجود اراضی بایر و اراضی قابل توسعه، اندازه قطعات و دانه بندی، توسعه موجود در روند توسعه و بالاخره بافت شهری و شبکه دسترسی پیاده.
 
 
 
چکیده1
مقدمه3

توسعه شهری و عوامل موثر برآن4

نظریه های توسعه زمین شهری5

نحوه تأثیر شبکه های دسترسی برتوسعه مناطق8

تأثیر شبکه راه آهن شهری بر توسعه10

توسعه ایستگاه های قطار شهری13

- تعداد کل مسافر15
موقعیت استقرار و نقش ایستگاه ها16
- الگوی آمد و شد مردم(تناوب استفاده)17
- وسایل نقلیه انتخابی18

توسعه اراضی حوزه نفوذ ایستگاه های مترو19

- وجود اراضی بایر و قابل توسعه19
- انواع توسعه21
وسیله انتخابی سفر و حوزه پیاده روی21
جمع بندی23
منابع:24
 
 
 

دانلود تأثیر شبکه های دسترسی بر توسعه شهری با تأکید بر شبکه قطار شهری

ادمین بازدید : 278 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

 

بررسی و تعیین اندیس کار باند روی نمونه های مستقل و مختلط کانسنگ آهن گل گهر

موضوع این پروژه اندازه گیری اندیس کار باند برای کانسنگ آهن گل گهر است

دانلود بررسی و تعیین اندیس کار باند روی نمونه های مستقل و مختلط کانسنگ آهن گل گهر

اندیس خردایش
کانسنگ آهن گل گهر
اندازه گیری اندیس کار باند
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته معدن
دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی معدن
دانلود پایان نامه کارشناسی معدن
دانلود پایان نامه معدن
خرید پایان نامه معدن
دسته بندی معدن
فرمت فایل doc
حجم فایل 4452 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته معدن

بررسی و تعیین اندیس کار باند روی نمونه های مستقل و مختلط کانسنگ آهن گل گهر

 
 
چکیده
    موضوع این پروژه اندازه گیری اندیس کار باند برای کانسنگ آهن گل گهر است.قابلیت خردایش و اندیس کار باند برای سه نمونه مستقل منیتیت فوقانی ،اکسیده و منیتیت تحتانی و دو ترکیب مختلط از این سه نمونه براساس فلوشیت پیشنهادی و فلوشیت فعلی کارخانه تعیین شده است.برای کانسنگ منیتیت فوقانی قابلیت خردایش و اندیس  کار باند به ترتیب و  به دست آمده است.برای کانسنگ معدنی اکسیده ،قابلیت خردایش و اندیس کار باند به ترتیب و حاصل شده است و برای کانسنگ  منیتیت تحتانی نیز قابلیت خردایش و اندیس کار باند به ترتیب  و   به دست آمده است.
 
    گفتنی است که در کارخانه مخلوطی از این مواد استفاده شده و از آنجا  که سهم منیتیت فوقانی در 50 میلیون تن اول تقریباً استخراج شده است، لذا در ترکیبات و محاسبات فقط دو نمونه دیگر در نظر گرفته شده است.در فلوشیت فعلی کارخانه که 12% منیتیت تحتانی و 88% اکسیده دارد ،قابلیت خردایش و اندیس کار باند به ترتیب   و  به دست آمده است ، و در فلوشیت پیشنهاد شده بوسیله یکی از محققین ،ترکیب ماده معدنی دارای 38% منیتیت تحتانی و 62% اکسیده بوده که قابلیت خردایش و اندیس کار باند آن به ترتیب   و   محاسبه شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

اندیس خردایش

کانسنگ آهن گل گهر

اندازه گیری اندیس کار باند

 
 
مقدمه:
    دنیای صنعت و تکنولوژی مدرن با روندی که امروز در پیش دارد هر روز نیازش به مواد معدنی مختلف روز افزون گشته و در جهت تأمین نیازها بهره برداری از معادن روز به روز افزایش  می یابد.خود کفایی اقتصادی و استقلال صنعتی در یک جامعه زمانی بوجود می اید که مواد اولیه صنعت در داخل کشور تأمین می گردد ،در کشور ما نیز اگر بخواهیم از وابستگی اقتصادی به ماده ی معدنی نفت رهایی پیدا کنیم و روی پای خود بایستیم و استقلال سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی خود را حفظ کنیم باید اهمیت و ارزش بیشتری به مواد معدنی قایل شده و مجموعه فعالیتهای معدنی را از زمین شناسی و اکتشاف گرفته تا تجهیز و بهره وری سیستماتیک اجرا نمونده و بدین ترتیب نیازهای مواد اولیه صنایع کشورمان که از عمده ترین وابستگی ها و مشکلات صنعت ماست را تأمین کرده و حتی صادرات آنها نیز فراهم شود.
 
مواد معدنی از دیر باز برای بشر نقش عمده ای در زندگی ایفا کرده است بطوریکه اکثر صنایع بطور مستقیم یا غیر مستقیم به ماده معدنی احتیاج دارداز کشاورزی گرفته تا صنایع الکتریکی و فولاد ساختمان و ... بدون استفاده از مواد معدنی  قابل تولید نیستند.پس مواد معدنی را می توان از عمده ترین و اساسی ترین مواد اولیه صنعت دانست و با توجه به رشد جمعیت و بالبطع افزایش نیاز به مواد اولیه ،رشد صنایع مادر ،جز با توسعه سریع تولید مواد اولیه امکان پذیر نخواهد بود.
 
    از مهمترین شاخصه های تولید مواد معدنی استفاده از تجهیزات  فرآوری است. بطوریکه بعد از استخراج ماده معدنی از زمین وظیفه این قسمت شروع شده و باید ماده معدنی را بطور مطلوب به متقاضی  تحویل دهد .یکی از مراحل این قسمت خرد کردن مواد می باشد که باید به نحو درست صورت بگیرد و لازمه این امر این است که از پارامترهای خردایش اطلاعات کافی داشته باشیم از جمله پارامترهای خردایش ،قابلیت خردایش و اندیس کار باند می باشد.در این پروژه سعی شده است با این پارامترها و نقش آنها در تکنولوژی با ارائه یک مثال واقعی از کانسنگ معدنی گل گهر توضیح مختصری ارائه شود.
 
 
 
 
 
                               فهرست مطالب
مقدمه: ......................................................................................................4        
1- کلیات ....................................................................................................................... 4
2- آشنایی با مواد معدنی کانسار گل گهر سیرجان ............................................. 7
2-1- موقعیت و مشخصات کانسار ...........................................................................7 
2-2- زمین شناسی اقتصادی کانسار ........................................................................8
2-3- توجیه لزوم  انجام مطالعات مجدد فرآوری روی کانسنگ آهن گل گهر .....8
2-4- فرآوری  کانسنگ آهن گل گهر..........................................................................9
3- خردایش...................................................................................................................13 
3-1- نمونه بردای........................................................................................................15
3-2- مبانی خرد کردن................................................................................................16
3-3- روشهای اندازه گیری درجه آزادی.................................................................17
3-4- قوانین خرد کردن..............................................................................................17
3-5- اعتبار قانون باند...............................................................................................19
3-6- کاربرد قوانین خرد کردن................................................................................19
3-7- روش های اندازه گیری قابلیت خردایش مواد...............................................22
3-8- آزمایشهای خردایش مدار بسته باند..............................................................25
3-9- روش جدید برای به دست آوردن اندیس کار باند توسط 
آسیاهای آزمایشگاهی.................................................................................................29
 

فصل اول : اندازه گیری اندیس خردایش کانسنگ آهن گل گهر..........................31

1-1-بررسی قابلیت خردایش  کانسنگ آهن گل گهر...........................................32
1-2-روش تعیین P و F ........................................................................................36
1-3-اندازه گیری انمدیس کار باند برای نمونه های خالص...............................37
 

فصل دوم : اندازه گیری اندیس کار باند برای نمونه های ترکیبی(مختلط)...41

2-1- اندازه گیری قابلیت خردایش و اندیس کار باند برای نمونه های مختلف...42
2-1-1- محاسبه اندیس کار باند برای فلوشیت فعلی معدنی............................... 44
2-1-2- محاسبه اندیس کار باند برای فلوشیت پیشنهادی معدن........................45
2-1-3- مقایسه انرژی لازم آسیا برای دو ترکیب................................................46
نتیجه گیری و تجزیه و تحلیل................................................................................48
منابع و مآخذ..............................................................................................................49
 
 
 
 

دانلود بررسی و تعیین اندیس کار باند روی نمونه های مستقل و مختلط کانسنگ آهن گل گهر

ادمین بازدید : 166 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

 

بررسی تجارب بازسازی روستای توتکابن بعد از زلزله 1369 گیلان و زنجان از دیدگاه توسعه

در اثر وقوع این سانحه، سه شهر لوشان، منجیل، رودبار را به کلی تخریب و به منطقه روستائی وسیعی شامل 1600 روستا آسیب عمده وارد نمود

دانلود بررسی تجارب بازسازی روستای توتکابن بعد از زلزله 1369 گیلان و زنجان از دیدگاه توسعه

سانحه
بازسازی
فاجعه
زلزله گیلان
مدیریت سانحه
بررسی تجارب بازسازی روستای توتکابن بعد از زلزله 1369 گیلان و زنجان از دیدگاه توسعه
دانلود مقالات رشته مدیریت
دانلود مقالات  مدیریتی
خرید مقالات  مدیریتی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

دانلود مقاله رشته مدیریت

بررسی تجارب بازسازی روستای توتکابن بعد از زلزله 1369 گیلان و زنجان از دیدگاه توسعه

 
چکیده :
امروز یکی از اهداف اصلی ساختار مدیریت بحران، جبران خسارت و بهره برداری از فرصتهای ایجاد شده جهت بهبود اوضاع عملی ساختن برنامه های توسعه به شمار می رود. در این راستا برنامه ریزی های بازسازی پس از وقوع بحران ها، همچون سوانح طبیعی، گاه فرصتی مغتنم در جهت دستیابی به اهداف توسعه در منطقه تلقی می شود. سانحه و توسعه متقابلاً با یکدیگر در ارتباط می باشند. تز یک طرف توسعه ممکنست باعث کاهش یا افزایش آسیب پذیری جوامع در برابر سانحه گردد و از طرف دیگر سانحه و بازسازی پس از آن می تواند روند توسعه را به تأخیر بیندازد و یا موقعیت های مناسبی را برای توسعه فراهم آورد. مفهوم توسعه در این تحقیق، نگرشی همه جانبه است که از طرفی ابعاد مختلف توسعه را مرود بررسی قرار می دهد و از طرف دیگر تحقق اهداف توسعه گرا را مستلزم برنامه ای دقیق و دراز مدت، مشتمل بر تمامی مراحل مدیریت بحران می بیند.
 
مقالة حاضر در نظر دارد ضمن بررسی اجمالی مدیریت بازسازی زلزله خرداد ماه سال 1369 گیلان و زنجان در روستای توتکابن، با استخراج رویکردهای توسعه گرا در مدیریت سانحه به ارزیابی و نتیجه گیری از آنها بپردازد. این تحقیق ضمن ارزیابی نکات مثبت و منفی اقدامات انجام شده در این زمینه، و ارائه تأثیرات برنامه های انجام شده پس از گذشت 15 سال از سانحه، به بررسی روند توسعه در توتکابن و شاخص های مرتبط با آن می پردازد. در ادامه، تحقیق، نقش گروه های مختلف درگیر در بازسازی جهت انجام برنامه های توسعه گرا و اولویت انجام چنین برمامه هایی را در میان نیازهای سانحه دیدگان مورد بررسی قرار می دهد.
 
تحقیق حاضر در نهایت تأکید دارد که برنامه های توسعه باید با نگاهی همه جانبه و کلی گرا با در نظر داشتن نیازهای اساسی جامعه با بازسازی ابتدا پاسخگوی نیازهای اساسی سانحه دیدگان باشد، و در مرحله بعد زمینه حل مشکلات دیرینه را فراهم نماید.
 
 
واژه های کلیدی:

سانحه

بازسازی

توتکابن

فاجعه

زلزله گیلان

مدیریت سانحه

 
 
 
مقدمه:
زلزله گیلان و زنجان در ساعات اولیه بامداد 31 خرداد 1369 بوقوع پیوست، سانحه تخریبی در پی داشت. بطوریکه مخربترین زلزله دنیا در ربع آخر قرن گذشته و بزرگترین زلزله قزن گذشته در ایران معرفی شده بود.(بحرینی،1373:الف) اگر چه زلزله بخش وسیعی از کشور را به لرزه درآورد، اما خسارت عمده و اصلی در دو استان گیلان و زنجان متمرکز بود. ساکنین منطقه از این سانحه به عنوان حادثه ای تلخ و فراموش نشدنی یاد     می کند.
 
در اثر وقوع این سانحه، سه شهر لوشان، منجیل، رودبار را به کلی تخریب و به منطقه روستائی وسیعی شامل 1600 روستا آسیب عمده وارد نمود. راه های روستایی، تعداد زیادی از روستاها و زمین های کشاورزی و تعداد زیادی از ساختمان ها خسارت دیدند. علاوه برآن تاسیسات و تجهیزات زیربنایی نظیر آب، برق، تلفن نیز خسارات زیادی متحمل شدند( بحرینی،1373:ب).
 
بررسی مدیریت و بازسازی سوانح در بستر و شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مربوطه، نتایج ارزشمندی در اختیار ما خواهد گذاشت و استفاده از تجارب بازسازی هر سانحه می تواند ارائه دهنده درس های مفیدی برای بازسازی های دیگر باشد تا نقایص گذشته رفع و نكات مثبت آن تقویت گردد. یقیناً بازسازی پس از وقوع این سانحه، همچون دیگر بازسازی ها، تجارب خاص و منحصر بفردی را دنبال دارد. بررسی تجارب بازسازی و ارتباط آن با اهداف توسعه گرایانه به عنوان هدف این تحقیق مدنظر است. از اینرو ابتدا به تعریف مفاهیم مربوطه و آشنایی با شهر توتکابن می پردازیم و سپس روند بازسازی را در ارتباط با فرصتهای توسعه ای در آن بررسی خواهیم کرد و در ادامه به تحلیل، ارزیابی و نتیجه گیری از اقدامات مبتنی بر چنین رویکردهایی می پردازیم.
 
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی تجارب بازسازی روستای توتکابن بعد از زلزله 1369 گیلان و زنجان از دیدگاه توسعه1
چکیده مقاله:1
واژه های کلیدی:2
2.تعاریف و رویکرد:4
منابع و روش تحقیق:6

معرفی اجمالی شهر توتکابن7

وقوع سانحه، اثرات و علل عمده آن:9

مدیریت سانحه:9

اسکان دوران پیش از بازسازی10

عملیات بازسازی:11
1-8. برنامه ریزی کالبدی11
1. آواربرداری و پاکسازی11
2-8. برنامه ریزی اعتباری:12
3-8. برنامه ریزی پرسنلی:13

فرصت های ایجاد شده بعد از سانحه جهت توسعه:14

گروههای درگیر در مقوله بازسازی و میزان علاقه مندی در اجراط برنامه های توسعه15

سیاست های مبتنی بر توسعه در بازسازی زلزله توتکابن:17

ارزیابی عملكرد سیاست های مبتنی بر تویعه در مدیریت سانحه:20

نتیجه گیری:26
پی نوشت ها:29
فهرست منابع30
 
 
 

دانلود بررسی تجارب بازسازی روستای توتکابن بعد از زلزله 1369 گیلان و زنجان از دیدگاه توسعه

ادمین بازدید : 292 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

داوری بین‌المللی عبارتست از اینكه یكی از طرفین در زمان انعقاد موافقتنامه داوری به موجب قوانین ایران تبعه ایران نباشد

دانلود ‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

داور
داوری تجاری
داوری بین‌المللی
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق
دانلود مقالات حقوقی
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید  مقالات حقوقی
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

دانلود مقاله رشته حقوق

‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

 
‌مقدمه
‌الف ـ «داوری «عبارت است از رفع اختلاف بین متداعیین در خارج از دادگاه بوسیله شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی مرضی‌الطرفین و یا‌انتصابی.
ب ـ داوری بین‌المللی عبارتست از اینكه یكی از طرفین در زمان انعقاد موافقتنامه داوری به موجب قوانین ایران تبعه ایران نباشد.
ج ـ «موافقتنامه داوری» توافقی است بین طرفین كه به موجب آن تمام یابعضی از اختلافاتی كه در مورد یك یا چند رابطه حقوقی معین اعم از‌قراردادی یا غیر قراردادی به وجود آمده یا ممكن است پیش آید، به داوری ارجاع می‌شود. موافقتنامه داوری ممكن است به صورت شرط داوری در‌قرارداد و یا به صورت قرارداد جداگانه باشد.
‌د ـ «داور» اعم از داور واحد و یا هیات داوران است.
 
هـ ـ منظور از «‌دادگاه» در این قانون یكی از دادگاههای تشكیلات قضایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
‌و ـ در هر موردی كه در این قانون به توافق موجود بین طرفین یا توافقی كه بعد حاصل شود اشاره شده باشد، مراتب مشمول مقررات داوری مصرحه در‌آن توافق نیز خواهد بود.
‌ماده 2 ـ قلمرو اجرا
1 ـ داوری اختلافات در روابط تجاری بین‌المللی اعم از خرید و فروش كالا و خدمات، حمل و نقل، بیمه، امور مالی، خدمات مشاوره‌ای،‌سرمایه‌گذاری، همكاریهای فنی، نمایندگی، حق‌العمل‌كاری، پیمانكاری و فعالیتهای مشابه مطابق مقررات این قانون صورت خواهد پذیرفت.
2 ـ كلیه اشخاصی كه اهلیت اقامه دعوا دارند می‌توانند داوری اختلافات تجاری بین‌المللی خود را اعم از اینكه درمراجع قضایی طرح شده یا نشده‌باشد و در صورت طرح در هر مرحله كه باشد با تراضی، طبق مقررات این قانون به داوری ارجاع كنند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

داور

داوری تجاری

داوری بین‌المللی

 
 
 
فهرست مطالب
‌قانون داوری تجاری بین‌المللی1
 
‌فصل اول ـ مقررات عمومی1
‌ماده 1 ـ تعاریف و قواعد تفسیر1
‌ماده 2 ـ قلمرو اجرا2
‌ماده 3 ـ ابلاغ اوراق و اخطاریه‌ها3
‌ماده 4 ـ شروع جریان داوری3
‌ماده 5 ـ انصراف از حق ایراد4
‌ماده 6 ـ مرجع نظارتی4
 
‌فصل دوم ـ موافقتنامه داوری4
‌ماده 7 ـ شكل موافقتنامه داوری4
‌ماده 8 ـ موافقتنامه داوری و دعوای مطروحه نزد دادگاه4
‌ماده 9 ـ موافقتنامه داوری و قرار تامین یا دستور موقت5
 
‌فصل سوم ـ تركیب هیات داوری5
‌ماده 10 ـ تعداد داوران5
‌ماده 11 ـ تعیین داوران5
‌ماده 12 ـ موارد جرح داور6
‌ماده 13 ـ تشریفات جرح7
‌ماده 14 ـ قصور و یا عدم امكان انجام وظیفه7
‌ماده 15 ـ تعیین داور جانشین8
 
‌فصل چهارم ـ صلاحیت «‌داور»8
‌ماده 16 ـ اتخاذ تصمیم در مورد صلاحیت8
‌ماده 17 ـ اختیار «‌داور» برای صدور دستور موقت9
 
‌فصل پنجم ـ نحوه رسیدگی داوری9
‌ماده 18 ـ رفتار مساوی با طرفین9
‌ماده 19 ـ تعیین قواعد رسیدگی9
‌ماده 20 ـ محل داوری9
‌ماده 21 ـ زبان10
‌ماده 22 ـ درخواست و دفاعیه10
‌ماده 23 ـ جلسه استماع و رسیدگی10
‌ماده 24 ـ قصور هركدام از طرفین11
‌ماده 25 ـ ارجاع امر به كارشناس11
‌ماده 26 ـ ورود شخص ثالث11
 
‌فصل ششم ـ ختم رسیدگی و صدور رای12
‌ماده 27 ـ قانون حاكم12
‌ماده 28 ـ سازش12
‌ماده 29 ـ اخذ تصمیم توسط گروه داوران12
‌ماده 30 ـ شكل و محتوای رای12
‌ماده 31 ـ ختم رسیدگی13
‌ماده 32 ـ اصلاح، تفسیر رای و رای تكمیلی13
 
‌فصل هفتم ـ اعتراض به رای14
‌ماده 33 ـ درخواست ابطال رای14
‌ماده 34 ـ بطلان رای15
 
‌فصل هشتم ـ اجرای رای15
‌ماده 35 ـ اجرا15
‌فصل نهم ـ سایر مقررات15
‌ماده 36 ـ سایر مقررات15
[امضاء]16
 
 
 

دانلود ‌قانون داوری تجاری بین‌المللی

ادمین بازدید : 367 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

بررسی نقش تكمیلی روش‌های حل اختلاف جایگزین (ADR) در حل و فصل دعاوی مربوط به ضمان قهری و خسارات‌

عبارت Amicable Dispute Resolution یعنی «حل و فصل دوستانه اختلاف‌» دانسته و آن را شامل روش‌هایی كه با صدور رای لازم‌الاتباع فصل خصومت می‌كنند، نمی‌دانند

دانلود بررسی نقش تكمیلی روش‌های حل اختلاف جایگزین (ADR) در حل و فصل دعاوی مربوط به ضمان قهری و خسارات‌

ADR
دعاوی
حل اختلاف جایگزین
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق
دانلود مقالات حقوقی
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید  مقالات حقوقی
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

دانلود مقاله رشته حقوق

بررسی نقش تكمیلی روش‌های حل اختلاف جایگزین (ADR) در حل و فصل دعاوی مربوط به ضمان قهری و خسارات‌

 
 
مقدمه و تعریف‌
روش‌های حل اختلاف جایگزین (Alternative Dispute Resolution) كه به اختصار ADR نامیده می‌شود، امروزه بنحو فزاینده در اكثر كشورهای دنیا به عنوان ابزار موثری جهت حل و فصل اختلافات میان اشخاص بكار می‌رود. منظور از روش‌های حل اختلاف جایگزین ADR عبارت است از هر آیین و روشی جهت حل و فصل دعاوی میان اشخاص باستثنای دادرسی قضایی‌، نظیر داوری و میانجیگری . بنابراین طبق این تعریف ADR ، به غیر از طرح دعوی در دادگاه‌ها، كلیه روش‌هایی را كه جهت حل و فصل اختلاف میان اشخاص بكار می‌رود، دربر می‌گیرد. 
 
برخی صاحبنظران بر جنبه اختیاری روش‌های حل اختلاف جایگزین تاكید داشته و تعریف محدودتری از آن ارایه داده‌اند كه شامل داوری نمی‌شود چرا كه ماحصل فرآیند داوری ـ كه همانا رای داور یا هیات داوری است ـ اختیاری نبوده و همانند احكام قضایی الزام‌آور است به عبارت دیگر این گروه ADR را مخفف عبارت Amicable Dispute Resolution یعنی «حل و فصل دوستانه اختلاف‌» دانسته و آن را شامل روش‌هایی كه با صدور رای لازم‌الاتباع فصل خصومت می‌كنند، نمی‌دانند. بدون اینكه خود را وارد این بحث كنیم كه كدام دیدگاه صحیح یا بهتر است‌، ما در این نوشتار دیدگاه اول را پذیرفته و ADR را در مفهوم وسیع خود به معنی روش‌های حل اختلاف جایگزین بكار می‌بریم‌.
 
 
کلمات کلیدی:

ADR

دعاوی

حل اختلاف جایگزین

 
 
 

مزایای زیادی برای روش‌های حل اختلاف جایگزین برشمرده‌اند كه اهم آن عبارتند از:

۱. كم‌هزینه بودن‌: یعنی در بیشتر كشورهای جهان طرح دعوی در محاكم و تشریفات دادرسی قضایی معمولاً برای هر دو طرف دعوی پرهزینه است اما در روش‌های جایگزین برحسب نوعِ روشِ انتخابیِ طرفینِ اختلاف‌، هزینه‌ها متفاوت بوده و معمولاً در مقایسه با دادگاه‌ها بسیار كم‌هزینه‌تر است‌. 
 
۲. انعطاف‌پذیری و سرعت‌: برخلاف دادرسی قضایی كه دادگاه‌ها ملزم به پیروی از تشریفات قانونی و آیین دادرسی بوده و این تشریفات‌، كه خود موضوعیت داشته و برای تضمین عدالت واجد اهمیت اساسی است‌، اغلب طولانی‌، زمانبر و خشك و غیرقابل انعطاف است حال آنكه در روش‌های جایگزین‌، طرف‌ها و یا اشخاصی كه به فصل اختلاف می‌پردازند، تابع هیچ تشریفاتی نیستند مگر آنچه كه خود تعیین كنند. به همین علت سرعت و انعطاف‌پذیری یكی از مهمترین مزایای غیرقابل انكار روش‌های جایگزین است‌.
 
۳. كارآیی و اطمینان‌: با توجه به نقش اراده طرفین دعوی در تعیین فرآیند، آیین و تشریفات حل و فصل اختلاف‌، و فرد یا افرادی كه به حل اختلاف می‌پردازند و نیز منشاء ارادی ماحصل این فرآیند، باید گفت كه اولاً برخلاف قضات دادگاه‌ها كه طرفین اختلاف كوچكترین نقشی در تعیین ایشان نداشته و حتی شناختی از وی و صلاحیت‌های علمی و اخلاقی او ندارند، داوران و یااشخاصی كه به میانجیگری و سازش می‌پردازند، منتخب مستقیم و یا مع‌الواسطه‌، طرفین دعوی و مورد وثوق آنها بوده و لذا به جهت نقش فعال طرفین در كل فرآیند رغبت بیشتری به اجرای نتیجه و ماحصل آن (اعم از رای داوری‌، سازش‌نامه و غیره‌) دارند.
 
 

دانلود بررسی نقش تكمیلی روش‌های حل اختلاف جایگزین (ADR) در حل و فصل دعاوی مربوط به ضمان قهری و خسارات‌

ادمین بازدید : 309 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

ارزش ویژه برند

در سال های اخیر، اهمیت نقش دارایی های نامشهود در اثربخشی فعالیت ها، خلق و بقای عملكرد مالی كسب و كارها در سطح صنایع مختلف بر همگان آشكار شده است

دانلود ارزش ویژه برند

برند
مدل های مالی
ارزش گذاری برند
دانلود مقالات رشته مدیریت
دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت
دانلود مقالات مدیریتی
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید  مقالات مدیریتی
ارزش ویژه برند
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 103 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

دانلود مقاله رشته مدیریت

ارزش ویژه برند

 
مقدمه
در سال های اخیر، اهمیت نقش دارایی های نامشهود در اثربخشی فعالیت ها، خلق و بقای عملكرد مالی كسب و كارها در سطح صنایع مختلف بر همگان آشكار شده است. شناخت این نقش، نیاز سازمان ها به ارزیابی وضعیت برند خود و مقایسه آن با سایر رقبا را تقویت كرده و ضرورت سنجش ارزش آن با بهره گیری از جدیدترین شیوه ها و ابزارهای كیفی و كمی را یادآوری كرده است. دستیابی به مزیت رقابتی در دنیای امروز، تنها با تكیه بر ویژگی های كاركردی محصولات و خدمات حاصل نمی شود، بلكه در عصر حاضر، برند مهم ترین عامل متمایزكننده یك شركت تجاری  از رقبا است. 
 

ریشه شناسی برند :

•واژه برند به همراه بسیاری از واژه های زبان انگلیسی، (مثل Brandy, Burn ) آلمانی ، (مثل Brennen) و مثال های متعدد در سایر زبان های اروپایی همگی وابسته به معنای حرارت، گرما و اشتعال است. در زبان انگلیسی کهن، نامBrond  در اشعار حماسی یعنیBeowulf  به معنای انهدام توسط آتش بوده است.
•طی قرن 19 میلادی، در ایالات متحده آمریکا، زدن آهن داغ برای علامت گذاری احشام و سوزاندن انواع جراحات، برند نامیده می شد و بعدها به هر نوع داغ زدن همین نام اطلاق گردید. 
 

تاریخچه برند : 

•در عرصه بازاریابی در همان قرن 19، با پیدایش صنعت بسته بندی کالاها، برندها نیز مفهوم تازه ای یافتند. طبق برخی گفته ها، صابون پی یرس  اولین برند تجاری ثبت شده بود.
•اولین تعریف برای تبلیغات برند در حدود سال های 1900 توسط جیمز والتر تامپسون  ارائه شد که امروزه تبدیل به تعریف برندسازی گشته است. خیلی زود شرکت های بزرگ شعارهای تبلیغاتی را نیز ابداع کردند که در رادیو و اولین آگهی های تلویزیونی شنیده و دیده می شد. در دهه 1940 مشتزیان به مفهوم اجتماعی، روانشناسی، انسان شناسی و ارنباطشان با برندها، گسترش یافتند و این سبب شد تولیدکنندگان به سایر ارزش های برند و لزوم بهره گیری از آنان پی ببرند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

برند

مدل های مالی

ارزش گذاری برند

 
 
 
 
فهرست مطالب
ارزش ویژه برند1
مقدمه1
ریشه شناسی برند :2
تاریخچه برند :2
مفهوم برند :2
تفاوت لوگو و برند :4
ارزش گذاری برند :11
- مدل های مبتنی بر مشتری12
1-مدل چانلینگ، پینگ و هایزنگ12
2-مدل بری12
5-مدل یونگ و روبیکام13
1-مدل گریس و  اوکاس13
2-مدل یو، دانتو و لی14
مدل های مالی  :14
روش اینتربرند14
-روش فایننشال ورد16
3-روش هولیهان16
 
 
 
 

دانلود ارزش ویژه برند

ادمین بازدید : 399 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

غرر و معاملات غرری

همانطور که می دانیم اساسی ترین رکن هر قراردارد را «مورد معامله» تشکیل می دهد؛ چراکه معامله و تعهد بدون موضوع، همچون جسم بی جان است ا

دانلود غرر و معاملات غرری

غرر
معاملات غرری
معلوم بودن مورد معامله
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق
دانلود مقالات حقوقی
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید  مقالات حقوقی
غرر و معاملات غرری
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

دانلود مقاله رشته حقوق

غرر و معاملات غرری

 
 
طرح مسئله:
قبل از بحث در مورد موضوع مقاله یا همان غرر و معاملات غرری لازم است نهاد و جایگاه این مطلب در حقوق و فقه شناخته شده تا محدودۀ بحث مشخص گردد قاعدۀ غرر در معاملات و عقود مطرح می شود پس بهتر است اول به تبیین عقود بپردازیم.. باب اوّل از قسمت دوّم جلد اوّل قانون مدنی طی مادۀ 183 عقد را تعریف کرده و در چند مادۀ بعد از اقسام عقود سخن به میان آورده است تا اینکه در مادۀ 190 در مقام بیان شرایط اساسی صحت معاملات برآمده که آنها را در 4 بند احصاء کرده است که بند سوم آن یعنی : موضوع معین که مورد معامله باشد (مورد معامله) مربوط به بحث ما می-شود.
 
همانطور که می دانیم اساسی ترین رکن هر قراردارد را «مورد معامله» تشکیل می دهد؛ چراکه معامله و تعهد بدون موضوع، همچون جسم بی جان است. البته لازم به ذکر است همانگونه که عقد و تعهد دو مفهوم ممتاز است. مورد معامله و مورد تعهد نیز باهم تفاوت کلی دارند.عقد عبارت از توافقی است که به منظور ایجاد یک اثر حقوقی انجام می شود و موضوع آن عملیات حقوقی است که بخاطر واقع ساختن آن، تراضی شده است. برای مثال، هرگاه دو تن به منظور مبادلۀ دو مال با هم قراردادی ببندند موضوع عقد معاوضه است، و در صورتی که مقصودشان تملیک منافع مالی در برابر عوض معین باشد، موضوع عقد «اجاره» خواهد بود و همچنین است موضوع عقد بیع و شرکت و صلح و ... مانند اینها. ولی، می دانیم که در اثر هر عقد تعهدهای گوناگونی برای طرفین یا یکی از آنها بوجود می آید، و موضوع این تعهدها ممکن است انتقال مال یا انجام دادن کار معین باشد در صورتی که مادۀ 214 ق. م چنان انشاء شده است که گویی هیچ تفاوتی بین مورد عقد و تعهد وجود ندارد.
 
 درواقع، چون دو طرف پیش از وقوع عقد نیز بر موضوع تعهدهای بعدی خود نظر دارند و دربارۀ همانهاست که بوسیلۀ عقد برای یکدیگر ایجاد دین می کنند، به انتقال مال یا انجام کار معین نیز« مورد معامله» گفته شده است پس آنچه به عنوان مورد معامله در اینجا مورد نظر است درواقع موضوع تعهد یا مورد تعهد است. )کاتوزیان،1387،ص128،ش129)مقصود از مورد معامله (موضوع تعهد) مال یا عملی است که طرف عقد، تعهد به تسلیم یا ایفای آن می نماید. .معمولاً در قوانین مدنی آن دسته از کشورها که دارای حقوق نوشته اند، هنگام بیان ارکان عقد و شرایط درستی آن قسمتی را به تعریف و شروط مورد معامله اختصاص می دهند.
 
 
کلمات کلیدی:

غرر

معاملات غرری

معلوم بودن مورد معامله

 
 
 
فهرست مطالب
غرر و معاملات غرری1
مقدمه:1
طرح مسئله:2

بخش اول:تسلیم و تسلم مال موضوع انتقال3

مورد معامله7

جهل و انواع آن8

مفهوم جهل8
انواع جهل8
1-مجهول بودن ذات مورد معامله8
2-مجهول بودن اوصاف مورد معامله9
3-مجهول بودن مقدار مورد معامله9
انواع دیگر جهل9

سابقۀ موضوع « معلوم بودن مورد معامله»10

الف: فقه اهل سنّت10
ب:فقه امامیه11

اصل لزوم رفع ابهام از مورد معامله13

مبحث نخست: مبنای تحلیلی13
ب: سیره عقلا14
مبحث دوم: مبنای روایی14
گفتار دوم15
الف: واژه غرر15
1-دیدگاه اهل لغت15
2-دیدگاه فقیهان15
الف-فقیهان امامیه15
ب-فقیهان اهل سنت16

حکم و حدیث «غرر»17

تأثیر جهل بر وضعیت عقد18

نتیجه گیری:19
منابع:20
 
 

دانلود غرر و معاملات غرری

ادمین بازدید : 297 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

داوری بین المللی

ر سال 1376 قانون داوری تجاری بین المللی ایران تصویب شدقلمروی اجرای قانون سال 76 با موضوع داوری مطرح در قانون آیین دادرسی مدنی مصوب 1379 متفاوت است وقانون سال 76 تنها مربوط به قراردادهای تجارت بین المللی است

دانلود داوری بین المللی

داوری تجاری
دیوان داوری
داوری در عرصه بین المللی
دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی
داوری بین المللی
دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
دانلود مقاله ارشد حقوق خصوصی
خرید مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 138 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

داوری بین المللی 

 

مزایای داوری

داوری نسبت به روشهای حل اختلاف دادگاهها مزایایی دارد:
1-سرعت بیشتر پرونده
2-ارزانتربودن داوری
3-درداوری طرفین می توانند محدوده اختیارات داور را تعیین وهرقانونی را كه بخواهند ملاك داوری قراردهند.(علت این است كه داور صلاحیت داوری خودرا  از اراده طرفین می گیرد.
4-محل داوری را نیز طرفین می توانند انتخاب كنند.
5- زبان رسیدگی  را نیز طرفین می توانند انتخاب كنند.
 
به همین علت است كه 90 درصد  اختلافها درتجارتهای بین المللی با داوری حل می شود. در سال 1376 قانون داوری تجاری  بین المللی ایران تصویب شد.قلمروی اجرای قانون سال 76  با موضوع داوری مطرح در قانون آیین دادرسی مدنی مصوب 1379 متفاوت است وقانون سال 76 تنها مربوط به قراردادهای تجارت بین المللی است كه  عنصر خارجی در آن وجودداشته باشد.درقرن بیستم داوری به عنوان یكی از مكانیزمهای  حل اختلاف شناخته شد.در داوری در عرصه تجاری بین المللی هیچ كشوری به اندازه ایران وآمریكا سابقه ندارد چون دیوان داوری ایران وآمریكا  چه به لحاظ منابع مالی پرونده ها، چه از لحاظ تعداد پرونده ها وچه از لحاظ دكترین  كه در این  پرونده ها ردو بدل شده است بزرگترین دیوان داوری تاریخ است  . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

داوری تجاری

دیوان داوری

داوری در عرصه بین المللی

 
 
 

بررسی حقوقی دیوان داوری ایران وآمریكا

این دیوان كه تاكنون بیش از  چندهزار پرونده در طول سی ودوسالی كه از تشكیل  آن گذشته  را رسیدگی نموده و  فراز ونشیبهایی داشته است .ماهیت  حقوقی این دیوان از نظر دیوان داوری حقوق خصوصی یا حقوق عمومی مورد  اختلاف بوده وعلت اختلاف این است كه اختلافاتی كه دراین دیوان مطرح می شود واشخاصی كه طرح دعوی می كنند  اختلافات اشخاص وحقوق خصوصی  دربحث روابط اتباع ودعاوی خسارت  است.كه باعث می شود عده ای آن  در زمره حقوق خصوصی بدانند.از طرف دیگر  نهادداوری كننده صلاحیت خودش را از اصحاب  پرونده گرفته  چون دولتین  این را پدید آورده اند واتباع آنها ملزم به  تبعیت   از آن می باشند  همچنین اراده پدید  آورنده آن معاهده الجزایراست كه باعث می شود در زمره عنوان حقوق بین الملل هم  باشد.اما درمجموع علارغم اینكه معتقدان قرارگرفتن دیوان داوری ایران و آمریكا در زمره حقوق خصوصی  این  داوری را   منبعث از اراده طرفین می دانند باید گفت  كه این یك مثال نقض است و  داوری فوق  اجباری است ووجهه حقوق  بین المللی بودن دیوان قوی ترمی باشد.
 
ثمره این نزاع این است كه برخی  تئوریها در حقوق  خصوصی وبرخی تئوریها  در حقوق بین الملل مطرح است وتصمیم گیری در این زمینه  موثر در قواعدعمومی  حاكم بر قراردادهای داوری موجود دردیوان خواهدبود.نكته دیگر اینكه دیوان یك مكانیزم منحصر به فرد در زمینه  اجرای آرای خود  اتخاذ نموده كه دررویه داوری ها وداوریهای دولتی هیچگاه سابقه نداشته استكه بعداً به آن اشاره خواهدشد.اصل این دیوان درزمینه تسخیر  سفارت آمریكا رخ داد كه درلاهه هلند مستقراست كه به عنوان رسیدگی كننده كلیه دعاوی  مالی اتباع ایران نسبت به دولت آمریكا ودعاوی مالی اتباع آمریكا نسبت به دولت ایران  شناخته می شود.پس از تسخیرسفارت آمریكا درایران  ، دولت آمریكا داراییهای ایران را درآمریكابلوكه كرد  ودعاوی زیادی علیه دولت ایران درآمریكا  مطرح شد  كه در ظرف  یك پروسه دوماهه منجر به صدور حكم قطعی واجرای حكم می گردید. دولت ایران تقاضای آزادی داراییها وهمچنین منع اتباع آمریكا از  اقامه دعوی علیه دولت ایران دردادگاههای آمریكا را داشت.
 
 
 
 
 
 
 
فهـرسـت مطالـب
مقدمه ای در مزایای داوری نسبت به روشهای حل اختلاف دردادگاه ....................................................2

گفتاراول:تاریخچه داوری بین المللی......................................................................................4

مبحث یكم:بررسی حقوقی دیوان داوری ایران وآمریكا.......................................................................4
مبحث دوم:بیانیه های الجزایر وتعهدات طرفین  ...................................................................................5
مبحث سوم:شیوه وروندداوری در دیوان داوری ایران وآمریكا..............................................................7

گفتاردوم:موافقتنامه داوری........................................................................................................9

مبحث یكم:شرایط اعتبار موافقنامه داوری ..................................... .....................................................9
مبحث دوم:داوری پذیربودن موضوع............ ........................................................... ........................13
مبحث سوم:آثارقراردادداوری .........................................................................................................15
مبحث چهارم:مداخله محاكم درروند  داوری.....................................................................................19

گفتارسوم :تشكیل دیوان داوری...............................................................................................24

مبحث یكم:تعیین داور....................................................................................................................24
مبحث دوم:داوریهای چندجانبه........................................................................................................28
مبحث سوم:جرح داور ..................................................................................................................30

گفتارچهارم :قاعده استقلال شرط داوری...............................................................................38

گفتارپنجم :قانون حاكم برداوری تجاری بین المللی............................................................40

مبحث یكم:قانون حاكم برموافقتنامه داوری....................................................................................40
مبحث دوم:قانون حاكم برفرایند رسیدگی داوری............................................................................42
 مبحث سوم:قانون حاكم برماهیت داور ..........................................................................................45
ضمائم: قانون داوری تجاری بین الملی ایران.....................................................................52
 
 
 
 
 

دانلود داوری بین المللی

ادمین بازدید : 218 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

بهبود پارامترهای سلول خورشیدی فیلم نازک ‏CdS/CdTe‏ به کمک اثر میدان در اتصال پشتی

در این مقاله با قرار دادن ماده ای با انرژی شکاف باند بزرگ ZnTe)) در اتصال پشتی و ایجاد میدان الکتریکی، امکان کاهش ضخامت لایه جاذب CdTe به 1 و در عین حال غلبه بر بازترکیب سطحی در اتصال پشتی فراهم می شود

دانلود بهبود پارامترهای سلول خورشیدی فیلم نازک ‏CdS/CdTe‏ به کمک اثر میدان در اتصال پشتی

بازترکیب
فیلم نازک
ولتاژ مدار باز
سلول خورشیدی
CdTe
CdS
ZnTe
دانلود مقالات کارشناسی ارشد برق
دانلود مقالات برق
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید  مقالات برق
دسته بندی مهندسی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 385 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7

دانلود مقاله رشته برق

بهبود پارامترهای سلول خورشیدی فیلم نازک ‏CdS/CdTe‏ به کمک اثر میدان در اتصال پشتی (Back Surface Field)

 
 
چکیده :
سلول های خورشیدی فیلم نازک CdTe مدتهاست که به خاطر بازده بالا و هزینه ساخت کم مورد توجه جهانی قرار گرفته اند. در یک سلول خورشیدی CdS/CdTe با توجه به عرض ناحیه تخلیه پیوند، حامل های الکتریکی تولید شده در فواصل بیشتر از  1 از فصل مشترک لایه CdTe و CdS نقش بسیار کمی در مکانیسم هدایت الکتریکی بازی می کنند. از این رو کاهش ضخامت لایه CdTe به منظور کاهش ماده مصرفی و همچنین کاهش تلفات بازترکیب امری حائز اهمیت است. از سوی دیگر، با کاهش ضخامت لایه CdTe احتمال بازترکیب سطحی حامل ها در اتصال پشتی افزایش می یابد و باعث افت پارامترهای سلول می شود. بنابراین در تعیین ضخامت بهینه لایه جاذب CdTe باید ملاحظات دقیقی صورت گیرد. در این مقاله با قرار دادن ماده ای با انرژی شکاف باند بزرگ ZnTe)) در اتصال پشتی و ایجاد میدان الکتریکی، امکان کاهش ضخامت لایه جاذب CdTe به  1 و در عین حال غلبه بر بازترکیب سطحی در اتصال پشتی فراهم می شود.
 
 
كلید واژه:

بازترکیب

فیلم نازک

ولتاژ مدار باز

سلول خورشیدی

 
 
مقدمه
دو عامل اصلی در عملکرد هر سلول خورشیدی افزایش بازدهی و کاهش هزینه ساخت می باشد. بر این اساس مواد و فناوری های مختلفی مورد مطالعه قرار گرفته اند. سلول خورشیدی فیلم نازک CdTe یکی از قطعات فوتو ولتاییک مناسب از نظر بازده و هزینه ساخت به حساب می آید.CdTe  یک نیمه هادی مرکب از گروه   است و ویژگی مهم این ماده انرژی شکاف باند مستقیم آن است که مقداری نزدیک به مقدار بهینه مطابق با طیف خورشیدی برای تبدیل حداکثر انرژی فوتوولتاییک دارد.
 
شکاف باند مستقیم ev5/1و ضریب جذب بالای CdTe (cm/ 105*5‏‏< ) به این معنی است که در گستره وسیعی از طول موج ها از فرابنفش تا شکاف باند ‏CdTe‏ ‏‏(‏nm‏ 825) می توان بهره کوانتمی بالایی را از ‏سلول انتظار داشت. فوتون های با طول موج کم و ‏با انرژی بیشتر از انرژی شکاف باند ‏CdTe‏ جذب ‏این ماده می شوند به این ترتیب ‏CdTe‏ ماده ی ‏مناسبی برای سلول های خورشیدی فیلم نازک ‏به حساب می-آید. ‏با توجه به ضریب ‏جذب بالای ‏CdTe‏ برای فوتون های با انرژی ‏بیشتر از ‏ Egآن، تنها ضخامت کمی (در حدود 2 تا‎  8) از لایه CdTe  برای جذب %99‏‎ ‎‏ از فوتون های ‏طیف خورشیدی ‏AM1.5‎‏ کافی است که این ‏مقدارحدوداً ‏‏100برابر کمتر از ضخامت سلول های ‏خورشیدی ‏سیلیکن کریستالی است[7-6-1].
 
 در سال های اخیر تحقیقات زیادی به منظور کاهش ضخامت لایه CdTe با هدف دستیابی به سلول های کم هزینه تر صورت گرفته است. در این راستا جذب بخشی از  فوتون های نور در خارج از ناحیه بار فضا نکته حائز اهمیت است . درنتیجه ی نبود میدان الکتریکی لازم در این ناحیه، حامل های الکتریکی تولید شده به پایانه های سلول نفوذ کرده و در اتصال پشتی بازترکیب می شوند و در مکانیسم هدایت الکتریکی قطعه نقش موثری بازی نمی کنند. بنابراین باید راهکارهای مناسبی برای بهینه سازی ضخامت سلول به کار گرفته شود.در این ‏مقاله به کمک نرم افزار ‏Silvaco‏ ‏مشخصه های ‏سلول خورشیدی ‏CdTe‏ محاسبه می شوند[2]. هدف این تحقیق بررسی ‏اثرات ناشی از تغییر ضخامت ‏لایه ‏CdTe‏ بر پارامترهای سلول و ارائه روشی مناسب برای غلبه بر اثر بازترکیب سطحی در اتصال پشتی و در نهایت بهینه ‏سازی پارامترهای سلول می-باشد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
بهبود پارامترهای سلول خورشیدی فیلم نازک ‏CdS/CdTe‏ به کمک اثر میدان در اتصال پشتی (Back Surface Field)1
چکیده :1
كلید واژه:1
2-مقدمه1
3-حل عددی2
4-ساختار3
5-بحث و نتایج5
6-نتیجه‌گیری7
 
 

دانلود بهبود پارامترهای سلول خورشیدی فیلم نازک ‏CdS/CdTe‏ به کمک اثر میدان در اتصال پشتی

ادمین بازدید : 249 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

چگونگی اجرای محكومیت‌های مالی از طریق توقیف اموال محكومٌ‌علیه با نگرشی بر مستثنیات دین در قوانین ایران

در بسیاری از موارد، حکم مالی صادره طوعا از سوی محکوم علیه به اجرا گذاشته نمی شود از اینرو محکوم له به پشتوانه قدرت عمومی درخواست اجرای رأی را از طریق توقیف و فروش اموال محکوم علیه می نماید

دانلود چگونگی اجرای محكومیت‌های مالی از طریق توقیف اموال محكومٌ‌علیه با نگرشی بر مستثنیات دین در قوانین ایران

چگونگی اجرای محكومیت‌های مالی
توقیف اموال محكومٌ‌علیه
دانلود پروپوزال كارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی
دانلود پروپوزال كارشناسی ارشد حقوق خصوصی
دانلود پروپوزال كارشناسی ارشد رشته حقوق
دانلود پروپوزال رشته حقوق خصوصی
دانلود پروپوزال رشته حقوق
انجام پروپوزال رشته حقوق
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

دانلود پروپوزال كارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

چگونگی اجرای محكومیت‌های مالی از طریق توقیف اموال محكومٌ‌علیه با نگرشی بر مستثنیات دین در قوانین ایران

 
*توجه:
قابل توجه دانشجویان و محققین گرامی،همانطور که در بالا نیز در اشاره شده است آنچه در این فایل پس از خرید به ایمیل شما ارسال می شود پروپوزال می باشد.
 
چکیده
در رسیدگی به پرونده های حقوقی، ماحصل تلاشهایی که در راستای احقاق حق صورت گرفته، اجرای حکم صادره است اما با وصف اینکه در جریان رسیدگی به دعوی، قواعد دادرسی رعایت وادعای طرفین بطور کامل استماع و بررسی لازم معمول وحکم قطعی صادر شده ، در بسیاری از موارد، حکم مالی صادره طوعا از سوی محکوم علیه به اجرا گذاشته نمی شود. از اینرو محکوم له به پشتوانه قدرت عمومی درخواست  اجرای رأی را از طریق توقیف و فروش اموال محکوم علیه می نماید. 
 
انتظار بحقی که در این مرحله از واحدهای اجرای احکام مدنی دادگاهها می رود این است که حق محکوم له در مدت زمان قابل قبولی اداء ومحکوم علیه نیز خسارتی بیش از حد ضرورت متحمل نگردد. به این منظور برای اجرای حکم اصول و تشریفات خاصی از قبیل بررسی قطعیت حکم، قابلیت اجرای آن و ابلاغ رأی به طرفین و غیره مقرر گردیده تا اجرائیه صادر و اقدامات بعدی صورت پذیرد. در جهان امروز که سرعت در انجام امور یکی از جنبه های مهم مورد توجه در هر کاری است .پرهیز از دوباره کاری و اطاله بسیار ضروری است این توفیق در اجرای احکام در صورتی حاصل میگردد که مقررات مربوطه به اندازه کافی مورد مطالعه، بررسی و تحلیل واقع و ابهامات آن زدوده گردد. اجرای احکام مالی از طریق توقیف اموال محکوم علیه در عمل نیز همواره با پیچیدگی ها و مشکلات عدیده ای همراه است.  
 
چرا که اولا نمی توان هر مالی از محکوم علیه را که بدست آید توقیف نمود. زیرا حق حیات و کرامت انسانی مانع از ان است که بتوان به هر بهانه ای حتی پرداخت دین ، مدیون و خانواده اش را در عسر و حرج انداخت ثانیا اموالی که نباید توقیف شوند نه تنها در قوانین مختلف کاملاً بر هم منطبق نیستند بلکه معیار روشنی برای تعین مصادیق آنها ارائه نشده، لذا با مطالعه همزمان مقررات توقیف اموال و بررسی بحث مستثنیات دین و مبانی آن و مواد قانونی مربوطه و جمع آوری نظرات مطروحه، در جهت رسیدن به رویه بهتر و رفع اطاله و اجرای عادلانه احکام تلاش شده است. 
 
 
کلیدواژگان:
حق حیات

رفع اطاله

عسر و حرج
قدرت عمومی
حکم قطعی

مستثنیات دین

اجرای حکم مالی
توقیف اموال محکوم علیه
 
 
مقدمه 
بزرگترین متفكران بشر از نخستین روزهای تشكیل جامعه تا كنون در این راه اندیشیده‌اند كه چه كنند و چه آیینی را وضع كنند تا جور و ستم از جهان رخت بربندد و عدل و داد فرمانفرما شود و پیامبران هم جز این هدفی نداشته‌اند. عدل را رعایت حقوق افراد و عطاكردن به هر ذیحق، حق او را معنی كرده‌اند. قضاوت كه صدور حكم از جانب فرد صالح پس از تمیز حق از باطل به نفع ذینفع است، موهبتی است الهی كه اجرای آن بر مبنای اصول و قواعدی است كه اصطلاحاً به آن آیین دادرسی می‌گویند.
 
به عبارتی ق.آ.د.م همان چارچوبی است كه قانونگذار مشخص نموده تا قضات براساس آن از طرفین دعوی تحقیق، و نهایتاً مبادرت به صدور رأی نمایند دادرس دادگاه پس از تمیز حق از باطل و شناسایی حقوق وی انشاء رأی نموده و پس از آن فارغ از دخالت اجرایی می‌باشد در زمان اجرای حكم فرض بر این است كه تمام مراحل دادرسی به نحو صحیح انجام شده، به مطالب طرفین توجه كافی شده و ایرادات آنان بررسی و حكم قانونی صادر گردیده و دیگر نمی‌توان پیرامون صحت وسقم آن بررسی دیگری داشت بلكه صرفاً به اجرا در آوردن دقیق حكم است كه وظیفه مأمور اجرا می‌باشد. اما اكتفا به آنچه كه در این مرحله از دادرسی صورت گرفته، برای احقاق حق كافی به نظر نمی‌رسد. 
 
زیرا همانگونه كه به درستی گفته‌اند «اجرای حكم غایت و هدف دادرسی است. به عبارت دیگر شخصی كه حق یا حقوق او تضییع شده و برای احقاق حق به محكمه مراجعه كرده است می‌خواهد حق خود را بستاند و اخذ یك برگ كاغذ به عنوان حكم، مقصود او را تأمین نمی‌كند. زیرا حكمی كه به اجرا منتهی نشود ارزشی نخواهد داشت. به تعبیر دیگر می‌توان گفت اجرای حكم مهم‌تر از دادرسی و صدور حكم است، در نتیجه اجرای حكم است كه حق ذیحق از غاصب آن ستانده می‌شود و به صاحبش تحویل می‌گردد بنابراین اجرای حكم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است» .
لذا تحقق عدالت در یك دادرسی منوط به اجرای احكام قانونی صادره می‌باشد و تا زمانی كه یك حكم قانونی به مرحله اجرا در نیامده در عالم واقع و در عمل، عدالت محقق نگردیده است.  
 
 
 
علایم اختصاری
ق.آ.د.م. قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی
ق.ا. قانون اساسی
ق.ا.ا.م. قانون اجرای احكام مدنی
ق.ا.ح. قانون امور حسبی
ق.ت. قانون تجارت
ق.ت.ا.و. قانون تصفیه امور ورشكستگی
ق.ث. قانون ثبت
ق.ك. قانون كار
ق.م. قانون مدنی
ق.م.ا. قانون مجازات اسلامی
ق.م.م. قانون مالیات مستقیم
آ.ا.م.ا.ر.ل. آئین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا
ص. صفحه
 
 
فهرست مطالب
 
چكیده 1
مقدمه 2
فصل اول: كلیات
بخش اول: طرح موضوع 4
1-  بیان مسئله 4 
2- اهداف تحقیق 5
3- سوابق تحقیق 6
4- روش تحقیق 7

بخش دوم: قواعد عمومی و كلیات راجع به توقیف 8

1- مقدمات اجرا 8
2- تكلیف محكوم علیه پس از ابلاغ اجرائیه16

بخش سوم: كلیات راجع به توقیف اموال 21

1- كلیات راجع به توقیف مال 21
2-  مقررات عمومی توقیف27

فصل دوم: مستثنیات دین 

بخش اول: مفاهیم، تاریخچه و مبانی مستثنیات دین34 

1- مفهوم مستثنیات دین 34
2- تاریخچه مستثنیات دین 40
3- مبانی مستثنیات دین 48
الف- مبانی شرعی 48
ب- مبانی حقوقی 49
4- محل اعمال مستثنیات دین 51

بخش دوم: مصادیق كلی مستثنیات دین و اشخاص ذینفع در استناد به آنها 54

1- مصادیق مستثنیات دین در قوانین ایران54
2- اشخاص مجاز در استناد به مستثنیات دین62 

فصل سوم: مراجع و شیوه رسیدگی به مستثنیات دین 

بخش اول: مراجع صالح قضایی و غیر قضایی 65

1- مراجع قضایی65 
2- مراجع غیرقضایی 66 

بخش دوم: شیوه رسیدگی به مستثنیات دین و آثار پذیرش مستثنیات دین 69

1- شیوه رسیدگی به مستثنیات دین 69
2- آثار پذیرش ادعای مستثنیات دین 69

فصل چهارم: توقیف و فروش محكوم علیه و پرداخت محكوم به و هزینه‌های اجرایی 

بخش اول: توقیف و فروش اموال محكوم علیه72 

1- توقیف و فروش اموال منقول72 
2- فروش اموال منقول 81 
3- توقیف و فروش اموال غیرمنقول 86

بخش دوم: پرداخت محكومٌ‌به و هزینه‌های اجرایی 92

1- تأدیه طلب محكوم له 92
2- نحوه وصول حق اجرا 93
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات
بخش اول: نتیجه‌گیری 95
بخش دوم پیشنهادات 99
فهرست منابع و مأخذ 106 
چكیده انگلیسی 108
 
 
 
 
 
 
 

دانلود چگونگی اجرای محكومیت‌های مالی از طریق توقیف اموال محكومٌ‌علیه با نگرشی بر مستثنیات دین در قوانین ایران

ادمین بازدید : 276 چهارشنبه 27 آبان 1394 نظرات (0)

 

مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان

مدیریت استراتژیك سعی براین دارد كه مجموعه ای از دستاوردها و نتایج عملی و اجرایی خدمات و محصولات دهه اخیر در زمینه خدمات مدیریتی و برنامه ریزی استراتژیك را مورد بررسی قرار دهد

دانلود مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان

سازمان
ارزیابی متوازن
تفکر استراتژیک
مدیریت استراتژی
استراتژی سازمان و مدیریت عملكرد
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت
دانلود پایان نامه مدیریت
دانلود پایان نامه
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 356 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت

مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان

 
مقدمه:
مدیریت استراتژیك سعی براین دارد كه مجموعه ای از دستاوردها و نتایج عملی و اجرایی خدمات و محصولات دهه اخیر در زمینه خدمات مدیریتی و برنامه  ریزی استراتژیك را مورد بررسی قرار دهد مدیریت استراتژیك می تواند بعنوان محورهای تفكر استراتژیك كارآفرینی ، مدیریت استراتژیك  مالی ، تولید ، پژوهش و آینده پژوهی، بازاریابی ، نوآوری و خلاقیت ، فلسفه وتوجه به تفكر استراتژیك ، منابع انسانی ، محیط شناسی و تئوری شناسی استراتژیك ، برنامه ریزی در سطح كلان ملی به كمك مدلهای ریاضی ، تكنولوژی ، دانش و فناوری ، مدلها و الگوهای مدیریت و برنامه ریزی استراتژیك ، تجارت موفق و مطالعه موردی برنامه ریزی استراتژیك ، برنامه ریزی استراتژیك در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی ، نظامها و رویكردهای كنترل و پایش بر برنامه ریزی استراتژیك درسطح كلیه سازمانها مطرح نماید . 
 
هنر و علم تدوین اجراء و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چند گانه كه سازمان را قادر می سازد باهداف بلند مدت خود دست یابند استراتژی قواعد و رهنمودهائی برای تصمیم گیری است كه بر پایه محورهائی چون ویژگی های بازار ، برداررشد و برتریهای رقابتی استوار می گردد مدیریت استراتژیك رویه ای جامع است كه از شناخت استراتژیك آغاز می شود و سازمان را در مسیر گام های بیشتر به جلو رهنمون می كند گامهائی كه به تولید محصولات نو و به وجود آمدن بازار ها و فناوری های جدید و نیز قابلیت ساده منجر می نماید به نظر پورتر مدیریت استراتژیك استراتژی رقابتی عمل جستجو برای دستیابی به موقعیت رقابتی است تلاش در فراهم نمودن یك موقعیت سود آور و پایدار در برابر عوامل فشار در محیط سازمان دارد استراتژی یك جایگاه با ارزش و ممتاز و یكسری فعالیت  هماهنگ متمایز می باشد ، استراتژی متمایز كردن فعالیت ها و یا انجام فعالیتهای مشابه با روش متمایز است از دیدگاه تامسون و استریكلند استراتژی اساساً یك فعالیت كار آفرینی است كه با مخاطره و خلاقیت همراه است و سعی در شكار فرصت های رقابتی بازار دارد همچنین سلسله ای از اقدامات و برنامه ها برای دستیابی به هدف یا نتیجه ای خاص دارد روش استراتژیك ، خیلی ساده می تواند این باشد كه تنها با یك سوال پندارهای غالب را به چالش فرا خواند چرا ؟ و آنقدر بی وقفه و بی رحمانه همین سوال را در مقابل آنها كه مسئول انجام كارهای معمول هستند مطرح می كند تا خسته شوند .
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان

ارزیابی متوازن

تفکر استراتژیک

مدیریت استراتژی

استراتژی سازمان و مدیریت عملكرد

 
 
 

تعریف واژه استراتژیك 

كلمه استراتژی از كلمه یونانی ( stratego) مركب از (stratos) به معنای ارتش و (eGo  )بمعنای رهبرگرفته شده است با این تفاسیر برنامه ریزی استراتژیك نیز اساساً بر همین اساس تدوین می شود و كلیه سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی را در بر می گیرد.
 
استراتژی را ایجاد یك مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا تعریف می كنند و اساس كار را مدیریت این تمایز می دانند تعریف دیگری نیز از استراتژی قابل مطرح می باشد و آن اینست كه علم و هنر بكار گرفتنی نیروهای سیاسی ، اقتصادی ، روانی و نظامی یك ملت  یا گروهی از ملت ها برای حداكثر حمایت از سیاست های اتخاذ شده كه در زمان جنگ و صلح كاربرد دارد همچنین استراتژی نوع خاص از راه و روش دستیابی به اهداف است كه باید شرایط سه گانه را داشته باشد یعنی در ارتباط با چگونگی دستیابی به اهداف بلند مدت وحیاتی سازمان كه در محیط رقابتی قرار دارد بحث می نماید كه در این رابطه حركت از وضعیت موجود به وضعیت جدید قابل طرح بوده ،  به عبارتی استراتژی عبارتست از طرح و نقشه یعنی نوعی مسیر آگاهانه و مورد نظر یك رهنمود برای برخورد با یك وضعیت خدعه و فریب یك نقشه خاص یا مانور برای انحراف رقیب الگو به ویژه الگویی از یكسری اقدامات مشخص یعنی وسیله ای برای مشخص كردن جایگاه سازمان در محیط بازار و دیدگاه كه استراتژی را یك مفهوم ذهنی می داند و دیدگاهی است مشترك كه میان اعضاء یك سازمان بر مبنای مقاصد یا اقدامات آنان می باشد و در حقیقت می توان به نكات زیر توجه نمود .
 
1-ایجاد یك بستر برای تغییر سازمانی
2-ایجاد تعهد و احساس مالكیت 
3-ایجاد توازن بین ثبات و نوآوری 
 
استراتژی یك واحد كاری مانند سازمانها و شركتها ، برنامه ای است كه خطوط راهنمای رفتار كاری واحد را در سطح وسیعی نشان می دهد برای یك سازمان این برنامه شامل انتخاب خدمات و مشتریهای سازمان ، اهداف اصلی كه توسط این برنامه باید به آنها رسید و سیاستهای تهیه و تخصیص منابع برای رسیدن به اهداف اصلی است ، شخصی كه عهده دار تعیین و تنظیم استراتژی است باید ارتباطات و تاثیرات متقابل واحدهای مختلف را تحت كنترل خود در یابد از طرفی یك مدیر باید چشم انداز گسترده داشته باشد . 
 
 
 
فهرست مطالب
 
مدیریت استراتژیك2
تعریف مدیریت استراتژی3
تعریف واژه استراتژیك4
تعریف استراتژی4

مزایای مدیریت استراتژیك5

برنامه ریزی استراتژیك6
سیر تكامل برنامه ریزی8

تعریف برنامه ریزی استراتژیك8

تعریف جامع برنامه ریزی9

برنامه ریزی بلند مدت و برنامه ریزی استراتژی10

ویژگیهای یك برنامه ریزی استراتژیك10
راهكارهای استراتژیك12
استراتژی سازمان و مدیریت عملكرد13
ماموریت15

اجزای تشكیل دهنده ماموریت سازمان16

تدوین بیانیه ماموریت سازمان16
ماموریت سازمان در برنامه ریزی استراتژیك16
تاریخچه استراتژی17

استراتژی ارزش ها و رفتار سازمانی18

استراتژی تهاجمی19
استراتژی محافظه كارانه20
استراتژیك تدافعی20
استراتژی رقابتی20

بررسی عوامل داخلی و خارجی سازمان23

مولفه های موفقیت استراتژی23
فرآیند برنامه ریزی استراتژیك23
برنامه ریزی استراتژی27

مزایای برنامه ریزی استراتژیك27

محدودیت برنامه ریزی استراتژیك27
اهداف سازمان در برنامه ریزی استراتژیك29
طراحی استراتژی به كمك رایانه33
استراتژیهای ستونی37
استراتژی های بازاریابی فردی37
استراتژی قیمت گذاری تبعیض آمیز37
استراتژی های ردیفی38
استراتژی تملك مشتری38
استراتژی پیش نگر39
استراتژی های هوشمند در تقابل با استراتژی های سنتی40
در انواع استراتژی و شیوه تشكیل آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود .42
تفكر استراتژیك42
اهمیت تفكر استراتژیك46
در جستجوی بهترین دیدگاه تفكر استراتژیك49
برنامه ریزی دقیق برای تغییر و تحول سازمانی50
فعالیتهائی كه در مدیریت تغییر اثربخش نقش دارند52

رویكردهای مختلف نسبت به تحول سازمانی52

رویكرد میانجی گرانه ( صلح آمیز )53
رویكرد تهاجمی ( تعرضی )53
3- رویكرد تلفیقی54
فرضیات مدرنیته درباره تغییر57
كارآفرینی در سازمانها – نوآوری و شبكه های سازمانی در تفكر استراتژیك58
تدوین استراتژی و سازمان یاد گیرنده59
تفكر استراتژیك و ابعاد اخلاقی63
ماموریت ومفهوم جدید در سازمانها64
اخلاق در سازمان و استراتژی66
منشور تفكر اخلاقی67
تفكر استراتژیك و توسعه بین المللی69
هفت ویژگی عمده سازمانهای رقیب70
تدوین استراتژی در ساختار صنعت و سازمانها71
نمودار الماس ملی74
مزیت رقابتی جهانی75
جهانی سازی و استراتژی جهانی76
آینده نگری78
دیدگاه شهودی79
تقسیم بندی مراحل مختلف فرآیند82
گرایشهای فكری83

عوامل تحولات سریع در سازمانها و جامعه87

آینده نگری ومدیریت استراتژیك :88
ابزار ترسیم آینده چیست90

مدیریت استراتژیك متاثر از مكتب توصیفی93

مدیریت استراتژیك و تدوین چشم انداز با رویكرد تلفیقی95
مفاهیم و معانی چشم انداز در چارچوب مدیریت استراتژیك97

عوامل موثر در تبین سند چشم انداز به لحاظ نظری100

چشم انداز بر مبنای باورهای ژاپنی102

ارزیابی متوازن سازمانهای رقابتی103

فهرست منابع و ماخذ105
 
 
 
 
 

دانلود مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر استراتژیک در سازمان

ادمین بازدید : 196 سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0)

 

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

در تجارت بین الملی دادوستد كالا طبق عرف و عادلت انجام می پذیرد عرف و عادت ملل مختلف متفاوت وموجب بروز مشكلات در معاملات بین المللی است

دانلود روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

دادوستد كالا
تجارت بین الملی
وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری
دانلود مقالات رشته حقوق
دانلود مقالات حقوق
دانلود مقالات حقوقی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

دانلود مقاله رشته حقوق

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

 
 مقدمه
در تجارت بین الملی دادوستد كالا طبق عرف و عادلت انجام می پذیرد. عرف و عادت ملل مختلف متفاوت وموجب بروز مشكلات در معاملات بین المللی است. این مشكلات در جنبه های مختلف اجرای قرار داد می تواند ظاهر شود، طرفین قرارداد از عرف و عادت كشورهای یكدیگر اطلاعی ندارندو پس از انعقاد قرارداد، در اجرای آن مواجه با سئوالاتی هستندكه هر یك جواب متفاوتی برای آن دارند: چگونه كالا را باید تهیه كرد؟ تهیه پروانه ها، مجوزها وانجام تشریفات گمركی كه از ضروریات عبور كالا از مرز است ، به عهده كیست ؟خطراتی كه در جریان حمل متوجه كالاست بر كدامیك از متعاملین تحمیل است ، هزینه ها به عهده كیست ؟ قرارداد حمل كالا وبیمه را بایع یامشتری و به هزینه كدامیك منعقد خواهد شد؟ محل دقیق تحویل كالاكجاست ؟ انتقال ضمان چگونه است ؟ بایع در چه شرایطی قیمت كالاهای فروخته شده را دریافت خواهد كرد؟ بسته بندی به چه صورت انجام خواهدشد و مخارج آن به عهده كیست ؟ بازرسی كالا و انطباق و عدم انطباق آن با كالاهای موعود به چه نحوی و به هزینه چه شخصی صورت می پذیرد؟ و چه عواقبی را بدنبال دارد؟ 
 
با گذشت زمان عرف و عادت كشورهای مختلف شكل انسجام یافته ای به خودمی گیرد بطوریكه در بعضی از كشورها برای تمام سئوالات مطرح شده جواب استانداردی قابل ارائه می شود. بعدها به صورت اصطلاحات خاص مورد استفاده قرار می گیرد. ولی این اصطلاحات در كشورهای ختلف پراكنده است و به علت عمین پراكندگی طرفین قرارداد نمی دانند و نمی توانند دقیقا\" از حدود وظائف ومسئولیت های خود درمعاملات تجاری بین المللی آگاه شوند. در بعضی از موارداصطلاحات مشابه در دو كشورمحل اقامت متعاملین وجود ندارد و حتی در مواردیكه چنین اصطلاحاتی در دو كشور وجود دارد هر یك به گونه ای متفاوت با آن برخورد داشته است. بطوریكه حدود وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری در یك روش حمل از كشوری به كشور دیگر متفاوت است : به عنوان مثال مدتهاعملكرد كشور آلمان در مورد روش حمل فوب (.B.O.F) محدودتر از سایر كشورهای غربی بود: در آلمان فقط هزینه حمل در روش بیع فوب بر عهده بایع بود و حال آنكه دردیگر كشورهای اروپائی تحمل خطرات نیز بر بایع تحمیل میشده است . 
 
 
کلمات کلیدی:

دادوستد كالا

تجارت بین الملی

وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری

 
 
فهرست مطالب
روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی1
مقدمه1

مبحث اول - اصطلاحات حمل و نقل بین المللی4

الف - تدوین وتحول5
ب - ماهیت حقوقی7
ج - منفت عملی9

مبحث سوم - اصطلاحات قابل انطباق بر انواع حمل16

2- موارد دفتراق19
ب - تحویل در مرز20
 

دانلود روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

ادمین بازدید : 244 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: An exact model for cell formation in group technology
عنوان فارسی مقاله: ترجمه مقاله مدلی دقیق برای تشکیل سلول در تکنولوژی گروهی
دسته: مقالات علمی و ISI
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18

دانلود زبان اصلی مقاله

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده:

    علیرقم تاریخچه ی بزرگ مسئله ی تشکیل سلول (CF)  و وجود 12 روش برای آن، روش های کمی وجود داشته اند که به صورت صریح به بهینه سازی اهداف تشکیل سلول بپردازند. این روش ها معمولاٌ منجر به فرمولاسیون های خود سرانه ای شده که میتواند فقط به صورت هیروستیک برای نمونه های تجربی حل شود. در مقابل، ما نشان داده ایم که CF را میتوان به صورت صریح و به وسیله ی مسئله ی چندبرشی کمینه  مدل سازی کرد و بهیگی آنرا در عمل حل کرد (برای نمونه های متوسط اندازه). ما چندین محدودیت در دنیای واقعی را در نظر میگیریم که میتواند در داخل فرمول پیشنهادی بکار گرفته شده و نتایجی آزمایشی را با داده های تولید واقعی ایجاد کند.

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 178 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی موسسه تحقيقات اصلاح و تهيه نهال بذر

تعداد صفحات :

185

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

تاريخچه تحققات اصلاح نباتات در ايران و تاسيس مؤسسه اصلاح و تهيه نهال و بذر.

سير تحول تحقيقات اصلاح نباتات ايران را به طور اختصار مي توان به سه دوره تقسيم نمود:

دوره اول:

    اين دوره با تاسيس مدرسه فلاحت و سپس دانشكده كشاورزي كرج (زير نظر وزارت كشاورزي) آغاز و 20 سال به طول مي انجامد. اين دوره بيشترين موانع را در خود داشته است. زيرا براي تغيير روش هاي قديمي و دلبستگي هاي تعصب آميزي كه مالكان و كشاورزان آن زمان در استفاده از روش هاي قديمي داشتند نياز فراواني به افراد تحصيل كرده و آشنا به كشاورزي نوين بود.

    در همين دوره تاسيسات فني و مزارع آزمايشي مستقلي براي انجام يك سلسله آزمايشات در جنب دانشكده ايجاد شد. از حدود سال 1310 تهيه بذور مرغوب در مزارع آزمايشي باغ فردوس مدرسه عالي فلاحت آغاز شد و در زمينه غلات، حبوبات و سبزيجات و انواع بذر پنبه نمونه‌هائي از كل كشور جمع آوري و در مزارع كاشته و مطالعه گرديد.

   در آن زمان طبق تقاضاي اداره كل فلاحت و صناعت وقت ارقام مختلف چغندر قند نيز از كشورهاي آلمان، دانمارك، بلژيك و شوروي سابق جمع آوري و مورد آزمايش قرار گرفت. از اواخر سال 1311 آزمايشات مقدماتي چغندر قند، پنبه، غلات و ازدياد بذر در مزارع باغ فردوس مدرسه عالي فلاحت شروع و اولين بنگاه اصلاح نباتات ورامين در ايران در سال 1314 در كرج تأسيس گرديد كه وظيفه اصلي آن اصلاح و تهيه بذر چغندر قند بود.  در همان تاريخ مقدمات اصلاح و تهيه بذر غلات نيز در كرج فراهم شد. در اواخر سال 1315 در ورامين بعنوان يكي از مناطق مهم پنبه خيز كشور بنگاه اصلاح نباتات تاسيس و نسبت به تهيه بذر اليت پنبه و همچنين انواع گندم اقدام نمود.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 216 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کارآموزی شركت سايپا 

تعداد صفحات :

80

دسته :

پروژه های کار آفرینی و زرح توجیهی

چکیده :

صنايع خودروسازي در كشور يكي از فعالترين واحدهاي توليدي مي باشد كه ثبات اين روند و چشم انداز ورود به بازار رقابت لزوم استفاده از تكنولوژي روز را مي طلبد. متعدد خودرو ايجاب مي كند  كه مسئله خوردگي در آنها چه از بعد فني و چه از جنبه تزييني و اقتصادي مورد توجه قرار گيرد.صنعت خودروسازي به دليل شرايطي نظير : قرار گرفتن فلزات گوناگون در كنار يكديگر سيالات داخلي و شرايط محيطي آلوده مستعد به وقوع انواع خوردگي ميباشد


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 179 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

گزارش کار آموزی شرکت ایران پولین

تعداد صفحات :

143

دسته :

پایان نامه

چکیده :

شرکت ایران پولین (سهامی عام ) با سرمایه اولیه دویست میلیون ریال در تاریخ 23/7/1353 تحت شماره 19833 در اداره ثبت شرکتهای مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. موسسین شرکت بانک صنعت و معدن گروه صنعتی ملی – پشتیبانی ایران برک شرکتهای سهامی خاص فرش گیلان و آقای مهدی هرندی بوده و آقای مهندس علی محمد شریفی به عنوان اولین مدیر عامل شرکت انتخاب گردیده بودند.

 سرمایه شرکت در سال 1356 به مبلغ 700 میلیون ریال و در همان سال مجدّداً به مبلغ1300 میلیون ریال افزایش یافت .

 در سال1369 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و سرمایه شرکت به مبلغ 3900 میلیون ریال افزایش یافت و درسال1370 سرمایه شرکت به مبلغ 5850 میلیون افزایش و در 27/1/74 مجمع فوق العاده به مبلغ 2350 میلیون ریال از محل سود تقسیم نشده و مبلغ 3500 میلیون ریال از حمل اندوخته های طرح توسعه کارخانه (جمعاً 5850 میلیون ریال به سرمایه شرکت اضافه که در نتیجه سرمایه شرکت در حال حاضر مبلغ 17550 میلیون ریال می باشد .

فهرست مطالب :

تاریخچه شرکت ایران پوپلین                             

کنترل پارچه های خام                                   

مشخصات پارچه های تولید شده درکارخانه       

مقدمات تکمیل                                   

پرزسوزی                                    

سفیدگری بزرگ                                   

سفیدگری کوچک                                   

شستشو                                          

اهارگیری                                       

پخت                                        

سفیدگری                                    

سفیدبرفی                                       

مرسریزاسیون                                        

ماشین مرسریزه                                      

کریشه یا اثر موضعی ( شیر شکری) در سطح پارچه                  

چاپ

شابلون سازی                                        

ماشینهای چاپ

ماشین چاپ روتاری اشتورک                               

ماشین چاپ روتاری زیمر                              

ماشین فیکسه                                        

رنگسازی                                    

 ماشینهای رنگرزی موجود درسالن                          

ماشین رنگرزی ترموزول                               

پد- استیم                                      

دستگاه شستشوی نهایی                                

تکمیل نهایی                                        

کندانس                                     

کالندر                                         

ماشین خارزنی                                       

ماشین سانفوریزه                                    

استنتر                                         

نرم کن                                         

پرکن                                           

ازمایشگاه چاپ        

چاپ پیگمنت                                     

چاپ راکتیو                                     

چاپ دیسپرس- راکتیو                                 

چاپ برداشت                                     

ازمایشگاه رنگرزی

رنگرزی راکتیو                                      

رنگرزی دیسپرس – راکتیو                             

رنگرزی دیسپرس- خمی                             

رنگرزی دیسپرس-گوگردی                               

اسکلت گیری                                     

رنگرزی پیگمنت                                  

رنگ همانندی (رنگ پیگمنت)                           

ازمایشگاه تکمیل

نرم کن کاتیونی                                 

نرم کن سیلیکونی                                    

سفیدبرفی                                       

ضداب                                           

تست ها                                     

ضمائم


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 233 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

آفات و بیماری های مهم درخت صنوبر

تعداد صفحات :

130

دسته :

پایان نامه

چکیده :

اهميت فضاي سبز و جنگل براي انسان

بشر از روزي که در کره زمين زيست خود را شروع کرد، شروع به استفاده از منابع طبيعي، جنگلها و مراتع جهت تأمين نيازهاي خود نمود بطوريکه از ميوه، چوب، جهت تغذيه، سوخت... استفاده نمود. که با توجه به روند افزايش اين مسئله نيز افزايش يافت.

بطوريکه در قرن 18 و 19 بسياري  از کشورهاي اروپايي و آفريقايي تا 95% درآمد کشورشان از اين طريق بدست مي آيد که باعث نابودي جنگلها و مراتع در بسياري از اين مناطق گرديد.

الف- مشخصات اقليمي

بعلت وسعت زياد کشور و موقعيت خاص جغرافيايي آب و هواي مختلفي در نقاط مخلف کشور حکمفرما مي باشد در تابستان هوا در فلات مرکزي ايران بسيار گرم مي شود و از آنجايي که بسياري از کوهها و مناطق اطراف شهرها بدون پوش گيانهاي هستند و ساختمانها از آهن و بتون است بدن سبب گاهي دماي محيط به 50 درجه سانتيگراد مي رسد.

در منطقه جنوبي کشور بعلت بالا بودن رطوبت نسبي محيط گاهي وضع بخصوص براي افراد مسن و مريض خطرناک مي شود بطوري که در مرداد ماده 1356 دماي محيط به 50 درجه سانتيگراد و رطوبت نسبي محيط به 95% رسيد که باعث تلف شدن تعداد بسياري از افراد گرديد. در شمال ايران آب و هوا ملايم است و تابستانها بر عکس منطقه مرکزي زياد گرم نمي شود.

ب- وضع خاک

با آنکه ايران کشوري وسيع است ولي فقط قسمتي از اين خاک قبل استفاده و بهره برداري مي باشد سطح وسيعي از مملکت را کوههاي عظيم بدون پوشش گياهي تشکيل مي دهدو که از آن قسمت که قابل استفاده است بهره برداري اص.لي به عمل نمي آيد.

فهرست مطالب :

-    مقدمه  
-    فصل اول كليات      
-    اهداف كلينيك     
-    آشنايي با امكانات و اجزاي لازم براي يك كلينيك گياه پزشكي     
-    طرز جمع آوري نمونه و ارسال نمونه جهت تشخيص بيماريهاي گياهي  
-    مشخصات نمونه خوب    
-    اصول جمع آوري گياهان    
-    تهيه اسلايد موقت ميكروسكوپي       
-    آشنايي با آزمايشگاه تشخيص آفت    
-    طرز جمع آوري نمونه و ارسال نمونه آفات به آزمايشگاه     
-    نمونه برداري از حشرات جونده   
-    طريقه شمارش حشرات روي نباتات    
-    اتاله كردن نهايي پروانه     
-    برچسبهاي نمونه حشرات    
-    نكاتي كه بايد در موقع كاشت درختان رعايت كنيم     
-    هرس درختان   
-    برخي درختچه‌ها و درختان خياباني   
-    برخي از آفات مهم درختان فضاي سبز  
-    برخي بيماريهاي گياهان زينتي فضاي سبز 
-    مصرفي يك بيماري مهم در گياهان فضاي سبز – مرگ نارون   
-    معرفي برخي علف‌هاي هرز موجود در فضاي سبز و روش‌هاي كنترل آنها  
-    روش‌هاي انتشار و گسترش علف‌هاي هرز در چمن   
-    انواع علف كش ها   
-    ليست بيماريهاي مهم تهران و اطراف آن    
-    ليست آفات مهم تهران و اطراف آن 
-    ليست علف‌هاي هرز مهم تهران و اطراف آن  
-    فصل دوم – گزارش كارآموزي
-    درخت صنوبر و انواع آن 
-    آفات مهم صنوبر        
-    پروانه گالزاي صنوب 
-    پروانه برگخوار صنوبر 
-    كرم ريشه خوار صنوبر 
-    پروانه دم چنگالي بزرگ صنوبر  
-    پروانه مينوز صنوبر 
-    سوسك برگخوار صنوبر  
-    پروانه گالزاي صنوبر
-    شته گال كوزه‌اي صنوبر 
-    شته گال كيسه‌اي صنوبر 
-    شته گال مارپيچي صنوبر  
-    شته گال تاج خروسي صنوبر 
-    شته مومي صنوبر  
-    سوسك شاخدار صنوبر 
-    سوسك شاخك بلند خالدار صنوبر 
-    سوسك مينوزي صنوبر 
-    بيماريهاي مهم صنوبر   
-    لكه برگي صنوبر 
-    بيماري فتيله نارنجي صنوبر
-    بيماري لكه قهوه‌اي برگ صنوبر
-    منابع 


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 174 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

نقش ارزشيابي در نظام پرداخت كاركنان دولت

تعداد صفحات :

150

دسته :

پایان نامه, حقوق عمومی

چکیده :

در تهيه مطالب و يافته هاي اين تحقيق از روش كتابخانه اي استفاده شده و در مجموعه كتابخانه هاي موجود در دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه تهران، مركز آموزش مديريت دولتي مراجعه و از بانكهاي اطلاع رساني دانشگاهها سازمان مديريت وبرنامه ريزي كشورو مركز آموزش مديريت دولتي جهت جستجوي موضوعي كتب و مقالات مرتبط بهره گيري شد است .   اغلب منابع و متون موجود با نگرش مديريتي و بعضاً آموزشي و يا كاربردهاي توليدي وصنعتي نگاشته شده ،تحليلها ونظريات ارايه شده  بيشتر جنبه عملي و اقتصادي  دارند تا حقوقي .

نظام ارزيابي به صورت رسمي در سطح فردي و سازماني از سال 1800 ميلادي توسط رابرت اون در اسكاتلند در صنعت نساجي براي اولين بار مطرح گرديد و كالاهاي توليد شده با استفاده از چوب هايي در رنگهاي مختلف درجه بندي شدند كه در واقع نوعي ارزيابي كيفيت بوده است.

” در ايران ارزشيابي بصورت كلاسيك اولين بار توسط خواجه رشيدالدين فضل اله در اواخر قرن هفتم هجري مطرح شد.وي كه بيش از بيست سال مقام وزارت مغولها را عهده دار بوده است،ارزشيابي عملكرد نيروي انساني را اين گونه توصيف مي كند: موقوفات را كاركنان، عمال و محصلان، تجربه كنند، هر كس را از ميان آنها به بي امانتي و بي لياقتي يافتند بايد بيرون كنند و كسي را كه در او اخلاص و تعهد يافتند جايگزين نمايند

فهرست مطالب :

مقدمه
فصل اول: جایگاه نظام ارزشیابی عملکرد و پاداش در اسلام
بخش اول- مبانی ارزشیابی از دیدگاه قرآن
مبحث اول- فلسفه خلقت و ضرورت ارزشیابی در نظام آفرینش
مبحث دوم- مصادیق ارزشها و ضد ارزشهای ذاتی انسان از نظر قرآن 
بخش دوم- معیارها و روشهای ارزشیابی از دیدگاه اسلام
مبحث اول- معیار ایمان توأم با عمل صالح
مبحث دوم- معیار تقوا
مبحث سوم - معیار عدالت
مبحث چهارم- روشهای ارزشیابی در قرآن
بخش سوم- انگیزش و جبران خدمات در اسلام
مبحث اول- نظریه انگیزش دراسلام
مبحث دوم- پاداش وامتیازات درقرآن
مبحث سوم- نظام پرداخت ازدیدگاه اسلام
بخش چهارم- نظام ارزشیابی عملکردکارکنان دولت
میحث اول- اصول ومعیارهای ارزشیابی عملکردکارکنان
مبحث دوم -روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان
مبحث سوم- قابل دفاع بودن ارزشیابی عملکرد وحق اعتراض کارکنان دولت
فصل دوم: جایگاه نظام ارزشیابی عملکرد درحقوق ایران
بخش اول- مبانی قانونی ارزشیابی
مبحث اول- مبانی ارزشیابی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
مبحث دوم- مبانی ارزشیابی درقوانین موضوعه ایران
بخش دوم- نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان دولت
میحث اول- اصول و معیارهای ارزشیابی عملکردکارکنان
مبحث دوم- روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان
مبحث سوم- قابل دفاع بودن ارزشیابی عملکرد وحق اعتراض کارکنان دولت
فصل سوم: نقش متقابل ارزشیابی عملکرد و نظام پرداخت کارکنان دولت
بخش اول- نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد وشایستگی کارکنان
مبحث اول- طرح های پرداخت مبتنی برعملکرد
مبحث دوم- آثار مثبت و منفی پرداختهای مبتنی بر ارزیابی عملکرد
مبحث سوم- افزایش حقوق مبتنی بر شایستگی
بخش دوم- نظام پرداخت کارآمد ونقش آن درکارائی
مبحث اول- عوامل انگیزشی نظام پرداخت کارآمد
مبحث دوم- پاداش و نقش آن در افزایش کارایی
بخش سوم- رابطه نظامهای پرداخت حقوق بابهره وری و تحولات نظام پرداخت کارکنان دولت
مبحث اول- تاریخچه وتحولات نظام پرداخت کارکنان دولت
مبحث دوم- تفاوت نظام هماهنگ پرداخت بانظام حقوق ومزایای قبلی
مبحث سوم- دلایل ناکارآمدی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت
نتیجه گیری و پیشنهاد
منابع و مآخذ


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ادمین بازدید : 159 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

عنوان كامل :

بازسازي تاريخچه تدفين رسوبات، مدل‌سازي حرارتي و مقايسه نتايج نرم افزارها در حوضه رسوبي زاگرس  

تعداد صفحات :

300

دسته :

پایان نامه

چکیده :

حوضه رسوبی زاگرس یکی ازنفت خیزترین مناطق جهان است که 12% کل مخازن نفت جهان درآن واقع شده است. ناحیه فروافتادگی دزفول دراین حوضه قراردارد که اکثرمیدان های نفت وگازایران درآن قراردارد. امروزه بررسی میزان بلوغ سنگ های منشاء نقش مهمی دراکتشاف وتوسعه میدان های نفت وگازدارد.میزان بلوغ سنگ منشاء به دما،زمان وتاریخچه تدفین رسوبات وابسته است. یکی ازروش های پیشرفته به منظورسنجش میزان بلوغ سنگ های منشاء استفاده ازمدل سازی حرارتی( ژئوشیمیایی)می باشد.دراین پایان نامه به منظوربررسی میزان بلوغ سنگ های منشاء هیدروکربنی دراین ناحیه،5 چاه نفتی به نام های آغاجاری - 140، بینک - 4، گچساران - 83، منصوری - 6 وپارسی - 35 انتخاب گردید وبدین منظورازسه نرم افزاربه نام های (Pars Basin Modeler(PBM، Winburyو Genexبرای بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات ومدل سازی حرارتی استفاده گردید. با توجه به مدل سازی انجام شده دراین منطقه،سازند های کژدمی،گدوان،پابده وگورپی سنگ های منشاء دراین چاه ها می باشند. سازند های کژدمی وگدوان دراین 5 چاه وارد پنجره نفت زایی شده اند ودرصورت دارا بودن Toc مناسب،سنگ های منشاء مولد نفت هستند.سازندهای گورپی وپابده( به غیرازچاه گچساران - 83) وارد پنجره نفت زایی شده اند ولی ازآنجا که بلوغ کمی دارند وازلحاظ ماده آلی نیزغنی نیستند،توان هیدروکربن زایی کمی دارند.

 

فهرست مطالب :


1)مقدمه
2)اهداف پروژه
فصل اول - زمين‌شناسي زاگرس - (با نگرش به نواحي خوزستان و فروافتادگي دزفول)
1-1)کليات
1-2-1)دشت خوزستان
1-2-2)منطقه چين خورده زاگرس
1-2-3)منطقه رورانده زاگرس
1-3) فروافتادگي دزفول
1-4) چينه‌شناسي زاگرس
1-4-1) تشکيلات ژوراسيک در زاگرس
1-4-1-1) کليات
1-4-1-2) سازند دولوميتي نيريز
1-4-1-3) سازند انيدريتي عدايه
1-4-1-4) سازند آهکي موس
1-4-1-5) سازند انيدريتي علن
1-4-1-6) سازند کربناتي- شيلي سرگلو
1-4-1-7) سازند آهکي نجمه
1-4-1-8) سازند تبخيري گوتنيا
1-4-1-9) سازند کربناتي سورمه
1-4-2) تشکيلات کرتاسه در زاگرس
1-4-2-1)کليات
1-4-2-1-1) کرتاسه پاييني (نئوکومين- آپتين)
1-4-2-1-2) کرتاسه مياني (آلبين-تورونين)
1-4-2-1-3) کرتاسه بالايي (کنياسين- ماستريشتين)
1-4-2-2)سازند آهکي فهليان
1-4-2-3) سازند شيلي- آهکي گدوان
1-4-2-4) سازند آهکي داريان
1-4-2-5) سازند شيلي گرو
1-4-2-6) سازند شيلي کژدمي
1-4-2-7) سازند آهکي سروک
1-4-2-8 ) سازند آهکي ايلام
1-4-2-9) سازند شيلي گورپي
1-4-3 ) تشکيلات ترشيري در زاگرس
1-4-3-1) کليات
1-4-3-2) سازند شيلي پابده
1-4-3-3) سازند دولوميتي جهرم
1-4-3-4) سازند آهکي آسماري
1-4-3-5) سازند تبخيري گچساران
1-4-3-6) سازند مارني ميشان
1-4-3-7 ) سازند آواري آغاجاري
1-4-3-8) سازند کنگلومرايي بختياري
فصل دوم - سنگ منشاء هيدروکربن
2-1) تعريف سنگ منشاء
2-2) انواع سنگ منشاء
2-3) ماده آلي
2-4) شرايط و محيط‌هاي مناسب جهت رسوبگذاري و حفظ ماده آلي
2-4-1) مناطق با جريان‌هاي بالا رونده
2-4-2) درياچه‌هاي بزرگ احيايي
2-4-3) حوضه‌هاي نيمه محدود
2-4-4) حوضه‌هاي عميق و بسته اقيانوسي
2-5) کربن آلي کل
2-6) کروژن‌ و انواع آن
2-6-1)تعريف
2-6-2) اجزاي تشکيل دهنده کروژن
2-6-3) انواع کروژن
2-7) نحوه تشکيل هيدروکربن
2-8) مراحل تشکيل هيدروکربن‌ از سنگ منشاء با افزايش عمق تدفين
2-9) ارزيابي سنگ منشاء
2-9-1) روش پيروليز
2-9-2) شاخص دگرسانی حرارتی (TAI)
2-9-3) مطالعه فلورانس زايي
2-9-4) انديس دگرساني کنودونت
2-9-5) ضريب انعکاس ويترینیت
2-10) توزیع سنگ های منشاء موثر نفت در جهان
2-11) فاکتورهاي ژئوشيميايي کنترل کننده سنگ منشاء
2-12) رابطه تشکيل سنگ منشاء با تکتونيک
2-13) سنگ‌هاي منشاء نفت در حوضه رسوبي زاگرس
فصل سوم - مدل سازي‌ژئوشيميايي(حرارتي) Thermal modeling))
3-1 )مباني مدل‌سازي حرارتي و کاربردهاي آن
3-1-1)مقدمه
3-1-2) اهداف
3-1-3) انواع مدل‌سازي حرارتي
3-1-3-1) مدل‌سازي انديس زمان- حرارت
3-1-3-2)مدل‌سازي سينيتيکي
3-1-3-3) آرينوس مدل‌سازي
3-1-4) مدل سازي شاخص‌هاي حرارتي
3-1-5)مدل‌سازي تشکيل هيدروکربن
3-1-6) مدل‌سازي شکسته‌شدن مولکول‌هاي نفت
3-1-7) کاربردهاي مدل‌سازي حرارتي
3-2) داده‌هاي زمين‌شناسي ورودي در نرم‌افزارهاي مدل‌سازي
3-2-1) سنگ شناسي
3-2-2) سن واحدهاي سنگي
3-2-3) ضخامت واحدهاي سنگي
3-2-4)عمق آب
3-2-5)دگرشيبي
3-2-6 ) خواص پتروفيزيکي
3-2-7)گسل‌خوردگي
3-2-8) شيب زمين گرمايي
3-2-9) دماي سطح زمين
3-2-10) هدايت گرمايي
3-3) فرايند بهينه‌سازي در مدل‌سازي حرارتي
3-4 )ارزيابي سنگ‌هاي منشاء با استفاده از روش لوپاتين
3-4-1 )مقدمه
3-4-2 )روش رسم منحني‌هاي تاريخچه تدفين
3-4-3 )تاريخچه درجه حرارت
3-4-4 )محاسبه بلوغ حرارتي سنگ منشاء
3-4-5) فاكتور‌هاي تدفين موثر بر بلوغ حرارتي
3-5 )تعيين پارامترهاي سینیتیکی براي توليد نفت (الف) و تغيير اين پارامترها با نوع كروژن (ب)
3-6) شرح يك روش گرافيكي براي مدل سازي پنجره‌هاي نفت و گاز
3-7)تكامل تدريجي حوضه‌هاي رسوبي وتاثير آن بر بلوغ هيدروكربن‌ها
3-7-1) مقدمه
3-7-2) مدل‌هاي تئوري
3-7-2-1 )رسوبگذاري آني
3-7-2-2 رسوبگذاري پيوسته
فصل چهارم - نتايج مدل سازي حرارتي (ژئوشيميايي) نرم افزارها
1) چاه آغاجاری - 140
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
2) چاه بینک – 4
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
3)چاه گچساران – 83
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
4)چاه منصوری – 6
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
5) چاه پارسي- 35
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
فصل پنجم - نتيجه گيري
1) چاه آغاجاری – 140
2) چاه بینک – 4
3) چاه گچساران – 83
4) چاه منصوری – 6
5) چاه پارسی – 35
پيوست و ضمايم
پيوست الف) معرفی میادین وچا های نفتی منتخب دراین پایان نامه
پيوست ب) قابلیت های نرم افزارPars Basin Modeler نسبت به Winbury و Genex
1- ب) مزاياي نرم افزار PBM نسبت به نرم افزارهاي مشابه ديگر
2- ب) معايب نرم افزارGenex نسبت به نرم افزارPBM
3- ب ) مزاياي PBM نسبت به Winbury
پیوست ج ، نمودارهای چاه های نفتی درنرم افزار Pars Basin Modeler
پيوست و) جداول ورود سازندها به پنجره‌هاي نفت و گاززايي در نرم‌افزار Pars Basin Modeler
منابع فارسی


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 4163
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 219
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 1,633
  • بازدید سال : 39,947
  • بازدید کلی : 2,033,101